سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403

 



پروژه کاربینی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ(مسعود پرنده)

تاریخچه شرکت:

0326

شرکتهای برق منطقه ای و توزیع نیرو از دیرباز به موجب مقررات قانونی به کار تولید ، انتقال ، و توزیع نیرو یا بخشی از از این امور اشتغال داشته و برق متقاضیان را تامین می کنند به قانون برنامه اول توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر واگذاری کارهای خدماتی به بخش خصوصی و رویکرد و ارائه خدمات مطلوبتر به مشترکین تفکر ایجاد شرکتهای مستقل و غیر دولتی که مسئوولیت توزیع نیروی برق را عهده دار گردد ریشه گرفت و پس از فراهم کردن مقدمات کار و اخذ مجوزات لازم ، شرکتهای توزیع نیروی برق استانی ایجاد گردیدند.

ایجاد شرکتهای توزیع برق از اولین تجربه های اصلاح ساختار در بخش خدمات عمومی در کشور به شمار می رود که توانسته است راهگشای سایر بخشهای مشابه در این زمینه باشد و علیرغم وجود مشکلات و مسائل فراوان ، این شرکتها راه خود را به سوی تکامل پیموده و امروزه همپای بخشهای تولید و انتقال هویتی مستقل یافته است . دراین چند سال بخش توزیع "از معضلی فراموش شده " به "موضوعی مطرح و اندیشه برانگیز" تبدیل شده و با بکار گرفتن امکانات و توانمندیهای موجود کشور و توسعه این امکانات به پیکار ناکامی ها و غفلت های گذشته پرداخته و در مدت زمان کوتاه راهی دراز پیموده است تا آنجا که برای شتاب گرفتن بیشتر این حرکت نیاز به بهره گیری از توانمندیهای عملی و تخصصی فرامرزی کاملا محسوس شده است .

حسب قانون استقلال شرکتهای توزیع در استانها ، مصوب مجلس شورای اسلامی و به تبع آن تدوین و ابلاغ آیین نامه اجرای آن توسط هیئت دولت شرکتهای توزیع نیروی برق استان تهران تبدیل به :

1- شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ

2- شرکت توزیع نیروی برق نواحی ( جنوب و شرق ) استان تهران

3- شرکت توزیع نیروی برق غرب استان تهران

که از تاریخ 01/07/86 تشکیل و از تاریخ 15/08/86 رسما کلیه اختیارات ، تاسیسات ، داراییها و ... برق منطقه ای تهران به شرکت های مذکور منتقل گردید .

اهداف بنیادین بخش توزیع در صنعت برق

بخش توزیع نیرو به سبب آنکه رابط بین صنعت برق و مشترکان است نقشی چند سویه بر عهده دارد که به شرح ذیل می باشد:

1- نقش فنی برای نگهداری ، راهبری و توسعه شبکه های توزیع

2- پذیرش و خدمات رسانی به مشترکان و تامین رضایت ایشان و فروش انرژی برق به عنوان یک کالای اقتصادی

3- حفظ ارتباط و هماهنگی با بخش های بالادست صنعت به طوری که مجموعه صنعت برق از این رهگذر بتواند به فرآیند تولید و عرضه برق ادامه دهد .

دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق متشکل از گروه های ذیل می باشد.

1- گروه ارتباطات،رسانه ها و اینترنت

2- گروه امور فرهنگی و انتشارات

3- گروه نظرسنجی و هماهنگی با مناطق

گروه ارتباطات ، رسانه ها و اینترنت:

هدف این گروه برقراری ارتباطی سازنده و اثر بخش با ذینفعان شرکت و نحوه و چگونگی اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبان درون و برون سازمان و ارتقای سطح کیفی خدمات اطلاع رسانی به منظور برآورده ساختن نیازهای مخاطبان

شرح وظایف:

- برقراری ارتباط مستمر با مطبوعات،صدا و سیما و خبرگزاری های رسمی کشور به منظور انعکاس فعالیتها و برنامه های شرکت و دریافت نقطه نظرات آنها

- بررسی مطالب مطروحه در وسایل ارتباط جمعی و مجامع عمومی در رابطه با فعالیت سازمان و انعکاس مطالب به مسئولین شرکت و تهیه پاسخ های لازم

گروه امور فرهنگی و انتشارات :

شرح وظایف:

- تهیه و تدوین اخبار ، بیانه ها،آگهی ها و انتشار فعالیتها و طرح های سازمان براساس سیاستهای خبری به منظور انعکاس در رسانه های جمعی و تنویر افکار عمومی

- برنامه ریزی و فراهم نمودن زمینه های لازم برای انجام مصاحبه و کنفرانس های خبری مسئولین سازمان با رسانه های جمعی

- هماهنگی لازم به منظور تهیه خبر و گزارش از بازدیدهای مدیرعامل و معاونین شرکت و انعکاس آن در سایت و ماهنامه

- انتشار ویژه نامه های خاص براساس آئین نامه نشریات ادواری وزارت نیرو

گروه نظرسنجی و هماهنگی با مناطق :

شرح وظایف:

انعکاس اخبار خاص شرکت در رسانه ها در قالب برنامه های رادیویی و تلویزیونی

برنامه تجلیل از خبرنگاران (به مناسبت روز خبرنگار)

بروز رسانی اطلاعات و اخبار در سایت شرکت

بریده جراید – پاسخگویی به شکایات مطروحه و پیگیری به منظور درج در رسانه

تغییر نمای گرافیکی پایگاه خبری شرکت

- ماهنامه الکترونیکی

- همکاری با صدا و سیما به منظور تولید برنامه های مشارکتی

خبر:

گزارش واقعی و دقیق از یک رویداد و یا نقل وقایع جاری است که عناصر خبری در آن وجود داشته باشد و ارزشهای خبری را در برگیرد.

شرح روش تهیه خبر و گزارشات:

این بخش بنا بر وقوع رویدادهای خاص که در بر گیرنده ارزش های خبری است نسبت به جمع آوری اطلاعات اقدام می شود. کارشناس اخبار و اطلاع رسانی واحد روابط عمومی پس از تهیه اطلاعات مورد نظر و تبدیل آن به خبر آن را مجددا ویرایش و تدوین نموده و به تایید مدیر دفتر روابط عمومی می رساند در صورت وجود مغایرت هایی در اخبار،پس از ارجاع خبر مورد نظر از سوی مدیر دفتر روابط عمومی به خبرنگار(کارشناس) ،نسبت به اصلاح مجدد آن اقدام می شود در غیر این صورت خبر تایید شده جهت انعکاس در دو پایگاه خبری اینترانت شرکت، (پورتال سازمانی) و در صورت ضرورت به رسانه های گروهی ارسال خواهد شد.

به منظور ثبت اطلاعات ،اخبار شرکت در بخش بایگانی یا آرشیو اخبار سایت به صورت الکترونیکی نگهداری می شود.

ارسال خبر به رسانه ها:

در این بخش بنا به ضرورت پس از تهیه اخبار توسط کارشناس اخبار و اطلاع رسانی واحد روابط عمومی نسبت به ارسال اخبار به رسانه های گروهی اعم از مکتوب ،الکترونیکی ،دیداری و شنیداری اقدام مي كند.کارشناسان روابط عمومی پس از انعکاس اخبار شرکت در رسانه ها نسبت به بایگانی و آرشیو آن با لوگوی اصلی مربوط به هر رسانه اقدام می کنند.

بولتن(نشریه سازمانی):

رسانه ای است مکتوب که دارای صفحاتی بیشتر از یک روزنامه و با اهداف خاص و از پیش تعیین شده منتشر می شود و هدف از انتشار آن آگاه سازی مخاطبان و کارکنان یک سازمان از آخرین رویدادهاست.

پورتال سازماني :

فضایی است که ساده ترین کاربران اینترنت با رجوع به آن می توانند به راحتی از سرویس ها و خدمات عمومی يك سازمان بهره مند شوند و اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند.

اينترانت :

يك شبكه داخلي است كه معمولا كارمندان و مديران يك سازمان مي توانند به آن دسترسي داشته باشند و در برگيرنده اطلاعات درون سازماني است . اين شبكه بر اساس ساختار وب طراحي شده است.

033255

مصاحبه های خبری (تلفنی – اختصاصی -گروهی) :

در این بخش با توجه به تقاضا يادر خواست رسانه های گروهی نسبت به انجام مصاحبه ای اختصاصی –تلفنی گروهی و یا مطبوعاتی اقدام می شود.

کارشناس ارتباط با رسانه های واحد روابط عمومی در این بخش پس از بررسی درخواست های ارسال شده از سوی رسانه هاو مشورت با مدیر روابط عمومی در خصوص موضوعات مطرح شده با توجه به موقعیت زمانی و مکانی به ویژه موافقت مدیر عامل و مدیران و مسئولان شرکت برای انجام این گفتگو نسبت به هماهنگی برای انجام مصاحبه و یا برقراری ارتباط تلفنی در برنامه های رادیویی و يا ارتباط زنده در برنامه های تلویزیونی اقدام می کند.

لازم به ذكر است پس از انجام مصاحبه مطبوعاتی، با نظارت کارشناس ارتباط با رسانه ها نسبت به پیگیری انعکاس خبر مذکور در رسانه ها توسط کارشناس مسئول سمعی و بصری اقدام تا اخبار تهیه شده جهت ثبت در بخش ویژه مربوط به (ارتباط با رسانه ها)واقع در اینترانت شرکت آرشیو و بایگانی شود.

کنفرانس های مطبوعاتی:

تنها تفاوت این بخش با مصاحبه های خبری در این است که این بار درخواست مصاحبه با خبرنگاران از سوی سازمان یا شرکت توزیع برق تهران صورت می گیرد. کارشناس مسئول ارتباط با رسانه ها در این بخش با توجه به موضوعات مطروحه از سوی سازمان و اهمیت انعکاس برخی از گزارشات از جمله فعالیت های ویژه ،طرح های شرکت و یا عملکرد سالانه شرکت در بخش های مختلف نسبت به ارسال دعوت نامه برای نمایندگان رسانه ها(خبرنگاران) اقدام می کند.

خبرنگاران باید قبل از برگزاری کنفرانس مطبوعاتی از موضوع،مکان و زمان آن توسط کارشناس روابط عمومی آگاهی کامل یافته تا با اطلاعات کافی حضور یابند.

دفتر روابط عمومی موظف است ضمن تهیه اخبار مشروح خبر این کنفرانس را برای سایر رسانه ها جهت اطلاع رسانی ارسال کندو پس از انعکاس خبر مورد نظر از سوی رسانه ها نسبت به آرشیو و بایگانی آن در سایت شرکت (به صورت الکترونیکی) اقدام کند.

در صورت مغایرت اخبار انعکاس یافته از سوی رسانه ها کارشناس مسئول ارتباط با رسانه ها موظف است نسبت به رفع مغایرتها و اصلاح اخبار به رسانه مذکور هشدار دهد در غیر این صورت دفتر روابط عمومی باید به تهیه جوابیه و ارسال آن برای اصلاح خبر اقدام کند.

تهیه ماهنامه:

کارشناس حوزه اطلاع رسانی یا رابطین خبری واحد روابط عمومی به منظور اطلاع رسانی و انعکاس آخرین اخبار و رویدادهای شرکت نیمه هرماه پس از جمع آوری و دسته بندی اخبار شرکت که قبلا از طریق سایت شرکت اطلاع رسانی شده است ، به بازنگری مجدد پرداخته و اخبار مهم را گزینش می کنند.اخبار گزینش شده پس از تلخیص و ویرایش مجدد جهت تطبیق عکس به واحد سمعی و بصری ارجاع می شود.پس از تکمیل سایر مطالب ماهنامه از جمله یادداشت که معمولا از سوی سردبیر تهیه می شود نسبت به ارسال فایل نهایی ماه نامه جهت مراحل صفحه بندی و صفحه آرایی اقدام می شود. در این مرحله کادر فنی بر اساس اولویت های مشخص شده از سوی سردبیر نسبت به حروفچینی صفحه بندی و جایگزینی عکس های مربوطه اقدام و پس از این مرحله جهت جذابیت بیشتر با استفاده از رنگها، نماهای گرافیکی،زمینه ها و یا تصاویر تزئینی نسبت به صفحه آرایی بولتن اقدام می کنند.پس از این مرحله فایل آماده شده ماهنامه جهت تایید سردبیر نشریه ارسال و پس از نمونه خوانی و اصلاح مغایرتهای موجود در ماهنامه، فایل ماهنامه به منظور ویرایش دوم به کادر فنی ارسال می شود. پس از ویرایش مطالب ماهنامه نسخه اصلاح شده ابتدا از سوی سردبیر بازبینی می شود و در نهایت جهت تایید نهایی به مدیر دفتر روابط عمومی و پس از آن به مدیر عامل شرکت ارجاع می شود. در صورت تغییرات و یا اصلاحات ضروری،سردبیر موظف است تغییرات مذکور را اعمال کند.کادر فنی بولتن شرکت موظف است در مرحله سوم آخرین ویرایش و اصلاحات مورد نظر را انجام داده و فایل مورد نظر را جهت فیلم و زینک و ناظر چاپ و سرپرست فنی ماهنامه موظف هستند بر اساس برنامه زمان بندی شده ، نسبت به چاپ ماهنامه در 1000 نسخه و انتشار آن با کیفیت مطلوب اقدام کنند. بولتن شرکت پس از چاپ برای توزیع در سطح چهار معاونت و 21 منطقه به ستاد راهبردی شرکت ارسال می شود.

پاسخ به شكايات مطبوعاتي:

دراین بخش كارشناسان روابط عمومي به طور روزانه به بررسي رسانه هاي الكترونيكي و مكتوب پرداخته و ضمن مانيتورينگ شكايات مربوط به شركت به منظور رسيدگي به موضوع مطروحه جهت پاسخ مناسب به مشتركان و جلب رضايتمندي آنها اقدام مي كنند.

كارشناسان روابط عمومي پس از بررسي نوع شكايات و آدرس مطرح شده از سوي مشترك،نسبت به تهيه و تنظيم نامه الكترونيكي (از طريق اتوماسيون) جهت اعلام موضوع مربوطه به سامانه نظارت و ارزیابی خدمات برق (ناب) اقدام مي كنند.

دفتر روابط عمومی پس از پیگیری و دریافت پاسخ از سامانه ناب ، نسبت به تنظیم جوابیه جهت پاسخگویی به مطبوعات یا رسانه های دیداری و شنیداری اقدام می کنند .

گروه نظر سنجی و هماهنگی با مناطق:

هدف مشخص نمودن نحوه انجام نظر سنجی از مشترکین و متقاضیان و به صورت کلی خدمت گیرندگان و مراجعه کنندگان به شرکت توزیع برق می باشد تا با انجام تحلیل بر روی نتایج حاصل شده نقاط قوت و ضعف عملکردی واحدهای مختلف مشخص گردیده و در جهت افزایش میزان رضایت مشتریان(با رفع نقاط ضعف) گام برداشته شود.

تعریف نظر سنجی:

عبارت است از سنجش میزان رضایت مشترکین برق، شناسایی مشکلات مشترکین ، مقایسه میزان رضایت مشترکین و نیز عوامل موثر بر رضایتمندی آنان .

دریافت نظرات مشتریان:

به منظور اخذ نقطه نظرات مشتریان سه رویکرد مختلف در شرکت توزیع برق تهران بزرگ اجراء میگردد که در ذیل به هریک از آنان اشاره می کنیم:

1- نظر سنجی دائم:

دفتر روابط عمومی به منظور اخذ نقطه نظرات کلیه مراجعه کنندگان به شرکت اقدام به طراحی فرم نظر سنجی از ارباب رجوع نموده است. این فرم جهت تکمیل و اخذ نظرات در محل مشخص در کنار درب خروجی شرکت قرارداده شده است تا مراجعه کنندگان پس از مراجعه و انجام عملیات مورد نیاز توسط واحدهای شرکت با مشاهد ه این فرم در هنگام خروج از شرکت اقدام به تکمیل آن نموده و فرم تکمیل شده را در صندوق ایجاد شده برای این منظور قرار دهند.

2- نظر سنجی اینترنتی:

به منظور اخذ نقطه نظرات مشتریان ، بازدید کنندگان از سایت اینترنتی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ سئوالات نظر سنجی مورد نظر وزارت نیرو را تکمیل و مراتب از طریق لینک بعمل آمده به وزارت نیرو ارسال میگردد.

3- نظر سنجی دوره ای:

به منظور انجام نظر سنجی از مشترکین و نمایندگان جامعه شرکت توزیع برق تهران بزرگ ، در بازه های زمانی تعیین شده اقدام به مراجعه حضوری نزد مشترکین و نمایندگان جامعه گردیده و نقطه نظرات آنان نسبت به عملکرد شرکت با توجه به پارامترهای مندرج در پرسشنامه های تنظیمی اخذ میگردد.

نکته: حداقل زمان انجام این نظر سنجی به صورت سالانه و حداکثر زمان آن پنج ساله می باشد دفتر روابط عمومی می تواند حسب صلاحدید و بررسی صحیح جهات نسبت به زمان اجراء آن در بازه های زمانی کوتاه اقدام و سئوالات نظر سنجی با توجه به موضوع مورد نظر در کارگروه تخصصی تنظیم خواهد شد.

بررسی نظرات ارائه شده:

با توجه به رویکردهای ارائه شده فرمهای نظر سنجی اخذ شده از مراجعه کنندگان (رویکرد نظر سنجی دائم) توسط دفتر روابط عمومی در بازه های زمانی ماهیانه مورد بررسی قرار گرفته و در صورتی که هرگونه عدم رضایت در هریک از شاخص ها مشاهده گردد ، موارد جهت بررسی و اعلام نظر برای دفتر نظارت و ارزیابی خدمات برق ارسال میگردد.

نتایج نظرات ارائه شده:

در پایان هر ماه دفتر روابط عمومی اقدام به تهیه ی گزارشی با عنوان فرم جمع بندی ماهیانه نظر سنجی از ارباب رجوع می نماید این گزارش حاوی جمع بندی نقطه نظرات و آمار فرم های اخذ شده از مراجعه کنندگان
می باشد گزارش تحلیلی نظر سنجی از مشترکین برای قائم مقام و معاون هماهنگی مدیرعامل و کمیته طرح تکریم ارباب رجوع ارسال میگردد.

تعیین اقدامات اصلاحی:

گزارش های تحلیلی ارائه شده به کمیته طرح تکریم ارباب رجوع درصورت نیاز به اصلاحات موردی به دفتر روابط عمومی اعلام میگردد.

اطلاع رسانی به مشترکین و نمایندگان جامعه:

با توجه به اقدامات انجام شده در ارتباط با نقطه نظرات دریافتی از مشترکین و نمایندگان جامعه، نتایج تصمیمات اتخاذ شده از طریق وسایل ارتباطی جمعی( جراید ، صدا و سیماو...) به مشترکین جامعه اطلاع رسانی میگردد در ارتباط با نمایندگان جامعه نتایج تصمیمات اتخاذ شده از طریق مکاتبه اطلاع رسانی میگردد.

طرح تکریم ارباب رجوع:

هدف از تدوین این روش اجرایی ساماندهی، شفاف سازی و نظام مند نمودن طرح تکریم ارباب رجوع ، ایجاد وحدت رویه درخصوص دریافت شکایات از ارباب رجوع ، بررسی ، تجزیه ، تعیین و انجام اقدامات مرتبط و اطلاع رسانی نتایج به ارباب رجوع ، نظر سنجی از ارباب رجوع بررسی نقطه نظرات و فراهم نمودن زمینه تکریم میباشد.

سامانه ناب:

دفتر نظارت و ارزیابی خدمات برق (ناب) در جهت رسیدگی و پاسخگویی به کلیه شکایات های تلفنی، کتبی و حضوری مشترکین پس از اخذ شکایات نسبت به ارجاع شکایت به واحدها و مناطق ذیربط موضوع را پیگیری و نتیجه را به مشترکین اعلام می نماید.

ارباب رجوع:

شامل کلیه ذینفعان اعم از شهروندان و کارکنان میشود که جزء مخاطبین و خدمات گیرندگان آن واحد به شمار می آیند.

کمیته طرح تکریم ارباب رجوع:

به منظور تسهیل در امر اجرای آئین نامه طرح تکریم ارباب رجوع شرکت اقدام به تشکیل کمیته طرح تکریم ارباب رجوع نمود.

نظرسنجی:

عبارت است از سنجش میزان رضایت مشترکین برق، شناسایی مشکلات مشترکین ، مقایسه میزان رضایت مشترکین ، مقایسه مشترکین و نیز عوامل موثر بر رضایتمندی آنان.

ورودهای مورد بررسی در ارتباط با شکایت:شکایات دریافتی از معاونتها و مناطق:

گزارشات مربوط به شکوائیه های کتبی و یا حضوری مشترکین از طریق کارشناس روابط عمومی در مناطق بصورت ماهیانه در فرم جمع بندی ماهیانه شکایات و ملاقات عمومی با مدیر منطقه تنظیم و به دفتر روابط عمومی اعلام میگردد. دفتر روابط عمومی بعد از جمع بندی موارد را برای دفتر نظارت و ارزیابی خدمات برق (ناب) ارسال می نماید.

شکایات استخراج شده از رسانه ها:

گزارشات مربوط به شکایات اعلام شده مشترکین از طریق رسانه ها توسط دفتر روابط عمومی استخراج شده و در فرم دریافت شکایت استخراج شده از رسانه ثبت می شود.دفتر روابط عمومی پس از استخراج موارد را برای رسیدگی به دفتر نظارت و ارزیابی خدمات برق(ناب) ارسال و پس از اخذ پاسخ نسبت به تهیه و ارسال جوابیه به رسانه ها اقدام می نماید .

نظر سنجی از مشترکین و نمایندگان جامعه:

گزارشات مربوط به نظر سنجی میدانی از مشترکین و نمایندگان جامعه توسط پیمانکار تهیه و بصورت یک گزارش کامل براساس شرایط و مدل تحقیق به دفتر روابط عمومی ارسال میگردد. دفتر روابط عمومی بعد از جمع بندی نتایج مربوط به نظر سنجی را برای مدیریت عامل و دفتر تحقیقات ارسال می نماید.

شکایات استخراج شده از صندوق نظر سنجی:

فرم نظر سنجی از ارباب رجوع توسط مشترک و مراجعین تکمیل و در صندوق نظر سنجی مناطق بصورت هفتگی جمع آوری و پس از جمع بندی توسط رابطین روابط عمومی در فرم جمع بندی ماهیانه صندوق نظر سنجی از ارباب رجوع تکمیل و به روابط عمومی ستاد راهبردی ارسال میگردد.دفتر روابط عمومی بعد از جمع بندی موارد را برای دفتر نظارت و ارزیابی خدمات برق(ناب) ارسال میگردد.

بررسی ورودی ها و تعیین اقدامات لازم در دفتر نظارت و ارزیابی خدمات برق (ناب):

دفتر نظارت و ارزیابی خدمات برق پس از دریافت گزارشات ذکر شده از دفتر روابط عمومی و سایر گزارشات دفتری از سایر حوزه های شرکت اقدام به ثبت در سامانه 85121 مطابق روش اجرایی ثبت ، رسیدگی ، تجزیه و تحلیل و پاسخگویی به شکایات و درخواستهای مشترکین در راستای طرح تکریم ارباب رجوع نموده و پس از انجام اقدامات مطابق روش اجرایی مذکور ، نتیجه اقدامات انجام شده برای کمیته طرح تکریم ارباب رجوع و روابط عمومی ارسال می نماید.

بررسی گزارشات دریافتی از دفتر ناب و ارائه پیشنهاد به مدیریت عامل توسط کمیته طرح تکریم ارباب رجوع:

کمیته طرح تکریم ارباب رجوع اطلاعات دریافتی از دفتر نظارت و ارزیابی خدمات برق (ناب) را بررسی نموده و نتیجه جمع بندی اقدامات در قالب پیشنهاد توسط کمیته تهیه شده و برای مدیریت عامل جهت بررسی و اتخاذ تصمیمات ارسال میگردد پس از صدور دستورات مربوطه از سوی مدیریت ، مراتب تا حصول نتیجه توسط کمیته طرح تکریم ارباب رجوع پیگیری میگردد.

گروه امور فرهنگی و انتشارات:

هدف از تشکیل این گروه ساماندهی، نظام مند نمودن ، شفاف سازی و ایجاد وحدت رویه درخصوص برگزاری مراسم های ملی و مذهبی ،سمینارها و همایش ها و برنامه های فرهنگی و تبلیغاتی در دو بخش برون سازمانی و درون سازمانی می باشد.این گروه ناظر بر انجام کلیه فعالیتهای فرهنگی و تبلیغاتی می باشد که در کلیه واحدهای تابعه اعم از ستاد راهبردی و معاونتهای اجرایی و مناطق شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ کاربرد دارد.

فعالیتهای فرهنگی:

به کلیه فعالیتهای فرهنگی که جنبه فرهنگی داشته و در سطح گسترده ای نسبت به جلب نظر مخاطبان و ذینفعان اقدام نموده و آنان را با اهداف شرکت همراه می نماید: مانند: برگزاری سمینارهای مختلف، مسابقات فرهنگی، استفاده از امکانات مراکز فرهنگی (موزه – تاتر و سینماو..) بازدیدهای درون سازمانی و برون سازمانی کارکنان

شرح وظایف:

- فراهم نمودن امکانات لازم برای برگزاری مراسم،سخنرانی ها ، جشن ها و فعالیتهای فرهنگی در سازمان با همکاری واحدهای ذیربط

- تهیه عکس،اسلاید،فیلم و گزارش های خبری از فعالیتهای سازمان به منظور انعکاس به کارکنان ،مردم و رسانه های گروهی

- هماهنگی لازم به منظور برگزاری همایش و گردهمایی های درون و برون سازمانی

- برگزاری و شرکت در نمایشگاه های تخصصی مرتبط با اهداف شرکت

- تهیه و انتشار بولتن های خبری و نشریه به منظور انتقال فعالیتهای سازمان برای آگاهی کارکنان و مردم

فعالیتهای انتشارات و تبلیغات:

به کلیه فعالیتهای تبلیغاتی که جنبه چاپی دارد مانند: بروشور ، پوستر ، مجله، کتاب ، ماهنامه ، تراکت ، بنر ، استند ، بیلبرد و...

شرح روش: ورودهای مورد بررسی در فرهنگی تبلیغاتی که با ارسال نامه از واحد مربوطه به دفتر روابط عمومی جهت طراحی ، پس از دریافت اطلاعات اولیه درخصوص موضوع مورد طرح نسبت به طراحی اولیه اقدام می شود. به منظور تائید طرح مراتب به واحد درخواستی ارسال و پس از تائید نسبت به چاپ آن به امور خدمات پشتیبانی اقدام میشود و پس از چاپ در اختیار واحد درخواست کننده قرار میگیرد.

فعالیتهای سمعی و بصری :

به کلیه فعالیتهای که در آن نسبت به امور عکاسی ، تصویر برداری و صدا برداری اقدام شده باشد.مانند: عکاسی، ساخت تیزر ، ساخت فیلم و... دراین بخش نیازهای واحد روابط عمومی براساس نوع ماموریت محوله هماهنگی صورت گرفته ، نسبت به اعزام فیلمبردار و عکاس اقدام و نتایج به دست آمده در پرتال شرکت و یا ماهنامه و... به صورت عکس یا نماهنگ اقدام میشود.

ارسال نامه از واحد مربوطه نسبت به اعزام فیلمبردار و عکاس اقدام و پس از اتمام ماموریت نتایج آن در غالب سی دی بانضمام نامه اداری به واحد درخواست کننده تحویل و در صورت درخواست نسبت به تکثیر آن اقدام میشود.

نويسنده : مسعود پرنده

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.