دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403

 



انواع مرسولات پستی

$11.      مراسلات.

$12.      امانات.

$1ü     مراسلات پستی :مراسلات پستی عبارت است از نامه، کارت پستی، مطبوعات، بسته های کوچک، نمونه های تجاری، نوار و صفحه پر شده و همانند آن و مطبوعات برجسته مخصوص نابینایان.

$1ü     واردات از طریق پست :طبق ماده 39 آئین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات از طریق پست می توان کالاهائی را که ورود آنها شرعاً یا قانوناً ممنوع نباشد و جنبه تجاری پیدا نکند تا 50 دلار بنام هر نفر بدون پرداخت حقوق گمرکی و سود بازرگانی، بدون مطالبه کارت بازرگانی و مجوزهای مقرر در جدول مقررات صادرات و واردات وارد و ترخیص کرد. در صورتی که ورود کالا از این طریق به صورت یک جریات تجاری درآید یا مشکلات دیگری را برای کشور ایجاد کند، وزارت بازرگانی می تواند وزارت پست و تلگراف و تلفن فهرست کالاهای مذکور را برای جلوگیری از ترخیص به گمرک اعلام نماید. ورود کالاهای موضوع ماده 38 آئین نامه اجرائی قانون مقررات صادرات و واردات (بدون انتقال ارز) از طریق پست نیز امکان پذیر می باشد.

 

کالاهای وارده به گمرک امانات پستی :

کالاهای وارده به گمرک امانات پستی به سه منظور وارد می گردد:

الف) هدیه و سوغات : به صورت هدیه و سوغات برای اشخاص حقیقی، در حال حاضر طبق ماده 39 آئین نامه اجرائی قانون مقررات صادرات و واردات سال 1379 برای هر نفر تا مبلغ 50 دلار به شرط نداشتن جنبه تجاری و منع شرعی و قانونی با معافیت از پرداخت حقوق ورودی و عوارض مربوطه قابل ترخیص است.

ب) کالاهای مسافری : به صورت لوازم و کالاهای مسافری، که مقررات مربوط در بخش مسافری این کتاب بیان شده است.

ج) کالاهای نمونه و تجاری که توسط پست وارد می شود : به صورت نمونه کالا برای واحدهای تولیدی تحقیقاتی و آموزشی و کالای تجاری همچنین کاتالوگ و بروشور و غیره ... که بر اساس مقررات مربوط ترخیص می شود.

نويسنده : زرین یاری درویش وند

این کاربر 13 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.