دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403

 



گزارش کارورزی- امیر خطیبی

به نام خدا

888 copy

     امروز اولین روز کار در دفتر املاک می باشد خیلی هیجان زده بودم که از پس کار بر بیام بااون حجم کاربالا، با آمدن مدیریت کار بنده شروع شد نحوه برخورد با ارباب رجوع، فایل بندی اسنادو مدارک با دقت به صحبت های مدیریت گوش می دادم خداخیرش بده خیلی قشنگ وشیوا توزیح می داد و من هم بیشتر شنونده بودم.

اصول کلی کاررابرام گفت و قرار شد باانجام هر کاری مسئول مربوطه را مطلع کنم تا چند روز با گذشت زمان تقریباً اصول اولیه کار رایاد گرفتم روز چهارم رفتم سراغ بایگانی که شامل:

1- نحوه بایگانی زونکن ها

2- طرز وارد کردن فایل در دفاتر مربوطه

3- نحوه محافظت ازاسناد وحفظ ونگهداری در جای مناسب

کار را تماماً طبق آموزشی که به بنده داده شده بودسعی کردم به نحو احسن انجام دهم روز پنجم وروز ششم به همین ترتیب سپری کردم روز هفتم کم کم به سراغ رسیدگی به حساب و کتاب دفتر رفتم که شامل:

1- تاریخ چک های صادره

2- ثبت چک های وصول شده

3- کنترل صورت حساب بانک و موجودی حساب ها

4- نحوه کار با دستگاه پوز

5- پرداخت قبوض ازطریق دستگاه پوز

6- ثبت قبض های پرداخت شده و بایگانی آنها

روز هشتم و نهم را نیز به همین ترتیب سپری کردم تا این که روز دهم به بانک رفتم واموری جدید را آموختم که شامل :

1- پرکردن فیش های واریزی و خواباندن پول به حساب

2- نحوه خواباندن چک به حساب ها

3- نحوه گرفتن راس چک

4- نحوه گرفتن معدل حساب

5- استعلام از حساب ها

هرچه بیشتر می گذشت و روزها سپری می شد اطلاعات بیشتری یاد می گرفتم و مسئولیتم بیشتر می شدتا این که روز چهاردهم باصلاحدید مدیریت مقطع جدیدی از اطلاعات در اختیارم گذاشته شد ،اطلاعاتی راجع ملک و مسکن و زمین و سوله و ..........

هر چند مقطع اطلاعاتی من نسبت به سایر کارمندان دیگر خیلی ضعیف تر بود ولی حمایتها و کمک های مدیریت خالی از لطف نبود.

شغل خیلی جالب و جزابی ایست با در آمدی خوب و قدرت ریسک بالا با این که حجم کارم بسیار بالا بود ولی واقعاً کار در این مکان لذت بخش بود.

این کاراز دقت بالایی برخوردار است و تمامی حواس وهوش جمع کار می شود نظریه ها، قیمت ها ، طراحی ها و نقشه کشی ها همه بطور حرفه ای وکارشناسانه باید صورت می گرفت وتنها انجام این کار به دست یک مدیریت قوی قابل اجرا می باشد .

بعداز یک ماه ازحضورم در این محل کار ، کنترل کار به طور مبتدی در دستم بود کارمندهای دیگر تقریباً چند سالی کار کرده بودند وبنده به خاطرکارآموز بودنم بطور فشرده تحت تعلیم قرار گرفته بودم.

تا وقتی وارد کار نشده بودم فکرنمی کردم اینقدر کارحساس و استرس آوری باشد ، و تازه متوجه فرق کار این دفتر باسایر دفاتر دیگر راشده بودم .

هر چه نیروی کار جوان تر و باسوادتر باشد امکان موفقیت بیشتر است البته ناگفته نماند ریشه اصلی کار تجربه و سابقه می باشد .

هر چه می گذشت بیشتر هیجان کسب اطلاعات ملکی بودم ، البته با کمک مدیریت قوی ومهربان آن مجموعه اصطلاحات جالبی آموختم برخی از آن عبارتست :

برای ملک های قدیمی :

سن ملک های قدیمی ، برملک ، گذر ، بافت ملک ، مساحت ملک ، شمالی یا جنوبی بودن ملک ، زیربنای ملک و.....

و همچنین برای آپارتمان شامل :

سال ساخت ، تعداد طبقات ، تعداد واحد ، امکانات داخلی ، وضعیت سند و......

از وضعیت پیش فروش ، مشارکت های در ساخت ، سوله های بزرگ ، زمین های متراژ زیاد ، تجاری و خیلی از اطلاعات ملکی که هر کدام زیرشاخه های زیادی را برای کار فراهم می سازد و همچنین اطلاعاتی راجع شهرداری و تصمیم گیری هایی که به چه صورت بر روی ملک های مختلف در مناطق مختلف انجام می دهد و چه امتیاز هایی که برای تبدیل بافت فرسوده به بافت نو ساز در اختیار مالکین ویا سازنده های ملکی قرارمی دهد.

در این دو ماه ونیمی که در این محل کار مشغول بودم خیلی مطالب آموزنده و همچنین رفتن به قلب بازار کسب آزاد وحسابداری این مجموعه وکلی آموزه مفید و نتیجه دار بدست آوردم ، شاید روزی قسمت شود توی این مجموعه مشغول به کار شوم ......

این خلاصه ای از کار بنده در این محل کار بوده که البته توضیح کامل کار در این چند صفحه نمی گنجد امیدوارم توانسته باشم گزارش کار خود را به طور شفاف توضیح داده باشم.    

                                                                                                           باتشکر

                                                                                                           امیر خطیبی

نويسنده : امیر خطیبی

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.