پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

 



بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی کاشی،سرامیک و چینی بهداشتی

01-PosterExhibitionTehran

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی کاشی،سرامیک و چینی بهداشتی

صنعت کاشی و سرامیک ایران در سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری عظیم صورت گرفته در جهت اشتغال تولید، صادرات و قطع وابستگی به منابع خارجی در تامین نیازهای داخلی گام‌های موثری برداشته است.

نمایشگاه‌ها یکی از حلقه‌های عرضه کالا و اطلاع رسانی از محصول و دستاوردهای جدید در تولید به شمار می‌روند که بازرگان، صنعتگران و مصرف کنندگان را به سوی خود می‌کشاند.

همچنین نمایشگاه محلی برای ارائه توانمندی و خلاقیت شرکت‌ها در تولید محصول متناسب با خواسته‌های مصرف‌کنندگان بوده و در واقع کشف و به برسی سلایق مصرف‌کنندگان در مورد کالا در کنار قیمت منطبق با کیفیت مورد انتظار آنها از جمله مواردیست که در صورت برنامه‌ریزی مناسب نتایج ارزنده‌ای برای شرکت‌ها به ارمغان می‌آورد .

این نمایشگاه، ابتدا در قالب نمایشگاه‌های عمومی و بازرگانی تهران برگزار می‌گردیده است که بعد از تخصصی شدن نمایشگاه‌ها در دهه هفتاد، این نمایشگاه نیز شکل حرفه‌ای و صنفی به خود گرفته و از زمان برگزاری نمایشگاه کاشی و سرامیک توسط انجمن صنفی تولیدکنندگان کشور، به موازات رشد و توسعه کمی و کیفی که در صنعت کاشی و سرامیک ایران به وقوع پیوسته است، این نمایشگاه نیز از رشد قابل توجهی برخوردار بوده و گام به گام در کنار رشد و جهش تولید و صادرات کشور حرکت نموده است .

رویکرد انجمن تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور در برگزاری نمایشگاه‌های کاشی و سرامیک بر مبنای توسعه صادرات، توانمندسازی شرکت‌ها از طریق آشنایی با دستاوردهای جدید و در دسترس قرار دادن زنجیره‌های تولید اعم از ماشین آلات و تجهیزات و تولیدکنندگان مواد اولیه و در نهایت مکانی برای رقابت در جهت تولید محصول با کیفیت استوار گردیده تا به نیازهای مشتریان پاسخ مثبت دهد.

02-Anjoman

03-Kar

04-chart

کمیته های تخصصی انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور

• کمیته خدمات تكنولوژی و مهندسی
• کمیته بازاریابی و فروش
• کمیته مالی
• کمیته نمایشگاه
•  کمیته آموزش و انفورماتیك

شرح وظایف كمیته خدمات تكنولوژی و مهندسی

1- رابط بین انجمن و وزارت صنایع و معادن و سازمان‌های وابسته نظیر موسسه استاندارد در خصوص مسائل تكنولوژیكی و كلیه مواردی كه نیاز به تجزیه و تحلیل فنی برای پیگیری و دفاع از خواست‌های اعضای انجمن دارد.( نظیر كیل مصرف وغیره )
2-  رابط بین انجمن و اعضای انجمن در خصوص جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل مسائل تكنولوژیكی صنعت كاشی و سرامیك كشور و ارائه آن به هیئت مدیره.
3-  نظارت بر تحلیل‌های تكنولوژیك كه در صورت نیاز از طرف انجمن در هر گونه نشریه چه متعلق به انجمن و چه غیر بنام انجمن چاپ م
ی‌گردد.
4-  نظارت و تأیید هرگونه كتاب و یا مقاله‌ای كه بنحوی بنام انجمن چاپ و تكثیر می‌گردد.
5-  مطالعه و به روز رسانی مسیر تكنولوژیك صنعت كاشی و سرامیك در كشورهای صاحب تكنولوژی و ارائه پیشنهادات و رهنمود‌های لازم جهت آینده صنعت كاشی و سرامیك كشور پس از طرح و تصویب در هیئت مدیره.
6-  مطالعه و جمع‌آوری اطلاعات تولیدی و آینده تولید در كشور‌هایی كه هدف صادرات محصولات تولیدی اعضاء انجمن می‌باشد.
7-  ایجاد بازار الكترونیكی در سایت انجمن جهت خرید و فروش اقلام مازاد شركتها بین همدیگر.
8-  بررسی كلیه اموری كه از طرف هیئت مدیره به كمیته فوق تفویض می‌شود.

شرح وظایف كمیته بازاریابی و فروش

1- برگزاری جلسات فصلی با هدف ارزیابی سیاستهای وضع شده به خصوص موارد مربوط به خرید‌ها و قیمت‌گذاری محصولات تولیدی.
2-  تعیین نرخ كف فروش محصولات در داخل و خارج كشور
3-  اعمال سیاستهای متحد در خصوص دوره وصول مطالبات در كوتاهترین زمان ممكن.
4-  كنترل و نظارت بر خرید محصولات واسطه‌ای از قبیل رنگ ،لعاب و … از داخل یا خارج از كشور.
5-  اعلام عمومی مشتریان بد حساب از طریق سایت شركتها ( تحت عنوان مشتریان ویژه)
6-  كنترل نرخ خرید رنگ ،لعاب ،خاك و غیره یعنی هرگونه افزایش قیمت از طریق انجمن‌های موازی با هماهنگی و تأیید انجمن صنفی تولید كنندگان كاشی و سرامیك كشور باشد.
7-  ایجاد رقابت سالم در شركتهای حمل و نقل از طریق انعقاد قراردادهای سالیانه توسط كارخانجات.
8-  انعقاد تفاهم نامه با سازمانها ( از طریق انجمن ) جهت خرید محصولات مورد نیاز شركتها مثل پتروشیمی.
9-  انعقاد تفاهم نامه بمنظور خرید كلان كالاهای خارجی از قبیل تری‌پلی فسفات ،سیلیكات زیركونیوم ،بالكلی و كائولین خارجی و … با همكاری انجمن.
10- تغییر كیل مصارف محصولات ورود موقت و به روز رسانی آنها.
11- افزودن بعضی از مواد جدید به لیست ورود موقت كه بصورت مصرفی می‌باشد.
12- كاهش تعرفه‌های گمركی در خصوص مواد ، قالب و قطعات یدكی وارداتی.
13- پیگیری جهت افزایش پاداش صادراتی و پرداخت یا جایگزین نمودن بموقع آن از  طریق روشهای پیشنهادی.
14- ایجاد انبار در داخل كشور برای تأمین كنندگان اصلی.
15-  تهیه گزارشهای ادواری جهت ارائه به هیئت مدیره.

شرح وظایف كمیته امور مالی

1-  تدوین بودجه سالانه و نظارت بر اجرای آن.
2-  پیگیری و تدوین راهكارهای اخذ حق عضویت پس از تصویب هیئت مدیره.
3-  نظارت بر امور جاری مالی انجمن و برگزاری بموقع مجامع.
4-  تدوین كش‌فلوی سالانه انجمن و نظارت بر اجرای آن.
5-  تراز آزمایشی و گزارشهای مدیریتی ماهیانه جهت ارائه به هیئت مدیره.
6- پیگیری مشكلات مالی اعضاء از طریق انتخاب بهترین راه حل و ارتباط با همه سازمانهای ذیربط جهت رفع معضل بوجود آمده.
7- كلیه امور تفویضی از طرف هیئت مدیره.

شرح وظایف كمیته خدمات نمایشگاهی

1-  برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی.
2-  بررسی بازارهای هدف برای برگزاری نمایشگاه.
3-  تدوین تقویم نمایشگاهی با هماهنگی متولیان برگزاری نمایشگاه.
4-  تدوین آیین نامه واگذاری غرفه در نمایشگاههایی كه انجمن متولی آن است.
5-  بررسی و مطالعه امكان پذیری منطقه تجاری برای شركتها یا اجرای نمایشگاه داعمی جهت اعضاء.
6-  بررسی كلیه اموری كه از طرف هیئت مدیره به كمیته فوق تفویض می‌شود.

شرح وظایف کمیته آموزش و انفورماتیك

1- انعقاد تفاهم نامه با دانشگاهها یا ایجاد دانشگاه جهت برگزاری دوره‌های متوسطه / كاردانی / كارشناسی /كارشناسی ارشد / دكتری تخصصی / برای صنعت كاشی و سرامیك با مجوز وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری.
2-  پیگیری لازم از طریق آموزش و پرورش جهت ایجاد دو رشته سرامیك و كاشیكاری.
3-  احیاء سایت و نشریه تخصصی انجمن ( بولتن )
4-  آوردن اساتید مجرب جهت برگزاری دوره‌های تخصصی.
5-  فراهم نمودن شرایط  همكاری نزدیك با انجمن سرامیك ایران و انجم
ن‌های معتبر دنیا.
6-  ترجمه و تدوین مقالات و كتب تخصصی در قالب زیر گرو
ه‌های علمی و استفاده از دانشجویان.
7-  بالا بردن سرانه مصرف از طریق همكاری با سازما
ن‌های مهندسی و انبوه سازان و غیره.
8-  تبدیل محصولات سرامیكی از كالای سرمایه‌ای به كالای مصرفی.
9-  تبلیغ هماهنگ و هدفمند جهت رسیدن به اهداف فوق در سطح كلان.
10- سازماندهی نمایشگا
ه‌های داخلی كشور در كلیه استان‌ها.
11-   جمع‌آوری و تدوین اطلاعات كاربردی در خصوص بازارهای داخلی و صادراتی.
12-   تشكیل بانك اطلاعاتی شامل:

  • موافقت‌های اصولی كسب شده از وزارت صنایع به تفكیك محصول
  • ظرفیت اسمی نصب شده از وزارت صنایع به تفكیك
  • میزان تولید واقعی 4 سال گذشته از وزارت صنایع به تفكیك محصول.
  • میزان صادرات محصول به تفكیك.
  • میزان واردات محصول به تفكیك.
  • میزان فروش داخلی به تفكیك محصول و منابع صادرات آنها قید شود.
  • میزان واردات قطعات ،لوازم یدكی ،ماشین‌آلات به تفكیك كشورهای سازنده.
  • جمع‌آوری اطلاعات مربوط به قیمت تمام شده و دستیابی به استانداردهای جهانی از قبیل بهره‌وری ،دستمزد ،سربار ،مواد ،انرژی و غیره

 

 

نويسنده : حمید خوش نظری

این کاربر 5 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.