چهارشنبه, 12 ارديبهشت 1403

 



بافت های تاریخی پایتخت ،ظرفیتی برای توسعه گردشگری

 

بسمه تعالی

معاون توسعه رفاه اجتماعی و امور گردشگری سازمان رفاه در مراسم افتتاح این جشنواره اظهار داشت:حمایت مدیران و مسئولان از بافت های تاریخی و احیای آن به عنوان یک ظرفیت گردشگری لازم وضروری است.

حمیدرضا بتو افزود: دراین باره مدیریت شهری باید به دنبال ارایه راهکارهایی برای احیای بافت‌های تاریخی پایتخت و استفاده از آن به عنوان یک پتانسیل گردشگری باشد.

وی با اشاره به حمایت های سازمان رفاه،خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از چنین جشنواره هایی تصریح کرد: ستاد گردشگری تهران در راستای اطلاع رسانی صحیح برای نگهداری از بافت و مکان های تاریخی این کلانشهر و همچنین احیای گردشگری شهر تهران با سمن ها،نهادها و سازمان های مسئول همکاری خواهد کرد.

بتو درباره نخستین جشنواره عکاسی بافت تاریخی «ته ران» هم اظهارکرد: به طور حتم برگزاری چنین جشنواره هایی برای نمایش جلوه های خاص از حیات اجتماعی در بافت های قدیمی پایتخت و همچنین حفظ آثار در کنار هویت بخشی به جامعه  موثر خواهد بود.

معاون توسعه رفاه اجتماعی و امور گردشگری سازمان رفاه تصریح کرد: ثبت این معماری وظرفیت گردشگری از نگاه و دریچه دوربین هنرمندان جوان،باید تلنگری برای ما مسئولان در حفظ و احیای تاریخ و پیشینه این کلانشهر باشد.

گفتنی است این جشنواره با همکاری سازمان رفاه،خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران،سازمان زیباسازی شهرداری تهران،کمیته پیگیری خانه های تاریخی تهران و... برگزارشد.02 10327

نويسنده : سیدعلیرضا عبداللهی

این کاربر 7 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.