جمعه, 14 ارديبهشت 1403

 



گزارش نهایی از همایش شبکه های اجتماعی (تهدیدها و فرصتها)

واحد13انجمن علمی دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد 13 تهران با مشارکت فرهنگسرای رسانه، همایشی تحت عنوان شبکه های مجازی، تهدیدها و فرصتها برگزار نمودند.
این همایش ساعت 10 صبح روز پنجشنبه 4 دی ماه در مرکز مشارکت های فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.
پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری کشوری، آقای محسن نیری و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، مجری برنامه سرکار خانم حسینی (از مجریان بنام رادیو جوان) با آغاز برنامه به مدعوین و مهمانان برنامه خوش آمد گفتند.
در ادامه مراسم جناب آقای دکتر جاویدمهر، ریاست محترم دانشگاه، ضمن خوشامدگویی به مهمانان گزارش کاملی از فعالیتهای علمی و پژوهشی مرکز و خصوصا انجمن علمی و دانشجویی ارائه داده و از تلاش دبیران انجمن علمی و دانشجویی تقدیر به عمل آوردند و سپس آقای امیرحسام حق شناس، دبیر اجرایی همایش طی سخنانی گزارش روند تحقیقات و برگزاری مراسم را قرائت کردند.
درابتدا جناب آقای دکتر عبدالکریم خیامی، ریاست مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صدا و سیما و سرپرست اداره کل نظارت و ارزیابی رسانه های نوین (وب سایت های سازمان صدا و سیما) درباره فرصتهای موجود در شبکه های مجازی به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان با اشاره به این مطلب که فرصتها و تهدیدات این فضا از هم جدا شدنی نیستند با سخنانی بسیار جذاب و در فضایی بسیار گرم، بر لزوم استفاده عملی از نظریه های علمی تاکید نمودند.
بعد از ایشان و در بحث تهدیدهای فضای مجازی، جناب آقای سرهنگ آذردرخش، کارشناس جرایم سایبری پلیس فتا طی سخنانی به تشریح جرایم موجود در فضای سایبر پرداختند. ایشان بیشتر جرایم مربوط به این فضا را جرایم مالی اعلام نموده و با تشریح برخی از این جرم ها و ارائه مثال نکات ارزشمندی را برای حضار در جلسه بیان نمودند که بسیار مورد توجه قرار گرفت.
سخنرانی جناب آقای دکتر مداحی، از اساتید مبحث جنگ نرم کشور، پایان بخش این برنامه بود. ایشان نیز با بیان نکاتی مهم در باب لزوم بالا بردن سطح سواد رسانه که موضوعی بسیار مهم و کاربردی است به جمع بندی مطالب پرداختند.
ایشان رسانه را مرحله ابتدایی و نوک پیکان دشمن برای نفوذ فرهنگ غرب در جوامع خوانده و برگزاری چنین جلساتی را برای آشنایی آحاد مردم با این مسائل از واجب ترین برنامه ها دانستند و ضمن تشکر از برگزار کنندگان این برنامه، استمرار برگزاری این جلسات را خواستار شدند.
لازم به ذکر است که گروه برگزار کننده، با پخش کلیپ و پاورپوینت در حین برنامه، و ارائه بسته فرهنگی به حضار، اطلاعاتی را در رابطه با موضوع همایش، در اختیار آنان قرار دادند.





نويسنده : امیرحسام حق شناس

این کاربر 4 مطلب منتشر شده دارد.