جمعه, 28 ارديبهشت 1403

 



كاربيني روابط عمومي بانك ملي ايران

  1. روابط عمومي

سرعت در دسترسي به اطلاعات با ايجاد پايگاههاي اطلاعاتي و به كارگيري فناوري اطلاعات و استفاده از روش هاي جديد الكترونيكي در زمينه هاي اقتصادي و مالي از ضرورتهاي اصلي بقا و تداوم پيشرفت كشورها در عصر دانايي است .
در اجراي طرح تكريم ارباب رجوع كه از سوي دولت ابلاغ گرديده بود ، بانك ملي ايران براي دسترسي بهينه به اطلاعات الكترونيكي، انجام خدمات و جلب رضايت مشتريان بانك ملي ايران اقدام به ايجاد پايگاه وب خود نموده است ، با استفاده از اطلاعات موجود در پايگاه در صدد است نياز مشتريان را از مراجعه مستقيم به واحدهاي بانك كاسته و ذخيره شدن وقت و انرژي را در جامعه فراهم آورد كه آثار رفاهي مادي و معنوي آن غير قابل انكار است .
اميد است روابط عمومي بانك ملي ايران با گشايش اين پايگاه اينترنتي بتواند در راه ارائه خدمات نوين بانكي گام بردارد.

  1. معرفی روابط عمومی بانک ملی و تاریخچه

اداره کل روابط عمومی بانک ملی ایران بیش از 40 سال قدمت دارد ودر حال حاضر با حدود 90 نفر پرسنل در قالب گروه های

مدیریت,تبلیغات (سمعی و بصری) , واحد اخبار و اطلاع رسانی , انتشارات و کتابخانه , سایت بانک , بخش سنجش افکار عمومی (مشتریان و کارکنان) و واحد اقامه نماز مشغول به کار هستند.

ما به طور کلی دارای کارشناس تبلیغات ، کارشناس تجزیه و تحلیل ، کارشناس حوزه خبر و کارشناس ارتباطات مردمی هستیم.

کارشناس تبلیغات :انواع پوسسترها ، بروشورها ، تیزرها ، کلیپ ها و حضور در رسانه ها

کارشناس تجزیه و تحلیل : امور مربوط به وب سایت رسمی بانک ، سنجش افکار و گسترش بانکداری الکترونیک

کارشناس حوزه خبر : در مسائل اطلاع رسانی و اخبار حضور علمی دارند

کارشناس ارتباطات مردمی : به مردم درمورد مسائل ریالی ارزی و خدمات نوین بانکی و انفورماتیک جواب می دهند.

  1. پروسه یا فرایند کار :

اداره کل روابط عمومی دارای یک چارت سازمانی است که عهده دار پیاده سازی سیاست های مدیریت عالی بانک ملی است و انعکاس دهنده میزان رضایت مردم به مدیریت .حوزه روابط عمومی حوزه حساسی است و با افکار عمومی سروکار دارد حساسیت های جامعه را درک می کند وبه گونه ای در مسائل ورود پیدا می کند که تنش زا نباشد وبه بالا بردن آرامش در جامعه کمک می کند.بنابراین کار پیچیده و حساسی در دنیای ارتباطات کنونی لست واین به دلیل بالا بودن سطح دانش و آگاهی مردم است.

  1. نقش روابط عمومی در بانك ملي

روابط عمومی به عنوان یکی از واحدهای رسمی و فعال برای ایجاد ارتباط بین مدیریت بانک و مشتریان و مدیران و کارکنان بطور متقابل و به عنوان زبان گویای مشتریان و کارکنان تعامل دوسویه را بین مدیران و قشرهای مختلف جامعه برقرار می کند.

  1. برنامه های روابط عمومی بانک ملی ایران

برنامه ها در دو بخش کلان قابل تقسیم هستند

بخش اول مربوط به مشتریان است.اطلاع رسانی در ارتباط با نحوه خدمات بانکی , پیشرفت ها , دستاوردها ,بانکداری الکترونیک و کلیه اموری که مربوط به مشتریان است ونیز سنجش ادواری میزان رضایت مشتریان از عملکرد بانک و انعکاس آن به مدیریت جهت اتخاذ تصمیم برای بهبود اوضاع.

بخش دوم مربوط به کارکنان است.انعکاس نقطه نظرها, پیشنهاد ها , مشکلها و کلیه مسائلی که از ناحیه پرسنل مطرح می شود به مدیریت بانک و در نقطه مقابل انتقال دیدگاههای مدیریت به کارکنان , سنجش میزان رضایت کارکنان به صورت دوره ای از طریق وب سایت و دایره سنجش افکار ,ماهنامه بانک و سایر روش های میدانی انجام می شود.

  1. استراتژی هاي روابط عمومي بانك ملي

یکی از مهمترین اهداف روابط عمومی بانک ملی حضور معنادار در فضای رقابت کنونی , حفظ و تقویت جایگاه بانک ملی ایران به عنوان بزرگترین بانک و نیز ایفای نقش مؤثر در پیاده سازی پروژه های عظیم اقتصادی دولت , کمک به رونق کسب و کار , کمک به امنیت اقتصادی جامعه و نهایتاً تسهیل یا روان سازی تعیین نیازهای متقاضیان و فعالان اقتصادی کشور.

  1. عملکرد روابط عمومی بانک ملی

در سال های گذشته براساس اولویت ایجاد فضای امن و در واقع بالا بردن انگیزش کارکنان در امر خدمات رسانی و تحقیق اهداف بانک بوده. در حوزه مشتریان کمک به افزایش رضایت مشتری از نظر سرعت , سهولت و میزان خدمات دریافتی و در حال حاضر هم گسترش بانکداری الکترونیک به منظور کاهش مراجعات مردم به شعب د رجهت حفظ محیط زیست, گسترش وبلاگ های بانکی به منظور سرعت در تبادل اخبار.

  1. دستاوردهای روابط عمومی بانک ملی سال 91 :
  2. حفظ و ارتقاء اعتماد عمومی نسبت به بانک ملی علارغم وجود مشکل ها و تحریم ها و رویدادهای اقتصادی.
  3. کمک به ترویج و اشاعه فرهنگ استفاده از بانکداری مجازی و ابزارهای الکترونیکی که نتیجه آن سرعت تبادلات مالی و پیامدهای مثبت زیست محیطی است.
  4. کمک به بهبود و استاندارد سازی در شعب سراسر کشور.
  5. کمک به بهبود کیفی نیروی انسانی و رعایت منشور اخلاقی توسط کارکنان.
  6. بهبود سطح کیفی ماهنامه داخلی بانک.
  7. ارتقاء رتبه وب سایت بانک به نحوی که در رتبه بندی مؤسسه الکسا این وب سایت در رتبه بالاترین های کشور و پربیننده ترین وب سایت ها قرار دارد.
  8. وظایف کلی روابط عمومی بانک ملی

روابط عمومی یک پل دو سویه است بین مشتریان و بانک ودر نقطه مقابل کارکنان بانک با مشتریان که توضیحات بیشتر در این رابطه در بخش برنامه های روابط عمومی داده شده است ولی مهمترین وظایف روابط عمومی بانک عبارتند از

  1. آگاه کردن مردم از اهداف , برنامه ها و فعالیت های بانک.
  2. تهیه وتنظیم مطالب برای انتشار در ماهنامه.
  3. تهیه و تنظیم متن آگهی ها برای انتشار در جراید ,مجلات ,رادیو وتلوزیون به منظور افزایش شهرت و اعتبار.
  4. انجام کارهای نقاشی و و هنری و عکاسی برای انتشارات.
  5. برگزاری جشن ها ,ترتیب دادن مجالس ,مهمانی ها و پذیرایی ها, مصاحبه های مطبوعاتی ونمایشگاه ها و مسابقه ها و مراسم اهداء جوایز و مراسم حوادث مخصوص روز و ماه و سال و غیره.
  6. تکنولوژی های نوین مورد استفاده در روابط عمومی بانک ملی

استفاده از شیوه های جدید اطلاع رسانی به صورت آنلاین شامل : ارتباط ایمیلی و استفاده از تالار های گفتگو.

تبلیغات و بازاریابی نوین با استفاده از اینترنت

راه اندازی محصولات جدید برای سهولت دادن به تبادلات مالی

راه اندازی سیستم اتوماسیون به منظور سرعت بخشیدن به ارسال انواع اطلاعیه ها و نامه ها در محیط کار.

  1. سامانه تلفن بانک

یکی از تکنولوژی های نوین در روابط عمومی بانک ملی استفاده از سامانه تلفن بانک است که به صورت آسان از سراسر کشور حتی با تلفن همراه امکان پذیر است.از جمله خدمات آن

  1. اعلام موجودی حساب
  2. اطلاع از سه گردش آخر حساب
  3. دریافت صورت حساب از طریق نمابر
  4. پرداخت قبوض خدماتی
  5. اعلام مفقودی کارت
  6. اعلام رمز حساب
  7. کتابخانه الکترونیکی

یکی دیگر از کارهای روابط عمومی بانک ملی ایجاد کتابخانه الکترونیکی است.کتابخانه مرکزی بانک ملی نزدیک به بیست هزار عنوان کتاب در اختیار دارد که کارکنان و خانواده محترم آنان می توانند با عضویت در این کتابخانه از کتابهای آن استفاده نمایند.

افراد دانشجو و پژوهشگر نیز می توانند با ارایه کارت شناسایی معتبر از این کتاب ها در محل کتابخانه استفاده نمایند.می توتنید فهرست بسیاری از این کتابها را در سایت بانک ملی نیز ملاحظه فرمایید.

  1. برگزیده اخبار اقتصادی و بانکی مطبوعات

اداره کل روابط عمومی بانک ملی به منظور سهولت دسترسی به اخبار مهم بانکی و اقتصادی و صرفه جویی در وقت مدیران , کارکنان و مشتریان عزیز , همچنین کثرت جراید منتشره اقدام به راه اندازی سامانه بریده جراید بانکی و اقتصادی از آذر ماه 1387 نموده است.

کاربران گرامی می توانند همه روزه از ساعت 9صبح اهم هخبار و رویدادهای اقتصادی و بانکی را در قالب بولتن الکترونیکی مطالعه نمایند. توضیح اینکه آرشیو خلاصه اخبار نیز از ابتدای راه اندازی سایت برای استفاده دانشجویان و محققان عزیز قابل دسترسی می باشد.

  1. منشور اخلاقی بانک ملی ايران

۞ كاركنان بانك ملي ايران با ايمان به اراده خالق هستي و درجهت حفظ منافع ملي به ارائه خدمات بانكي به مشتريان مي پردازند و جلب رضايت آنان را سرلوحه امورخود مي‏دانند.

۞ كاركنان بانك ملي ايران بر اين باورند كه مشتريان سرمايه هاي واقعي بانك هستند و حضور آنان را در شعب خود مغتنم مي شمارند.

۞ كاركنان بانك ملي ايران با رعايت نظم ، آراستگي ، وقت شناسي و مسئوليت پذيري آماده پذيرش همگان در واحدهاي بانك ( در شعب درون مرزي و برون مرزي ) مي باشند.

۞ كاركنان بانك ملي ايران بر اين باورند كه عزت ، احترام و تكريم مراجعان به واحدهاي اين بانك ، از مهمترين مسئوليتهاي آنان است و سعي خواهند نمود تا شخصيت وجايگاه مشتريان در فرآيند ارتباطات متقابل محفوظ باشد.

۞ كاركنان بانك ملي ايران انجام امور مراجعان را در كوتاه ترين زمان ممكن ضروري دانسته و كوشش خواهند نمود از اتلاف وقت آنان در واحدهاي بانك جلوگيري نمايند.

۞كاركنان بانك ملي ايران مصمم هستند خدمات خود را با كيفيت مطلوب و به شيوه‏اي مناسب ونوين در اختيار مشتريان بانك قرار دهند.

۞ كاركنان بانك ملي ايران وظيفه دارند تا در حوزه كاري خود هرگونه اطلاعات مورد نياز مشتريان را به سرعت و با توجه به مقررات براي آنان فراهم آورند.

۞ كاركنان بانك ملي ايران بر اين باورند كه مبناي ارزيابي فعاليت هاي آنان نظرات و ميزان رضايت مشتريان است.

۞ كاركنان بانك ملي ايران دريافت هرگونه انتقاد نظر يا پيشنهاد از سوي مشتريان را ارج نهاده و از آن به عنوان زمينه ساز رشد و ارتقاء بانكي استقبال مي كنند. چارت روابط عمومی

نويسنده : مهدیه حق وردیلو

این کاربر 2 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.