سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403

 



كاربيني وزارت نفت

DSC04797

"بنام خدا"

فرزاد احمدی

رشته روابط عمومی پودمان یک

نام درس:کاربینی

شماره دانشجويي : 91238049270463

تاریخچه روابط عمومی:

نزدیک یکصد سال از تاسیس اولین روابط عمومی (درآمریکا) می گذرد .در سال1906 خبرنگاری به نام "الی" برای نخستین بار دفتر روابط عمومی را در نیویورک تاسیس کرد.وی باصدور اعلامیه ای تحت عنوان "اعلامیه اصول"هدف اصلی روابط عمومی را اطلاع رسانی به عموم ذکر کرد واظهار داشت که اوتبلیغات تجاری نیست .

در ادامه کم کم دفاتر روابط عمومی در انگلستان ،آلمان وفرانسه ایجاد شد وبخوبی توسعه یافت .اولین واحد روابط عمومی ایران در سال1330 شمسی به وسیله دکتر حمید نطقی در شرکت نفت آبادان تاسیس شد وکارخود را آغاز کرد.

تا قبل از ملی شدن صنعت نفت بعضی از وظایف روابط عمومی که به طور عمده جلب همکاری رسانه ها در تهران وارتباط با مسوولان دولتی بود،به وسیله خبرنگاران ونویسندگان حرفه ای وشاخص انجام می گرفت در دوران فعالیت کنسرسیوم،وظیفه روابط عمومی که بیشتر شامل ایجاد تسهیلات ارتباطات برون سازمانی می شد،با امور حقوقی وحراست آمیخته گردید.به طوری که در برهه ای سه اداره مذکور به صورت یکجا "روابط عمومی"نامیده شد.

طی آن سالها،امور تبلیغاتی ورسانه ای نیزفعال بودوچاپ ونشر نشریات ادواری،بولتن،دیدارهای منظم مطبوعاتی،فعالیتهای سمعی بصری،ساخت فیلم به زبانهای فارسی وانگلیسی وانتشار منظم گزارش عملکرد شرکت دربخش تولید وخدمات غیر صنعتی ،قسمت عمده کار روابط عمومی را تشکیل می دادودر کنار آن انجام امور خدماتی از اهمیت قابل توجهی برخورداربود.

پس ازپیروزی انقلاب اسلامی وتاسیس وزارت نفت،شرکت ملی نفت ایران زیر نظر مستقیم وزیر نفت اداره می شود وروابط عمومی وزارت نفت نیز مسوولیت روابط عمومی این شرکت را بر عهده داشت که پس از تعیین مدیر عامل شرکت ملی نفت،روابط عمومی آن نیز تشکیل گردید وسازمان آن به تصویب رسید که فعالیت آن تاکنون ادامه دارد.

وقوع جنگ تحمیلی و ورود انقلاب به شرایط دشوار تهدید خارجی وجنگ از یک سو،تحریم اقتصادی وتحریکات گروههای سیاسی وضد انقلاب از سوی دیگر روابط عمومی صنعت نفت را که دراین زمان به عنوان"روابط عمومی وارشاد"شناخته می شد،به سوی فعالیتهای فرهنگی وتبلیغات غیر تجاری سوق داد.اما بخش برون سازمانی که آن زمان نیز تحت عنوان "روابط اداری"شناخته می شد،همچنان در زمینه رفع موانع تولید وتسهیل در اجرای طرحهای عملیاتی فعال بود .

پایان جنگ تحمیلی سر آغاز فصلی نوین درتوسعه وتکامل نهاد روابط عمومی ایران است،طی حدود 10سال از پیروزی انقلاب اسلامی این بخش سازمانها که به ضرورت شرایط ناهموار اجتماعی،ناچار به اجرای فعالیتهای وسیع اجتماعی وتبلیغاتی در راستای استقرار نظام جمهوری اسلامی وخنثی کردن تبلیغات وشیطنتهای ضد انقلاب بود،اکنون با آغاز دوره توسعه با انبوهی از وظایف مدیریتی با فعالیتهای تولیدی واقتصادی مواجه می شدند.بنابراین طبیعی بود که تغییراتی درنحوه تعامل وعملکرد روابط عمومی ها رخ داده واین نهاد به باز آرایی ساختار خود توجه ویژه به خرج دهد.

روابط عمومی صنعت نفت وضرورت های سازمانی:

صنعت نفت ایران با قدمتی یکصد ساله وبهره مندی از نیروهای متخصص نیاز به ارائه برنامه های تحولی دارد که بدون ایجاد وقفه در وضعیت تولید وخدمات جاری خود،به تدریج به سمت سازمانی چابک همراه با فناوری بالا وقابل اتکا سوق پیدا کند تا بدین طریق بتوانید در افق چشم انداز به سازمانی دانش محور وبه یک قطب فناوری در حوزه نفت وگاز در منطقه تبدیل شود.

بدون شک دستیابی به اهداف کیفی شرکت ملی نفت ایران در وهله اول مستلزم نگرش عمیق و اصولی به ارکان روابط عمومی وارائه راهکارهای مدبرانه مدیریت وتشریح ابزار ومکانیزم هایی است که بتواند در انعکاس واقعیتها، ایجاد انگیزه وبالندگی، نقش داشته باشد.

بهره برداری از موقعیت منطقه ای وجغرافیایی کشور برای خرید وفروش ، فرآوری وپالایش ومعاوضه وانتقال نفت وگاز منطقه به بازارهای داخلی وجهانی، حمایت از شکل گیری بازارهای رقابتی، سرمایه گذاری در استحصال واستخراج گاز ونفت ومعادن مشترک با کشورهای همسایه با رعایت سیاست های کلی همسایه، تقویت روابط سازنده با کشورهای غیر متخاصم وبهره گیری از روابط برای افزایش توان ملی که به عنوان سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در بخش نفت وگاز مطرح شده است، تنها در سایه اطلاع رسانی دقیق فشفاف وبهنگام توان تحقیق خواهد داشت که این امر نیز به نوبه خود مهم ترین وظیفه روابط عمومی ها به شمار می رود.

در این راستا کارکرد روابط عمومی در دوبخش اطلاع رسانی داخلی وخارجی با رویکرد رفع نیاز مخاطبان قابل بررسی است وباید در این زمینه برنامه ریزی های دقیقی که قابلیت اجرایی شدن داشته باشد،انجام شود.

باتوجه به ساختار نفت وفعالیت های درون وبرون مرزی این سازمان بزرگ باید با ایجاد تشکیلات واحد جهت اطلاع رسانی در هر دو حوزه بین الملل وداخلی ونیز با شناخت آسیب های کنونی وگذشته وبا حذف برخی از محدودیتهای اطلاع رسانی در شرکت ملی نفت ایران ،ساختار اطلاع رسانی متحول شود.

انعکاس دقیق وشفاف خدمات صورت گرفته وسرمایه های مورد نیاز برای اعتلای صنعت نفت کشورمان یکی از ضرورتهای مهمی است که تحقق آن تنها در سایه ایجاد یک روابط عمومی برتر امکان پذیر خواهد بود.

درعین حال یکپارچه سازی فرایند اطلاع رسانی در سطح نیاز سنجی وشناسایی اولویت ها، اثر بخشی پیام ها، سازماندهی، پردازش واشاعه سیستمی اطلاعات در گستره وزارت نفت ونیز آگاهی رسانی عمومی از جمله موارد مهمی است که تلاش مضاعف روابط عمومی های زیر مجموعه این وزارتخانه را طلب می کند.

رسالت اصلی روابط عمومی ها در ارائه اطلاعات صریح ودقیق رفع نیاز مخاطبان است.ضمن اینکه باید تلاش شود،یکپارچگی در هر یک از روابط عمومی ها حفظ شود وبا تایید فعالیت های اجرایی ها هر بخش از مجموعه بزرگ روابط عمومی صنعت نفت، توسط دیگر بخش ها،رسالت خطیر روابط عمومی در اطلاع رسانی دقیق وشفاف درصنعت نفت مححق شود.

عدم اطلاع رسانی دقیق وشرح عملکرد شرکت ملی نفت ایران درصنایع بالا دستی ودر مواردی نظیر صیانت از میادین نفتی،پروژه های مربوط به جمع آوری گازهای همراه وحفاظت از محیط زیست،افزایش بهره وری نیروی انسانیف توسعه میادین مشترک وتولید زودهنگام از برخی میادین نفت وگاز که از اهمیت ویژه ای در صنعت نفت کشورمان برخوردار است، می توان به نوبه خود باعث ابهام در فضای فکری رسانه ها ودر نهایت نادیده انگاشتن تلاش صنعتگران عرصه نفت شود.از نکات مهم اساسی دیگری که در امر اطلاع رسانی نقش دارد علاو ه بر داشتن باور واعتقاد به امر اطلاع رسانی شفاف لوزوم توجه به ظرافتهای هنری ورسانه ای در حوزه نفت توسط مجریان است.تا کنون به دلیل محدودیتهای فراوان و محرمانه بودن برخی از اطلاعات مربوط به تولید وفرایند عملیاتی در حوزه شرکت ملی نفت ایران اطلاع رسانی با محدودیتهایی مواجه بوده است .با این وجود امروزه ثابت شده که دستیابی به فضای رسانه ای مثبت و ترویج خواسته های رسانه ای صنعت نفت در همسو کردن رسانه ها با اهداف از پیش تعیین شده مشارکت دادن اصحاب رسانه ها در اطلاعات جمعی و به اشتراک گذاشتن اطلاعات درون سازمانی است .این امر باعث اطمینان رسانه ها از مثبت بودن عمل کرد صنعت نفت و عمل به تعهدات این مجموعه عظیم می شود .

چرا که باور عمومی بر این مبنا قرار گرفته است که شرح عمل کرد و انتشار اخبار یک مجموعه از انجام به موقع و اصولی تعهدات آن مجموعه نشات گرفته است .

در همین حال یکی از وظایف اصلی ارتباطات و اطلاع رسانی توجه به افکار عمومی است .واحد رسانه ای می تواند با کسب نظرات مخاطبین ومراجعین وداوطلبان دید گاه افکار عمومی وجامعه را در خصوص نحوه نشر اخبار مورد بررسی قرار دهد .

در این زمینه باید میزان تاثیر بر افکار عمومی وافزایش بره وری وکارایی که از جمله ویژگیهای اطلاع رسانی موفق است در کار کرد روابط عمومی های نفت لحاظ شود .یکی از نکات مهم دیگری که در ارتقاع سطح روابط عمومی ها وکار امدی آن تاثیر بسزایی دارد اطلاع رسانی دقیق و به هنگام است .این امر به ویژه در سازمان نفت به دلیل حساسیت موضوعات مطرح شده ودر هم تنیدگی فنی،تخصصی،اقتصادی،وسیاسی این حوزه اهمیت بیشتری دارد چراکه کوچکترین انحرافی از مواضع اطلاع رسانی علمی در حوزه صنعت نفت میتواند منجربه معکوس شدن تاثیرات اطلاع رسانی وانتشار اخبار غیر واقعی شود .

با توجه به این که مقام معظم رهبری همواره بر مقابل با جو سازیها و اخبار نا موثق تاکید کرده اند .

روابط عمومی های کار امد نیز باید بتوانند با اطلاع رسانی درست وبه موقع از جو سازیهای رسانه ای جلو گیری کنند .حوزه بین الملل با توجه به شرح وظایف خود می تواند در حوزه ارتباطات به نحو موثر تری ظاهر شود وبه دور است جار وجنجالهای سیاسی با بررسی و ایجاد عملیات روانی خبری در مواقع حساس و تاثیر گذار همچون افزایش و کاهش تولید نفت ویا تعیین کرسیهای مختلف بین المللی نفتی تاثیر گذاری مناسب رسانه ای در کشورها وگروه های موجود در بازار نفت دنیا داشته باشد تا جایی که این فعالیتها بر روی تصمیم گیری های کلان نفتی اوپک که به طور مستقیم با کشور ما در ارتباط هستند نیز تاثیر گذار باشد.

اگر چه هم اکنون در مجموعه وزارت نفت اطلاع رسانی درون مرزی و رسانه ای داخلی به صورت نسبی صورت می گیرد اما در عرصه بین الملل و نشر اخبار تاثیر گذار از سوی روابط عمومی ها با نواقصی روبرو است که این امر به نوبه خود منافع کشور مان را در این حوزه سرنوشت ساز با اما و اگرهای بیشماری مواجه می سازد.

انتظار این است که روابط عمومی ها برای تغییر و اصلاح فرهنگ سازمانی و برنامه ریزی و اجرای مناسب امور اقدام کنند. در همین راستا ضروری است که روابط عمومی ها آینده نگری را سرلوحه خود قرار دهند. یکی از راه های آینده پژوهی ارتباط روابط عمومی ها با محافل آکادمیک و دانشگاهی است. روابط عمومی ها می توانند نقش پر رنگی در پرهیز از سطحی نگری ایفا کنند باید بدین نکته توجه شود که تا زمانی که نگاه ما گذشته نگر باشد طبیعی است که نمی توان به درستی برای آینده برنامه ریزی کرد.

نکته مهم دیگر پرداخت به این موضوع است که روابط عمومی ها باید از ابتدای شکل گیری هر طرحی در سازمان و دستگاه متبوع خود حضوری فعال داشته باشند تا بتوانند نقش خود را برای تحقق و رقم زدن مطلوب طرح ها در آینده به خوبی درک کنند. لازم است مدیران محترم روابط عمومی ها در بخش پژوهش و افکار سنجی به چارچوب های نظری معرفی روش تحقیق و نتیجه گیری علمی و قابل تامیم که از ضروریات انجام یک کار پژوهشی به منظور آگاهی از افکار مخاطبان محسوب می شود توجه ویژه ای داشته باشند.

سخن آخر این که فضای کنونی جهان نیازمند حضوری مقتدرانه از سوی ایران در تمامی بعدهای اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی است تا بتوان ضمن حفظ جایگاه خود در میان تولیدکنندگان نفتی ، سیاست های کلی نظام و دولت را به طور شفاف و حرفه ای در سطح جهان با چاشنی حرفه ای و تخصصی و اجرایی و اطلاع رسانی کند و این امر بدون همراهی روابط عمومی خلاق و کارآمد میسر نخواهد شد.

بازآفرینی ایده های نو:

همزمان با رشد و گسترش سازمان ها و دوائر دولتی و غیر دولتی ، ضرورت برنامه ریزی مداوم و مستمر فرهنگی ، تبلیغاتی و ارتباطات جهت تامین نیازهای کلان انسانی و سازمانی در تعامل با جامعه ، بیشتر احساس می شود. وظیفه ایجاد ارتباط دوسویه بین مدیران و کارکنان و ارتباط بین سازمان و جامعه در سطوح ملی و بین المللی از وظایف خطیر و سنگینی است که بر دوش روابط عمومی ها گذارده شده است.

روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران به عنوان روابط عمومی پیشتا در کشور همواره در تلاش بوده است با باز آفرینی ایده های نو بستری بدیع و تازه ای را پیش رو داشته باشد این امور باتوجه به حوزه های وسیع تحت مسئولیت خود و با شناخت موقعیت استراتژیک سازمانی شرکت های تابع فعال در عرصه های بالادستی و پایین دستی نفت و گاز و در انجام وظایف خود حرکتی روبه رشد دارد و همواره در راستای اثر بخشی برنامه ها و پی ریزی نظام کارآمد و پاسخ گو به افزایش کارایی همه جانبه این صنعت با استعانت از درگاه باری تعالی کوشا بوده و خواهد بود.

با عنایت به نقش عمده و جایگاه ویژه روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران جهت انعکاس فعالیت های مرتبط و کارآمدی آن در تعامل با مخاطبان سازمان با تکیه بر ارتباطات رسانه ای و اطلاعات روزآمد و تبلیغات حرفه ای در گستره صنعت نفت و در سطوح ملی و بین المللی متناسب با شرح وظایف نوین سازمانی و ساختار جدید خود به تبیین خلاصه ای از عملکرد جدید روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران پرداخته شده است.

روابط عمومی شرکت نفت ایران شامل واحدهای ذیل می باشد:

الف-واحد مطالعات ، انتشارات و اطلاع رسانی

ب-واحد امور نمایشگاه ها ، تبلیغات و تولید فیلم

الف- واحد طالعات ، انتشارات و اطلاع رسانی:

واحد مطالعات ، انتشارات و اطلاع رسانی در امر تهیه و تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلن مدت ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی تدوین ونشر ومحصولات انتشاراتی ، نظارت بر تولیدات انتشاراتی و نظارت جامع بر امر اطلاع رسانی در قالب بخش های ذیل ایفای نقش می نماید:

1-بخش مطالعات:

در بخش مطالعات و پژوهش روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران اقدامات ذیل صورت گرفته است که شامل چهارده بخش می باشد ، چهار بخش آن را بیان می کنیم:

*تشکیل کمیته ویژه تخصصی و تعیین چهارده محور اساسی به منظور بررسی تطبیقی عملکرد صنت نفت ایران و اطلاع رسانی جامع و موثر. این کمیته متشکل از کارشناسان بخش های بالادستی نفت و گاز ، متخصصان ارتباطات سازمانی و روابط عمومی بوده و چهارده محور اساسی ذیل را تعیین نموده است:

1-سرمایه گذاری در پروژه های بزرگ صنعت نفت ایران(برآورد و حجم سرمایه گذاری ا منابع داخلی و خارجی)

2-توان و ظرفیت سازی ساخت قطعات در صنعت نفت

3-معرفی طرح های مهم و کلی شرکت ملی نفت ایران (اعم از طرح های توسعه میادین نفت و گاز، جمع آوری گازهای همراه ، ذخیره سازی گاز ، توسعه و بهینه سازی تاسیسات پایین دستی و ... )

4-تولید صیانتی از مخازن (پژوهش های صیانتی تزریق گاز)

2-بخش انتشارات:

مجموعه فعالیت های روابط عمومی که رنگ بوی مکتوب به خود گرفته ودر بستر اجرایی واطلاع رسانی بصورت کاتالوگ،بروشور وکتاب جلوه نمایی می نماید از عمده فعالیت های انتشارات در روابط عمومی است.در این واحد کلیه کاتالوگها،بروشور،کتاب ومقاله ها در خود سازمان ودر بخش چاپخانه انجام می شد ولی به دلایلی این امر چند سالی است که در بیرون از سازمان وتوسط کارگاهای شخصی انجام می شود.در چاپخانه شرکت ملی نفت ایران به غیر از چاپ فرم و درست کردن دفترهای کار، که آن هم باید با اخذ مجوز از واحد مربوطه انجام شود صورت می گیرد،این واحد تقریبا هشتاد درصد کارایی خود را از دست داده است.اینجانب در واحد چاپخانه با تعدادی از دستگاههای چاپ آشنا شده و مبادرت به چاپ چند مطلب نیز کرده ام .

3-بخش اطلاع رسانی:

کلیدی ترین موضوع روابط عمومی نوین اطلاع رسانی آگاهانه،مستمر وبا برنامه ریزی شده بر اساس شناخت جامع وکامل سازمان ومخاطبان مربوطه،وایجاد ارتباط دوسویه با آنهاست.اطلاع رسانی علمی است که پس از جنگ جهانی دوم تولد یافته وبر اساس ضرورت پیشرفت های بشری ،بسرعت مراحل توسعه وتکامل را طی می نماید.

قابل توجه است،بعضی از مطالبی که در ادامه ذکر می شود،جزو واحد هایی هستند که این جانب در آنها ساعاتی را به عنوان کاردانی گذرانده ام.

ب-واحد امور نمایشگاهها،تبلیغات،تولیدفیلم،امور گردشگری وخدمات فرهنگی:

بخش امور نمایشگاهها:

نمایشگاه را به مثابه رسا نه بایستی تلقی نمود ،چرا که در نمایشگاه،غرفه دار به عنوان فرستنده پیام وبازدید کننده به عنوان گیرنده اطلاعات نقش داشته است.

در نمایشگاههای داخلی وبین المللی در گسترش وتوسعه ارتباطات صنعت با مخاطبین نقش تاثیر گذاری داشته است.شرکت ملی نفت ایران به عنوان دومین شرکت نفتی جهان از اهمیت ویژه صنعتی،اقتصادی واجتماعی برخوردار است از این رو بمنظور توسعه در صنعت نفت وسرمایه گذاری های جدید در این زمینه متخصصان ودست اندرکاران برای آشنایی بیشتر با این صنعت وپتانسیل های مرتبط با آن،برپایی نمایشگاه رایکی از راه های متداول ومرسوم این آشنایی می دانند.

اینجانب در حضور خود در این واحد پی به ارزان بودن این بازاریابی نیز برده ام ونیز اینکه در نمایشگاه ها فرصتی ایجاد می شود که کشورها با صنعت نفت ،کشورهای دیگر نیز آشنا شوند و از نیاز های خود وکشورهای دیگر نیز اطلاع کسب کنند .حال باید دید که چگونه باید در نمایشگاه ها شرکت کرد :ابتدا پس از تصمیم حضور در هر نمایشگاه توسط مقام تصمیم گیرنده شرکت ملی نفت (مدیر عامل) انجام کار طی دستوری به رییس روابط عمومی شرکت ارجاع او نیز کار را به امور نمایشگاهی محول ومراحل ذیل تا حصول نتیجه پیگیری می شود.

-نامه نگاری با برگزار کننده برای گرفتن اطلاعات وفرم ثبت نام-استعلام از پیمانکاران وطراحان برای ارایه قیمت وانتخاب پیمانکار وسپس عقد قرار داد-درخواست از پیمانکار برنده برای ارایه طرح دکور بر اساس ابعاد واندازه های غرفه وتصویب آن از طرف شرکت-عقد قرار داد با مشاوران تبلیغاتی برای چاپ ویژه نامه در زمان نمایشگاه با هماهنگی واحد ارتباطات شرکت-سفارش برای تهیه وساخت فیلم ودمو از فعالیتهای شرکت برای نمایش در غرفه تهیه وچاپ پسترها-تهیه لیست وکارت دعوت برای مدعوین شرکتی وغیر شرکتی-منظم کردن تورهای بازدید از نمایشگاه برای همکاران-انتخاب کسانی که آگاهی کامل از محصولات داشته وحداقل مسلط بر یک زبان رسمی خارجی هستند-تهیه لباس یک شکل وکارت شناسایی وکارت پارکینگ برای افراد قرفه-ومواردی دیگر...که در این بخش به طور آزمایشی فرم خالی کارت پارکینگ را که در داخل سیستم بود مشاهده کرده وآن را بر طبق مشخصات فرد مورد نظر کامل کرده ام که شامل اسم فرد وشماره خودرو ویک برچسب که روی شیشه نصب می شود بوده است.وهمچنین تهیه کارت دعوت .

باتلاش مشترک روابط عمومی و مدیریت منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران وب سایت ،پورتال جدید پایگاه اینترنتی و اطلاع رسانی این شرکت به دو زبان فارسی و انگلیسی ،با طراحی جدید و نشانی درwww.nioc.ir دسترس کاربران قرار می گیرد.

در ساختار جدید سایت با استفاده از فناوری پورتال به گونه ای اجرا می شود که امکان گردش در بخش های مختلف سایت را فراهم می آورد و کاربران را با حجم قابل توجهی از اطلاعات تازه درباره معرفی،تاریخچه و ساختار،شرکت ها و مدیریت های تابعه،طرح ها وپروژه ها،فرایند تولید،موزه صنعتی،جاذبه ها و نکات خواندنی وگزیده ای از تصاویر قدیمی سالهای اولیه فعالیت توسعه و تکوین صنعت نفت ،حدود 20 وب سایت زیر مجموعه ،بیش از 50 شرکت نفت وگاز بین المللی،سایت صنعت نفت و دفاع مقدس،آشنا می سازد.وهمچنین شرکت دارای سیستمی داخلی به نامEORG می باشد که نقش مهمی در انتشار آگهی واخبار دارد و واحد روابط عمومی نیز از آن استفاده بسیاری زیادی می کند ،در این بخش اینجانب پس از نوشتن متن مورد نظر وضمیمه کردن متن اصلی به آن ،مطلب را با استفاده از سیستم و امکانات موجود در آن به همه مخاطبین ارسال نمودم این سیستم قابلیت ارسال تصویر متحرک را نیز دارد.

واحد سمعی بصری و گردشگری:

امور سمعی و بصری به عنوان مهمترین و اصلی ترین واحد هر روابط عمومی است که با استفاده از ابزار رسانه توانسته آیینه تمام نمای فعالیتها و زحمات آن سازمان باشد.امور سمعی و بصری روابط عمومی نیز با ساخت انواع فیلم های مستند خبری،آموزشی،عملکردی،داستانی و پخش آن از طریق رسانه ملی توانسته است تلاش لحظه به لحظه کارکنان شریف مجموعه شرکت ملی نفت ایران را به صورت گزارش مصور به اطلاع افکار عمومی برساند از جمله آنها تیزر یادواره یکهزار شهید صنعت نفت که این تیزر از شبکه های اول و سوم سیما پخش گردید-آشنایی با مرکز آموزش محمود آباد ،این فیلم به معرفی توانمندیهای این مرکز به منظور ارائه خدمات به کارکنان گرامی صنعت نفت به سفارش مجتمع محمود آباد تهیه شده است-امور گردشگری در ظاهر شاید بی ارتباط به نظر برسد ولی در حین برنامه های سرگرمی ومسافرتها ،به طرح سوالاتی در مورد شرکت می پردازد که خود نقش اطلاع رسانی دارد وزارت نفت در جهت ارتقاء رشد فکری و اوقات فراغت و امکانات رفاهی با برنامه ریزی در اوقات فراغت کارکنان با دایر کردن برنامه های جانبی ،تفریحی و سرگرمی در ایام تعطیل و اواخر هفته کاری سعی بر آسایش و آرامش دادن به همکاران بعد از یک هفته فعالیت دارد در این واحد نیز اینجانب پس از گرفتن بلیطهای سینما،باشگاه ها وبن های غذا از واحد مربوطه ،وپس از گرفتن مشخصات مراجعین آنها را تحویل همکاران دادم و همچنین این اطلاعات را قبلا از طریق سیستم داخلی نفت به سمع ونظر ایشان رسانده بودم و همچنین طرح سوال در مورد شرکت ، ودادن جوایزی به شرکت کنندگان. لازم به ذکر است به علت محدودیتهای شدید موجود در سازمان نسبت به گرفتن عکس دچار مشکلاتی شده،ونتوانستم حق مطلب را عدا کنم.

نويسنده : فرزاد احمدی

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.