جمعه, 10 فروردين 1403

 



قلم و دانشجو

تلاش برای خانواده

 شششضششش
تلاش برای خانواده

در بین جمع خانواده ها گاهی اوغات توجه کردن به مسائل کوچک و یا جدی گرفتن جمع باعث گرمی کانون خانواده می شود. حتی مسایلی که افراد خانواده خیلی آن را جدی نگرفته و برای یکبار هم شده امتحان نمی کنند.

نزاع و کشمکش ممنوع
در هر خانواده ای نزاع و کشمکش وجود دارد و این مساله کاملا" طبیعی است و نمی توان گفت در خانواده ای این مشکلات وجود ندارد.
مهم طرز برخورد ما با افراد خانواده به ویژه کودکان است. زیرا کانون گرم خانواده آشیانه کودک است اگر افراد خانواده رابطه ای دوستانه به هم داشته باشند ، کودک آشیانه اش را استوار و گرم می یابد و احساس امنیت می کند. بنابراین با رفتارهای عاقلانه و مناسبی که از خود بروز می دهیم می توانیم اختلاف پیش آمده را برطرف کنیم. در این نوشتار به راه کارهای ساده اما مهم برای رسیدن به زندگی آرام اشاره می کنیم.
به عقاید یکدیگر احترام بگذارید
                                   
یک راه ساده این است که افراد خانواده باید به احساسات و عواطف ، و عقاید و نظرات یکدیگر و نیز به قوانین حاکم بر خانه احترام بگذارند، زیرا زمانی که شما با یکی از افراد خانواده مشاجره می کنید به یاد داشته باشید که ممکن است شما همیشه درست برخورد نکنید و همیشه حق با شما نباشد. بنابراین به نظرات همدیگر احترام بگذارید

شام را باهم میل کنید

همیشه سعی کنید شام را کنار خانواده صرف کنید . از آنجا که افراد خانواده طی روز مشغول کارو فعالیت هستند ، شاید نتوانند ناهار را با یکدیگر صرف کنند، اما وقت شام خوردن زمان خوبی است تا همه اعضای خانواده دور یک میز جمع شوند و شام را با هم میل کنند

حواستان باشد هنگامی که در کنار یکدیگر نشسته اید و شام می خورید و گپ می زنید بهتر است تلویزیون ، تلفن همراه و ... را خاموش کنید و فقط در کنار اعضای خانواده باشید.



با یکدیگر به گردش بروید

گاهی با افراد خانواده خود و همسرتان قرار بگذارید و به همدیگر به سینما ، تئاتر یا اردو بروید آنجا چادر بزنید ، آتش روشن کنید ، در کنار هم بشینید ، صحبت کنید و بلند بلند بخندید. این گون ، هم تفریح کرده اید و هم رابطه بین اعضای خانواده را نزدیک تر و صمیمانه تر می کنید.



بگویید دوستت دارم

در مورد چگونگی واژه های که به کار می برید و رفتاری که میتواند روی افراد خانواده تان موثر باشد فکر کنید. برای برقراری عشق و دوستس را با جمله زیبای دوستت دارم آغاز کنید. این زیباترین جمله ای است که می توانید به هر یک از افراد خانواده تان بگویید. اجازه بدهید آنها معنی واقعی این جمله را در رفتار و گفتارتان احساس و درک کنند
 
  
نويسنده : محمد سعید فرح بخش

این کاربر 6 مطلب منتشر شده دارد.

نظرات  

 
#1 علی رضا شمشیری 1392-10-25 14:59
مبتدي است
 

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.