یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403

 



نقشی بی¬بدیل نشریات تخصصی در حوزه کشاورزی

گزارش جلسه دیدار دکتر محمد طالبی، مدیرعامل بانک کشاورزی کشور، با هیئت مدیره و جمعی از اعضای انجمن صنفی مجلات تخصصی و صنایع غذایی کشور

مدیرعامل بانک کشاورزی در جلسه­ای که با حضور 14 تن از مدیران مسئول نشریات داخلی برگزار شد، به بررسی مسائل و مشکلات روز صنعت کشاورزی کشور پرداخت.

در آغاز این جلسه، مدیر مسوول نشریه کشاورز به اهمیت نقش مجلات تخصصی بخش کشاورزی و منابع طبیعی در اطلاع رسانی و تحلیل وضعیت کشاورزی و دامداری کشور اشاره کرد و گفت: فعالیت مطبوعاتی عشق و علاقه خاصی در انسان به وجود می­آورد و خوشحالیم که در این زمینه فعالیت می­کنیم. هر حمایتی که از این جمع شود، در واقع حمایت از صنعت کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست کشور خواهد بود،

دکتر گل افرا در ادامه افزود: هدف از برگزاری این جلسه بررسی مسائل و موضوعات بخش کشاورزی کشور است که در نهایت باید به ارائه راهکار منجر شود. لذا انتظار داریم در این جلسات مسائل بخش کشاورزی کشور و نیازهای آن­را بررسی کنیم؛ با این رویکرد که مجلات تخصصی کشاورزی و دامداری کشور به چه میزان می­توانند به بدنه کشاورزی و بانک کشاورزی کمک کنند.

در ادامه جلسه، دکتر محمد طالبی با تشکر از اعضای انجمن صنفی و کلیه حاضران اظهار داشت: در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری معتقدم صرف­نظر از جهت گیری­های سیاسی، بهترین تکلیف و عمل، ارائه بسته­های تخصصی از طرف گروه­ها و فعالان اجتماعی مختلف به کاندیداها است تا از این بسته­های پیشنهادی در مسیر تصمیم­گیری و انتخاب اهداف آینده کشور بهره برداری شود. شما هم می­توانید نظرات تخصصی خود را به صورت یک بسته به تمام کاندیداها ارائه دهید و با این کار مشکلات، کاستی­ها و ضعف­های موجود این بخش را به کاندیداها بشناسانید و چراغی فرا راه آنان قرار دهید.

مدیرعامل بانک کشاورزی یکی از مسائل مهم کشاورزی را موضوع بهره­وری برشمرد و افزود: باید بر روی بهره­وری در حوزه کشاورزی متمرکز شویم، چراکه بسیاری از موضوعات مورد نیاز این بخش می­تواند حول محور بهره­وری بررسی شود. در شرایط کنونی به دلایل متعددی به افزایش بهره وری در بخش کشاورزی نیاز داریم.

گفتنی است در بحث­های مربوط به بخش­های کشاورزی همیشه چند سوال مطرح بوده و هست؛ این که آیا اگر به جای کشاورز به کشاورزی می­رسیدیم، وضع کنونی بهتر بود؟ و آیا موفقیت­ها در کشاورز- مثلاً تولید بالای گندم در یک سال به خصوص- قابل تکرار است؟

باید مواظب بود تا رفتار سیاسی را در اداره کردن واحدهای مدیریتی دخالت ندهیم

در ادامه دکتر طالبی با اشاره به قشر عظیم کشاورزان و دامداران کشور و نقش اساسی این بخش در تأمین امنیت غذایی و اشتغال­زایی در کشور، افزود: معتقدم یک سری موضوعات بر کشاورزی سایه انداخته است. متأسفانه دیدگاه­های سیاسی عده­ای بر رفتار حرفه­ای آن­ها غلبه کرده و در این میان کشاورز و کشاورزی ضرر می­بیند. البته گوشه­ای از مشکلات بخش کشاورزی مربوط به عملکرد ما هم می­شود، اما داشته­های بخش کشاورزی کشور بسیار است. حال سؤال این­جاست که آیا بخش کشاورزی و دامپروری به رغم پتانسیل بسیار بالا در تولید و ایجاد اشتغال، با همان توان پیش می­رود؟

وی در ادامه گفت: یکی از مهم­ترین مشکلات این بخش دلالان و واسطه­ها هستند که باید با کنترل مالیاتی حساب شده از طرف دولت، این دلالان و واسطه­ها کنترل و ساماندهی شوند.

 

http://8pic.ir/images/55542327188653491099.jpg

 

 

http://8pic.ir/images/12638353938577986659.jpg

نويسنده : عدنان مرادیان

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

نظرات  

 
#1 رجب علی سالاریان 1392-03-09 10:23
خوبه
 

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.