پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

 



فرهنگ سرای سرو

                            بسمه  تعالی   

 

موقعیت مرکز در منطقه

                             

 

 

فرهنگ سرای سرو واقع در محله آرژانتین ـ ساعی در ناحیه 5 شهرداری منطقه 6 می باشد . این مرکز دوشنبه 18 دي ماه 1374 با نام سرو با حضور رييس جمهور وقت و جمعي از مسئولان فرهنگي هنري در ساختمان به مساحت 3546 مترمربع در 7 طبقه طي مراسمي افتتاح شد. رویکرد کاری نخست فرهنگسرا در حوزه موسیقی شهر تهران و با ریاست عبدالحسین مختاباد تعریف گردید که با تأسیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران این مأموریت به سازمان محول شد.

از آنجا كه نيمي از جمعيت شهر را زنان تشكيل مي دهند سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با نظر در ساختار فرهنگ سراهاي موجود فعاليت هاي آنها را به صورت هويتي دسته بندي كرد. از اين رو فرهنگ سراي سرو از ابتداي سال 1380 به فرهنگ‌سرای فرهنگ سراي بانو تغيير نام داد. در ابتداي تابستان سال 1388 با توجه به تغييرات ساختاري سازمان و حذف بعضي از رويكردهاي تخصصي و هويت عمومي در بخش فعاليت هاي محتوايي اين فرهنگ سرا، مجدداً به عنوان فرهنگ سراي سرو به كار خود ادامه داد. واقع شدن فرهنگسرا در پارک ساعی را می توان یکی از نقاط قوت این مرکز به شمار آورد.

مديريت فرهنگي هنري منطقه 6 نيز از سال 1384 در اين مركز مستقر گرديد.




a

 

  • ساختمان اين فرهنگ سرا

- واحدهاي اداري مديريت فرهنگي هنري منطقه 6

- واحد آموزش در 2 طبقه آموزشي شامل کلاس آموزشی، سایت آموزش رایانه، کارگاه نقاشی و طراحی، کارگاه سفال ، مهد و پيش دبستاني و خانه اسباب بازي .

                       

- كتابخانه سرو با مساحت 1193 متر مربع در دو طبقه شامل 4 سالن مطالعه ( 2 سالن براي برادران و 2 سالن براي خواهران) ، مخزن ، مرجع ، كودك ، نشريات و كمك درسي و با بیش از سی و یک هزار نسخه کتاب و ظرفیت پذیرش بیش از 250 نفر بصورت هم‌زمان در سالنهای مطالعه، از دیگر بخش‌های اصلی این فرهنگسراست که در حدود ۲0۰۰ نفر عضو دارد.


b


 - نگارخانه سرو با مساحت40متر مربع دارای یک سالن اصلی و فرعی در طبقه همکف ساختمان در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، گرافیک، عکاسی، حجم و صنایع دستی قادر است به هنرمندان معاصر و استادان و دانشجویان رشته‌های هنری خدمات ارائه نماید.

c

 
- دو سالن
:1- آمفي تئاتر با گنجايش 100 نفر


d

 

سالن رو باز سرو با ظرفيت بالغ بر 700 نفر در فضاي پارك ساعي

e

 - باشگاه ورزشي سرو با فضايي حدود 450 متر مربع

 

- رستوران سرو ساعي

 

- بخش كانون ها و مشاركت هاي مردمي ، شهرياران جوان و شوراياري محله

 

  • فعالیت‌های فرهنگسرا نیز به چهار گروه هنری، آموزشی، اجتماعی و فرهنگی تقسیم شده است.

- در بخش فرهنگی و هنری امکانات متفاوتی از جمله سالن و نگارخانه‌ها وهمچنین کتابخانه در اختیار مردم منطقه است.

 

-در بخش آموزشی‌، برگزاری کلاس آموزشی اعم از کلاس‌های هنری‌، تجسمی‌، قرآنی‌، موسیقی‌، کامپیوتر، زبان‌، هنرهای خانگی‌، هنرهای دستی و ورزشی‌، پذیرای اقشار مختلف مردم منطقه است‌. این بخش با ۳۰ فضای آموزشی و ۱۲ فضای کارگاهی‌، توانایی ارائه بهترین خدمات را در رشته‌های مذکور دارا است‌. دیگر فعالیت این بخش کانونها و گروههای مردمی (خیریه امام حسن مجتبی(ع) ، NA ، نارانان، شهر یاران جوان) می باشد، کانونهای: بانوان ، گردشگری ، مهارتهای زندگی ، هوانوردی ، کوهنوردی ، ادبی ، عترت و قرآن ، گروههای نمایش و موسیقی و کر، نجوم و ..را می توان بعنوان ظرفیتهای فرهنگی و اجتماعی این مرکز عنوان نمود.

 

نشانی مرکز:

 

خیابان ولی عصر (عج) ، ضلع شمالی پارک ساعی ، کوی ساعی دوم ، تلفن:         88799999

 

واقع شدن مرکز در انتهای پارک ساعی همچنین نزدیکی مراکز فرهنگی "فرهنگستان هنر" و "کانون پرورش فکری کودک و نوجوان" با فرهنگ سرا به عنوان فرصت مناسبی برای این مرکز محسوب می گردد.

 

نويسنده : مژگان عموزاده

این کاربر 7 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.