جمعه, 07 ارديبهشت 1403

 



گزارش برگزاری جشن مهروانی

جشن مهربانی با روان، «مهروان»، که با مشارکت انجمن های علمی دانشجویی و سرای احسان، مرکز نگهداری و توانبخشی بیماران اعصاب و روان، با هدف انگزدایی از بیماران روان و تقویت ارتباط بین دانشگاه و مراکز توانبخشی بیماران روان مورخ 5 اسفند ماه 95 ، در محل دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر 13 برگزار گردید که با حضور پر شور و گسترده ای از دانشجویان مواجه بود .
در ابتدای مراسم ضمن عرض خوش آمد گویی مرکز به میهمانان و دانشجویان و اساتید، علیرضا طاهری، مدیرعامل موسسه حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی سرای احسان، با تقدیر و تشکر از همدلی و همراهی مسئولین دانشگاه در برگزاری این برنامه، به معرفی فعالیت های سرای احسان پرداخت و اظهار داشت: سرای احسان، مرکز نگهداری و توانمندسازی بیماران روانی، بیش از 18 سال در حمایت از بیماران روانی فعالیت می نماید. وی همچنین به حاضران در جمع پیشنهاد داد: «بیایید مراقب روان خود باشیم»! در ادامه این جشن، آقای طاهری، مدیرعامل سرای احسان، اظهار داشتند که دانشگاه همیشه می تواند زمینه ساز فعالیت های انساندوستانه باشد، زیرا ما بر این باوریم که علاوه بر دارو که بخشی از درمان را در بر می گیرد، ارتباط عاطفی و معنوی افراد و اجتماع با بیماران روان می تواند گامی موثر در درمان بیماران روان باشد.
خانم محمدیان از دیگر سخنرانان این برنامه گفت: امیدواریم این برنامه بتواند آغازی نوین برای همکاری های پژوهشی باشد و فرهنگ سازی موثری را میان دانشگاه و سرای احسان برقرار نماید. وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مسئولین سرای احسان، این اقدام خیرخواهانه را در حمایت از بیماران روانی ستود.
آقای خواجه خباز، یکی از مدرسین دانشگاه، در این برنامه گفت: با توجه به بحران مشکلات روحی و رفتاری در جامعه امروزی، آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان و دانشگاهیان با این مرکز و همچنین با بیماری های روان یک ضرورت است.
در پایان این برنامه، آقای طلایی زاده، یکی از روانشاسان سرای احسان، به معرفی بیماری اسکیزوفرنیا پرداخت و درمورد علل و ریشه های بروز این بیماری و نحوه درمان و مدت درمان به طور کامل توضیحاتی ارائه کرد. در حاشیه این مراسم موسیقی سنتی زنده اجرا شد که با استقبال دانشجویان روبرو گردید.
در انتهای برنامه با پیشنهاد آقای خواجه خباز و استقبال میهمانان، تصمیم گرفته شد مسابقه بزرگ هنری در زمینه تهیه تیزر، عکس و اقلام هنری و فرهنگی در موضوع آشنایی با سرای احسان و همچنین حمایت از بیماران روان با همکاری دانشگاه و سرای احسان برگزار شود. مدیرعامل سرای احسان نیز وعده داد جوایز ارزنده ای از سوی موسسه خیریه حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی به برگزیدگان اهدا شود.

uast13.ir

uast13.ir

uast13.ir

uast13.ir
نويسنده : سمیرا عباس زادگان

کارشناس امور فرهنگی