پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403

 



چکیده ای از آنچه در همایش شور زندگی گذشت

واحد13همایش شور زندگی در روز پنج شنبه 93/08/22 در سالن خوارزمی با حضور ریاست محترم دانشگاه جناب دکتر جاویدمهر ، سرکار خانم نبی یان ،جناب آقای احمد مسجد جامعی(محقق و پژوهشگر- وزیر سابق وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی-عضو اصلی شورای شهر تهران )، جناب آقای دکتر فرهمند(استاد روانشناس و جامعه شناس دانشگاه امام جعفر صادق) ،دکتر سیدمهدی (رئیس انجمن دیستروفی ایران) گروه تواشیح بین المللی ذکر و اساتید گرانقدری چون جناب آقای حسین بهنام ، آقای حجت اله مداحی ، آقای سیدابراهیم مویداسلامی ، سرکار خانم مدرس زاده و.... برگزار گردید.

همایش با پخش کلیپ قرآن و در پی آن سرود جمهوری اسلامی ایران کارخود را آغازکرد .
پس از آن مجری با خوشامدگویی به میهمانان علت برپایی همایش را ذکر و میهمانان به تماشای کلیپی در خصوص عنوان همایش (شورزندگی) که توسط یکی ازگروه برگزارکننده ساخته شده بود، دعوت شدند.

سپس جناب آقای دکتر جاوید مهر با حضور بر رو سن و خیر مقدم به میهمانان عزیز ایام عزاداری سالار شهیدان را تسلیت گفتند. ایشان با طرح این موضوع که همایش شورزندگی یک همایش دانشجویی جهت گذراندن درس کارورزی دانشجویان مدیریت امور فرهنگی می باشد هدف اصلی دانشگاه علمی کاربردی را ایجاد مهارت در حوزه کاری و تحصیلی دانستند. ایشان سپس از نماینده گروه خواستند که در خصوص پوستر و دلیل استفاده از برش پرتقال توضیح دهند . سرکار خانم صدیقه داورفرا بعنوان نماینده گروه با حضور بر روی سن پس از خیر مقدم به میهمانان و تشکر از حضور ریاست دانشگاه هدف از اجرای این همایش را نیاز جامعه دانسته و عنوان کردند که این همایش با پیگیرهای شبانه روزی در طول دوهفته انجام گرفته . ایشان در جواب سوال ریاست دانشگاه در خصوص طرح پوستر و استفاده از برش پرتغال را این گونه شرح داد: زندگی برخاسته از شادی، غم ، پیروزی ، موفقیت و ناکامی است .
نکته مهم نحوه برخورد با تمام این مسائل است و برای رفتار صحیح نیاز به انرژی و حرکت داریم که این المانها در پرتقال یافت می شود ویتامین ث انرژی و حرکت را به زندگی اهدا میکند به معنای دیگر استفاده از الگوهای رفتاری صحیح ،کانون خانواده را گرم کرده و شور زندگی را به ارمغان می آورد.

پس از آن دکتر فرهمند مشاور و روانشناس و استاد دانشگاه امام صادق (ع)با معرفی مجری ، سخنرانی خود را آغاز نمودند . در ابتدا ایشان تزیئنات انجام شده بر روی سن و استفاده از ترکیب رنگهای مناسب را تحسین نموده و عنوان کردند این صحنه آرایی دلالت بر تفکر و هدفمندی ومعرفی همایش دارد. سپس ادامه دادند: امسال که سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری گردیده فعالیتهای بیشتری در این زمینه باید صورت پذیرد.
,ایشان در خصوص اهمیت آموزشی در کشور ، ازدواج جوانان ، سبک زندگی ، مسئولیت پذیری در زندگی ، ابعاد مربوط به زندگی انسانها ، ارزشها و نظام ارزشی در سبک زندگی و ... مسائلی را مطرح نمودند که مورد توجه میهمانان و دانشجویان محترم قرار گرفت.
پس از پایان سخنرانی جناب آقای دکتر فرهمند و ابراز علاقمندی شرکت کنندگان،گروه تواشیح بین المللی ذکر به اجرای دوقطعه مناجات پرداختند که مورد توجه و تشویق حضار قرار گرفت.

در ادامه برنامه جناب آقای مسجد جامعی رییس پیشین و عضو کنونی شورای شهر تهران پاسخگوی سوالات دانشجویان عزیز در رابطه با فرهنگ و مدیریت شهری بوده . ایشان در ابتدا با اشاره به فضاسازی و صحنه آرایی همایش ، در خصوص ظرفیتهای فرهنگی مختلف در جامعه صحبت نموده و پس از آن پاسخگوی سوالات دانشجویان عزیز بودند .
در پایان پرسش وپاسخ جناب آقای مسجد جامعی ، آقای دکتر جاوید مهر از حضور ایشان تشکر کردند وبه شرح اهدف دانشگاه جامع و قابلیتهای آن پرداختند. سپس به نشانه تشکر از حضور ایشان از طرف گروه تابلوی عکسی که توسط یکی از هنرمندان بین المللی کشور و اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر سرکارخانم سمیرا داورفرا تهیه شده بود ،به یادگار تقدیم جناب آقای مسجد جامعی گردید.
پس از آن با حضور جناب آقای دکتر سید مهدی رئیس انجمن حمایت از بیماران دیستروفی ، به معرفی بیماری ناشناخته دیسروفی پرداخته و از شروع این بیماری و رشد آن در کودکان و معضلات و مشکلاتی که این افراد و خانواده های آنان تا لحظه مرگ در جامعه با آن برخورد دارند پرداخت .
در پایان با برگزاری مراسم معرفی اعضای برگزارکننده همایش وتقدیر و تشکر از همراهی جناب آقای دکتر جاویدمهر، سرکار خانم نبیئیان ، اساتید محترم و ...همایش شور زندگی در ساعت 13:00 کار خود را به پایان رساند.
در آینده کلیپ و وله های پخش شده و گزارش تصویری از مراسم در سایت ارائه خواهدشد.

 






نويسنده :

این کاربر مطلب منتشر شده دارد.