یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403

 



آیین اختتامیه

 

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،در این مراسم که هم اکنون در تالار وحدت تهران در حال برگزاری است علاوه بر وزیر ارشاد، حمید شاه آبادی معاون امور هنری ،صحاف مدیر کل روابط عمومی وزارت ارشاد و جمعی از مسوولان فرهنگی و هنری و میهمانان حضور دارند.
در این مراسم برگزیدگان بخش های مختلف این جشنواره از جمله طرح اولی ها، طراحان برتر، مسابقه، علمی، دانشگاهی و کارگاه آموزشی، بین الملل، برندها و فروش، اقوام و استان ها، سازمان ها و نهادها و صنعت و فرهنگی و هنری معرفی شدند.
دومین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر از 13 تا 23 اسفند ماه در مصلای تهران برپا شد و قرار بود مراسم اختتامیه آن 23 ماه جاری برگزار شود اما به دلیل استقبال مخاطبان تا روز جمعه 25 اسفند تمدید و مراسم اختتامیه آن امروز برگزار شد.
غرفه های بخش فروش و مدل های ارایه شده در بخش نمایش دومین جشنواره مد و لباس، مورد استقبال مردم قرار گرفت و تولیدکنندگان داخلی پوشاک بانوان و آقایان، فروش رضایت بخشی در آخرین روز از این جشنواره داشتند.
فعالان حوزه صنعت، بین الملل، آموزشگاه ها و دانشگاه های فعال در دومین جشنواره مد و لباسبه معرفی فعالیت های خود پرداختند.
گردهمایی فیلمنامه نویسان در دومین جشنواره مد و لباس فجر گروهی از فیلمنامه نویسان، مسوولان نخستین جشنواره فیلم و عکس مد و لباس و طراحان این عرصه از دیگر بخش های جشنواره بود که درباره ضرورت های جشنواره فیلم و عکس مد و لباس به گفتگو نشستند.
علاوه براین وزارت فرهنگ و ارشاد قصد دارد در تمام زمینه های هنری مانند مد و لباس، فیلم، عکس و ... رقابت ایجاد کند و در نخستین جشنواره فیلم و عکس مد و لباس نیز از 30 فیلمنامه حمایت خواهد کرد.
نخستین جشنواره فیلم و عکس مد و لباس با هدف ارتقای سطح آگاهی، تجربه و بینش نسل جوان با هدف بسط و تعلیم ارزش های والای دینی و فرهنگی، پرورش هنرمندانی متعهد، طرح و تحلیل چشم اندازهای قابل تامل در حیطه محتوی به ویژه ارتقای فرهنگ پوشش مناسب با موازین اسلامی در نیمه دوم سال آینده برگزار می شود.
پرداختن به موضوع پوشش در طول تاریخ تمدن ایرانی اسلامی و استفاده های کاربردی از آن در قالب فیلمنامه، تحقیق و پژوهش و عکس همچنین معرفی توانمندی های موجود در حوزه مد و لباس ایرانی و اسلامی با استفاده از جذابیت های فیلم و عکس بخشی از اهداف این جشنواره است.
این جشنواره در موضوعاتی چون لباس اقوام ایرانی از نظر زیبایی شناسی در اسلام و مقایسه آن با مدگرایی غربی، وضعیت کنونی پوشش جامعه، لباس ایرانی در سیر تاریخ آن برگزار خواهد شد.
اخبارتکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.

 

 

 

sgpj

نويسنده : سمیه رضایی مزده

این کاربر 7 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.