پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

 



طراحی داخلی فضا

پروژه ی تحت بررسی طراحی یک ساختمان مسکونی در لواسان با مساحت 210 متر مربع زیر بنا است. این ساختمان یک بنای سه طبقه می باشد که طبقات همکف و اول آن را یک واحد دوبلکس و طبقه اول و زیر شیروانی را یک واحد مسکونی دیگر شکل داده.ساختمان مجموعه طرحی نسبتا کلاسیک دارد و بنا بود که مشابه واحد دوبلکس یک طراحی کاملا کلاسیک داشته باشد.اما با توجه به اینک واحد دوبلکس متعلق به پدرومادر و طبقه دوم متعلق به فرزند خانواده بود و علاقه بیشتری به یک فضای سیالتر و شفافتر داشت مقرر شد که خارج از چارچوبی که معمار اول پروژه برای این واحد متصور گردیده بود طراحی انجام گیرد.DSC00506dba copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy

DSC00513dba copy copy copy copy copy copy copy

از سقفهای کاذب پرهیز گردید و جداره ها به حداقل ممکن رسیدند.بجای تعدیل سقفها سعی در نمایان تر و قوت بخشیدن به شیبها نمودیم.و با تقسیمات منطقی سقفهای کاذب عرصه های نشیمن و پذیرایی و ... تعریف گردیدند.

البته این شیوه اجرای سقف با الهام از پوششهای سقف طاق و تویزه که در معماری سنتی ما به وفور یافت می شود شکل گرفت و در مراحل تکوینی طرح با بنای موجود هماهنگ گردید.Diba copy copy copy copy copy copy copy copy

در اجرا نیز با نبشی کشی و گچ روی زابیتس سقفها و بدنه ها اجرا شدند و در کف نیز از تایلهای سرامیکی80×80 یکدست برای ساده تر نمودن فضا استفاده گردید.

این قسمت دارای 3 اتاق شامل یک اتاق مستر، یک اتاق مهمان و یک اتاق خواب معمولی می باشد.

 

 MG 1992dba copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy

 

برای نورپردازی این فضا از شلنگهای نوری مخفی در قسمت پشتی پنلها استفاده شده که با کارگذاری دیمر برای انها قابلیت تنظیم دستی میزان روشنی را پیدا کرده است. این ویژگی جلوه بسیار زیبا و جذابی خصوصا در شب به فضا می بخشد.

 

 MG 2080dba copy copy copy copy

پله ها از ورقه های اهنی با روکش چوب طبیعی ساته شده اند. به این ترتیب که شمشیری قوسی پله به دیوار تکیه کرده و قاب پله از نبشی به صورت کنسول به ان اتصال دارد. این اتصال به صورت کشویی قابل تنظیم میباشد. بهره گیری از این روش باعث معلق به نظر رسیدن پله هادرفضاشدهاست.

 

 

 

 MG 2075dba copy copy

در نمای شومینه از سنگ انتیک استفاده شده است. این سنگ علاوه بر قیمت نسبتا مناسب دارای مزایایی چون سرعت نصب بالا، کمترین میزان پرتی، قابلیت چرخش دور سطوح گرد،نصب حتی بعد از اتمام بنایی و تنوع زیاد در رنگ، مدل، اندازه، طرح چینش و نوع سنگ می باشد.

دور تا دور این فضا پنجره هایی دو جداره با ارتفاع   تعبیه شده است.

سیستم شیشه دو جداره قطعه ای است شامل دو یا چند لایه شیشه که به طور موازی در فواصل مساوی از یکدیگر قرار گرفته اند و توسط فاصل ( اسپیسر ) در دورتادور آن ، از هم جدا شده اند. در فضای بین شیشه ها هوا یا گازهای خاص بدون رطوبت ( آرگون یا کریپتون ) با فشاری تقریباً مساوی با هوای بیرون وجود دارد. در شیشه های دو جداره غالباً از اسپیسرهای آلومینیمی استفاده می شود که درون اسپیسر را با ماده رطوبت گیر پر می کنند که این ماده سبب جذب رطوبت هوای مابین دو شیشه می گردد و توسط مواد درزگیر مناسب ، کاملاً آب بندی شده است. در شیشه های دو جداره می توان از انواع شیشه های معمولی ، رنگی ، رفلکس ، لمینت و سکوریت استفاده کرد.

خصوصیات شیشه دو جداره

کاهش اتلاف انرژی

کاهش آلودگیهای صوتی

جلوگیری از نم زدگی شیشه

ایمنی بیشتر نسبت به پنجره های تک جداره

در صورت استفاده از شیشه دو جداره و پنجره های عایق می توان در ازای هر مترمربع شیشه دو جداره به میزان 40 مترمکعب گاز در سال صرفه جویی نمود. علاوه بر کاهش مصرف انرژی و سر و صدا ، محیط زیست پاکیزه تری نیز خواهیم داشت.

طراحی این فضا در سال 1389 توسط گروه مهدسین کارما شروع شد و ساخت ان در سال 1391 پایان یافت.

نويسنده : دیبا نائیجی

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.