چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1403

 



کاربینی روابط عمومی1

 

اهداف مشترك روابط عمومي‌ها:

1- حاكميت حسن تفاهم در ارتباطات داخلي و خارجي: با عنايت به اين نكته اساسي، اتخاذ هر گونه تصميم ابتدا بايد در داخل مرکز بر جايگاه منطقي خود بنشيند تا بتوان آن را در برون از مرکز ارائه داد.

 

2- تقويت ارتباطات داخلي: مسئولان و دست اندركاران روابط عمومي‌ها از طريق انتشار بولتن، برگزاري ديدارهاي عمومي با مسئولان مرکز ، بر پايي نمايشگاه‌ها، مراسم و جشن‌ها و بهره‌گيري از هر امكان ديگر در تقويت ارتباطات داخلي مي‌كوشند.

 

3- تقويت ارتباطات خارجي: روابط عمومي‌ها پس از تقويت ارتباطات داخلي به توسعه و گسترش ارتباطات خارجي مي‌پردازند كه در اين قسمت از وسايل ارتباط جمعي استفاده‌هاي بهينه مي‌شود.

  


 

نقش روابط عمومي مرکز:

 

نقش روابط عمومي به عنوان يك حوزه و در يك نگاه كلي‌تر به عنوان يك رسانه پويا ايجاد پل ارتباطي بين مردم و مجموعه سازمان است. ارتباط با رسانه‌هاي گروهي از جمله صدا و سيما و نشريات كشور و خبرگزاریها  از طريق اطلاع رساني به موقع و صحيح به منظور ارتقاء سطح فرهنگ ايمني جامعه و نيز آگاهي مردم از چگونگي استفاده از خدمات اورژانس 115 را مهيا ساخته است و با همه رسانه‌هاي گروهي بدون هيچ گونه تأخيري همكاري و هم ياري مي‌كند، بطوريكه همه روزه اخبار  و حوادث ديگر تهران، همچنين گزارش‏هاي كارشناسي همراه با توصيه‌هاي پزشکی در روزنامه‌ها و نشريات صفحات خاصي را به خود اختصاص داده و به اين ترتيب حضور مؤثر و مفيد خود را مقبول ساخته است.

 


 

اهم فعاليت‌هاي روابط عمومي:

ایجاد و توسعه پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی با عنوان

115.ir,SMS:2000115  www.tehranحاوی مجموعه ارزنده‌ای از اطلاعات مرکز اورژانس تهران و معرفی واحدهای عملیاتی و ستادی همراه با ارائه اخبار حوادث روزانه و گزارش‌های تصویری.

انتشار نشریه داخلی" اورژانس تهران115" و توزیع آن در کلیه مناطق و ستاد.

جمع‌آوری خاطرات ، تصاویر ، پیشنهادات و انتقادات  ارزنده تکنسینها  برای ‌نگارش و انشار آن در نشریه.

چاپ و انتشار پنفلتها و هدایای آموزشی-تبلیغاتی ویژه كودكان و نوجوانان و توزیع آن در مراسمات ، نمایشگاهها وهمایشهای  مختلف .

تلاش و همکاری در زمینه تولید و پخش فیلم‌های انیمیشن با موضوع اورژانسی ها  و با هدف ارتقاء فرهنگ سلامت جامعه.

ساخت كلیپهای متعدد در خصوص به تصویر کشیدن زحمات پرسنل زحمتکش اورژانس 115 در سراسر كشور.

هماهنگی برای برگزاری همایش‌های مختلف با موضوعات تخصصی .

تعامل و برقراری ارتباط گسترده با رسانه‌های نوشتاری و صدا و سیما، با برگزاری كنفرانس‌های خبری، مصاحبه‌های تخصصی، میز گردهای آموزشی و حضور موثر در برنامه‌های مختلف صدا و سیما.

همكاری مستمر با شبكه‌های رادیویی با ارائه زنده گزارش‌های تلفنی از اخبار  و حوادث دیگر شهر تهران همراه با ارائه توصیه‌های پزشکی.

ساخت و تدوین فیلمهای آموزشی (آموزش جامبک ، آشنایی با خودرو اسپرینترو ....).

جمع آوری بریده جراید از اخبار مربوط به مرکز اورژانس تهران و انعكاس آنها به مدیریت مرکز "اورژانس در آئینه رسانه‌ها".

برگزاری و تهیه تصاویر و تدوین تصاویر مربوط به برگزاری نمایشگاهها و المپیاد فوریتهای پزشکی و معرفی برگزیدگان در رشته‌های مختلف ورزشی.

 

ارسال پیام كوتاه برای اطلاع رسانی فوری در خصوص تیتر مهم ترین خبرهای حوادث تهران بزرگ به خبرنگاران و مدیریت مرکز و مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس تهران.

ارسال پیام کوتاه در خصوص اطلاع رسانی اخبار داخلی (آموزشی ، رفاهی ،اداری مالی، حراست ، انجمن فوریتهای پزشکی ، نقلیه و ....) به کلیه پرسنل و تبریک اعیاد و ولادت ها و تسلیت ها و تولد های پرسنل و .....

تشكیل ستاد خبری در روابط عمومی برای ارسال سریع گزارش‌های خبری درباره  حوادث و ....  بر روی سایت مرکز اورژانس تهران.

راه اندازی روابط عمومی در 4 ناحیه  و ارتباط  مستقیم رابطین با روابط عمومی مرکز  با هدف ارسال سریع اخبار و تعامل بیشتر با مناطق.

تهیه گسترده بلیطهای تاتر ، رستورانها ، و هدایای مناسبتها به كاركنان جهت بهره برداری در اوقات فراغت.

حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و سمینارها و همایش‌های مختلف به منظور تعامل هرچه نزدیكترو آشنایی هر چه بیشتر عموم با مرکز اورژانس تهران و نحوه ارائه خدمات این مرکز .

بزرگداشت روز اورژانس 115 با اجرای برنامه‌های متنوع همچون ، ساخت و پخش کلیپو برگزاری مراسم ویژه با حضور کاركنان  محترم و اهدای هدایا به تکنسینهای نمونه،.

حضور در نمایشگاه‌های مختلف.

همكاری با فیلمسازان، برنامه سازان و دانشجویان علاقمند به اجرای طرح‌های مرتبط با اورژانس 115.

برگزاری نشست‌های مطبوعاتی با دعوت از خبرنگاران و اصحاب رسانه برای تشریح برنامه‌ها و سیاست‌های مرکز.

تهیه پوستر‌ها و بنرهای تبلیغاتی و نصب آن در مراسمات مختلف بمنظور آشنایی عموم هموطنان از نحوه خدمات پرسنل اورژانس 115 تهران.

222 copy

نويسنده : مرضیه عیسی

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

نظرات  

 
#4 مهدی بیرامی دمدل 1392-06-11 18:54
سلام

خسته نباشید مطلبتون عالی بود
 
 
#3 مرضیه عیسی 1392-04-24 00:11
سلام خاله
 
 
#2 مرضیه عیسی 1392-04-24 00:10
سلام خانم عیسی خیلی خوب بود ازموضوعتان لذت بردم
 
 
#1 رحیم قنبرپور مقدم 1392-03-05 21:41
خانم عیسی از موضوع کاربینیتون کمال استفاده را بردم. برای من اموزنده بود.
قنبرپور.
 

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.