شنبه, 08 ارديبهشت 1403

 



پیام پروفسور یحیی کمالی پور به ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک

در پیام وی آمده است: باورم نمی شود که ششمین همایش سالانه ی روابط عمومی الکترونیک پیش روست و بار دیگر همکاران روابط عمومی را از سراسر کشور عزیزمان، ایران در زیر یک سقف جمع می کند تا هم چون گذشته با هم بیش تر آشنا شوند، تبادل نظر کنند، از تجربیات یکدیگر بهره مند شوند، برای آینده ای پربارتر برنامه ریزی کنند و از یکی دیگر از پیشگامان این حرفه مهم تقدیر به عمل آورند.

از این بابت خیلی خوشحالم و البته مایل بودم که خود نیز می توانستم در میان شما حضور داشته باشم و از سخنرانی ها و گزارش های متنوعی که برنامه ریزی شده، استفاده کنم.

بدون تردید دنیای تکنولوژی های دیجیتال، به خصوص شبکه ی جهانی اینترنت، تمامی حوزه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ارتباطاتی را برای همیشه دگرگون و فرصت های بسیاری را به موازات تهدید ها ایجاد کرده است.
اگرچه روابط عمومی دیجیتال هنوز جایگاه خود را آنطور که باید و شاید پیدا نکرده و فقط تعداد کمی از دانشگاه ها، از جمله در آمریکا، دروس این رشته را ارائه می دهند، ولی چنین به نظر می رسد که ایران در مقایسه با خیلی از کشور های در حال رشد، در این مسیر موفقیت های چشم گیری کسب کرده که نتیجه ی پشتکار و درایت شما عزیزان است.
در این راستا، تلاش های بی وقفه و خستگی ناپذیر مدیریت دبیرخانه دائمی همایش روابط عمومی الکترونیک، آقای امیرعباس تقی پور و همکاران شان قابل تقدیر است.
بی مناسبت نیست که از این فرصت استفاده و نکاتی را فهرست وار بیان کنم: سرعت و شتاب تغییرات تکنولوژیک، آموزش مستمر و کسب مهارت ها را بیش از هر زمانی اجتناب ناپذیر کرده است. براین اساس، روابط عمومی ها نباید تنها به برگزاری یکی، دو دوره ی آموزشی اکتفا کنند، بلکه باید آموزش حرفه ای مستمر را در برنامه ریزی خود بگنجانند.
استمرار برگزاری همایش روابط عمومی الکترونیک گامی است اساسی در راه توسعه ی فرهنگ و معرفی الگوهای دیجیتالی برای ارتقای سطح عملکرد کمی و کیفی روابط عمومی ها.
همایش ها باید هم چنان با قدرت برگزار شوند و البته گوشه چشمی هم به نوآوری های این عرصه داشته باشند تا در دام یکنواختی و تکرار گرفتار نشوند.
اگرچه در چند سال اخیر چندین همایش روابط عمومی در نقاط مختلف کشور و با پشتیبانی نهادهای دولتی و غیردولتی برگزار شده، من هم چنان معتقدم که این گونه فعالیت ها باید به صورت منسجم و هماهنگ، نه پراکنده و از هم گسیخته، انجام شوند تا دستاورد های بهتر و بیشتری داشته باشند.
همانند گذشته تاکید دارم که انجمن روابط عمومی ایران می تواند مانند چتری، فعالیت های روابط عمومی های سراسر کشور را زیر خود جمع کند و هماهنگ و برنامه ریزی شده در راه ارتقای این حرفه ی مهم ارتباطاتی و مردمی گام بردارد.
و بالاخره نهادینه شدن این ذهنیت در میان مدیران ارشد سازمان ها برای بهادادن بیش از پیش به روابط عمومی ها اهمیت زیادی دارد؛ به نحوی که حمایت از روابط عمومی ها را یک وظیفه تلقی کنند و نه یک انتخاب. مدیران نه تنها وظیفه دارند در همایش های روابط عمومی ها شرکت کنند، بلکه باید به هر شکل ممکن، مشوق و پشتیبان روابط عمومی ها نیز باشند. این نه تنها به نفع مدیران و نهادهای زیرنظرشان است، بلکه ارتباطات آن ها با مخاطبان درون و برون سازمانی را نیز تقویت خواهد کرد.

امیدوارم که ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک پربارتر و موفق تر از سال های پیش برگزار شود. با آرزوی توفیق و تندرستی برای همه شما

نويسنده : سمیه رضایی مزده

این کاربر 7 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.