چهارشنبه, 12 ارديبهشت 1403

 



مراسم تقدیر از مادران و همسران شهید

 بسمه تعالی

زهرا مشیر مشاور شهردار تهران در امور زنان ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: شما زنان و مادران شهید نمونه بارز آن چیزی هستید که در دکترین حضرت امام خمینی (ره) بود و صبر و استقامت شما بانوان که هم همسر شهید و هم مادر شهید هستید مثال زدنی است.

وی افزود: شما زنان حضور خود را به واسطه جان فشانی هایی که در طول سال ها داشته اید به منصه حضور رساندید و امیدوارم که همواره اسطوره وار و با استقامت به زندگی تان ادامه دهید.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام امرودی قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: فایده برگزاری چنین مراسم هایی آن است که ما باید همواره به یاد شهدا باشیم و گذشت زمان نباید منجر به فراموشی ما از جان فشانی شهدا باشد.

وی افزود: شهدا با جان فشانی خود منجر به ایجاد آرامش و امنیت در کشور شدند و اگر امروز نام ایران در جهان شنیده می شود به دلیل از خود گذشتگی آنها در دوران دفاع مقدس بوده است و ما نباید فراموش کنیم که اگر هر مسوول یا رئیسی در محافل و مراسم های مختلف حضور صحبت می کند همه مدیون آنها هستیم.

به گفته امرودی، تقدیر از مادران و همسران شهید بهانه ای است برای جلوگیری از فراموش شدن. بهانه ای است برای مرور خاطرات جان فشانی های شهدا که اگر امروز مهندسان ایرانی با دستان پرقدرت خود برج میلاد تهران را می سازند همگی به برکت وجود شهداست.

وی ادامه داد: امروز اگر هر مسوولی یا مدیری که پشت میزش نشسته است به برکت وجود آنهاست و به قول یکی از همکارانمان در بنیاد شهید برای هر صندلی مدیر و مسوولی ما ۷۰ شهید هدیه کرده ایم.

قائم مقام معاون اجتماعی شهردار تهران گفت: در شهر تهران شهرداری سعی کرده است تا همواره نام و یاد شهدا زنده باشد و امروز شهر تهران به نمایشگاهی بزرگ از شهدا تبدیل شده است و این امر افتخاری برای شهرداری تهران است که اینگونه نام آنها را زنده نگه داشته است.

همچنین معصومه آباد عضو شورای شهر تهران با حضور در این مراسم ضمن تبریک روز زن و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: مادران نمونه بارز صبر و استقامت هستند، اما مادران شهید الگوی صبر و استقامت بوده و امروز خوشحال هستیم که در بالاترین نقطه پایتخت در گنبد آسمان برج میلاد تهران میزبان این زنان اسطوره ساز هستیم.

حمیدعلی صمیمی مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران استان تهران با حضور در این مراسم گفت: روز زن که مصادف با ولادت بانوی دو عالم و دخت نبی اکرم (ص) است، به تعبیری مهربان ترین روز نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: این برای نخستین بار در کشور است که همزمان از همسرانی که مادر شهید نیز هستند تجلیل می شود و این اقدام شهرداری جای تقدیر و تشکر دارد.

به گفته صمیمی صحبت از مقام و شان حضرت زهرا (س) سخت است و تنها باید از رفتار و اعمال ایشان باید درس گرفت.

در این مراسم مادران و همسران شهید باحضور در تراز ۲۹۲ به صورت نمادین تعدادی کبوتر را در آسمان تهران آزاد کردند.

تقدیر از مادران و همسران شهید با اهدای لوح تقدیر از دیگر بخش های برنامه مادران آسمانی بود.

 

 

b 0 0 0 00 images news 1392-02-12 DSC 015330479

 

 

b 0 0 0 00 images news 1392-02-12 DSC 00912097

 

 

b 0 0 0 00 images news 1392-02-12 DSC 037521260

نويسنده : سیدعلیرضا عبداللهی

این کاربر 7 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.