جمعه, 14 ارديبهشت 1403

 



بازسازی و تغییر دکور داخلی منزل

به نام خدا

شرح کلی پروژه=بازسازی و تغییر دکور داخلی منزل

درمرحله اول شروع به بازدید ملک کردیم پس ازبازدید ملک ومختصات یابی نوع تاسیسات چه تاسیسات برقی وچه تاسیسات الکتریکی سن ساختمان درگام اول مشخص شد که این ساختمان نوساز بوده و سنی حدود5 سال دارد.تحقیقات اولیه نشان داد که سیستم دفع فاضلاب ملک به صورت شبکه فاضلاب شهری میباشد وهمچنین آب آشامیدنی آن ازنوع شبکه آب آشامیدنی شهری است.سیستم تاسیسات الکتریکی به صورت برق تک فاز با کنتوردیجیتالی است. پس ازاقدامات اولیه جهت ایمنی ومطالعات اقتصادی پروژه  و بررسی درراستای خواسته های کارفرما کروکی و طراحی اولی ها ارائه شد. با تصویب طرح وتایید کارفرما جهت خرید مواداولیه وبستن قرارداد بانصاب ها و پیمانکار از اینقرار است= (نو سازی سیستم الکترونیکی و تاسیسات مکانیکی اعم از شیر آلات و سرویس بهداشتی. نصب پکیج رادیاتور و کلید پریز ها. تعویض کف پوش کف و اجرا به روش پارکت با مصالح مرغوب در بازار.تعویض کاشی سرویس بهداشتی و آشپز خانه نصب کابینت در آشپز خانه .تغییر دکور سالن پذیرایی استفاده از مصالح چوب و سنگ های آنتیک به صورت ترکیبی و طبق طرح های پیشنهادی .تعویض در های ورودی و اتاق خواب ها و سر ویس بهداشتی .تعویض شیشه های معمولی و تبدیل آن به شیشه 2 جداره و نقاشی اتاق ها.تبدیل آشپز خانه به صورت سنگ اوپن. تعویض قرنیز ها.بازسازی و ایجاد تحویه مناسب در ساختمان.تعویض چراغ ها و لوکس کردن آنها . نصب و راه اندازی شومینه به صورت کلاسیک. ارائه نهایی کار به همراه نور پردازی نصب هالوژن و لوستر های مشخص شده در طرح ها .نصب و راه اندازی سیستم صوتی در اتاق خواب ها و پذیرایی.

مراحل مقدماتی پروژه درحال سپری شدن بود اعم از زیرسازی تاسیسات برقی ومکانیکی ونصب کاشی ها انجام شده بود که ما روی پروژه حاضر شدیم.اقدامات بعدی جهت دیوارکوبی نصب پارتیشن چوبی آماده به کاربود که به شرح آن میپردازیم .

استفاده از چوب جهت تزیین دیوار ها و mdf کابینت ها = پس از انتخاب طول چوب ها بنابر ارتفاع مورد نظر خود, و نسبت به فضای مورد نظر و اینکه رطوبت فضا نقش مهمی در انتخاب نوع چوب دارد. شروع به انتخاب نوع چوب کردیم.که در اینجا از چوب روسیm6استفاده میکنیم. با توجه به هزینه بالا و اجرت صاب زنی و نقاشی چوب های دیگر بنا به شرایط موجود صلاح دیده شده که از چوب روسی استفاده شود.ابتدا چوب های روسی به ضخامت m4توسط دستگاه گنده بری میکنیم.(گنده بری یعنی آماده کردن چوب ها برای صاب زنی یعنی چوب ها را توسط دستگاه به ضخامت و طول مورد نظر با شیار و زبان کردن جهت فاق و زبانه کردن آماده میشود.بعد از گنده بری ,چوب ها اگر تر باشد در قسمت بالای انبار یا کارگاه جهت خشک شدن آب درون چوب چیده میشود.پس از صاب زدن به وسیله ی فیریز دستی و رسیدن به سطح صیقلی و دلخواه ,قبل از سنباده زدن سطح چوب را بتونه کاری میکنیم تا گره چوب پر شود (خلل و فرج) برای زیر سازی 2 روش مورد استفاده قرار میگیرد = یا از تخته 2در 2 معمولی به وسیله پیچ و رول به دیوار نصب میکنیم.یا از قوطی2در 2 به وسیله رول پلاک و جوش استفاده میشود. پس از نصب قوطی ها از روی قرنیز شروع به تراز کردن سطوح میکنیم.پس از تراز کردن اولین رج, در رج دوم تا بالا به صورت فاق و زبانه چوب ها به یکدیگر قفل و نصب میشود . اتصال آن به به دیوار توسط میخ کفاشی ساده یا پیچ خود گرد استفاده میشود.SPM A0019

نصب سنگ های آنتیک .مورد استفاده =بدنه و سقف

در این پروژه از سنگ مالون قهوه ای سوخته ای جهت دکور داخل استفاده میشود .مالون ها در ضخامتcmcmcm6 بودند و آنها را به صورت گیوتین بریده بودند .روش استفاده از سنگ گیوتین = یا از دوغاب یا ماسه بادی استفاده میشود که از این نوع سنگ در جاهایی که نم و رطوبت باشد استفاده میشود.روش دوم از چسب بتن با زیر سازی گچ یا گچ خاک یا ماسه سیمان اجرا میشود پس از زیر سازی و شاقولی کردن چسب بتن را به صورتcm10به وسیله کاردک زیر سازی میکنیم, باید گچ و خاک زیر سطح کاملا خشک باشد پس از آن شروع به نصب سنگ گیوتین به صورت نامنظم در دیوار به شکل و طرح مورد نظر میچسبانیم پس از اتمام کار سنگ گیوتین را با فرچه سیمی و مقدار کمی آب سطح را نظافت میکنیم ,و در مرحله آخر از زرین شفاف برای ضد آب کردن و نمایان کردن زیبایی سطح آن استفاده میشود.da  48  copy

نقاشی کردن دیوار ها=قبل از نقاشی کردن ساختمان در محل مورد نظر تصمیم برآن شد که ترک ها و خوردگی ها و آثار نشست به وسیله گچ کاری کردن بر طرف شد برای این منظور, این بخش به یک استاد گچ کار سپرده شد استاد گچ کار پس از آماده کردن ملات گچ و گذاردن گچ به حالت 10 دقیقه ثابت ماندن گچ و گیرش ابتدایی گچ به وسیله ماله شروع به کار کرده و تمامی درز ها و لکه ها را میگیریم اکنون فقط باید گذاشت که گچ که به عنوان زیر سازی است خشک شود .پس از خشک شدن گچ ها و آماده شدن زیر کار شروع به نقاشی کردن ساختمان میکنیم.

برای نقاشی کردن ابتدا باید زیر سازی کار را آماده کرد ترک ها و شکاف ها و شیار ها را که در سطح کار است ,که اصطلاحا به نام ترک مویی هستند را میپوشانیم.و به وسیله کاردک پهن و باز میکنیم.

بعد از اینکه پهن و باز کردیم به وسیله بتونه روی آن را یک دست بتونه میکشیم .بتونه تشکیل شده است از گچ یا همان پودر ,رنگ,و مل.پس از مخلوط کردن آنها با هم بتونه حاضر است البته بتونه بستگی به رنگ دارد ,اگر رنگ روغنی باشد یک نوع بتونه و اگر پلاستیک باشد از یک نوع دیگر بتونه استفاده میکنیم .

اگر زیر سازی گچ باشد حتما باید قبل از بتونه کاری از روغن مل جهت آستر اولیه استفاده کرد .یعنی در جاهایی که گچ کاری شده است ابتدا یک دست مل و بعد بتونه میزنیم گاهی قبل از مل زدن اول سنباده میزنیم و بعد بتونه و بعد مل و در اینجا باز هم, بستگی به نوع رنگ و نقاشی دارد در اینجا چون نوع رنگ پلاستیک است پس از بتونه و مل زدن شروع به نقاشی میکنیم مدتی صبر میکنیم تا بتونه خشک شود پس از آن روی آنها را سنباده میزنیم اکنون زیر کار برای نقاشی آماده است ابتدا یک دست آستر میزنیم . پس از خشک شدن آستر شروع به رنگ لایه نهایی میکنیم.

تعویض پنجره های قدیمی به پنجره های 2 جداره

. پنجره های دو جداره از اتصال دو یا چند شیشه که به طور موازی و در مقابل یکدیگر بر روی یک چهارچوب پروفیل قرار گرفته اند تشکیل شده استadverimg-89477 copy

در صنعت معماری نوین، دیوارهای ساخته شده از جنس شیشه های رنگارنگ رفلکس (شیشه هایی با درخشندگی خاص و انعکاس نور محیط اطراف) مورد علاقه و توجه زیاد استفاده کنندگان قرار گرفته است.

فرایند تولید شیشه دو جداره

در ابتدا جام‌های شیشه به وسیله دستگاه حمل بر روی رکهای دستگاه حمل اتوماتیک قرار گرفته و به تعدادی که اپراتور مشخص می‌کند به میز برش اتوماتیک انتقال می‌یابد. سپس اندازه شیشه‌های مورد نظر توسط نرم‌افزار بهینه‌سازی جهت به حداقل رساندن ضایعات توسط دستگاه طراحی و سپس برش داده می‌شود. شیشه‌ها پس از جداسازی به خط تولید شیشه دو جداره منتقل می‌شود. ابتدا شیشه‌ها با آب سختی‌گیری شده به طور کامل شسته شده و پس از کنترل کیفی به مرحله بعدی منتقل می‌گردد.

به موازات مراحل مذکور فریم‌های مابین دو جدار (Spacer) توسط دستگاه خم‌کن (Bending) بر اساس اندازه شیشه خم و برش داده می‌شود و داخل فریم از مواد رطوبت‌گیر پر می‌شود. سپس دو لبه فریم توسط دستگاه بوتیل چسب زده می‌شود که به

منظور درزگیری و قرار گرفتن اسپیسر مابین دو شیشه و چسبیدن آن‌ها به یکدیگر می‌باشد.

نصب فریم به دستگاه پرس منتقل می‌شود و همزمان گاز آرگون به صورت اتوماتیک به داخل شیشه دو جداره تزریق می‌شود سپس توسط روبات محیط شیشه دو جداره با چسب پلی‌سولفید به منظور درزبندی ثانویه پر می‌شود.

مزایای شیشه های دو جداره

**کاهش آلودگی های صوتی ، صنعتی، محیطی

**کاهش اتلاف انرژی**افزایش ایمنی**افزایش عمر مفید در و پنجره و شیشه

** زیبایی و دوام**نظافت آسان

شیشه های بالکنی :
این نوع شیشه ها به صورت آکاردئونی جمع میگردد وکلیه شیشه ها دریک سمت از فریم خود قرارمی گیر دبه قسمی که می توان از کل عرض فریم استفاده کرد.
مراحل نصب درب و پنجره بطور خلاصه بشرح زیر می باشد:
1-
تمیز کردن درگاه نصب2- جایگزینی پنجره یا در و تراز کردن آن 3-انجام سوراخ کاری های لازم 4- چک کردن پنجره و یراق آلات و شیشه و باز و بسته کردن درب و رفع ایرادهای احتمالی که بعد از نصب مشکل ساز می شوند. 5- ثابت کردن درب و پنجره در محل نصب با استفاده از پیچهای مناسب بمنظور اطمینان از ثبات بلند مدت6- درزبندی نهایی با استفاده از تزریق فوم و سیلیکون7- کندن برچسب پروفیل درقسمتهایی که پس از نصب شیشه و پنجره دسترسی به آن قسمتها سخت یا غیر ممکن می شود . 8- نصب شیشه ها و جا انداختن زهوار9- رگلاژ درب و پنجره

شرایط و چگونگی نصب :

باید در دمای استاندارد 5 الی 35 درجه نگهداری شده.

بهترین هنگام برای نصب پنجره ها پس از بتونه کاری و زدن آستری و قبل از اتمام کامل نقاشی است . رگلاژ پنجره ها در هنگام نصب شیشه صورت می گیرد .پروفیل انتظار پنجره ها باید به صورت شاقول وتراز توسط خریدار به فروشنده درب و پنجره تحویل شود صورت تراز نصب نماید .

نصب شومینهای کلاسیک=“مراحل نصب شومینه های چدنی درگوشه ویاوسط سالن”

به طورکلی نصب شومینه هادارای ۲ مرحله میباشد:

مرحله اول: آماده سازی دیوارکاذب مرحله دوم: نصب وراه اندازی شومینه

برای نصب این قبیل شومینه هانیازمندبه اجزاولوازمی به شرح ذیل میباشیم:

۱- دیوارکاذب (ساخت این دیوارنیازبه آجر،ماسه وسیمان براساس نوع واندازه دیواردارد)

۲- لوله سیمانی ویاگالوانیزه به متراژموردنیازبراساس فاصله خروجی شومینه تادودکش ساختمان که بررویه وآماده فلزی ویاساخته شده آجری درداخل دیواری دیوارکاذب قرارمیگیرد.

۳- یکمترلوله پولیکای ۲ الی ۵/۲ سانتیمتری ( برای عبورلوله های آلومینیومی ومسیترموکوب لبه مشعل ازداخل دیوارکاذب)

۴- لوله آلومینیومی نمره ۱۵ بهمیزانلازم

۵- شیروترموکوبل- واسطه های مربوطهمشعل ( که شومینه مدرن میتواندمشعل کامل رادریک بسته آماده به مصرف کننده ارائه نماید )

۶- سنگ زیرشومینه باقرنیز ۱۰ سانتیمتری بااندازه های متفاوت ومناسب برای شومینه های مختلف

۷- پشم شیشه ( برای عایقبندی)

ضخامت دیوارکاذب میتواند ۵ سانتیمترباشدوبرای چیدن آن ازمصالح ساختمانی معمولی مانندآجر- سیمان وماسه استفاده میشود.۸- پیچ ورول پلاک ۷ یا ۸ سانتیمتری (حداقل ۴ عدد) کلیه درزهای دیوارکاذب بایدبادوغاب سیمان وخاک نسوزگرفته شود. وترجیحادردوغاب،ازگچ استفادهنشود.

طریقه چیدن دیوارکاذب برحسب مکان قرارگیری شومینه متفاوت است،چراکه دربعضی ازبناهاشومینه برقسمت میانی سطح صاف دیوارنصب میشودودربرخی دیگردرکنج سالن قرارمیگیرد- عایق بندی باپشم شیشه وخاکنسوز- ساخت دیوار کاذب یا داکت- کار گذاری چدن و نمای خارجی- کار گذاری سنگ زیر شومینه- کار گذاری قاب چوبی یا فریم سنگی 5نصب شیشه و ترموکوبل و مشعل و منقل و ذغال زماننصبوراهاندازیشومینهimages copy copy


طراحی قرنیز= قرنیز های چوبی,قرنیز هایی هستند که به طول90تا1.5متر هستند ارتفاع آنان معمولا 15cm,تا 12cm است برای نصب آنها معمولا از پیچ و رول پلاک با مقداری چسب پارکت به کف دیوار میچسبانیم . نکته = قرنیز چوبی را قبل از کف سازی و بعد از اتمام نازک کاری دیوار نصب میکنند.قرنیز هارا نصب میکنند تا شستشوی کف و تنظیم گچ کاری دیوار ها آسان گردد. قرنیز پای دیوارهای داخلی به
منظور جلوگیری از مکش آب توسط گچ و وجلوگیری ازضربه هاوخراشهاا3005-l copyاستفاده میشودوحتما باید آبچکان داشته باشد.

طراحی هالوژن ها و چراغ ها و نصب کلید پریز ها=

اجرای سیستم تاسیسات برقی و مکانیکی=طبق قرار داد در اینجا از پکیج استفاده میکنیم یعنی سیستم حرارت مرکزی و موتور خانه جای خود را به سیستم خانگی مثل پکیج داده است پس از مشخص کردن محل پکیج که معمولا پکیج ها و امثال سیستم های خانگی مشابه آن مانند آب گرم کن ها چه از نوع دیواری ایستاده یا از نوع دیگر باید در محلی قرار بدهیم که به سادگی اکسیژن مورد نیاز خود را تامین کند که بهترین مکان بالکن ها و تراس های رو به حیاط و خیابان است که از 3 طرف پوشیده و از 1 طرف به هوای باز راه داردمنظور معماری بالکن هاست اکنون که محل پکیج را مشخص کردیم یعنی نقطه ورودی جریان آب گرم مصرفی مشخص شد پس سیستم لوله کشی از این مکان راه اندازی میشود.نقطه هایی که باید در این ساختمان توجه شود محل سینک ظرفشویی ,ماشین لباس شویی و ماشین ظرف شویی و هم چنین شیرآلات مصرفی حمام و سرویس جهت ترمیم و جریان مسیر های لوله کشی آب , چه از نوع سرد و گرم است و بعد از مشخص شدن این محل ها کف شور ها و سیستم فاضلاب دفعی ساختمان را نیز مشخص میکنیم . معمولا کف شور ها در زمان کف سازی به سطح کار ملحق میشود . در سیستم فاضلاب معمولا از لوله های چدنی یا pvc یا لوله های با تکنولوژی نانو که ابداع جدید است استفاده میشود .از سیستم لوله کشی چدنی در محل هایی که خوردگی دفع فاضلاب تحت فشار بالاست استفاده میشود .لوله های چدنی دارای مقاومت بالایی هستند روش نصب آنها به این صورت است که (برای اتصال این لوله ها از کنف و سرب استفاده میکنیم , به این صورت که سرب را تا دمای ذوب حرارت میدهیم و با ملاقه سرب ریزی در محل شیار اتصالات میریزند البته ابتدا باید شیار ها را بر روی هم دیگر سوار کرد و سپس در محل اتصال الیاف و کنف قرار داد و با چکش مخصوص آنرا در شیار ها جاگذاری و سپس روی آنرا سرب ریخت و بعد سرب را با چکش به همراه کنف در خود محکم میکند .

البته در این ساختمان به دلیل سیستم لوله کشی فاضلاب دفعی معمولی از لوله های pvc فشار قوی استفاده میکنیم . نمره لوله ها در پهن ترین قسمت 8 اینچ و در کمترین قسمت 6 اینچ است . اتصال لوله ها =به قطعات دیگر به وسیله چسب pvc یا چسب لوله مخصوص که ضد آب نیز هست استفاده میشود .در محل هایی که مستقیا به مجرای اصلی سیستم فاضلاب متصل است مثل سیستم سنگ توالت ,سینک ظرف شویی و کف شور ها . از لوله هایی با اتصالات شتر گلویی یاs شکل یا معمولا به اصطلاح سیفون استفاده میکنیم .خروجی فاضلاب= به فاضلاب شهری متصل میشود و در قسمت خم 90 درجه قبل از اتصال عمودی فاضلاب تا لوله های افقی که متصل به فاضلاب شهری میشود .

طراحی سیستم صوتی در آشپز خانه اتاق خواب و پذیرایی=

پارکت سازی=برای ساخت پارکت های چوبی یک بنا ابتدا روی موزائیک ها ویابتو ن زیر پارکت را با دستگاه های کف ساب ساییده وکاملا صیقل می نماید ونیزلبه های موزائیک ها را همواره نموده سپس با خمیری نظیر خمیرهای شیمیایی یا چسبی یا سیمانی یک قشرروی موزاییک ها را ماستیک نمودن و سپس با شمشه فلزی خیلی دقیق خمیر را جا بجا کرده وشمشه را روی آنها گردانیده تا اطمینان حاصل شود زیر پارکت ها کاملا صاف شده48 ساعت بعد روی خمیر خشک شده را صیقل داده و کاملاصاف می نمایند بعد پارکت های چوبی که به قالب های 25 ×25 سانتیمتر با تکه های دو و نیم سانتیمتر از چوب ملچ، ممرز و افرا ،گردو ، راش ، چنار و چوب فوفل و غیره تهی شده را با در نظرگرفتن راه چوب یعنی راه های راست و راه پود خلاف جهت یک دیگر در کارخانه نجاری و پارکت سازی به هم متصل گردیده وروی آن یک ورق کاغذ به طور موقت چسبانده آن را باچسبهای شیمیایی ویا گندمی روی کف می چسبانند برای اطمینان در چسبندگی کامل غلطک های سنگین را بر روی آن حرکت می دهند تا اطمینان حاصل شود پارکت کاملا بر روی زمین چسبیده است 48 ساعت آن روی پارکت ها را به وسیله ماشین سمباده که قطر قرص آن بزرگ باشد ساییده وتمام قطعات را با هم یکنواخت و یک رو ویک سطح می نمایند. پس از تمیز کردن روی پارکت ها و

برداشتن گردو خاک ناشی از کار روی آنها را کاملا با ماستیکی ترکیب شده از خاک اره نرم از جنس و رنگ همان چوب و چسب سفید یا سرشوم هم رنگ تنظیم شده است تمام سطح پارکت ها را پوشانیده به طوریکه تا نیم میلیمتر روی پارکت ها ماستیک بماند 44 ساعت بعد به وسیله ماشین سمباده که قرص آن بزرگ و از قطعات پارچه ی برخوردار باشدو نام این دستگاه پولیش قلمداد شده است با ماشین نام برده کاملا روی پارکت را صیقل داده تا اطمینان حاصل شود سطح پارکت ها کاملا یکنواخت و یک رنگ است .پس از برداشتن قشر روی آنها و نظافت سطح پارکت یک قشر سیلومات با تینر فوری 4. محلول گشته آنرا به منظور پرکردن چشمه ها با دستگاه پیستوله روی پارکت می باشندپس از خشک شدن سیلر مجددا با ماستیک گفته شده لکه گیری کرده و دوباره روی آن را پولیش می نمایند تا تشخیص داده شود زبری و پرز چوب ها گرفته و چشمه های آن نیز از سیلر پر شده است . برای پاشیدن قشر آخر رنگ لازم است در اولین مرحله درب ها وپنجره ها را بسته نگهداشت و کلیه راه نفوذ گردو خاک را مسدود نموده و پس از نظافت کردن کامل موقع زیر رنگ کیلر را با تینر فوری محلول ودر پیستوله های سالم ریخته و از یک سر پارکت به طور نازک یک قشر نیم میلیمتری روی کار می پاشند پس از اتمام رنگ پاشی کل سطح برای 24 ساعت درها را بسته نگهداشته سپس با دستگاه پولیش که دور قرص دایره آن از پارچه پوشیده شده باشد کل سطح پارکت را پولیش وصیقل داده تا تشخیص داده شود سطح پارکت ها کاملا نرم و رنگ شیشه ای روی آنرا گرفته است .

از این هنگام تا 48 ساعت نباید روی پارکت ها عبور نمود و پس از 48 ساعت کف ساختمان پارکت شده برای بهره برداری آماده است .

مبحث نور پردازی=نوورپردازی نکته مهمی است که اگر اصولی انجام شود، به ارتقای کیفیت چیدمان کمک می‌کند. در غیر این صورت، باعث افت دکور و دلزدگی می‌شود. اکثر اوقات نمی‌توانیم نورپردازی غیراصولی خانه مان را تشخیص دهیم، اما علایم و پیامدهای آن را حس می‌کنیم. علایمی مثل سردرد، چشم درد و احساس نارضایتی از دکوراسیون خانه بدون اینکه دلیل مشخصی داشته باشد. اگر نورپردازی خانه را به صورت اصولی و آگاهانه اجرا کنیم، فضای خانه تمیز، وسیع و خوشایند به نظر می‌رسد.
از آنجا که بسیاری از ما شانس دخالت در نقشه اولیه ساختمان و ساختن خانه ای با ویژگی های مورد نظر خود را نداریم پس در مرحله طراحی داخلی و دکوراسیون اتاق می توان به این امر پرداخت و کاستی های احتمالی موجود در میزان نورگیری اتاق را جبران کرد. نورپردازی در هر اتاق باید متناسب با ویژگی های معماری آن و نحوه قرارگیری اتاق باشد و ضمن تامین نور مورد نیاز باید با سبک دکوراسیون اتاق نیز هماهنگ باشد.
یک نورپردازی خوب بیش از هر چیز به میزان نورگیری اتاق در روز مرتبط است تا دست کم نور مورد نیاز در طول روز را با ترکیبی از نور طبیعی و در صورت نیاز مصنوعی تامین کند. هریک از اتاق های خانه از طریق پنجره میزانی از نور طبیعی را دریافت می کند، اما این امر به آن معنا نیست که از نور کافی در طول روز برخوردار است. با توجه به کاربردهای مورد نظر یک اتاق و همچنین مقدار نور طبیعی که به اتاق راه می یابد ممکن است کیفیت و کمیت این نور کافی نباشد. این کیفیت و کمیت به نحوه قرارگیری یک خانه و سپس هریک از اتاق ها، اندازه و فرم اتاق، ابعاد آن و تعداد پنجره ها و آنچه در برابر پنجره قرار دارد، بستگی دارند.
حياط و يا محوطه خارجي پاركينگ خانه خود را مي توانيد با استفاده از اين لامپ هاي زيبا روشن كنيد. همچنين مي توانيد در بالاي مبلماني كه در باغ و باغچه قرار داده ايد هم يك لامپ نصب كنيد تا هم محوطه مورد نظر روشن شود و هم كل فضا صميمي تر به نظر برسد. شايد در نگاه اول طراحي لامپ قدري كليشه اي و سنتي به نظر برسد، اما روكش حباب آن رزيني است و در برابر هر گونه شرايط آب و هوايي داراي مقاومت بالايي مي باشد118832 1343512895 copy.

نويسنده : انسیه قسمتی

این کاربر 2 مطلب منتشر شده دارد.

نظرات  

 
#1 محمد محجوب زاده 1392-04-12 21:36
آفرين حض كردم عكسهاي قشنگي بود
 

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.