پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

 



كاربيني الهه شهابي مديريت امورفرهنگي

عنوان شغل:كارمند سازمان ثبت احوال
1.آيا شغل شما با رشته تحصيلي شما مرتبط است؛نوع ارتباط آنرا بيان كنيد.
به صورت مستقيم خير؛ولي غير مستقيم مرتبط ميباشد بدين صورت كه در سازمان ما هم قسمت فرهنگي و هم خدمات فرهنگي براي كارمندان و در تابستان براي فرزندان كارمندان ارائه ميشود.
2.مشخصات محيط كارمورد بازديد:
فرهنگسراي رازي با مساحت42هكتارر به عنوان ستاد مديريت فرهنگي هنري منطقه11 شهرداري تهران در نظر گرفته شده است.اين فرهنگسرا در سال 84 به نام به عنوان فرهنگسراي ورزش و در سال 85 به عنوان مركز فرهنگي هنري نوجوانان شهر تهران و در راستاي اهداف سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به فعاليتهاي فرهنگي و هنري پرداخت و هم اكنون با عنوان فرهنگسراي رازي به شهروندان تهران خدمات فرهنگي هنري ارايه مي نمايد.
3.نام سازمان و يا شركت بازديد شده:
فرهنگسراي رازي
4.فعاليت اصلي شركت بازديد شده چيست؟
ارائه خدمات فرهنگي آموزشي؛تفريحي؛ورزشي و ارتقاء سطح فرهنگ در سنين خردسالي تا بالاتر ميباشد.ارائه خدمات اموزشي فرهنگي تفريحي سرگرمد و ورزشي مهارتي؛اجراي جشن ها و مراسم ها و جشنواره هايي مانند5شنبه بازار هنر و فعاليتهاي كانون بانوان و برگزاري همايش وجلسات حوزه سبك زندگي ايرا
ني اسلامي و اجراي مسابقات فرهنگي ورزشي
5.رشته تحصيلي شما چه نقشي در اين شركت دارد؟
رشته تحصيلي من مديريت امورفرهنگي ميباشد و شامل تمامي خدمات فرهنگي به جامعه و افراد آن ميشود و تاثير بسزايي در سطح بهبود كيفيت و كميت فرهنگ كليه اقشار جامعه بالاخص؛رشد و پويايي كودكان و آماده سازي آنها براي زندگي وساختن آينده بهتر دارد.
6.نوع سازمان چيست؟
1.دولتي                         2.عمومي                     3.خصوصي
تاريخچه تاسيس:
فرهنگسرای رازی با مساحت 42 هکتار به عنوان ستاد مدیریت فرهنگی هنری منطقه 11 شهرداری تهران در نظر گرفته شده است. این فرهنگسرا در سال 84 با نام فرهنگسرای ورزش و در سال 85 به عنوان مرکز فرهنگی هنری نوجوانان شهر تهران در راستای اهداف سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به فعالیت­های فرهنگی و هنری پرداخت و هم اکنون با عنوان فرهنگسرای رازی به شهروندان عزیز تهران خدمات فرهنگی هنری ارائه مينماید ­..
7.مراحل انجام كار دراين موسسه چگونه است؟
مراحل انجام كار از سنين كودكي آغاز ميشود و كودكان را با فرهنگ و امور فرهنگي با گذاشتن انواع كلاسهاي هنري و آموزشي و ورزشي و...فكر انها را پرورش داده و براي بزرگسالان نيز پر كردن اوقات فراغت آنها كلاسهايي برگزار مي شود.
8.رشته تحصيلي شما در اين محيط كار چه نقشي دارد؟
رشته تحصيلي من به صورت كاملا مستقيم با فرهنگسراي رازي در تعامل مي باشد فرهنگسراها يا فرهنگسرتي رازي محل مستقيم توسعه فرهنگي ميباشند.
9.چه توانمنديهاي شخصيتي براي احراز شغل مرتبط با رشته تحصيلي شما متصور است؟بنده ديپلم رشته هنر فرش مي باشم و مهارتهايي چون بافت گليم . فرش و طراحي نقشه فرش را دارم ودرصورت نياز قادر به همكاري با فرهنگسراي رازي مي باشم.
10.شرايط شغلهاي مرتبط با رشته تحصيلي خود را از لحاظ موارد زير توضيح دهيد؟
1.سختي و پيچيدگي
2.قوانين و مقررات انجام كار
3.مباحث ايمني و بهداشت
4.مباحث فرهنگي و اجتماعي(جاذبه و انگيزه هاي شغلي)
بالاخره هر شغلي و در هر مكاني ملزم به رعايت قوانين و مقررات آن مجموعه ميباشد و حتما از نطر ايمني و بهداشت بايد داراي استانداردهاي لازم باشد مباحث فرهنگي و اجتماعي داراي جاذبه بسياري ست ودر عين حال سختي و پيچيدگيهاي مربوط به خود را نيز داراست.
11.شغلهاي مرتبط با رشته تحصيلي شما در خارج از كشور چه جايگاهي دارد؟
در تمامي جهان هميشه بحث فرهنگ وعلاقه مندي افراد به مبحث وا مور فرهنگي وجود داشته است و قطعا تمامي كشورها تلاش خود را براي ارتقاء فرهنگ جامه خودشان و عموم جامعه شان كرده اند و از آن دست بر نميدارند.
12.تاريخچه مشاغل مرتبط با رشته تحصيلي شما در ايران و جهان چگونه است؟
13.مشاغل مرتبط و همگون با رشته تحصيلي خود را نام ببريد؟
كارشناس برنامه ريزي امور فرهنگي
كارشناس نظارت و ارزشيابي فعاليتهاي فرهنگي
كارشناس روابط عمومي و امور بين الملل
كارشناس مديرت واحدهاي فرهنگي
14.خصوصيات هر يك از مشاغل مرتبط با رشته تحصيلي خود را بيان كنيد؟
كليه اين مشاغل زيرمجموعه رشته تحصيلي مديريت امور فرهنگي هستند و خصوصيت مشترك آنها ارتقاء سطح فرهنگ در جامعه است.
15.چه تجهيزاتي مورد نياز شغل مرتبط با رشته تحصيلي شماست؟
اينترنت-كتاب- مقلات به روز و...
16.به نظر شما حوزه كارآفريني و ايجاد شغل جديد در رشته تحصيلي شما چگونه ايجاد مي شود؟
با استفاده ازاينترنت-كتاب- مقلات به روز و... و مشورت با كارآفرينان و كساني كه در اين حوزه داراي تجربه و كارآفرين موفق و خوبي بوده اند.
17.به نظر شما چه مهارتهايي آينده پس از گذراندن دروسرشته به دست خواهيد آورد؟
تدريس در خانه هاي فرهنگ در تمامي محله ها و استانها و خصوصا روستاهاي دورافتاده-تدريس در مدارس-اشتغال در فرهنگسراها و... و همين طور روابط عمومي بالا-ديد بازتر نسبت به جامعه و پيرامون پيدا خواهم كرد.
18.آيا علاقه به ايجاد كار و حرفه مطابق با رشته تحصيلي خود داريد؟
بله .در صورتي كه شرايط مهيا باشد آماده و علاقه مند به همكاري يا كارآفريني ميباشم.
 
شهابي11
نويسنده : الهه شهابي

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.