پنج شنبه, 20 ارديبهشت 1403

 



یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم


هر زبان جدید آگاهی و دنیای انسان را گسترش می‌دهد. دانیل اشتاین، قهرمان کتاب لیودمیلا اولیتسکایا، می‌گوید: مثل یک چشم دیگر و یک گوش دیگر. برای کسانی که می‌خواهند زبان مشترکی با بیش از یک میلیارد نفر پیدا کنند، به شما خواهیم گفت که یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنید. راهنمای ما به مبتدیان کمک می‌کند تا اولین قدم‌های خود را بردارند و مسیر درست را برای کسانی که به یادگیری زبان ادامه می‌دهند نشان دهند.

چگونه یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنیم

شروع یادگیری زبان انگلیسی از صفر برای بزرگسالان می‌تواند دشوار باشد، زیرا شما باید دوباره احساس کنید که دانش آموزی هستید که هنوز کلمات ساده و قوانین اساسی را نمی‌دانید. با این حال، هیچ چیز شرم آور نیست که شما در بزرگسالی شروع به یادگیری زبان کنید، برعکس: عطش دانش همیشه باعث احترام می‌شود. طبق آمار افراد در 20، 50 و 80 سالگی سریعا برای یادگیری زبان انگلیسی ثبت نام می‌کنند. علاوه بر این، آنها نه تنها شروع به تسلط بر زبان می‌کنند، بلکه به سطوح بالایی می‌رسند.

بسیاری از مردم این سوال را می پرسند: آیا یادگیری زبان انگلیسی بدون کلاس و معلم امکان پذیر است؟ ابتدا باید یک روش یادگیری را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد.
بهترین گزینه برای کسانی که قصد یادگیری زبان را از صفر دارند، دوره جامع زبان انگلیسی است. شما به یک دوره نیاز دارید که بتواند نحوه عملکرد زبان را توضیح دهد و به شما کمک کند پایه دانش خود را بسازید. دوره جامع ایستگاه زبان به شما کمک می کند:

  • شروع به صحبت کردن به زبان انگلیسی کنید
  • تلفظ صحیح را به شما آموزش میدهد
  • گرامر زبان انگلیسی را کامل یادخواهید گرفت
  • مهارت خواندن و نوشتن انگلیسی را یادخواهید گرفت

چگونه انگلیسی را از ابتدا یاد بگیریم

چند نکته در مورد چگونگی سازماندهی بهتر مطالعات خود به گونه‌ای که تلاش‌های شما هدر نرود:

  1. حداقل ۲ تا ۳ بار در هفته به مدت ۱ ساعت مطالعه کنید. در حالت ایده آل، شما باید حداقل 20-30 دقیقه را هر روز به زبان انگلیسی اختصاص دهید. با این حال، اگر می‌خواهید آخر هفته تفریح داشته باشید، یک روز در میان به مدت 40-60 دقیقه مطالعه کنید.
  2. روی مهارت‌های گفتاری کار کنید: متن‌های کوتاه بنویسید، مقالات و اخبار ساده را بخوانید، به پادکست‌های مبتدی گوش دهید و فردی را پیدا کنید که با او صحبت کنید تا مهارت‌های گفتاری خود را تمرین کند.
  3. فوراً دانش کسب شده را در عمل به کار ببرید: استفاده نکردن از دانش اثر مطلوب نخواهد داشت. اگر از آن استفاده نکنید دانش از ذهن شما خارج می‌شود. اگر ده ها کلمه را یاد گرفته‌اید، با استفاده از این واژگان یک داستان کوتاه بسازید و سپس آن را با صدای بلند بگویید.
  4. از منابع زیاد استفاده نکن: اشتباه اصلی که مبتدیان مرتکب می‌شوند این است که سعی می‌کنند تا جایی که ممکن است منابع بیشتری را برداشته و با همه آنها به طور همزمان کار کنند. در نتیجه، یادگیری زبان غیرسیستماتیک خواهد بود، در انبوه اطلاعات سردرگم خواهید شد و پیشرفتی را مشاهده نخواهید کرد.
  5. آنچه یادگرفته‌اید را تکرار کنید: حتی اگر فکر می‌کنید که کلمات مربوط به موضوع "آب و هوا" را حفظ کرده‌اید، یک ماه دیگر به آنها بازگردید. تکرار آنچه یادگرفته‌اید هرگز اضافی نیست. 

هر چند وقت یک بار باید انگلیسی تمرین کنید؟

چه چیزی بهتر است: هفته‌ای یک بار 5 ساعت مطالعه کنیم یا 5 بار در هفته یک ساعت؟ به نظر می‌رسد در هر دو مورد ما پنج ساعت در هفته مطالعه می‌کنیم. اما آیا کلاس‌ها معادل هم هستند؟ البته که نه. اصل "کمتر بهتر است، بیشتر اوقات" را به خاطر بسپارید، زیرا تقریباً در هر زمینه‌ای کار می‌کند: هنگام ورزش، هنگام توسعه یک سیستم تغذیه، در یادگیری زبان انگلیسی. تصور کنید اگر یک ورزشکار به جای دویدن روزانه صبحگاهی، روز یکشنبه پنج ساعت متوالی بدود چه بلایی سرش می‌آید؟! اگر دو روز غذا نخورید و سپس سعی کنید یک وعده دو روزه را ببلعید، چه؟ شما فقط خود را اضافه بار خواهید کرد. تقریباً همین اتفاق در مورد مغز نیز می‌افتد: «مصرف بیش از حد» زبان انگلیسی ضرر دارد، نه سود.
اگر می‌خواهید سطح خود را ارتقا دهید، تعداد بهینه درس انگلیسی 2-3 بار در هفته به مدت 60-90 دقیقه است. با این کار می‌توانید پیشرفت مداوم داشته باشید. ما می‌خواهیم توجه شما را به مدت زمان کلاس ها جلب کنیم: اعتقاد بر این است که مطالعه حداقل 60 دقیقه بیشترین تأثیر را دارد. دلیل آن این است که مغز انسان نیاز به تغییر گفتار بومی به زبان خارجی دارد، این امر مدتی طول می کشد، بنابراین جلسات کوتاه کمتر بهره وری دارند. با این حال، اگر از کار مستقل، به ویژه تکالیف منزل غافل شوید، درس ها فایده چندانی نخواهد داشت.
بسیاری از دانش آموزان عادت دارند همه کارها را شب قبل از کلاس انجام دهند. درست نیست. "کشش" تکمیل یک کار در طول چند روز بسیار مؤثرتر است، سپس دانش با اطمینان بیشتری در حافظه ثابت می شود. اگر معلم کمی به شما تکلیف می دهد، مطالب اضافی را برای خود بیابید. سعی کنید حداقل 30 دقیقه در روز را به زبان انگلیسی اختصاص دهید، علاوه بر درس با یک معلم. لازم نیست فقط روی تمرینات گرامر تمرکز کنید. آنچه را که دوست دارید انتخاب کنید، در غیر این صورت کار مستقل در معرض خطر تبدیل شدن به یک روال، یک کار خسته کننده است. این می تواند تمایل شما به یادگیری زبان را از دست بدهد و این شایع ترین دلیل برای ندانستن زبان انگلیسی است. می‌توانید از مربی خود بخواهید منابع جالب خودآموزی را توصیه کند یا خودتان آنها را بیابید. توصیه می‌کنیم  آموزش زبان انگلیسی در 30 روز را مشاهده کنید، در آن می‌توانید دروس رایگان زبان انگلیسی به صورت ویدیویی و کاملا استاندارد را مشاهده کنید.

چه کسی می تواند کمتر انگلیسی یاد بگیرد؟

دانش آموزان با سطح پیشرفته و بالاتر اگر فقط می‌خواهید دانش خود را حفظ کنید می‌توانند هفته‌ای یک بار مطالعه کنند. با این حال، این رویکرد قابل توجیه است اگر علاوه بر کلاس‌های با یک معلم، به طور فعال از زبان در زندگی روزمره استفاده کنید: با شرکای تجاری و همکاران کاری ارتباط برقرار کنید، در یک دانشگاه خارجی مطالعه کنید، کتاب بخوانید، اخبار تماشا کنید، به موسیقی گوش دهید. انگلیسی. این به شما امکان می دهد دانش خود را از دست ندهید یا زبان انگلیسی را فراموش نکنید.

یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول می کشد؟

پاسخ به این سوال در درجه اول به سطحی بستگی دارد که می‌خواهید در آن به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید. توصیه می‌کنیم حداقل به سطح متوسطی از دانش دست یابید. به طور مثال با آموزش 504 لغت ضروری انگلیسی شروع کنید تا واژگان روزمره را کاملا یادبگیرید. با این حال، هیچ محدودیتی برای کمال وجود ندارد، بنابراین ما به طور مفصل توضیح خواهیم داد که چقدر طول می کشد تا یک فرد معمولی یک زبان را یاد بگیرد. نویسنده کتاب "چگونه چهار ساعت در هفته کار کنیم" نظری بدیع ارائه کرد: برای یادگیری هر زبانی 80% به 6 ماه نیاز دارد، برای یادگیری 100% 10 سال طول می‌کشد تیموتی فریس تیموتی فریس این فقط یک جمله شوخ‌آمیز است، اما خیلی دور از واقعیت نیست. بیایید زمان را روشن کنیم. برای شروع، اجازه دهید به این نظر رایج اشاره کنیم که از آنجایی که یک فرد در دوران کودکی در 3-4 سال به زبان مادری خود تسلط پیدا کرده است، پس یادگیری یک زبان خارجی حتی زمان کمتری خواهد برد. اما دانشمندان دیدگاه متفاوتی دارند. آنها اصرار دارند که کودک دارای توانایی فطری افزایش یافته برای درک زبان است. با رسیدن به 3 سالگی این توانایی چندین برابر کاهش می یابد. مثال یک کودک جالب است، اما از منظر دیگری. کودکانی هستند که در 4-5 سالگی افکار خود را کاملاً بیان می کنند. و بزرگسالانی هستند که در 30 سالگی نمی توانند دو کلمه را با هم ردیف کنند و حتی نمی توانند نیمی از الفبا را تلفظ کنند! ما در مورد چنین شخصی چه صحبت می کنیم؟ اولاً پدر و مادرش با او کار نمی کردند. ثانیاً ، او خودش هیچ تلاشی برای تغییر چیزی نمی کند ، یعنی سعی نمی کند مهارت های گفتاری خود را حتی در مورد زبان مادری خود توسعه و بهبود بخشد. از قبل می‌توانید حدس بزنید که می‌خواهیم بگوییم: انتخاب یک معلم خوب و عزم راسخ، مؤلفه‌های مهم یادگیری موفق هستند. بر اساس تمرین ما، برای برقراری ارتباط مطمئن با خارج از کشور، اگر از ابتدا زبان را یاد می گیرید، باید حداقل 2 سال زبان انگلیسی را یاد بگیرید. شما باید 6-9 ماه را برای هر سطح از آموزش بگذرانید، جزئیات در اینجا . اما این به طور خاص برای کلاس هایی با یک معلم شخصی صدق می کند، زمانی که معلم با شما یک به یک کار می کند. اگر دوره‌ها را بگذرانید، دوره زمانی کمی افزایش می‌یابد، زیرا معلم روی ضعیف‌ترین دانش‌آموزان گروه تمرکز می‌کند. حدود 80٪ از دانش آموزان زبان را با سرعتی که ما نشان دادیم یاد می گیرند، 10٪ انگلیسی را کندتر یاد می گیرند، 10٪ دیگر انگلیسی را سریعتر یاد می گیرند.