یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

 


daneshjo jadid
 راهنمای دانشجویان و اخبار دانشجویان ورودی جدید  
دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد13
pajoh2 copy
کارکاه ها و نشست های تخصصی  مجازی    
دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد13
paziresh1111111
پذیرش دانشجو بدون کنکور ، ثبت نام از طریق سایت    
دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد13
anjoman1
سامانه آموزش مجازی   
برای ورود به سامانه کلیک نمایید
anjoman1
ارسال سوال و درخواست
از طریق تیکتینگ
  
(پاسخگویی آنلاین)

10 copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy
ثبت نام ، انتخاب واحد ، پرداخت شهریه 

12 copy copy copy copy copy copy copy 1 copy
زمان ثبت نام،انتخاب واحد ،
حذف و اضافه و برنامه هفتگی 

anjoman1
 انجمن های علمی دانشجویی
و سامانه آموزش مجازی 

karvarzi copy
اخبار کارورزی 
فرهنگ و هنر مرکز 13 


کاربینی سمیه حلاجی فروردین 92

مقدمه:

روابط عمومی (Public Relation) و یا به اختصار PR مفهوم گسترده ای است که شاید نتوان آن را در یک جمله تعریف کرد. خلاصه ترین شکل تعریف روابط عمومی، مدیریت جریان اطلاعات دو سویه میان سازمان و افکار عمومی است. به عبارت ساده تر روابط عمومی نوعی اطلاع رسانی در مورد محصول و یا خدمات یک کسب و کار به افکار عمومی با قابلیت سنجش و ارزیابی تاثیرگذاری آن است. آنچه در روابط عمومی بسیار مهم است و می بایست مورد توجه قرار گیرد این است که، در روابط عمومی، رابطه ایجاد شده می بایست دو سویه باشد و بتوان بازخوردهای حاصل را ارزیابی و مورد سنجش قرار داد.

اهداف روابط عمومی:

روابط عمومی بخشی از یک سازمان است که وظیفه دارد افکار عمومی را در مورد صنعت سازمان خود رصد کرده و با بهره جستن از فرصت های مناسب و تعامل دائمی با رسانه ها، بر روی افکار عمومی در مورد محصولات و خدمات سازمان خود تاثیر بگذارد. از نظر جایگاه و یا چارت سازمانی، من روابط عمومی را زیر مجموعه ای از واحد بازاریابی یک سازمان می دانم. روابط عمومی ابزاری است برای خلق یک برند جدید. کاری که امروز روابط عمومی برای خلق یک برند جدید می تواند انجام دهد تبلیغات یا از انجام آن عاجز است و یا با هزینه ای به مراتب بیشتر می تواند انجام دهد. البته فراموش نکنیم که هر کدام از این دو راسلت خود را بر عهده دارند. روابط عمومی می بایست برند جدید را خلق کند و تبلیغات پس از آن به ثبات و دوام آن برند کمک خواهد کرد. با توجه به افزایش پیام های تبلیغاتی و معمولاً یکسویه بودن این پیام ها در حال حاضر، روابط عمومی با استفاده از خلق پیام های جذاب، متفاوت، باور پذیرتر برای عموم و پیام های غیر مستقیم، بسیار کارآمد تر و کم هزینه تر از تبلیغات می تواند محصول و یا خدمتی جدید را در افکار مخاطبان جا دهد.

این اینجانب واحد کاربینی خود را در واحد روابط عمومی شرکت مهندسین مشاور آمودراه که در زمینه حمل و نقل و ترافیک و معماری فعالیت می کنند را می گذرانم و گزارشی از آن را برای شما ارسال می کنم.

 1401201310470

 

هدف های روابط عمومی مهندسین مشاور آمودراه

"روابط عمومی به مانند پلی است میان یک سازمان و مخاطبان آن"

روابط عمومی این شرکت (شرکت مهندسین مشاور آمودراه) با پرداختن به موضوعات و مسائل و اخباری که در اختیار مخاطبان قرار میدهد مجموعه ای از اقدامات و کوشش های حساب شده ای را به انجام می رساند که برای برقراری ارتباط موثر و هدفمند، با گروه ها و سازمان های در ارتباط به منافع مشترکشان مربوط است.

کار با رسانه ها و مؤسسات، برقراری ارتباط با مخاطبان، ارتباط باکارکنان در زمره وظایف مسئول روابط عمومی بوده که می تواند برای ساختن روابط تفاهم آمیز با کارکنان، سرمایه گذاران، پیمانکاران طرف قرارداد و . . . مؤثر باشد.

کارکنان روابط عمومی این شرکت به خوبی می دانند چطور به شکلی شفاف بنویسند، صحبت کنند و با تجزیه و تحلیل امور شرکت خود، به رفع و رجوع مسائل بپردازند و از آنجائیکه مدیران و کارشناسان زمان کافی برای رسیدگی به سیل اطلاعاتی که هر روزه به سازمان سرازیر می شوند را ندارند و البته تمام این اطلاعات نیز به کار آنها نمی آید در این زمینه دسته بندی این اطلاعات، به روز آوری آنها و شناخت ارتباط آنها با سمت های متفاوت نه تنها در صرفه جویی در زمان آنها کمک فراوانی می کند بلکه باعث جلوگیری از پراکندگی و سر در گمی واحدهای مختلف سازمان می شود که مسئول روابط عمومی با پشتکار به حل این مسائل می پردازد.

نويسنده : سمیه حلاجی

این کاربر 2 مطلب منتشر شده دارد.

نظرات  

 
#1 رجب علی سالاریان 1392-03-09 11:39
کپی است.
 

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.

  1. آموزش
  2. فرهنگی و پژوهشی
  3. اخبار کلاسها
  4. کانون های مشاوره
  5. سرفصل دروس
  6. مدیران گروه
  7. ثبت نام و ورود
  8. انجمن ها
  9. دسترسی سریع
  10. آموزش های کوتاه مدت (تک درس - تک پودمان)
  11. ارسال درخواست پشتیبانی (تیکت)
در 1403/02/29
کنسلی-برخی-از-کلاس-های-رشته-های-روابط-عممی-و-امور-فرهنگی
قابل توجه دانشجویان گرامی رشته های امور فرهنگی و روابط عمومی :کلاس های برنامه ریزی و ارزیابی طرح های فرهنگی و ارتباطات انسانی و کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد و فرهنگ استاد سلطان محمدی و کلاس...
در 1403/02/23
اطلاعیه-جلسه-معارفه-و-کاربینی-ترم-اول-کاردانی-و-کارشناسی-رشته-های-حسابداری-امور-مالی
قابل توجه دانشجویان گرامی کاردانی و کارشناسی رشته ی حسابداری امور مالی ورودی جدید:جلسه معارفه و کاربینی رشته ی حسابداری امور مالی روز سه شنبه مورخ 02/25/ 1403 از ساعت 18.30-17.30 برگزار می گردد.حضور تمامی...
در 1403/02/22
کنسلی-کلاس-استاد-مسیحا-گرامی
قابل توجه دانشجویان گرامی:کلاس های سیستم مدیریت یکپارچه و مدیریت بازاریابی خدمات و مدیریت بازاریابی استاد گرامی روز یکشنبه مورخ 1403/02/23 تشکیل نمی گردد و جبرانی آنها متعاقباً اعلام می...
در 1403/02/22
کنسلی-کلاس
قابل توجه دانشجویان گرامی :کلاس های ارتباطات سیاسی و سواد هنری روز شنبه مورخ   1403/02/22 از ساعت 20-16 تشکیل نمی گردد و جبرانی کلاس ها متعاقباً اعلام می...
در 1403/02/20
اطلاعیه-جدید-جلسه-معارفه-و-کاربینی-ترم-اول-کاردانی-و-کارشناسی-رشته-رشته-های-مدیریت-امور-فرهنگی-و-روابط-عمومی
قابل توجه دانشجویان گرامی کاردانی و کارشناسی رشته های مدیریت امور فرهنگی و روابط عمومی ورودی جدید:جلسه معارفه و کاربینی رشته های مدیریت امور فرهنگی و روابط عمومی روز شنبه مورخ 02/22/ 1403 از ساعت...
در 1401/09/02
برگزاری-نمایشگاه-کتاب-به-مناسبت-هفته-کتاب
برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته کتاب؛کتاب رخساره های گردشگری ایران مورد توجه و استقبال دانشجویان مخصوصا رشته...
در 1401/05/25
گزارش-تصویری-مراسم-سوم-امام-حسین-ع-مرکز-فرهنگ-و-هنر-واحد-13
در روز سوم امام حسین(ع) مراسم عزاداری به همت مدیر مرکز خانم صفاپو و بخش فرهنگی دانشگاه و با حضور گرم میهمانان عزادار امام حسین(ع) برگزار گردید. در ابتدای مراسم حاج...
در 18/12/1401
کلیه کلاس های دانش خانواده استاد رمضانی در سال 1401 کنسل و تایم کلاس متعاقبا اعلام میگردد.
در 13/12/1401
کلیه کلاس های استاد عظیمی روز شنبه مورخ 1401/12/13 لغو میباشد.
در 11/12/1401
کلیه کلاس های استاد کشاورزیان از تاریخ 13 اسفند الی 19 اسفند تشکیل نمیشود.
در 10/12/1401
کلاس های استاد هشترودی روز چهارشنبه مورخ 1401/12/10 لغو میباشد.
در 09/12/1401
کلیه کلاس های استاد سلطان محمدی روز پنجشنبه مورخ 12/11 لغو میباشد.
moshaver karafari

ravan shenakhti

moshaver mazhabi
در 1401/06/13
سر-فصل-دروس
بخش : سر فصل دروس
در 1401/06/12
سر-فصل-دروس-کاردانی
  This page is in Chichewa   Translate to...
بخش : سر فصل دروس
به زودی ...
  • ارسالي جهت نمايش وجود ندارد
 فیلم-آموزشی-انتخاب-واحد       
  


در 1399/02/20
برگزاری-کارگاه-آموزشی-بورس-و-سرمایگذاری
قابل توجه دانشجویان ، اساتید و علاقمندان به شرکت گارگاه آموزشی بورس و سرمایه گذاریبه اطلاع کلیه علاقمندان میرساند واحد فرهنگ و هنر مرکز 13 تهران در راستای آموزش های کوتاه مدت خود اقدام...