جمعه, 14 ارديبهشت 1403

 



بازدید از شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ

نام و نام خانوادگی : مینا کربلایی علی بهشتی
مقطع تحصیلی: کارشناسی
رشته تحصیلیک روابط عمومی - رسانه
مشخصات محیط کار:
قرار بود که از بخشهای مختلف آن بازدید به عمل آید ولی به دلیل تعداد زیاد بازدید کنندگان این اتفاق رخ نداد و دانشجویان در سالن اجتماعات با مدیران و فعالیتهای آن شرکت آشنا شدند.
نام سازمان:
شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ
فعالیت اصلی شرکت:
توزع نیروی برق تهران بزرگ
رشته تحصیلی شما چه نقشی در این شرکت دارد؟
در پاسخ این سوال اشاره میکنم به سخن آقای حمید نطقی پدر روابط عمومی ایران:
روابط عمومی در متن است نه در حاشیه ، ضرورت است نه لوکس و در خود مدیریت است و نه در بیرون آن، پس حق داریم بگوییم هر مدیریتی سزاوار روابط عمومی است.
نوع سازمان:
دولتی
تاریخچه تاسیس شرکت:
 در سال 1285 اولین کارخانه برق بقدرت 400 کیلو وات در محل کارخانه چراغ گاز(خیابان چراق برق فعلی) توسط حاج امین الضرب جهت تامین روشنایی مردم به بهره برداری رسید.
مراحل انجام کار در این موسسه:
- شرکت در دوره های آموزشی، تخصصی و عمومی مرتبط نظیر کارگاهها، کنفرانس ها و همایش ها
- همکاری و هماهنگی با سایر متصدیان پستهای مرتبط در انجام وضایف محوله
- ارائه آمار، اطلاعات و گزارش فعالیتهای مرتبط و تخصصی
- انجام سایر امور محوله مرتبط با حوزه و قسمت و پست مورد تصدی
- رعایت ضوابط و مقررات و دستور العملهای مرتبط و ارئه پیشنهاد های مربوطه به بهینه کردن فعالیتها
- ارائه مشاورهای مرتبط و شرکت در جلسات مربوطه
- انجام امور مرتبط با وظایف جاری مدیریتی از قبیل برگزاری جلسات، پاسخگویی به عملکرد حوزه و ....
رشته تحصیلی شما در این محیط کار چه نقشی دارد؟
- نظارت و پیگیری لازم برای رسیدگی به درخواستها و شکایات مردمی (تلفنی، حضوری،مطبوعات)
- برقراری ارتباط بین مردم و مدیریت از طریق برگزاری ملاقات و دریافت نقطه نظرات و درخواستهای مردمی
- فراهم نمودن زمینه های لازم برای اجرای آیین نامه طرح تکریم اربا رجوع
- مشارکت در برگزاری نظر سنجی های دایم و میدانی از مشترکین
- هماهنگی های لازم برای برگزاری جلسات کمیته طرح تکریم
- ارائه گزارش عملکرد ماهانه از فعالیتهای مربوط به ملاقات عمومی، مدیریت منطقه، نظرسنجی، برگزاری جلسات و نشستهای مشترک با حضور دبیران مربوطه سازمان
توانمندیهای شخصیتی و جسمی:
 - داشتن جسمی سالم و تندرستی کامل بدن برای انجام دادن امور کارها
- داشتن روحیه بالا
- انعطاف پذیری
- انتقاد پذیر بودن
- فعال بودن
- ذهن پرسشگر داشتن
- صبوربودن در برابر ارباب رجوع
- انگیزه کار
- داشتن آگاهی های روز
- نوآوری و خلاقیت
شرایط شغلهای مرتبط با رشته تحصیلی خود از لحاظ:
 1- سختی و پیچیدگی
2- قوانین و مقررات انجام کار
3- مباحث ایمنی و بهداشت
4- مباحث فرهنگی و اجتماعی 
1- شناخت افکار عمومی و نفوذ در آن برای جلب رضایت افکار عمومی نسبت به سازمان که هم درون سازمان و هم بیرون سازمان را شامل می شود که این وظیفه در قالب فعالیتهای ارتباطی صورت میگیرد مانند:ارتباطات، امور فرهنگی و نمایشگاهی و انتشارات و سنجش افکار عمومی
2- اهمیت و ضرورت قوانین و مقررات اطلاع یابی و تطلاع رسانی در جامعه امروز تا انجاست که روابط عمومی نوین را یک روابط عمومی اطلاع مدار می نامند. بر همین اساس در دنیای کنونی با استفاده از تکنولوژی های نوین ارتباطات و اطلاعات به اطلاع یابی سریع از مخاطبان و اطلاع رسانی به آنها بپردازد.
3- ایمنی و بهداشت را می توان به سلامتی و آرامش روابط عمومی اشاره نمود.
4- اعلام برنامه های کنفرانس ها و سمینارها _ شرکت در نمایشگاههای مرتبط و ارائه فعالیتها - برگزاری آیین ها و مراسم ملی و مذهبی - مشارکت در برگزاری سمینارها و گروههای تخصصی و عمومی سازمان - پوشش تبلیغات ساختمان ها و فضای عمومی سازمان در گرامیداشت ایام و مناسبتهای ویزه
تاریخچه مشاغل مرتبط با این رشته:
روایط عمومی به عنوان یک هنر و فن که جنبه های علمی و عملی آن از اوایل نیمه قرن بیست به تدریج شکل گرفت گرچه بر مبنای نیازها و ضرورت جامعه صنعتی روبه رشد غرب به پیدایش از آن نیازمند اشتیاق و اندیشه خلاق افرادی برای فعالیت در عرصه افکار عمومی و اجتماعی برای امتناع و ترغیب بوده است.
مشاغل مرتبط با این رشته:
رسانه - خبرنگاری - آی تی - امور فرهنگی
خصوصیات هر یک از مشاغل با این رشته تحصیلی:
ای تی: داشتن اگاهی های روز
امور فرهنگی: برای برگزاری جلسات و ...
خبرنگاری: قدرت نویسنگی و آشنایی با روزنامه نگاری
رسانه: جمع آوری اطلاعات لازم و معتبر
تجهیزات مورد نیاز با این رشته:
- دوربین عکاسی  - چاپگر - دوربین فیلم برداری - اسکنر - دستگاه کپی - اینترنت و اینتراینت - دستگاه فاکس - دستگاه ضبط و پخش صدا - اتوماسیون اداری - دستگاه پخش چند رسانه ای
حوزه کارتفرینی و ایجاد شغل در این رشته:
چون روابط عمومی مکمل کارهای یک سازمان می باشد لذا در ابتدا باید موسسه ای تاسیس و شروع بکار نماید تا روابط عمومی بتواند در آن قدرت مانور و سر و سامان دادن یه فعالیتهایش را در دست بگیرد.
مهارتهایی که بدست می آوریم:
- قدرت قلم و نوشتن
- داشتن روحیه ای انتقاد پذیر
- آشنایی به امور سایت و ...
- روزنامه نگاری ویا خبر نگاری
- تصمیم گیری  مناسب در لحضات ضروری
- آشنایی با شبکه اجتماعی
- وب و وبلاگ نویسی
آیا علاقه به ایجاد کار مطابق این رشته را دارید؟
بله ولی نیازمند پشتوانه های مالی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی می باشد.
پایان
نويسنده : مینا کربلایی علی بهشتی

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.