یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403

 



بازديد وزير گردشگري مصر از موزه ملي ايران

وزير گردشگري مصر و هيأت همراه پس از ورود به ايران، از موزه ملي به عنوان موزه مادر کشور و غني‌ترين گنجينه فرهنگ و تمدن ايران بازديد کردند.

رييس کل موزه ملي ايران در ديدار با هشام زعزوع وزير گردشگري مصر ضمن سپاسگزاري از اينکه وي موزه ملي ايران را به عنوان اولين بازديد خود در ايران انتخاب کرده است، افزود: دو کشور ايران و مصر از تمدن‌هاي بزرگ دنيا هستند که مي‌توانند روابط گردشگري و فرهنگي مناسبي در راستاي معرفي ميراث خود داشته باشند.

اسدالله محمد پور تصريح کرد: بازديد شما تنها از اشياء ايران باستان تا پيش از ورود اسلام بود که قدمت و تاريخ کشور ما را به نمايش مي‌گذاشت، اما موزه ملي ايران پس از اسلام نيز داراي آثار بسيار ارزشمندي است که اميد است در سفر بعدي به ايران امکان بازديد از موزه اسلامي فراهم شود.

وي در ادامه با اشاره به اينکه موزه ملي ايران با اغلب موزه‌هاي برتر دنيا تفاهم‌نامه مشترک همکاري در زمينه‌هاي مختلف علمي و پژوهشي دارد، اظهار داشت: اين موزه آمادگي دارد تا با موزه‌هاي برتر مصر نيز همکاري‌هاي مشترکي را آغاز کند.

در ادامه هشام زعزوع وزير گردشگري مصر نيز ضمن ابراز خوشحالي از بازديد آثار با ارزش موزه ملي ايران از رييس موزه ملي ايران تشکر و قدرداني کرد.

بنابراين گزارش وزير گردشگري مصر و هيأت همراه عصر روز دوشنبه به منظور يافتن راه‌هايي براي همکاري گردشگري ميان دو کشور و توافق بر سر سازوکارهاي مشخص براي تبادل گردشگر ميان دو کشور وارد تهران شد.003
نويسنده : مرتضی رنجبر طرقی

این کاربر 12 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.