سه شنبه, 01 خرداد 1403

 



سیاست حسابداری در شرکت کارگزاری مهر اقتصاد ایرانیان 4

خدمات قابل ارائه:

  • خريد و فروش حضوري اوراق بهادار پذيرفته شده در بورس و فرابورس
  • معاملات اينترنتي
  • معاملات آنلاین
  • معاملات قراردادهای آتی سهام در بورس اوراق بهادار
  • خدمات سبدگردانی و مدیریت پرتفوی
  • مشاورپذیرش

1-    سنجش میزان آمادگی شرکت برای پذیرش در بورس اوراق بهادار تهران.

2-   ارائه مشاوره و آشناسازی سهامداران عمده، مدیران و مسئولین شرکت با الزامات و فرآیند پذیرش، آیین‌نامه‌ها و قوانین و مقررات و همچنین الزامات گزارشگری و افشاء در بورس اوراق بهادار تهران.

3-   آگاه ساختن سهامداران عمده‌ی شرکت از میزان تعهد عرضه سهام در عرضه اولیه و پس از آن و همچنین سایر تعهدات طبق درخواست بورس اوراق بهادار تهران و مطابق با دستورالعمل پذیرش.

4-   ارائه برنامه کسب و کار شرکت با تشکیل کارگروه های ویژه و مطابق با فرمت پیشنهادی سازمان بورس و اوراق بهادار.

5-   ارائه امیدنامه ناشر به همراه مدارک و اطلاعات درخواستی به بورس اوراق بهادار تهران از طرف ناشر در فرآیند پذیرش.

6-   ارائه پیشنهادات لازم در خصوص انجام تغییرات و اصلاحات مورد نیاز در اساسنامۀشرکت به ‌منظور انطباق با اساسنامۀنمونه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار.

7-   انجام هماهنگی‌ لازم در خصوص بازدیدها و برگزاری جلسات مشترک مابین سهامداران عمده، مدیران و مسئولین شرکت و بورس اوراق بهادار تهران.

8-    نظارت بر رعایت مقررات پذیرش توسط شرکت در فرآیند پذیرش.

9-    انجام اقدامات لازم به‌منظور بازدید سرمایه‌گذاران و فعالان بازار سرمایه از شرکت.

10-حضور در جلسات مذاکره در خصوص تعیین قیمت پایه و ارائه پیشنهادات لازم.

P1010003

نتیجه

 

نوع حسابداری در شرکت کارگزاری مهر اقتصاد ایرانیان کاملاً نقدی است. معاملات بورس در این شرکت با سیستم پم که همکاران معامله گر، معاملات را بررسی می کنند. خرید و فروش بورس سهام از ساعت 9 صبح آغاز می شود و ساعت12 ظهر به پایان می رسد. از ساعت 12 به بعد حسابداران شرکت کارگزاری چکهایی که از مشتریان دریافت کرده اند را طی3 روز کاری به بانک واریز می کنند. در صورتی که موفق به پرداخت به موقع وجه به بانک نشدند یعنی ساعت 12 روز سوم، پرداخت نکردند به ازای هر دقیقه مبلغی جریمه می پردازند.

 

و طرف مقابل معامله حق شکایت دارد و هنگامی که طرف معامله بستانکار باشد در اصطلاح بورس می گوییم می توانیم نفس بکشیم. و این جای حساس کار است. در شرکت یادشده همانند سایر شرکتهای کارگزاری نوع سندها متفاوت است. در شرکت کارگزاری مهراقتصاد ایرانیان چهار سند اصلی و پایه دارد که شامل سند خرید، سند فروش، سند تسویه و سند عمومی است.

 

شرکت کارگزاری مهراقتصاد ایرانیان قبلاً از سیستم رایان هم افزا که سیستم راحت و دقیق بوده استفاده می کردند ولی به علت مشکلات قطع و ضعیفی شبکه اینترنت شرکت ناگزیر شده از سیستم نرم افزا تدبیر پرداز استفاده می کنند و لازمه این سیستم دقت بیشتر در محاسبه معاملات بوده است.

 

اهداف اصلی شرکت کارگزاری مهراقتصاد ایرانیان حضور فعال در بورس اوراق بهادار، پیشرفت در نظام اقتصادی کشور، کسب سود به عنوان کارگزار به منظور بهبود بخشیدن بازار معاملات و کسب سود است.

 

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه

 

پایان

 

 

 

نويسنده : ناهید رحمتیان ماسوله

این کاربر 5 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.