جمعه, 14 ارديبهشت 1403

 



پروژه کاربینی کاخ موزه نیاوران

021

معرفی کامل روابط عمومی (موقعیت جغرافیایی،آدرس کامل،تهیه عکس از محل....)

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در باغ بزرگی به مساحت 11 هکتار در شمال تهران قرار دارد که از زیبایی و جذابیت طبیعی و تاریخی فراوان برخوردار می باشد،بناهای این مجموعه متعلق به دوره قاجار و پهلوی می باشد روابط عمومی این مجموعه از دو بخش اصلی که شامل 1-واحد ارتباط مردمی و2 -ارتباط با رسانه وامور فرهنگی مجموعه تشکیل شده است که بخش ارتباط مردمی در قسمت ورودی مجموعه وبخش ارتباط با رسانه و امور فرهنگی در وسط مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع شده است.

ميراث فرهنگي هر كشور يكي از اساسي ترين اركان تحكيم هويت ايجاد خلاقيت و خودباوري ملي است.هنر و فرهنگ ايران در هنر و فرهنگ جهان معاصر خود تاثيري شايسته داشته است كه امروز مي تواند از جمله زمينه هاي مساعد همكاري هاي بين الملليباشد..

مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران در باغ بزرگی به مساحت حدود 11 هکتار در شمال تهران قرار دارد که از زیبایی و جذابیت طبیعی و تاریخی فراوان برخوردار می باشد بناهای این مجموعه متعلق به دوره های قاجار و پهلوی می باشد. در سال 1357 این کاخ ها توسط نیروهای انقلابی تسخیر شد و در سال 1360 به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل داده شد در سال 1365 کاخ موزه نیاوران برای اولین بار بازگشایی شد.و در سال 1379 تمام موزه ها برای بازدید عموم بازگشایی شد. مجموعه بدلیل بازدید مردم وحضور مراجعین زیاد نیاز به مکانی برای ارتباط با مردم داشت که براساس این نیاز دفتر روابط عمومی در سال 1379 نیز افتتاح گردید وبعدها بنا به نیاز موجود گسترش یافت و به واحدهای مختلف تقسیم گردید.

آدرس:تهران،میدان شهید باهنر(نیاوران) مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران -تلفن روابط عمومی:22282020-22282050


ساختمان مرکزی روابط عمومی

واحد ارتباط مردمی

2-تهیه نمودار سازمانی و جایگاه روابط عمومی

-معرفی فعالیت های روابط عمومی به تفکیک

روابط عمومی این مجموعه در دو ساختمان مشغول فعالیت می باشد

در بخش واحد ارتباط مردمی

فعالیت هایی که در این واحد انجام می دهیم پاسخ گویی اولیه به مراجعین حضوری و تلفنی ،ارائه اطلاعات (اطلاعات شفاهی و یا مکتوب به صورت بروشور)ارائه خدمات وبلیط رایگان به مخاطبین ارائه فرم نظر سنجی از همکاران وموزه ها،نصب بنرها ی مناسبتها و اطلاع رسانی به بازدیدکننده گان و تهیه پاسخ ها و مکتوبات لازم برای نهادها و سازمانهای مکاتبه کننده و راه اندازی و بهره برداری از سیستم smsمی باشد. وهمچنین در واحد تشریفات برگزاری مراسم و جشن ها پذیراییها و رعایت امکانات رفاهی وغیره می باشد.

در بخش دوم که ارتباط با رسانه وامور فرهنگی

فعالیت هایی از قبیل تهیه و تنظیم خبر و ارسال اخبار به رسانه،بروز رسانی سایت مجموعه و تهیه بازتاب خبری،که در واحد خبر انجام می شود و در واحد تبلیغات :فعالیتهایی مانند طراحی بروشور ،پوستر و بنر جهت معرفی مجموعه وفعالیتهای مجموعه مانند نمایشگاه ها و مناسبت ها و همچنین عکاسی از فعالیتهای مجموعه ،تهیه کلیپ و گزارش عملکرد مجموعه ،انجام مصاحبه ها ،برگزاری جلسات مطبوعاتی و غیره و در بخش امور فرهنگی فعالیتهای فرهنگی ارتباط با مدیریت و کارکنان،اطلاع رسانی به کارکنان از عملکرد مدیریت و بالعکس و بطور کلی برقراری آرامش در بین کارکنان مجموعه می باشد.

سياست هاي فرهنگي به عنوان يكي از مهمترين برنامه ها و عناوين كاري سازماني كه عنوان ميراث فرهنگي صنايع دستي گردشگري را بر دوش دارد و حفظ و احياء آن را مهمترين اصل مي داند بارهاو بارها مورد تاكيد قرار گرفته است. لذا با عنايت به اين امر و در راستاي شكل گيري اهداف و برنامه هاي كاري، اداره توليد فرهنگي در راستاي رسيدن به توسعه پايدارفرهنگی و بسترسازي و تلاش براي ارتقاء جايگاه فرهنگ و میراث فرهنگی ملموس وغیر ملموس و ايجاد حساسيت، مسئوليت‌پذيري نسبت به آثار و اهداف سازمان و تغيير رويكرد مخاطبان نسبت به حوزه فرهنگ و تمدن ايراني در چارچوب اهداف بيست‌ ساله و برنامه هاي توسعه متناسب با ارزش‌هاي معنوي انقلاب اسلامي و مبتني بر ذخاير تاريخي، فرهنگي و طبيعي كشور به‌منظور حفظ و حراست از مواريث ملي و اسلامي و در راستاي رسيدن به اهداف ذکر شده که روابط عمومی به تحقق آن کمک ویاری می رساند و می تواند موجبات پیشرفت آن را فراهم کند از وظایف روابط عمومی می باشد.

-برنامه های روزمره در روابط عمومی

تمام روابط عمومی ها بطور کلی دارای برنامه های روزمره ای می باشند که هر روز با آن سروکار دارند روابط عمومی مجموعه نیاوران نیز برنامه های روزمره ای دارند که از آن جمله می توان در بخش رسانه به 1= ارسال خبر به رسانه 2- پاسخگویی به رسانه 3-برگزاری نشست ها وجلسات با رسانه و مدیران اشاره کرد همچنین می توان در بخش ارتباط مردمی به 1- تهیه آرشیو و تهیه بریده جراید 2-تهیه وتقویم ملاقات های مردمی 3-نظارت برتزئینات فضاهای داخلی وبیرونی 3-نصب پلاکارت وبنر در محل های اجتماع مردم برای مناسبتها وبرنامه ها 4-نصب وپخش تصاویر وبروشورهای مختلف 5-ارائه فرم نظرسنجی برای بازدیدکنند ه گان 6-ارتباطات مردمی اشاره نمود

و همچنین در درون مجموعه نیز به برنامه هایی از قبیل:1- داشتن برنامه برای حضور همکاران در مناسبتها و قرار گرفتن همکاران در

کنار یکدیگر2-انعکاس برنامه ها در سطح داخلی مجموعه3- داشتن لیست تلفن همراه مخاطبان به صورت گروه بندی 4- تهیه متن پیام کوتاه برای مناسبتها و برنامه ها 5-،ایجاد صندوق پستی الکترونیکی فعال مختص روابط عمومی 6- به روز کردن اخباردر بخش سایت سازمان 7- همچنین ارتباط مستمر با روابط عمومی سازمان و سایر روابط عمومی های موثر ادارات برای استفاده از برنامه ها وتجارب ضروری می توان اشاره کرد.

- نحوه انتشار خبرنامه و نشریه در روابط عمومی

در روابط عمومي نشریه هایی با اهدافي همچون اطلاع رساني، پر كردن اوقات فراغت كاركنان و خانواده آنان، پاسخگويي به پرسشهاي كاركنان، تقويت انديشه ها و ارزشهاي كاري و سازماني و توسعه و تقويت تفاهم بين مديريت و كاركنان به طور منظم و در فاصله زماني معين چاپ می شود. در نشريه داخلي كه براي استفاده كاركنان منتشر مي شود معمولا بخش هاي مختلفي از جمله سرمقاله- مقاله- گزارش- پرسش و پاسخ- تريبون آزاد كاركنان- پاي صحبت كاركنان و مسئولان- مصاحبه- اخبار- اخبار پيشرفت طرحهاي سازمان- اخبار احكام انتصابات- ترفيع- بازنشستگي و اخبار جلسات و گردهمايي ها درج مي شود. از لحاظ تشكيلاتي نشريه داخلي بايد شامل قسمت هاي تحريريه توزيع- عكاسي- حروف چيني- صفحه بندي- طراحي و نظارت بر چاپ باشد. اگر در روابط عمومي قرار شد نشريه داخلي منتشر شود بايد قبلا پيش بيني هاي لازم در اين مورد صورت گيرد.نشریه داخلی از سوی سازمان در زمینه های خبری،آموزشی و فنی که مرتبط با وظایف قانونی و در محدوده فعالیتهای سازمان میراث فرهنگی می باشد و به منظور ارتقای سطح آگاهی کارکنان چاپ و توزیع می گردد.اما بروشور یا دفترچه راهنما توضیحاتی را درباره سازمان میراث فرهنگی کشور و کاخ موزه ها و فعالیتهای آن به منظور آگاهی به مخاطبان تهیه می شود و به صورت رایگان در اختیار عموم قرار می گیرد که به دو دسته کلی تقسیم می شود :1 -معرفی کل سازمان برای عموم 2-بروشور برای کاربردهای خاص

 

نويسنده : خدیجه رمضان زاده

این کاربر 12 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.