جمعه, 14 ارديبهشت 1403

 



موضوع: معرفی کتاب «مقاله و گزارش نویسی»استادآقاملا

معرفی کتاب «مقاله و گزارش نویسی»استادآقاملا 9 سال 9 ماه ago #95323

معرفی کتاب «مقاله و گزارش نویسی»
نوشتن مقاله و گزارش در مطبوعات، از مهارت های مهم در حرفه روزنامه نگاری محسوب می شود. آموختن این مهارت ها و ورزیده شدن در آنها، نیازمند وجود کتاب های تخصصی در این حوزه بوده و در این بین، کتاب های دانشگاهی که با رویکردی آموزشی نوشته می شوند، نقش مهمی در ارتقای ادبیات علمی این حوزه دارند.



معرفی کتاب «مقاله و گزارش نویسی»

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، در سال های پیش از این، استادان رشته روزنامه نگاری، کتاب هایی را در این حوزه روانه بازار کرده اند که البته تاکنون، کتاب های «نقد و تفسیر و مقاله» و «گزارش» به صورت جداگانه منتشر می شده اند. کتاب «مقاله و گزارش نویسی» به قلم «سرکارخانم استادنسرین آقاملا» برای نخستین بار، اصول و مبانی این دو مهارت را در یک کتاب آموزش می دهد. این کتاب در سه بخش «گزارش نویسی»، «مقاله نویسی» و «واژه نامه خبر و گزارش»، و 9 فصل نوشته شده و بهره گیری از زبانی ساده و روان، از ویژگی های آن است. واژه نامه انگلیسی به فارسی 20 صفحه ای خبر و گزارش، راهنمای ارزنده و جمع و جوری برای خوانندگان کتاب است که برای حدود 600 واژه تخصصی انگلیسی، برابرهای فارسی ارائه کرده است.


مولف این کتاب، دانش آموخته رشته علوم ارتباطات و از مدرسان دانشگاه علمی -کاربردی است و در بخشی از مقدمه آن نوشته است: «گزارش، روایت هنرمندانه و همراه با آگاهی از جریان های پیرامون ماست که مخاطب آن را بپذیرد، باور کند و یا با آگاهی از آن، احساس شگفتی کند. چنین بازتابی، لحظه ای پدید می آید که گزارشگر قلمی متفاوت به دست گیرد و نیک و بد جهان پیرامون را برای مخاطب آشکار کند.»


مقاله و گزارش نویسی- نسرین آقاملا - نشر ساکو - 111 صفحه - 1392

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: نسرین اقاملا
مدیران انجمن: نسرین اقاملا