جمعه, 07 ارديبهشت 1403

 


daneshjo jadid
 راهنمای دانشجویان و اخبار دانشجویان ورودی جدید  
دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد13
pajoh2 copy
کارکاه ها و نشست های تخصصی  مجازی    
دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد13
paziresh1111111
پذیرش دانشجو بدون کنکور ، ثبت نام از طریق سایت    
دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد13
anjoman1
سامانه آموزش مجازی   
برای ورود به سامانه کلیک نمایید
anjoman1
ارسال سوال و درخواست
از طریق تیکتینگ
  
(پاسخگویی آنلاین)

10 copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy
ثبت نام ، انتخاب واحد ، پرداخت شهریه 

12 copy copy copy copy copy copy copy 1 copy
زمان ثبت نام،انتخاب واحد ،
حذف و اضافه و برنامه هفتگی 

anjoman1
 انجمن های علمی دانشجویی
و سامانه آموزش مجازی 

karvarzi copy
اخبار کارورزی 
فرهنگ و هنر مرکز 13 


کاربینی جناب آقای علی سمیعی راد

 بسمه تعالی
مرکز آموزش علمی – کاربردی فرهنگ و هنر 13 تهران
معاونت فرهنگی و دانشجویی
دفتر ارتباط با صنعت و کار آفرینی(هماورد مهارتی)
واحد 13تهران

الف) مشخصات کاربین

نام: علی                                           نام خانوادگی:سمیعی راد                     

شماره دانشجویی: 941380496000174       مقطع تحصیلی: کارشناسی                         رشته تحصیلی: تبلیغات تجاری

وضعیت اشتغال:                                     شاغل                         غیر شاغل

                    .............................................................................................................


عنوان شغل:

·         مشاغل مرتبط وهمگون با رشته تحصیلی خود را نام ببرید؟ کارشناس پژوهش، کارشناس امور هنری ، سناریو نویس تبلیغات ، تولید برنامه های تلویزیونی ، مدیریت کانون تبلیغات ، واسطه ی برنامه های تبلیغاتی کارشناس تحقیق در امور تبلیغات ،کارشناس برنامه ریزی تولید و تبلیغات رسانه ای مثل رادیو و مطبوعات ، کارشناس امور تبلیغی در حوزه سیاست.



·         رشته تحصیلی شما در محیط کار چه نقشی را ایفا میکند ؟

واقعیت در رابطه با رشته تحصیلی ما تنها پژوهش و مطالعه در رابطه با امور تبلیغاتی ،بازاریابی، فن بیان ، مهارتهای ارتباطی با افراد و به کار گیری آن در زندگی است و اینکه زندگی خود به نوعی بازاریابی است و ما روزانه بدون آنکه متوجه باشیم در حال تبلیغ هستیم .

.............................................................................................................

·         چه توانمندیهای شخصیتی و جسمی برای احراز شغل مرتبط با رشته تحصیلی شما متصور است؟

داشتن تحصیلات در رشته روابط عمومی و علوم ارتباطات ، داشتن دانش در زمینه های روانشناسی ، علوم اجتماعی ، ... و مطالعه وسیع مطبوعات و کتاب ،مهارتهای علمی ، احساس مسئولیت اخلاقی ، داشتن آگاهیهای روز ، قدرت نویسندگی ، آشنایی با علوم اجتماعی از جمله کلیات مدیریت ، روانشناسی و علوم سیاسی ، نو آوری و خلاقیت ، آشنایی باروزنامه نگاری و ایمان به حقانیت افکار عمومی یا مخاطب  ..از نظر جسمی  : داشتن فن بیان قوی و استفاده از ارتباطات غیر کلامی – خوش رویی – خوب شنیدن – گیرندگی قوی و انتقال پیام – بذله گویی – راستگویی ، توانمند بودن در امور روحي و رواني ، صبر و شكيبائي ، تمیز ، مرتب بودن ظاهر و خوب لباس پوشیدن لازمه این کار است.

.............................................................................................................

·         شغلهای مرتبط با رشته تحصیلی شما در خارج از کشور چه جایگاهی دارد؟ اساس تمامی شغلها در خارج از ایران بازاریابی و تبلیغات مفید و موثر در زمینه های شغلهایشان است و همه با فکرو ایده نو با کمترین زحمت بهترین سود را دارند و کثلا مسئله نتورک مارکتینگ یا بازاریابی شبکه ایبه طور کامل در آ؟نجا پذیرفته شده در حالی که در ایران دید بدی به این قضیه هرمی بودن دارن و هنوز که هنوز است مسئله تبلیغات به خوبی در ایران جای نیوفتاده و تبلیغات نسبت به تبلیغات خارجی ضعیف است

..............................................................................................................

·         تاریخچه مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی شما در ایران و جهان چگونه است؟

تاریخچه تبلیغات به 1800 سال پیش بازمیگردد از کشاورزانی که محصولی داشتند و میخواستند بفروشند شروع شد.این رشته زیر شاخه بازاریابی است باید یک تبلیغ ترغیب شده ، هوشمندانه ، خلاق باشد تبلیغ صرفا تیزر و بیلبرد نیست ، حتی سلام و علیک ،ل رفتار و نوع نگرش ما تبلیغات است .تبلیغات تجاری یک علم و هنر است که مارا به سود نزدیک میکند .هیچ سازمانی نیست که تبلیغات نداشته باشد

·         ..............................................................................................................

·         شرایط شغل های مرتبط  با رشته تحصیلی خود از لحاظ موارد زیر توضیح دهید:

1.      سختی و پیچیدگی

نبود یک  برنامه مشخص برای ايجاد  توسعه تبلیغات - معطوف نبودن نگاه‌ها در حوزه تبلیغاتی به محصولات و کالاها و عدم توجه مطلوب و شایسته به  اهل تبلیغات و فرهنگ و اندیشه  - نبود راهبردهای مناسب برای حمایت از  فرهنگ تبلیغات  خلاق و نوآور و نهايت اصولا کار با انسانها و رسانه ها به دلیل داشتن سلیقه ، علایق و احساسات مختلف دارای حساسیت می باشد. کارکنان امورتبلیغات باید دارای دقت ، تمرکز ، حوصله و بردباری زیاد باشند.  چنانچه تبلیغی یا خبری  نادرست منتقل شود ممکن است خسارت جبران ناپذیری را بدنبال داشته باشد

2.      قوانین و مقررات انجام کار

بی ثباتی و نبود قوانین و مقررات و سیاست‌های مرتبط با کارشناسان  و كاردانان -عدم تفکیک مدیریت و رعایت مالکیت معنوی در نظام‌های کسب و کار تبلیغاتی و رساهنه ای  کشور- عدم درک درست تطبیقی از روندهای جهانی کسب و کار و فناوری‌های تجاری و برنامه ریزی متناسب با آن

3- مباحث ایمنی و بهداشت

هدف اصلی ایمنی،نگهداری و ارتقای سلامتی نیروی انسانی شاغل مي باشد :

بهداشت رواني كار به اين معنا ست :  حجمی که در سیستم کار به یک یا چند نفر برای انجاموظیفه اختصاص یافته است به اندازه باشد. در محیط کار عوامل فیزیکی، زیست شناختی،اجتماعی و فرهنگی که فضای فرد را احاطه کرده است مناسب باشد . فشار کاری (داخلی یا خارجی) : مجموع شرایط خواسته‌ها  نا مناسب درسیستم کار که در جهت بر هم زدن حالت فیزیولوژیکی و روانی فرد عمل می‌کنند و ( تنش کار ) تأثیر فشار کار بر روی شخص دررابطه با ویژگی‌ها و توانایی‌های فردی و خستگی ناشی از کار پيش بيني شده باشد . ایمنی به معنی سلامت، امنیت و آسایش است  وبه این منظور که فرددر محیط کار ایمن از حوادث اتفاقی و غیر مترقبه باشد  و از بین بردنمواد یا کاهش قدرت کارآیی  تجهبزات و وسایل خطرناک در اجرای عملی از قبل تعیین شده باشد

4- مباحث فرهنگی و اجتماعی (جاذبه و انگیزه های شغلی)

با توجه به نقش روابط عمومی و تبلیغات  در تسهیل ارتباطات درون سازمان و ایجاد بستر های لازم برای افزایش راندمان كاری و انگیزه های شغلی بايد به موارد بسياري توجه گردد و انگيزه مناسب بوجود آوريم .. بسیاری از ما در طول خدمت كاري  ، ناخشنودی شغلی ، فشاركاری ونیازبه رهایی ازمشكلات مرتبط باحرفه راتجربه كرده ایم. اما مسلم انگيزه اي براي ادامه داشته ايم . در اين خصوص با توجه به شغل و حرفه اي كه با آن روبرو هستيم ،انگيزه متفاوت مي باشد .از جمله : علاقه مندي به حرفه – احساس آرامش و سلامتي داشتن در محيط كار از نظر فيزيكي و اجتماعي –وجود رابطه  مناسب با همكاران در محيط كار –وجود قوانين حاكم وقابل قبول در محيط كار براي شاغلين –  از نظر فرهگي : مشاركت‌ در برگزاري‌ سمينارها و گردهمايي‌هاي‌ تخصصي‌ و عمومي‌ سازمان‌ - پوشش‌ تبليغي‌ ساختمان‌ها و فضاهاي‌ عمومي‌ سازمان‌ در گراميداشت‌ ايام‌ و مناسبت‌هاي‌ ويژه‌ -تدوين‌ و اجراي‌ طرح‌ جامع‌ تبليغات‌ براي‌ فضاسازي‌ فرهنگي‌ - تبليغي‌ در ساختمان‌ها و محوطه‌ها - اجراي نمايشگاه‌ها در خارج‌ و داخل‌ سازمان‌ - اعلام برنامه‌ كنفرانس‌ها و سمينارها - شركت در نمايشگاه‌هاي مرتبط و ارائه فعاليت‌ها - حضور در سمينارهاي مرتبط و اطلاع‌رساني



.................................................................................................................

چه تجهیزاتی مورد نیاز شغل مرتبط با رشته تحصیلی شماست؟

کامپیوتر ، اینترنت ، دوربین عکاسی ،دوربین فیلمبرداری ، ضبط صوت جیبی ، دستگاه تکثیر ، دستگاه اسکن ، پرینتر، تلفن ، نمابر ، برنامه های گرافیکی .

.................................................................................................................

·         به نظر شما حوزه کارآفرینی و ایجاد شغل جدید در رشته تحصیلی شما چگونه است؟

·         معرفی الگویی مناسب و ارزشی در حوزه کارآفرینی تجاری و تبلیغی  بر مبنای ارزشهای فرهنگی اسلامی

·         ایجاد بستری برای شناسایی و معرفی کارآفرینان تجاری  و کارآفرینان اهل تبلیغ

·         تمرکز و اولویت توسعه کسب و کارهای دانشی در حوزه کارآفرینی تبلیغاتی و بازاریابی در هر بخش

·         تمرکز بر مزیت‌های نسبی فرهنگی و صنعتی و تجاری  هر منطقه بومی با تمرکز ویژه بر زمینه‌های مرتبط با کارآفرینی تجاری

·         تمرکز ویژه بر کارآفرینی تجاری در صنایع برتر ، نوظهور و صنایع تبلیغاتی کشور

·         تمرکز ویژه بر توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط در حوزه کارآفرینی

·         برگزاری سالانه جشنواره نوآوری و کارآفرینی و معرفی نوآوران تبلیغی و تجاری برتر

·         پیش‌بینی ساز و کار مناسب جهت حمایت از افراد دارای ایده های خوب که می خواهند در جشنواره‌ها  شرکت کنند.

·         حمایت ویژه از توسعه شرکت‌های تحقیق و توسعه و خدمات فنی و تخصصی تبلیغاتی در کشور

·         جایگزینی مفهوم ارزش‌آفرینی تجاری به جای کارآفرینی تجاری

·         توسعه مراکز کارآفرینی در دانشگاه‌ها و مؤسسات تجاری و صنعتی

·         بدست آوردن چشم انداز ارزشی و تجاری  به محيط پيرامون  - توجه به هنجارها و ارزش‌های بومی و فرهنگی موجود در كشور- شناسایی مناسب فرصت‌ها ، مزیت‌های نسبی و رقابتی در زمینه توسعه تجاری – بوجود آوردن  مدلی برای توسعه الگوهای مناسب و ارزش محور در زمینه تبلیغات و تجارت (عدم توجه به استفاده از فرهنگ تهاجمي )









نويسنده : علی سمیعی راد

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.

  1. آموزش
  2. فرهنگی و پژوهشی
  3. اخبار کلاسها
  4. کانون های مشاوره
  5. سرفصل دروس
  6. مدیران گروه
  7. ثبت نام و ورود
  8. انجمن ها
  9. دسترسی سریع
  10. آموزش های کوتاه مدت (تک درس - تک پودمان)
  11. ارسال درخواست پشتیبانی (تیکت)
در 1403/01/17
اطلاعیه-کنسلی-کلاس-ها
به اطلاع می رساند شنبه 18 فروردین کلیه کلاس ها کنسل می باشد.
در 1402/11/11
اطلاعیه-شرایط-ثبت-نام-کارشناسی-برای-دانشجویان-ترم-آخر-کاردانی-فاقد-گواهی-فراغت-از-تحصیل
دانشجویان ترم آخر کاردانی که هنوز گواهی فارغ التحصیلی آنها صادر نشده است در صورت تمایل برای ثبت نام در مقطع کارشناسی می توانند، با مراجعه حضوری به مرکز پس از چک کردن دروس پاس شده  از روی سرفصل دروس و...
در 1402/11/11
اطلاعیه-اخذ-دروس-معرفی-به-استاد
قابل توجه دانشجویان ترم آخر کاردانی و کارشناسیبا توجه به بخشنامه جامع علمی کاربردی ، دانشجویانی که برای فراغت از تحصیل دارای حداکثر دو درس باقی مانده با شرایط زیر می باشند میتوانند این دروس را به...
در 1402/11/10
اطلاعیه-درخواست-تجدید-نظر-نمره-تو-سط-دانشجو-مورخ-10-و-11-بهمن
دانشجویان گرامی ، برای درخواست تجدیدنظر فقط روزهای 10 و 11 بهمن فرصت دارید که در سامانه هم آوا درخواست  خود را در مقابل درس مورد نظر را ثبت نمایید. ضمنا پاسخ تجدید نظر روزهای 12 و 13...
در 1402/10/12
کنسلی-کلاس-درس-استاد-خاوندی-مورخ-1402-10-12
قابل توجه دانشجویان گرامی: کلاس درس استاد خاوندی ،مورخ 1402/10/12 برگزار نمی گردد. TRANSLATE with x ...
در 1401/09/02
برگزاری-نمایشگاه-کتاب-به-مناسبت-هفته-کتاب
برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته کتاب؛کتاب رخساره های گردشگری ایران مورد توجه و استقبال دانشجویان مخصوصا رشته...
در 1401/05/25
گزارش-تصویری-مراسم-سوم-امام-حسین-ع-مرکز-فرهنگ-و-هنر-واحد-13
در روز سوم امام حسین(ع) مراسم عزاداری به همت مدیر مرکز خانم صفاپو و بخش فرهنگی دانشگاه و با حضور گرم میهمانان عزادار امام حسین(ع) برگزار گردید. در ابتدای مراسم حاج...
در 18/12/1401
کلیه کلاس های دانش خانواده استاد رمضانی در سال 1401 کنسل و تایم کلاس متعاقبا اعلام میگردد.
در 13/12/1401
کلیه کلاس های استاد عظیمی روز شنبه مورخ 1401/12/13 لغو میباشد.
در 11/12/1401
کلیه کلاس های استاد کشاورزیان از تاریخ 13 اسفند الی 19 اسفند تشکیل نمیشود.
در 10/12/1401
کلاس های استاد هشترودی روز چهارشنبه مورخ 1401/12/10 لغو میباشد.
در 09/12/1401
کلیه کلاس های استاد سلطان محمدی روز پنجشنبه مورخ 12/11 لغو میباشد.
moshaver karafari

ravan shenakhti

moshaver mazhabi
در 1401/06/13
سر-فصل-دروس
بخش : سر فصل دروس
در 1401/06/12
سر-فصل-دروس-کاردانی
  This page is in Chichewa   Translate to...
بخش : سر فصل دروس
به زودی ...
  • ارسالي جهت نمايش وجود ندارد
 فیلم-آموزشی-انتخاب-واحد       
  


در 1399/02/20
برگزاری-کارگاه-آموزشی-بورس-و-سرمایگذاری
قابل توجه دانشجویان ، اساتید و علاقمندان به شرکت گارگاه آموزشی بورس و سرمایه گذاریبه اطلاع کلیه علاقمندان میرساند واحد فرهنگ و هنر مرکز 13 تهران در راستای آموزش های کوتاه مدت خود اقدام...