پنج شنبه, 27 ارديبهشت 1403

 



سیستم تامین اعتبار

سیستم تامین اعتبار وحسابدار هزینه

برای خرید اموال غیراموالی وانباری متقاضی فرم درخواست خرید رابرنموده بعد ازتایید مسئول مربوطه فرم مذکور جهت درج دستور کاربه حسابداری تاسیسات ارسال می شود.حسابدار تاسیسات دستور کار رابرنموده جهت تامین اعتبار به حسابدارهزینه ارسال می کند.حسابدار هزینه برحسب دستور کار مندرج و با استفاده از سیستم مکانیزه بخشی از اعتبار در نظر گرفته شده را به درخواست  

مورد نظر تخصیص میدهد وپس از درج ردیف بودجه وتایید سایر افراد ذیصلاح ،جهت خرید اقلام درخواستی فرم به کارپرداز تحویل داده می شود ،عملیات فوق به تامین اعتبار مشهور بوده که به نظر می رسد تخصیص اعتبار مناسب ترباشد .معمولاً اکثر درخواست خریدها، قبل از تهیه وتحویل جنس به متقاضی وسط متقاضی قسمت دریافت تایید می شود که با این مسئله برخورد نمیشود ،ضمناً در صورتی که دستور کار اشتباه درج شده باشد هنگام تخصیص اعتبار ،سیستم باید اشکال بگیرد در صورتی که در حال حاضر با دستور کار اشتباه تخصیص اعتبار ممکن می باشد ولی بعداً هنگام صدورسند ،سیستم به این دستور کار ایراد می گیرد .

حسابدار هزینه مسئول صدور اسناد هزینه ای مختلف مانند سند های کارپردازی ،تنخواه اداری ،سندهای درمان ،سوخت ومتفرقه می باشد خریدهای بالای یک میلیون ريال ویا خریدازاشخاصی که پیش بینی می شود در یک دوره سه ماهه بیشتر از یک میلیون ريال باشد ،در سیستم حسابداری خرید سند می خورد در این سیستم ریز اطلاعات خرید وارد می شود بنا براین تهیه گزارش خرید فصل که حداکثر یکماه پس از پایان فصل باید به حوزه آمار واطلاعات دارایی ارسال شود به سهولت امکا ن پذیر می شود.ضمناً خرید های انباری جهت قیمت دارشدن شماره رسید انبارنیز درسیستم خرید بایدثبت گرددالبته تا قبل از بیست وپنجم هر ماه زیرا بعد از آن حسابداری انبار اقدام به تهیه گردش انبار نموده قیمت دارشدن رسید بعداز تهیه گردش انبار باعث اختلاف دراین گردش می شود معمولاً بایگانی اسناد وارسال اصل اسناد به ستاد نیز توسط حسابدارهزینه صورت می گیرد.

نويسنده : زهرا خادمی

این کاربر 7 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.