دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403

 



بازسازی آشپزخانه قدیمی

987456632

خانه های قدیمی برای انسان های امروزی یک نمای سنتی دارد.خانه هایی که ساخت آن ها به چندین سال میرسدنیازبه بازسازی برای نمای بهتروکارایی بیشترداردآشپزخانه ای که قسمتی ازمحیط خانه است واحتیاج به بازسازی داردبایدمراحله مختلفی راطی کند.آشپزخانه های قدیمی به علت داشتن دیوارها ومحدودبودن فضاباعث میشودنورطبیعی به محیط واردنشود.

برای نمونه:

زیربنای یک آشپزخانه 9 متراست که میخواهیم نمای آن راعوض کنیم که اول درب آشپزخانه جداشده ودیوارهای اضافی برداشته تاجای آن اوپن قراردهیم وبعدجاهای کلیدوپریزهاولوله کشی رامشخص کنیم وسیم کشی لازم برای برق رادرداخل دیوارهاوجاهای مشخص شده انجام میدهیم برای این کارلازم است حتماازیک برق کاراستفاده کنیم.

بعدازکاربرق.لوله های آب رابرای سینک.ماشین لباسشویی راکه قبلاجای آن مشخص شده را انجام میدهیم برای لوله کشی هم مانندبرق کاربایدیک فردواردبه کاربارعایت اصول ایمنی لوله کشی آن راانجام دهدتابعدااحتمال خرابی وترکیدگی لوله هاپیش نیاید.

بعدازآن کارهای دیواروکف زمین را انجام می دهیم برای دیوارهاکاشی هایی به اندازه 25/40 استفاده کرده وباچسب کاشی کاری میچسبانیم وسرامیک کف آشپزخانه رابااندازه ی 40/40 باسیمان سفیدفاصله هاراپرمیکنیم وحدوده یک روزمنتظرمیشویم تاکاشی هابه طورکامل چسبیده وخشک شوندوبعدازآن حفاظ کلیدوپریزهاراوصل میکنیم.

درانتهاکارهای کابینت وظرفشویی میماندوبرای کارهای کابینت اول بایدبه سراغ یک کابینت سازبرویداوجاهایی که قراراست کابینت درآن مکان باشدرااندازه گیری میکندوصاحب خانه هم برای کابینت هابایدمدل.طرح ورنگ آن راانتخاب کند.

کابینت هادارای سه نوع هستند  :1-تمام MDF

2-تمام فلز                           3- ترکیبی ازهردو(که بدنه ی آن فلزودرب وصفحه ی آن MDF)

کابینتی که در این پروژه است ترکیبی ازهردوست.مدل این کابینت T2106 است ورنگ آن کرم راه راه (آچیک زبرانو) است.بعدازوصل کردن تیکه های کابینت به هم آن را به دیواروصل میکنند.

کابینت سازبراساس اندازه ی اجاق گازکابینت های کناری آن رامیسازدکه در این آشپزخانه ازگاز60استفاده میکنیم.

به علت اینکه آشپزخانه درکنارساختمان همسایه قرارداردازنورطبیعی محروم است
 وبه همین علت دربالای اجاق گازهواکشی مناسب(هود60)قرارمیدهیم تابخارهاوبوهای پخت وپزخارج شودیعدازاتمام کابینت ظرفشویی(سینک) که ابعادمختلفی داردرادرجای خودقرارمیدهیم که ابعاداین سینک 60/120 است.

میتوانیم اضافه کنیم که بجای دیواری که فضارامحدودکرده بودیک اوپن قرارمیدهیم که این اوپن هم به عنوان کابینت وهم دیوارجداکننده سالن ازآشپزخانه میباشد.

بعدازاتمام کارآشپزخانه راتمیزکرده واجاق گاز.یخچال ووسایل رادرجای خودقرارمیدهیم.

987 copy

 

نويسنده : بهناز زارع زاده اردشیر

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.