شنبه, 01 ارديبهشت 1403

 



گزارشی از جلسه پرشورکرسی آزاد اندیشی مد و مدگرایی

واحد13با همت و همکاری انجمن های علمی – دانشجویی دومین کرسی از مجموعه کرسی های آزاد اندیشی با موضوع مد و مدگرایی مقبول ، مشروط و مطرود با همکاری و اجرای نهاد مقام معظم رهبری در عصر بیست و هفتمین روز پاییزی در تالار خوارزمی برگزار شد .
در این کرسی که به داوری حضرت حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسینی برگزار گردید هر یک از گروه های مخالف و موافق به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند .
در گروه موافق سرکار خانم موشل ، خانم زینالی و خانم شکاری و در گروه مخالف آقای صالحی ، آقای مجیدی و خانم انوری حضور داشتند .
در گروه موافق سرکار خانم موشل با بیان نقطه نظرات مستدل خود توانست از عقیده خود دفاع کند و با تسلطی که روی زبان انگلیسی داشت متن زیبایی را در مورد مد بیان نمود .
و دیدگاه گروه موافق را این چنین بیان کرد که در صورتی که مد و مدگرایی با ارزش های انسانی – ایرانی مغایر نباشد نه تنها مانع پیشرفت نیست بلکه در عرصه های مختلف بانی تحول هم می باشد .
در گروه مخالف آقایان صالحی و مجیدی بر روی دیدگاه خود ،که مد در بسیاری از موارد پوششی و ظاهری که در جامعه شاهد آن هستم بسیار مقلدانه و کورکورانه صورت می گیرد و هیچ مفهوم و ارزشی درآن دیده نمی شود در صورتی که پوششی که منطبق با فرهنگ ایرانی باشد و پیرو مد ایرانی باشیم حداقل از فرهنگ خود پیروی کرده ایم و این دارای هویتی است .
در کرسی که هدایت آن بر عهده سرکار خانم عمادی نماینده محترم دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی –کاربردی بود دانشجویان بر سر مفهوم مد و مدگرایی ، برداشت هر انسان از مد و تاثیر آن در زندگی روزمره  به بحث و گفتگو پرداختند .
در این مراسم حاج آقا دکتر حسینی ضمن بررسی گفتار موافقان و مخالفان مدگرایی اظهار داشتند آنچه را که از کرسی فوق می توان نتیجه گرفت این بود که مد و مدگرایی به فعل مطرود شده نمی باشد چرا که در برخی عرصه ها موجب تحول و ترقی است ولی همانطور که همواره در کلیه امور تعادل حرف اول را می زند در این مورد هم افراط و تفریط جایز نیست و می بایست منطبق با فرهنگ ایرانی اسلامی باشد .
در نهایت به گروه های موافق و مخالف هدایایی به رسم یاد بود اهدا گردید .

نويسنده :

این کاربر مطلب منتشر شده دارد.