سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403

 



نحوه براوردبیمه و مالیات و عیدی کارکنان پست TPG

بيمه تأمين اجتماعي

118880 113

بيمه دارايي يك نرم‌افزار است كه در مرحله اول پرسنل ثبت‌نام شده و در قسمت ورود اطلاعات و مشخصاتشان وارد شده و در نهايت با توجه به روزهاي كاركرد طي يك ماه براي هر يك از پرسنل بيمه رد شده كه 7% مبلغ بيمه، همانطور كه در حقوق عنوان شد از پرسنل كسر و 23% مابقي (از 30% حق بيمه تأمين اجتماعي) را شركت پرداخت مي‌كند.

از 23% پرداختي از سوي كارفرما، 3% شامل بيمه بيكاري و 20% حق كارفرما مي‌باشد و در نهايت اگر حق اولاد داشته باشد به غيرمشمول بيمه پرسنل اضافه مي‌گردد و بيمه تا 2 فرزند از بيمه‌گر را بيمه مي‌كند. وقتي كه چك بيمه پاس شد آرتيكل زير ثبت مي‌گردد.

 

بد

بس

سازمان تأمين اجتماعي

×××

 

بانك

 

×××

ماليات حقوق:

IMG12592087

ماليات حقوق هم داراي نرم‌افزار خاصي است كه در مرحله اول مانند بيمه ثبت‌نام پرسنل انجام مي‌شود و در قسمت زير اطلاعات، مبلغ ماليات (شامل مشمول و غيرمشمول بيمه) را وارد كرده. اين اطلاعات شامل حقوق، شامل بيمه (پايه + مسكن + حق اولاد) مي‌باشد.

در صورتيكه مبلغ حقوق از سقف معافيت بيشتر باشد مبلغ مشمول و غيرمشمول را از سقف مالياتي كسر كرده و مانده آن شمول ماليات مي‌شود كه 10% اين مبلغ را به عنوان ماليات حقوق به اداره دارايي پرداخت مي‌نماييم.

سنوات و عيدي:

 

سنوات و عيدي در پايان سال پرداخت شده و براساس روزهاي بيمه شد هدر ماه طي يكسال محاسبه مي‌شود و مبلغ عيدي پرسنل شامل 2 برابر حقوق پايه و براساس روزهاي كاركرد نسبت به 365 روز محاسبه مي‌شود.

سنوات نيز كه شامل 1 پايه حقوق نسبت به 365 روز محاسبه مي‌شود كه براي سنوات اضافه يا كسر مرخصي پرسنل از وي كسر يا به او اضافه مي‌شود.

سند حسابداري سنوات و عيدي به صورت زير ثبت مي‌گردد:

 

بد

بس

بازخيد تسويه حساب كارمندان

×××

 

تنخواه

 

×××

بابت بازخيد تسويه حساب كارمندان

 

بد

بس

بانك

×××

 

عيدي پرسنل

 

×××

بابت عيدي پرسنل

   
نويسنده : زرین یاری درویش وند

این کاربر 13 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.