جمعه, 14 ارديبهشت 1403

 



روابط عمومي بانك ملي

 

بانك ملي ايران

تاريخچه

تشكيل بانك به شكل جديد نخستين بار در سال 1258 هجري شمسي (1296 هـ - ق) ده سال قبل از بوجود آمدن بانك شاهي از سوي حاج محمد حسن امين دارالضرب يكي از صرافان بزرگ تهران به ناصرالدين شاه قاجار پيشنهاد شد. متاسفانه اين پيشنهاد با دخالت‌هاي بيگانگان و عوامل آنان جامه عمل نپوشيد و بجاي آن بانك شاهي در ايران مستقر گرديد.

پس از استقرار مشروطيت هنگامي كه دولت از مجلس شوراي ملي اجازه استقراض خارجي خواست، احساسات ملي كه از وام‌هاي گذشته و رفتار بانك‌هاي بيگانه جريحه‌دار شده بود به هيجان آمد و نمايندگان مردم به منظور قطع نفوذ سياسي و اقتصادي بانك‌هاي مذكور و در ترميم وضع مالي خزانه ضمن مخالفت با استقراض خارجي تاسيس بانك ملي ار خواستار شدند و جمعي از بازرگانان و صرافان متعهد مشاركت در اين بانك شدند و در آذر ماه 1285 با اعلاني كه مبين احساسات عمومي و علاقه مردم به تاسيس يك بانك اعتباري ملي در ايران بود، انتشار يافت.

در روز 23 آبان 1285 ميرزا ابوالقاسم ناصرالملك وزير ماليه وقت مظفرالدين شاه در مجلس شوراي ملي حاضر شد و از اوضاع نابسامان مالي كشور خبر داد و پيشنهاد داد كه دولت براي رفع اين مشكل مبلغي از كشورهاي اروپايي وام دريافت كند كه با مخالفت شديد نمايندگان مواجه شد. نمايندگان پس از شور و پيگيري در روز 9 آذر ماه همان سال با تاسيس بانكي كه بتواند براي كشور سود داشته و با سپرده‌هاي مردم به نفع كشور و مردم كار كند موافقت كردند. خبر تشكيل بانك ملي با سرمايه 15 ميليون (30 كروز) قابل افزايش به 50 ميليون تومان با وجد و شعف عموم ملت روبرو شد.

از طرفي ديگر تغييرات ناگهاني در اوضاع سياسي و انعقاد قرارداد 1907 ميلادي بين دولت‌هاي روسيه و انگليس و تقسيم ايران و نيز آغاز جنگ جهاني اول و ورود نيروهاي اشغالگر به ايران تمام كوشش‌ها و تلاش‌هاي تشكيل بانك ملي را نقش بر آب كرد و اين آرزوي بزرگ مردم سال‌ها به تعويق افتاد.

پس از پايان جنگ جهاني اول و خروج اشغالگران از ايران،‌ سرانجام تاسيس بانك ملي ايران در جلسه مورخ 14 ارديبهشت 1306 به تصويب مجلس رسيد و اساسنامه بانك در 14 تير ماه 1307 مورد تصويب كميسيون ماليه مجلس قرار گرفت و در روز سه‌شنبه 20 شهريور 1307 بانك ملي ايران در تهران رسماً كار خود را آغاز كرد.

نخستين نمايندگي بانك در خارج از شكور در سال 1327 در هامبورگ تاسيس شد.

در تاريخ 22 اسفند ماه 1310 حق نشر اسكناس از تصويب مجلس شوراي ملي گذشت و رسماً به مدت 10 سال بانك ملي ايران اعطا شد كه به خودي خود قابل تمديد بود و در فروردين ماه 1311 نخستين اسكناس بانك ملي ايران انتشار يافت.

بانك مركزي تا قبل از سال 1338 بانك ملي ايران وظايف بانك مركزي مانند حق انحصاري انتشار اسكناس و تنظيم جريان پول كشور را بعهده داشت در سال 1338 لايحه اساسنامه بانكي و پولي ايران به تصويب مجلس رسيد و از هجدهم مرداد 1339 وظايف بانك مركزي از بانك ملي منتزع و با سرمايه 6/3 ميليارد ريال فعاليت خود را آغاز نمود. آرزوي مردم ايران و علاقه آنها براي تاسيس بانك ملي رهايي از سلطه اقتصادي و سياسي بيگانگان و جلوگيري از تسلط آنها بر منابع حياتي و ذخائر كشور بود، بانك ملي و ديگر بانك‌هايي كه پس از آن آغاز فعاليت نموده‌اند توانستند خدمات مفيد و ارزنده‌اي مانند جمع‌آوري سپرده‌هاي مردم، حل مشكل نگهداري وجوه نقد و طلا و نقره، نگهداري حساب خزانه دولت، اعطاي تسهيلات اعتباري جهت راه‌اندازي كارخانجات و موسسات بزرگ توليدي و زيربنايي، ‌احداث واحدهاي صنعتي- كشاورزي، تسهيل در روابط تجاري داخلي و خارجي را ارائه نمايند.

پس از پيروزي انقلاب اسلامي و استقرار حاكميت جمهوري اسلامي، تغيير سيستم بانكداري و حذف ربا و ايجاد بانك بر مبناي تعاليم و احكام اسلامي مورد توجه قرار گرفت كه پس از تصويب لايحه قانوني عمليات بانكي بدون ربا در سال 1362 و ابلاغ آن به بانك‌ها، دستورالعمل‌ها و آيين‌نامه‌هاي اجرايي تهيه و از اول فروردين ماه 1363 اين قانون در بانك ملي ايران مورد اجرا گذاشته شد.

اكنون 83 سال است كه از تاسيس پرافتخار بانك ملي ايران مي‌گذرد. در حال حاضر بيش از 3276 شعبه فعال در داخل ، 160 شعبه فعال در خارج كشور و 179 باجه مشغول بكارند كه باعث شده اين بانك يكي از قوي‌ترين موسسات مالي چه در ايران تي در دنيا باشد.

بانك ملي ايران به منظور اجراي هرچه صحيح‌تر قوانين كه با دو صفت بارز و مهم آن وجه تمايز سيستم بانكداري اسلامي و نظام بانكداري در جهان امروز است تعيين حذف ربا از سيستم بانكي و نظام اقتصادي كشور و استفاده از سرمايه‌هاي بانك و سپرده‌هاي مردم به منظور رشد اقتصادي براي محرومين و ايجاد عدالت و قسط در جامعه با تلاش كاركنان معتمد و متخصص خود توانسته است گام‌هاي موثر و مفيدي را بردارد.

عملكرد:

 

دايره انتشارات

 

عملكرد سال 1390 اين دايره جهت اطلاع به شرح ذيل ارائه مي گردد:

 

عمده ترين فعاليت هايي كه در دايره انتشارات به انجام مي رسد دریازده بخش زير قابل تقسيم مي‌باشد:

 

 

 

1)انتشار نشريه داخلي بانك                                 2) تهيه بريده جرايد                               3 ) امور چاپ و نشر                       4) توزيع    

 

5) ارائه خدمات در قالب CD                           6) اعلام وصول                                            7) تكثير و تجليد                           8)ويژه نامه ها

 

9) شركت در نمايشگاه ها و همايش ها          10 ) تهيه اطلاعيه ها و انواع لوح تقدير

 

يادآور مي شود اقدامات صورت گرفته، مقطعي نبوده بلكه بصورت مستمردرجريان بوده و در تمام ايام سال بطور مداوم چاپ و در اختيار همكاران و مشتريان قرار مي گيرد.

 

1 ) انتشار نشريه داخلي بانك

 

نشريه داخلي بانك ملي ايران اينك در آستانه انتشار يكصد وشصت و دومين شماره خود قرار دارد. در سال1390 اين دايره سعي نموده است نشريه را به صورت ماهيانه انتشار داده (ده شماره از 151 لغايت 160) و توزيع نمايد كه در مجموع 868 برگ اطلاعات توليد و در اختيار همكاران قرار گرفته است.

 

اين نشريه كه از ابتداي انتشار ( دوره جديد) در دايره انتشارات تهيه و منتشر گرديده است، مجله‏اي ماهانه بوده و با انگيزه هاي آموزشي،‌خبري و بانكي منتشر مي‏شود در اين سال هر شماره از نشريه بطور متوسط در بيش از 86 صفحه و با تيراژي بالغ بر يازده هزار و پانصد نسخه منتشر و در سطح كشور توزيع گرديده است.

 

پاره اي از فعاليت هايي كه در راستاي انتشار نشريه داخلي صورت مي‏پذيرد به ترتيب ذيل تشريح مي‏گردد:

 

 

 

الف -شركت در همايش ها و مراسم مختلف      ب-انجام مصاحبه و گفتگو     ج-تهيه خبر                 چ-تهيه مقاله  

 

ح-طراحي                    خ-ويرايش                 د-حروفچيني               ذ ـ مكاتبات                    ر- مطالعه

 

 

 

 

 

اين نشريه از تنوع مطالب ، صفحه آرايي و طراحي چشمگيري برخوردار بوده و در سيستم بانكي كشور و ديگر نشريات داخلي سازمانها و ادارات از جايگاه ويژه اي برخوردار است .

 

 

2) تهيه بريده جرايد

 

 يكي ديگر از وظايفي كه در دايره انتشارات انجام مي گردد ، تهيه بريده جرايد بصورت روزانه مي‏باشد. تهيه بريده جرايد در راستاي اطلاع رساني شفاف به مديران بانك صورت مي‏پذيردكه به لحاظ كمبود وقت مديران بانك جهت مطالعه همه روزنامه ها و نشريات ، راساً اقدام به اين كار نموده و برگزيده اي از مطالب مهم و جالب توجه را در هيأتي آراسته به مديران بانك تقديم مي‏نمايد.

 

جهت انجام اين مهم روزانه به طور متوسط 36 روزنامه خريداري گرديده و توسط كاركنان اداره مورد مطالعه قرار مي گيرد . سپس مطالب مهم علامت گذاري شده و پس از جدا كردن از روزنامه ها در قالب يك بولتن داخلي با طرح روي جلد مناسب ، آماده توزيع مي شود .

 

بديهي است روش تهيه بريده جرايد با توجه به خط مشي مديريت محترم بانك تعيين و اجرا مي‏شود.

 

همچنين اين دايره نسبت به تهيه فهرست هزينه هاي جرايد خريداري شده اقدام نموده و جهت پرداخت به دايره دفتر ارسال مي نمايد.

 

لازم به ذکر است بریده جراید بانک طی قراردادی از طریق یکی از شرکتها تهیه و جهت قرار گرفتن در سایت بانک به واحد اینترنت این اداره تحویل می گردد.

 

 

 

3) امور چاپ و نشر

 

دايره انتشارات اداره روابط عمومي با توجه به اهميت ، حساسيت و گستردگي امور مربوط به آن، در سال1390 با تلاش صميمانه همكاران سعي نمود علاوه بر موارد سه گانه فوق ، وظايف محوله ديگر را نيز به نحو هر چه مطلوب ارائه نمايد . فعاليت هاي ديگر اين دايره در رابطه با امور چاپ و نشر به ترتيب زير تقسيم بندي مي شود :

 

     الف-پوستر                       ب-تراكت                    پ-دفترك ( بروشور)                 ت- اطلاعيه                      

 

ث-كارتهاي مختلف            ج- تهيه وتكثير كتاب و جزوه        چ- چاپ پوشه ، پاكت،‌كاغذ كادو و‌كاغذ يادداشت

 

ح- برچسب و اتيكت       خ- كارت ويزيت                د- همكاري با سازمانهاي ديگر          ذ- نظارت بر امور چاپ و نشر

 

 

 

كليه مواردي كه در رابطه با بندهاي بالا امسال به انجام رسيده است بدين شرح ميباشد :

 

 

×                            چاپ نشريه داخلي بانك در سال1390 از شماره 151 الي 160 جمعاً به تعداد 000/115 جلد .

 

×                            چاپ اتیکت طرح تکریم در شمارگان 000/50 برگ .

 

×                            چاپ انواع جزوه در شمارگان جمعا 000/76 نسخه .

 

×                            چاپ كارت ويزيت براي مسئولان ستادي بانك و تعدادی از شعب در شمارگان 000/20 برگ .

 

×                            چاپ انواع پوستر در شمارگان جمعاً 000/72 برگ .

 

×                            چاپ لوح تقدير 000/15 برگ .

 

×                            ارسال روزنامه هاي مختلف و نشريات داخلي بانك به شركت چاپ جهت صحافي ، جلد سازي و طلاكوب .

 

×                            چاپ انواع بروشور مربوط به معرفي خدمات بانك در شمارگان جمعاً 000/300/1 نسخه.

 

×                            چاپ انواع پاكت 000/10 عدد .

 

×                            چاپ تعداد 500/23 عدد كارت .

 

×                            چاپ انواع تراكت (اطلاعيه چهار رنگ) به تعداد 000/151 برگ .

 

×                            چاپ انواع سربرگ نامه 000/110 برگ .

 

×                            چاپ انواع برچسب 000/115 قطعه .

 

×                            چاپ پاكت مخصوص اوراق سپرده سرمايه گذاري بلندمدت 000/500 عدد .

 

×                            چاپ پاكت مخصوص اوراق سپرده سرمايه گذاري کوتاه مدت 000/500 عدد.

 

×                            چاپ پاكت مخصوص نگهداري ايران چك 000/700 عدد .

 

 

 

4) توزيع

 

هر نوع پوستر، كارت ، تراكت ، نشريه و ديگر توليداتي كه در اداره روابط عمومي تهيه و چاپ ميگردد، بايد بصورت مطلوب بسته بندي و توزيع گردد اين دايره با تهيه و تنظيم ليست توزيع آن نسبت به ارسال آنها اقدام مي نمايند كه بعضا از طريق دايره انبار كل و يا شركت تدارك به مقصد ارسال مي شود. به عنوان نمونه نظارت بر نحوه توزيع نشريه داخلي و توزيع آن، گوشه اي از وظايف اين دايره است كه بين اعضاي هيأت مديره ، ادارات مركزي ، ادارات امور شعب و شعب مستقل (بيش از 80 واحد) انجام ميپذيرد.

 

همچنين اين نشريه داراي بيش از چهارصد مشترك است كه نشريه داخلي را مستقيماً از دايره انتشارات دريافت مي‏دارند كه با صدور نامه هاي انفرادي بسته بندي و براي آنان ارسال مي شود.

 

علاوه بر اين به محض انتشار هر شماره براي تمام اشخاصي كه صاحب اثري در نشريه بوده و يا به طريقي در نشريه مطرح شده اند، مجله با نام آنان ارسال مي گردد.

 

 

5) ارائه خدمات در قالب CD، رايت CD و طراحي

 

با نصب يك عدد CDWriterدر سيستم رايانه اي دايره انتشارات كليه خدمات مورد نياز كه لازم است در قالب CDارائه شود در اين دايره صورت مي گيرد از جمله ارسال تصاوير و مطالب جهت چاپ در مطبوعات،ارسال نشريه به چاپخانه ، تكثيرCD هاي مختلفي كه جهت واحدهاي مختلف بانك تهيه مي‏گردد.

 

 

 

6) اعلام وصول

 

هر يك از نشريات و روزنامه هايي كه جهت استفاده به اداره روابط عمومي واصل مي شود از طرف اين دايره با تهيه نامه هاي مناسب پاسخ داده مي شود. طي سال1390 بيش از 400 فقره نامه اعلام وصول ، تهيه و صادر شده است .

 

7)تكثير و تجليد

 

 

 

از جمله مواردي كه در اين دايره جامه عمل بخود مي پوشد ،تكثير اوراق و تجليد جزواتي است كه تهيه مي‏گردد. اين اقدام با استفاده از دو دستگاه فتوكپي و دو دستگاه پرينتر رنگي انجام مي‏پذيرد.

 

بطور متوسط هر روز بيش از پانصد برگ تصوير جهت تهيه بريده جرايد و ديگرجزوه هاي مورد نياز تهيه مي گردد و در هر هفته دو تا سه جزوه جلد مي‏گردد.

 

 

 

8)ويژه نامه ها

 

گروه ديگري از فعاليت هاي اين دايره است كه به مناسبت هاي مختلف تهيه مي گردد مانند ويژه نامه‏هايي از سخنان وزير محترم دارايي،رياست كل بانك مركزي،مديريت عامل محترم و ديگر مقامات ارشد بانك در فواصل زماني مشخص تهيه،چاپ و توزيع مي گردد .

 

 

 

10) تهيه اطلاعيه ها و انواع لوح تقدير

 

از ديگر وظايف اين دايره تهيه اطلاعيه هاي گوناگون جهت اطلاع رساني به كاركنان بانك و مشتريان محترم مي‏باشد. همچنين تهيه متن و چاپ و صدور انواع لوح تقدير جهت ارائه به مسئولان كشوري،برخي از مشتريان و كاركنان بانك بر عهده اين دايره مي باشد.


دايره سنجش افكار

 

الف) نظرسنجي ها

                                                                                                       

  1. بررسي میزان كارايي در شعب بانك ملي ايران از ديدگاه مسئولان شعب
  2. بررسي میزان كارايي در شعب بانك ملي ايران از ديدگاه كاركنان شعب
  3. بررسي میزان كارايي در شعب بانك ملي ايران از ديدگاه مشتريان شعب
  4. بررسی سيستم پايانه نقطه فروش (pos) از ديدگاه دارندگان كارت‌هاي بانكي (پرسشنامه اين گزارش توسط بانك مركزي تهيه و جهت تكميل و ارسال به آن بانك به اين اداره محول گرديده بود)
  5. بررسي‌زمان انتظار فعال شدن‌دستگاه‌هاي‌رمزياب تحويلي به مشتريان‌توسط شعب‌بانك ملي‌ايران
  6. بررسي نحوه برگزاري همايش عملكرد شش ماهه اول سال 1390
  7. بررسي نظرات بازديدكنندگان نمايشگاه كتاب ويژه هفته دفاع مقدس
  8. بررسي ديدگاه‌هاي شركت‌كنندگان در همايش ارزيابي عملكرد شش‌ماهه اول سال 1390 (هرمزگان)
  9. بررسي نظرات همكاران در خصوص بازسازي شعب بانك ملي ايران
  10. بررسي نظرات و ديدگاه هاي شركت كنندگان همايش خدمات بانكي و صادرات (2 آذر ماه)
  11. بررسي ميزان آشنايي و رضايتمندي از خدمات بانكداري الكترونيك بانك ملي ايران از ديدگاه متصديان امور بانكي

 

  1. بررسي‌ميزان‌آشنايي‌و رضايتمندي‌از خدمات‌بانكداري‌الكترونيك‌بانك‌ملي‌ايران‌از ديدگاه‌مشتريان
  2. بررسی نظرات و دیدگاه‌های رؤسا و معاونین شعب درخصوص وضعیت تیزرهای تبلیغاتی از طریق تلویزیون و کیفیت آنها
  3. نظرسنجي از رؤساي ادارات امور شعب درخصوص عملكرد دواير روابط عمومي

 

ب) گزارش ها

 

  1. تهيه گزارش درخصوص كيفيت سيستم نوبت دهي شعب و عملكرد اين سيستم جهت استحضار مقام محترم مديريت عامل
  2. تهيه گزارش در خصوص«زمان انتظار فعال شدن دستگاه‌هاي رمزياب(token) تحويلي به مشتريان توسط شعب بانك ملي ايران»
  3. تهيه گزارش از وضعيت ظاهري شعبه ماليات‌هاي شرق تهران(كد 936) و ارسال آن به همراه يك عدد CD حاوي عكس جهت اطلاع اداره امور شعب شرق تهران
  4. ارسال گزارش«بررسي ميزان كارايي در شعب بانك ملي ايران از ديدگاه مسئولان، كاركنان و مشتريان شعب» جهت استحضار مقام محترم مديريت عامل
  5. تهيه گزارش در خصوص نظرات ادارات امور شعب تهران، استانها و شعب مستقل در رابطه با تيزر تبليغاتي شماره تلفنبانك (09622)
  6. تهيه گزارش تحليلي در خصوص تعداد و مبلغ چك هاي برگشتي به تفكيك بانك هاي دولتي و خصوصي بر مبناي تازه‌ترين آمار چك‌هاي مبادله شده در اتاق پاياپاي اسناد بانكي‌بانك مركزي، مندرج در روزنامه اقتصاد پويا و ارسال آن جهت اطلاع مقام محترم مديريت عامل، آقايان قنبري و حسين‌زاده اعضاي محترم هيأت مديره، ادارات كل‌بازرسي، پاياپاي‌چكها و مديريت‌ريسك
  7. ارسال گزارش «بررسي علل استفاده يا عدم استفاده كاركنان بانك ملي ايران از قانون بازنشستگي پيش از موعد» جهت بهره‌برداري اداره كارگزيني
  8. تهيه گزارش در خصوص پوشش هماهنگ و يك دست كاركنان شعبه ميدان پونك حسب دستور جناب آقاي دامغانيان عضو محترم هيأت مديره
  9. تهيه گزارش مبني بر بررسي مشكلات قطعي سيبا در شعب و نارضايتي مشتريان (اوايل شهريور‌ماه) جهت استحضار جناب آقاي قنبري عضو محترم هيأت مديره
  10. تهيه گزارش در خصوص دستورالعمل اجرايي طرح « ملي چك تأييد شده» بانك ملي ايران

 

  1. تهيه خلاصه گزارش «بررسي ديدگاه هاي شركت كنندگان همايش ارزيابي عملكرد ششماهه اول سال 1390» جهت استحضار مقام محترم مديريت عامل ، جناب آقاي طباطبايي مشاور محترم اجرايي ايشان و اعضاي هيأت مديره
  2. تهيه خلاصه دو گزارش «بررسي ميزان كارايي در شعب بانك ملي ايران از ديدگاه كاركنان» و «بررسي ميزان رضايت شغلي كاركنان» جهت ارسال به جشنواره علمي و برترين‌هاي روابط عمومي ايران
  3. ارسال گزارش تغییر ساعات کار بانک ها (انجام شده در سال 1385) جهت اطلاع بانک مرکزی و ارائه آن به هیأت دولت
  4. تهیه گزارش در خصوص شناسایی آسیب های حوادث بحران زا و فضاسازی های رسانه ای ضد انقلاب در شعب بانک ملی (6/11/88) طی مراجعه حضوری همکاران
  5. تهیه گزارش در خصوص وضعیت و کیفیت تیزرهای تبلیغاتی بانک ملی ایران در سال 1390 در مقایسه با سال 1387 طی تماس تلفنی با رؤسا و معاونین ادارات امور شعب استان ها (17 استان)، ادارات امور شعب تهران (5 اداره)، ادارات مرکزی (19 اداره ) و شعب مستقل (9 شعبه)
  6. تهيه چكيده گزارش «بررسي ميزان تأثير عوامل مختلف بر جذب منابع در سيستم بانكي» درخصوص فراخوان مقاله بيستمين كنفرانس سياست‌هاي پولي و ارزي در بخش چالش‌هاي نظام بانكي اين كنفرانس
  7. تهيه گزارش درخصوص پرداخت مبلغ 000ر000ر5ريال كمك رفاهي بلاعوض به بازنشستگان و وظيفه بگيران بانك جهت استحضار مقام محترم مديريت عامل طي مصاحبه حضوري

 

ستاد اقامه نماز و شوراي امر به معروف و نهي از منكر

  1. برگزاري جلسه ستاد با حضور اعضاء هر ماه و تصويب برنامه‌هاي پيشنهادي دبيرخانه ستاد
  2. تهيه 5000 جلد ويژه نامه جلوه بهار 2 و توزيع در واحد هاي بانك و ستاد احياء و ستاد اقامه نماز
  3. تهيه 40000 جلد كتابچه ميثاق با نور جهت تلاوت روزانه قرآن كريم در بين مراكز فرهنگي و مساجد
  4. تهيه 50000 جلد كتاب خطبه غدير و اهداء به ستاد‌غدير استان تهران براي توزيع در مساجد و مصل تهران
  5. برگزاري مراسم جشن غدير با حضور مديران ارشد بانك و كاركنان در سالن حج و زيارت و پخش برنامه از شبكه 3 سيما
  6. تهيه 5000 جزوه جلوه غدير و توزيع بين همكاران
  7. برگزاري همايش نماز و احياي فريضتين با حضور مديران ارشد بانك و ائمه جماعات نماز گزار در بانك ملي از سراسر كشور در تاريخ 18 و 19 آذرماه هشتاد و هشت در مشهد مقدس
  8. حضور در ادارات مركزي، شركت در نماز جماعت و بازديد از وضعيت ادارات به اتفاق امام جماعت ادارات مركزي
  9. برگزاري مراسم جشن اعياد و مراسم عزاداري شهادت ائمه و دعوت از سخنرانان و مداحان برجسته درنمازخانه ادارات مركزي
  10. مشاوره ديني و پاسخ به سوالات اعتقادي و اخلاقي همكاران روزهاي يكشنبه هر هفته از ساعت 13 الي 15 توسط كارشناس محترم
  11. معرفي نيروهاي كيفي در كلاس هاي آموزشي امربه معروف و نهي از منكر
  12. شركت و دعوت كاركنان در مراسم ارتحال حضرت امام (ره) و گراميداشت شهداي پانزده خرداد


  1. چاپ حديث هفته و توزيع در ادارات و ادارات امور شعب
  2. پيشنهاد و پيگيري حق اياب و ذهاب و درخواست استفاده از متل و زائرسرا جهت ائمه جماعات بانك
  3. برگزاري مسابقه كتابخواني در پايان ماه مبارك رمضان و اهداء جوايز به 30 نفر از همكاران
  4. چاپ ادعيه به مناسبت ماه مبارك رمضان ( دعاي روزهاي ماه مبارك رمضان و عيد سعيد فطر)
  5. شركت در روز جهاني قدس و اطلاع رساني به وسيله اطلاعيه و درج عملكرد ستاد در روزنامه
  6. راه مردم و توزيع آن در بين نمازگزاران در روز قدس به تعداد صد هزار عدد
  7. چاپ پوستر و تراكت مناسبت هاي فرهنگي
  8. تهيه بنر دعاي (يا علي و يا عظيم) ماه مبارك رمضان و توزيع در بين واحدها
  9. معرفي مديريت محترم عامل به عنوان رئيس شوراي امر به معروف و نهي از منكر در نمازخانه ادارات مركزي توسط آقاي صادق‌زاده معاونت محترم ستاد احياء استان تهران
  10. معرفي اعضاي جديد شورا و قدرداني از اعضاء سابق توسط ستاد احياء استان تهران
  11. تهيه پوستر صلوات و توزيع در بين روساي ادارات و اداره امور شعب و شعب مستقل
  12. تهيه يكصد عدد بنر تعقيبات نماز ظهر و عصر و ارسال به ستاد اقامه نماز استان تهران براي توزيع در نمازخانه هاي سطح كشور
  13. تهيه 000ر10 جلد كتاب برتر از جهاد براي همكاران شهر تهران و برگزاري دو مسابقه و اهداء جوايز به برندگان
  14. افتتاح نمازخانه در چندين واحد

 

 

دايره تبليغات

 

 

 

عمده ترين فعاليت‌هاي انجام شده در دايره تبليغات در 58 بخش زير به صورت خلاصه قابل تقسيم و   به اطلاع مي‌رسد:

 

1-       تهيه بنر و پلاكارد

 

2-      تصويربرداري از مراسم يادشده

 

3-   هماهنگي با روزنامه‌ها جهت درج آگهي‌هاي سفارش ادارات كل املاك، ساختمان، كارپردازي، سرمايه انساني و هيأت بدوي تخلفات اداري كاركنان (از قبيل آگهي مزايده، مناقصه،احضاريه، اخراج و غيره)

 

4-   تهيه برنامه تبليغاتي روزنامه‌ها و مجلات بابت تبليغ خدمات نوين بانك ، معرفي جوايز قرعه‌كشي حساب‌هاي قرض‌الحسنه پس‌انداز، اطلاع رساني در زمينه برگزاري همايش‌هاي پولشويي و خدمات بانكي، چاپ طرح مربوط به اين همايش‌ها

 

5-   كنترل تمامي كنداكتورهاي مربوط به پخش تيزرهاي تبليغاتي و تهيه ‌نامه‌هاي مربوط به پرداخت جهت ارسال به كارپردازي

 

6-   انجام مكاتبات لازم جهت ابلاغ بودجه به شركت‌هاي ري‌را و كليد گنج سعادت جهت پخش تيزر در سازمان صدا و سيما

 

7-   تماس با شركت‌هاي متفرقه جهت اخذ اطلاعات لازم در زمينه برگزاري جشنواره‌ها و تهيه گزارش جهت اطلاع رياست محترم اداره و در صورت لزوم مطرح نمودن در كميته تبليغات

 

8-     تهيه آمار ماهانه از عملكرد و كليه هزينه‌هاي انجام شده در دايره جهت اطلاع معاونت مربوطه

 

9-   انجام هماهنگي لازم و دعوت از هيأت نظارت براي قرعه‌كشي مرحله سي‌ام حساب‌هاي قرض‌الحسنه پس‌انداز

 

10-  انجام مراسم قرعه‌كشي حساب‌هاي قرض‌الحسنه پس‌انداز و دعوت از حدود 250 نفر از مشتريان و مديران بانك و تصويربرداري در مراسم مذكور

 

11-    سفارش آگهي و حضور در روزنامه‌ها به مناسبت‌هاي مختلف اعياد ملي ومذهبي

 

12-  هماهنگي و برپايي غرفه به مناسبت هفته بسيج در ساختمان شهر و روستاي سابق

 

13-  هماهنگي جهت برپايي غرفه بانك در نمايشگاه الكامپ

 

14-هماهنگي جهت برگزاري همايش مسئولين روابط عمومي ادارات امور شعب تهران و استان‌ها در ساختمان سردار اسعد

 

15-هماهنگي و انجام مكاتبات لازم جهت چاپ بيش از 40 مورد آگهي تبليغاتي بانك در مجلات و صدور نامه جهت پرداخت صورت‌حساب‌هاي مربوطه به اداره كل كارپردازي

 

16-تهيه و توزيع ماهيانه مجلات تدبير، تازه‌هاي اقتصاد، اقتصاد ايران، عصر فناوري اطلاعات، بانك و اقتصاد در بين ادارات امور شعب استان‌ها، تهران، ادارات مركزي وشعب مستقل

 

فعالیت های پایگاه اطلاع رسانی

 

 

 

1- تهیه خبر جهت سایت و رسانه ها به تعداد 1016 خبر

 

2- تهیه جوابیه به تعداد 100 جوابیه جهت ارسال به رسانه ها

 

3- ارتباط با رسانه ها و انجام هماهنگی های مختلف شامل

 

1-3 ) نامه

 

- درخواست مصاحبه

 

- در خواست دریافت آگهی

 

- درخواست همکاری

 

- معرفی خبرنگار و رسانه

 

- درخواست دریافت تسهیلات بانک

 

- دعوت به مراسم مختلف خبری

 

2-3 ) برگزاری کنفرانس خبری

 

3-3) تهیه متن رپورتاژ خبری برای درج در رسانه ها

 

4-3) بازدید از رسانه ها

 

5-3) پاسخگویی به سوالات خبرنگاران

 

6-3) به روز رسانی بانک اطلاعاتی رسانه ها به تعداد 85 رسانه

 

7-3) ارسال نامه تبریک سال نو و هدایا برای 130 نفر

 

8-3) برگزاری مراسم پاسداشت روز خبرنگار با حضور 90 نفر

 

4- تهیه اولین شماره نشریه پیام تحول حسب دستور مدیریت محترم عامل در هشت صفحه شامل موارد:

 

1-4 ) گزارش از واحدها انجام مصاحبه با مسئولان واحدها

 

2-4) تهیه مطالب مناسب از اینترنت

 

3-4) تهیه یادداشت، مقاله و گزارش

 

4-4)ویرایش نشریه

 

5) تهیه مطالب برای نشریه ماهانه بانک شماره های 151 تا 161 شامل :

 

1-5) نامه

 

2-5) انجام مصاحبه با روسای ادارات

 

3-5) انجام مصاحبه با روسای شعب

 

4-5) انجام مصاحبه با همکاران بازنشسته و شاغل

 

5-5) انجام مصاحبه با همکاران جانباز

 

6-5) انجام مصاحبه با فرزندان همکاران

 

7-5) گزارش از مراسم ها و همایش ها

 

8-5) تهیه سرمقاله

 

9-5) تهیه گزارش از شعب و ادارات

 

10-5) اخبار مدیریت

 

11-5) اخبار داخلی

 

12-5) اخبار کوتاه

 

6-تهیه گزیده سخنان مدیریت محترم عامل شامل اخبار مندرج در سایت ها و رسانه ها

 

7- انجام امور کارشناسی اداره در حوزه اطلاع رسانی شامل پیشنهادها و نظرات کارشناسی در حوزه اطلاع رسانی

 

8- عضویت در کمیته مناسبت های فرهنگی اداره کل روابط عمومی

 

(1-8) تهیه و اعلام پیشنهاد جهت مناسبت ها

 

(2-8) تهیه اخبار جهت فعالیت های صورت گرفته در مناسبت ها

 

(3-8) تهیه مصاحبه با اشخاص و مسئولان در مناسبت ها

 

(4-8) تهیه متن جهت نامه های ارسالی و پلاکاردها در مناسبت ها

 

(5-8) پیگیری برگزاری مراسم توسط سازمان های مرتبط با مناسبت ها

 

(6-8) ارزیابی و اعلام بروشورهای دارای قابلیت الکترونیکی شدن

 

(7-8) تهیه متن مدیر عامل جهت درج در مناسبت ها

 

9-عضویت در کمیته مستندسازی اداره کل روابط عمومی شامل مستندسازی عملکرد بانک، اداره و همایش ها به صورت موردی(همایش خدمات بانکی و صادرات)

 

10-مکاتبات تهیه و ارسال 200 نامه جهت دعوت به مراسم، درخواست مصاحبه، دریافت آگهی و. . .

 

11-دریافت‌آمار و رتبه‌بندی روزنامه‌ها و بانک ها از نظر درج اخبار و گزارش به مسئولان اداره و بانک

 

 

 

دايره دفتر

 

1-    ثبت نامه‌هاي وارده به تعداد 7272 فقره در رايانه و ارجاع به دواير ذيربط

 

2-    ثبت نامه‌هاي صادره دررايانه به تعداد 11640 فقره

 

3-    شماره زدن تعداد 11640 نامه صادره وارسال آنهابه ادارات وسازمانها

 

4-    ارسال 7000جلدنشريه به اشخاص وسازمانها

 

5-    بايگاني و آرشيو سوابق (نامه هاي صادره و وارده) جمعاً به تعداد 18912 فقره

 

6-    آمار دورنگارهاي دريافتي 5800 فقره                    

 

7-    آمار دورنگارهاي ارسالي 9870

 

8-    بسته بندي و توزيع پوسترهاي تبليغاتي ، اطلاعيه ها و هداياي تبليغاتي و توزيع آن به ادارات مركزي، ادارات امورشعب تهران، استانها، شعب مستقل (توزيع به كليه واحدهاي بانك در سراسر كشور

 

9-    صدور احكام مرخصي استحقاقي ، استعلاجي ، ساعتي به تعداد 1500 فقره (نگهداري وبايگاني )

 

10-     پرداخت مبلغ 186ر843ر594 ريال تنخواه اداره كه مبلغ 936ر381ر385 ريال جزء هزينه سفر مي‌باشد.

 

11-     اصلاح و ثبت بانكهاي اطلاعاتي نرم افزار FAXو پرسنلي اداره

 

12-     پيگيري و پاسخگويي به نامه هاي وارده و صادره اداره

 

13-     تهيه آژانس وپيك موتوري به تعداد 5200 فقره

 

14-     نگهداري 6 ساختمان.ومحوطه اداره(نظافت ، تاسيسات ،فني وبرقي)

 

15-     تكثيروارسال بريده جرايد روزنامه هاي رسمي كشور

 

16-     ارسال شعار هفتة مربوط به ستاد اقامه نماز به كليه ادارات مركزي

 

17-     ارسال سوابق نامه هاي وارده و صادره جهت مسئولين اداره به تعداد15000فقره

 

18-     بايگاني ‌موضوعات ‌تبريك،تسليت،نشريات، اعلام وصول ها و اعلاميه‌ها‌كه فاقد شماره ثبتي مي‌باشند.

 

19-     اطلاع رساني درخصوص برگزاري همايش ها،مراسم هابصورت تلفني به ادارات وسازمانهاي مختلف

 

20-     پاكت و مهرو چسب نمودن پيوست نامه هاي صادره و ثبت در ليست فهرست شركت ملي تدارك جهت ارسال به واحدهاي بانك ، شركتها، سازمانها و...

 

21-     نگهداري سوابق پرسنلي و رسيدگي به امور اداري كاركنان

 

22-     پشتيباني رفع نقص وتهيه ملزومات 55دستگاه رايانه و20دستگاه چاپگرو7دستگاه فتوكپي

 

23-     پيگيري در ارتقاء تجهيزات مورد نياز اداره از قبيل رايانه، ملزومات و يا ساير اثاثيه مورد نياز ، و             از رده خارج نمودن تجهيزات اسقاطي و مازاد در اداره

 

24-     تخليه وارسال كليه مواردچاپي وهداياي تبليغاتي به ادارات و سازمانها {پوسترمجله بروشوركتاب كيف ......}

 

25-     رسيدگي و سازماندهي به وضعيت انبارهاي اداره (انتشارات و تبليغات)

 

26-     نظارت و كنترل بر حضور و غياب كاركنان اداره

 

27-     شركت و پيگيري مستمر در برگزاري مراسم و همايش هاي مرتبط

 

28-     رسيدگي و بازنگري وضعيت اثاثيه اداره و مطابقت مانده حساب2200 پلاك اثاثيه اداره كل روابط عمومي با اداره حسابداريكل و بودجه و نيز رويت فيزيكي اثاثيه به جهت اطمينان از موجود بودن آنها

 

29-     نصب پلاكارد پارچه اي وبنر200 مناسبت اعيادوتسليتها

 

30-     تهيه وارسال ملزومات به دواير

 

31-     ارسال مراسلات وهدايا وانواع كارهاي چاپي

 

32-     توزيع جوايزبرندگان مسابقات (ستاداقامه نمازوجشنوارهها)

 

33-     دريافت ايميل ادارات ديگر

 

34-     ارسال خبربراي روزنامه هاوخبرگزاري ها

 

35-     انجام 313 نسخه هزينه درمان جمعاً به مبلغ 000ر291ر39 ريال

 

واحد اينترنت

 

1-    ورود روزانه نرخ ارز

 

2-    ورود اخبارسراسري و استاني                                                       1000 همراه با عكس مناسب

 

3-    تنظيم و ورود اطلاعات مربوط به مناقصه ها و مزايده هاي بانك            100 مورد

 

4-    تنظيم نمودن اطلاعيه هاي بانکي                                                             6 مورد

 

5-    تنظيم اطلاعات مربوط به نشريه و وارد نمودن آن به صورت فصل به فصل در سايت

 

6-    تنظيم عکس هاي مراسم هاي مختلف بانك   120   مورد و 1440 قطعه عكس

 

7-    وارد نمودن گزارش مالي فارسي و تراز لاتين

 

8-    ثبت تصاوير روز بمناسبت ايام (ميلاد حضرت رسول-روز معلم 15 خرداد رحلت امام                ايام فاطميه و...)

 

9-    ایجاد بخش برگزیده مطبوعات و درج بریده جراید روزانه در این بخش

 

10-              ورود تعداد 426 نامه عمومی و بخشنامه ها در وب سایت

 

11-              بروز رساني كليه بخشهاي مربوط به ادارات و استانها

 

12-              جمع آوري تصاوير مربوط به روساي ادارات مركزي و سرپرستي هاي استانها و تنظيم در قالب يكسان و استفاده از آنها در پرتال هاي مربوطه

 

13-              كنترل و پاسخگويي مرتب تالار گفتگو و گزارش بخشهاي مختلف آن به ادارات ذيربط

 

14-              جمع آوري سوالات متداول بانك و ورود آن ها در بخش مربوطه در سايت

 

15-              كنترل روزانه ايميلهاي رياست جمهوري                                         1800 مورد

 

16-              كنترل روزانه ايميلهاي مربوط به انتقاد و پيشنهادات سايت          7944 مورد

 

17-              كنترل روزانه ايميلهاي استاني                                                         3488 مورد

 

18-              ضمناُ كليه ايميلها به بخشهاي مربوطه ارسال گرديده و روند اجراي كار به مشتريان نيز اطلاع داده شده است .

 

19-              کنترل مستمر وبلاگ کارکنان بانک ملی

 

20-              جمع آوري اطلاعات مربوط به خدمات مختلف بانكي

 

21-              پي گيري اشكالات ايجاد شده در بخشهاي مختلف خدمات نوين بانكي

 

22-              جمع آوري محتوي مربوط به بخشهاي مختلف سايت جديد و بروز رساني صفحات قبلي

 

23-              کنترل مستمر کلیه سایتها و خبرگزاری ها و انتقال اخبار به مدیریت اداره

 

24-                تهیه جدول میزان اخبار مندرج در سایتهای خبری و مقایسه عملکرد آنها با یکدیگر

 

25-              تهیه تابلو اخبار( بصورت مرتب اخبار اقتصادی و بانکی رصد شده و در تابلو نصب و در محوطه ادارات مرکزی نصب می شود)

 

26-              پی گیری و ارتباط با سایتها و خبرگزاری هایی که اقدام به درج مطالب غیر واقع درخصوص بانک می‌نمایند .

 

27-              انتخاب سايتهاي اقتصادي جهت انجام تبليغات اينترنتي و برنامه ريزي براي انجام اين كار بر اساس بودجه و برنامه زمان بندي شده

 

28-              تهيه طرحهاي لازم جهت ارائه به سايتهاي مذكور جهت انجام تبليغات پي گيري و كنترل روزانه تبليغات

 

29-                تهیه بروشور های و معرفی سایت بانک ملی ایران جهت توزیع در برخی سازمانها و نمایشگاه‌ها

 

30-              پی گیری و چاپ بروشور معرفی خدمات به همراه نفشه شهرها برای 25 استان

 

 

 

دايره موزه و كتابخانه

 

الف) بخش كتابخانه :

 

  1. روزنامه ها به طور فصلي بسته بندي و جهت صحافي به شركت چاپ فرستاده و پس از صحافي در آرشيو كتابخانه نگهداري مي شود.
  2. برپايي نمايشگاه فروش ويژه كتاب به مناسبت هشتادومين سال تأسيس بانك به مدت 10 روزكاري
  3. تهيه چكيده 6 عنوان كتاب منتخب جهت معرفي درمجله بانك به صورت ماهانه
  4. معرفي تازه هاي كتاب در سالن كتابخانه به تعداد 25 عنوان كتاب هرپانزده روزيكبار جهت اطلاع مراجعين محترم
  5. تجهيز بخش نشريات رايگان به نشريات عمومي و تخصصي و ارائه آنها به متقاضيان
  6. مكاتبات جهت تعميرات ساختمان كتابخانه و جمع آوري و بسته بندي كتب كتابخانه
  7. تخليه و انتقال كليه تجهيزات و كتب به انبار (6 مورد)
  8. بررسي و تحقيق بودجه تبليغاتي مراكز استان ها وادارات امورشعب شهرستان ها و ارائه گزارش نهايي
  9. تحقيق و تهيه گزارش از برنامه تبليغاتي راديويي جهت پخش در نوروز از شركت چشم شيشه اي
  10. تماس و ارتباط با مراكز روابط عمومي ها در ادارات امور شعب استان ها جهت دريافت و راهنمايي جهت استفاده از بنرهاي تبليغاتي قرعه كشي قرض الحسنه
  11. راهنمايي و ارتباط با ادارات امورشعب استان ها جهت مراجعه و دريافت سهميه تقويم و سررسيد آخر سال
  12. خريد كتب مورد نياز كتابخانه با تتمه تنخواه خريد كتاب از مراكز فروش كتاب

 

ب) بخش موزه :

 

2. هماهنگي و بازديد گروه هاي پژوهش و آموزشي دانشجويان مرتبط با موزه داري وميراث فرهنگي

 

2. جمع آوري و ثبت اشياي قديمي از ادارات و سرپرستي هاي مختلف (5 مورد)

 

3. نگه داري و سرويس اشياء، تأسيسات موزه و مكاتبات و پيگيري جهت حفظ زيباسازي ساختمان سردار اسعد (موزه ) (2 مورد عمده)

شرح وظايف :

 

عنوان شغل : رئيس دايره تشريفات

زير نظر : معاون اداره

خلاصه وظايف و مسئوليت‌ها:

اهم مسئوليتهاي مربوط به دايره تشريفات برنامه ريزي و طبقه بندي مراسم از لحاظ اهميت موضوع همچنين بررسي مكان اجراي همايش ها و جلسات امكانات مورد نياز و تهيه جداول زمانبندي مراسم و همايش ها، نحوه پذيرايي، نوع پذيرايي، ارسال گل و پيامهاي تبريك و تسليت از طرف مديريت محترم عامل بانك و رياست محترم اداره كل روابط عمومي، انجام كليه امور مربوط به تشريفات اعزام كاركنان به مأموريت‌هاي خارج از كشور از جمله اخذ ويزا، تهيه بليط هواپيما، پرداخت عوارض خروج از كشور و صدور حكم مأموريت

مشروح وظايف و مسئوليت‌ها:

1 - تهيه جدول تاريخ مراسم و همايشها به منظور برنامه ريزي و طبقه بندي كردن آنها

2 - تهيه جدول نوع پذيرايي و همايش ها و جلسات

3- بررسي تعداد مدعوين و شركت كنندگان در همايشها و جلسات به منظور سفارش گل، ميوه، شيريني، شربت، غذا و...

4 - بررسي اهميت موضوع جلسات به منظور اعزام خبرنگار، عكاس ، فيلمبردار

5 - ارسال تاج گل ، سبد گل، پيام تبريك و تسليت به مقامات لشكري و كشوري با هماهنگي رياست محترم اداره كل‌روابط عمومي

6- انجام امور مربوط به استقبال و مشايعت ميهمانان مديريت بانك

7- نظارت، هماهنگي و حضور دائم كاركنان دايره در مراسم

8 -ارسال بنرهاي تبليغاتي به ديگر واحدهاي بانك از جمله شعب مستقل به پيشنهاد دايره تبليغات

9 -هماهنگي هاي لازم با ساير دواير جهت برگزاري هرچه بهتر همايش ها

10 – انجام امور مربوط به تهيه و اخذ ويزا، مجوز خروج از كشور، بليط هواپيما براي كليه كاركنان اعزامي به خارج از كشور به شرح ذيل:

1 - تهيه و تنظيم درخواست صدور مجوز سفر براي مأموريت هاي خارج از كشور كاركنان بانك

2 - ارسال درخواست صدور مجوز سفر به وزارت امور اقتصادي و دارايي و متعاقباً پيگيري موضوع از طريق وزارت مذكور تا اخذ نظريه هيأت نظارت مسافرت‌هاي خارجي كاركنان دولت و درخواست تجديد نظر در منصوب مأموريت هايي كه هيأت مزبور عدم موافقت يا با وقفه نتيجه را اعلام مي‌نمايد.

3 - اخذ فرم نمونه الف از مأمورين اعزامي به خارج از كشور و ارسال درخواست اعلام نظر به انضمام فرم مذكور به اداره كل حراست

4 – تكميل و تحويل مدارك به منظور اخذ ويزا به سفارت خانه

5 - هماهنگي با مأمورين اعزامي در خصوص تاريخ و ساعت شروع مأموريت به منظور تهيه بليط هواپيما

6 - صدور حكم مأموريت و ارسال رونوشت به ادارت مربوطه

7 - ارسال حكم مأموريت ، بليط هواپيما، فيش عوارض خروج از كشور و گذرنامه متضمن ويزا به واحد مربوطه

8 - درخواست صدور دعوت نامه از سوي شعب خارج از كشور بانك به منظور ارائه به سفارت خانه ها و اخذ ويزا

9 - اخذ مجوزخروج از كشور جهت عزيمت رئيس و معاون شعبه بغداد ( حدود هر 40 روز يكبار) از طريق وزارت

خانه هاي امور اقتصادي و دارايي و خارجه


عنوان شغل : رئيس دايره تبليغات

زير نظر : رئيس اداره

خلاصه وظايف و مسئوليت‌ها:

دايره تبليغات و سمعي و بصري تحت نظارت معاون اداره روابط عمومي انجام وظيفه مي‌نمايد و مسئوليت و اجراي برنامه‌هاي تبليغاتي بانك به منظور جذب سپرده‌ها و افزايش نقدينگي ازطريق معرفي خدمات بانك و جهت دادن به علايق و انگيزه‌ سپرده‌گذاران و متقاضيان تسهيلات با استفاده از كليه وسايل سمعي و بصري را برعهده دارد.

مشروح وظايف و مسئوليت‌ها:

-         جمع‌آوري نامه‌هاي وارده مربوط به كميته عالي تبليغات و سپس برنامه‌ريزي و آماده‌سازي مقدمات تشكيل كميته عالي تبليغات و بازاريابي و صدور دعوت‌نامه براي اعضاء كميته فوق‌الذكر

-         تدارك صورتجلسه كميته عالي تبليغات و بازاريابي و تهيه گزارشات براي بند‌هاي مطرح شده در صورتجلسه مذكور جهت اتخاذ تصميم حاضرين در كميته

-         نظارت بر صورت‌جلسه كميته تبليغات و اخذ امضاء از اعضاء كميته عالي تبليغات

-         انجام مكاتبات براي اجراي بندهاي تصويب شده و در صورت لزوم برقراري ارتباطات با ساير ادارات مركزي جهت عملياتي شدن مصوبات كميته تبليغات

-         پيگيري مكاتبات مربوط به مصوبات كميته عالي تبليغات و اطمينان از حصول نتيجه

-         تهيه پيش نويس كمپين تبليغاتي سالانه بانك و ارائه آن به كميته تبليغات جهت تصويب

-         كنترل ميزان مصرف بودجه تبليغات در طول سال و ارائه گزارش دوره‌اي به ما فوق

-         تشكيل جلسه و مذاكره با شركت‌هاي سازنده تيزرهاي تبليغاتي و تهيه گزارش جهت اتخاذ تصميم مديريت محترم اداره

-         بررسي‌تيزرهاي ساخته شده مورد سفارش بانك از نظر محتوا، داشتن جذابيت‌هاي تبليغاتي و عدم تعارض با اصول بانك

-         بررسي و اصلاح كنداكتورهاي تبليغات در صدا و سيما و نظارت بر حسن انجام تعهدات صدا و سيما مطابق با كنداكتورهاي تأييد شده قبل از پرداخت صورت‌حساب

-         بررسي درخواست و پيشنهادات واصله به منظور مشاركت بانك در همايش‌ها، سمينارها و جشن‌هاي ملي و مذهبي و برآورد ميزان هزينه‌ مشاركت و ارائه گزارش جهت مديريت محترم اداره و مشاركت در برگزاري مراسم‌ها

-         تشكيل جلسه و مذاكره با شركت‌هاي توليدكننده هدايا و محصولات تبليغاتي و تهيه گزارش جهت مديريت محترم اداره

-         بررسي كليه نامه‌هاي وارده به دايره اعم از درون سازماني (مديريت ارشد بانك و ادارات امور شعب تهران و شهرستان و ادارات مركزي) و برون سازماني و پاسخگويي به آن پس از انجام بررسي‌هاي لازم

-         كنترل نهايي تمامي نامه‌هاي صادره دايره تبليغات و سمعي و بصري اعم از پرداخت صورت‌حساب‌هاي تبليغات در مطبوعات، روزنامه‌ها، صدا و سيما، تبليغات محيطي و صورت‌حساب‌هاي مربوط به انجام طراحي‌هاي تبليغاتي و خريد هدايا و اقلام تبليغاتي و همايش‌ها و ...

-         راهنمايي و ارائه طريق انعكاس و يا پاسخگويي به مسائل و مشكلات ادارات امور شعب تهران و شهرستان‌ها از طريق تلفن و انجام مكاتبات

-         بازخواني قراردادهاي تنظيم شده بين اداره كل روابط‌عمومي و صدا و سيما، سالن‌هاي جشن‌ها و همايش‌ها

-         آماده سازي و در اختيار گذاشتن مقدامات لازم جهت ساخت تيزرهاي تبليغاتي بانك و انجام مكاتبات لازم با ادارات حراست، كارپردازي و ادارات امور شعب و ...

-         برنامه‌ريزي اختصاص بودجه تبليغات ادارات امور و كنترل عملكرد ايشان

-         مشاركت در برگزاري اموري كه از طرف مافوق ارجاع مي‌گردد.

عنوان شغل : رئيس دايره ستاد اقامه نماز و امر به معروف و نهي از منكر

زير نظر : رياست اداره

خلاصه وظايف و مسئوليت‌ها:

1 – تدوين برنامه‌هاي اجرايي جهت ادارات امور شعب و ادارات مركزي

2 - هماهنگي و اقدامات لازم و نيز دعوت از اعضا جهت برگزاري جلسات ماهانه ستاد اقامه نماز و شوراي امور به معروف و نهي از منكر

3 – پيگيري و اجرايي نمودن مصوبات جلسات ستاد اقامه نماز و شوراي امر به معروف و نهي از منكر

4 – دريافت گزارش عملكرد دبيرخانه‌هاي ستاد مستقر در استان‌ها

5 – دريافت گزارش عملكرد روحانيون سراسر كشور و برقراري ارتباط مستمر با 215 ائمه جماعات بانك جهت ارتقاي معنوي و كيفي نمازخانه‌ها و ستاد اقامه نماز و شوراي امر به معروف و نهي از منكر استان‌ها و حضور پرشور كاركنان در نماز جماعت

6 – شركت در جلسات ستاد احياء استان تهران و ارائه گزارش به دبير ستاد

7 – شركت در جلسات ستاد اقامه نماز استان تهران

8 – هماهنگي و برگزاري مراسم جشن در نمازخانه ادارات مركزي در مناسبت‌ها باهمكاري انجمن اسلامي و پايگاه مقاومت بسيج

9 – هماهنگي براي حضور مشاوره ديني در دبيرخانه ستاد جهت رسيدگي به امور ديني و مذهبي همكاران و ارتباط مستمر با ائمه جماعات بانك

10– معرفي همكاران جهت شركت در كلاس‌هاي آموزشي امر به معروف و نهي از منكر

11 – نظارت، رسيدگي و انجام كليه امور اداري مربوط به دبيرخانه

12 – ارائه الگوها و طرح‌هاي ويژه نماز و امر به معروف و نهي از منكر و ارسال به استان‌ها

13 – رسيدگي به   امور رفاهي ائمه جماعات سراسر كشور

14 – تعيين رابطين استان‌ها با دبيرخانه ستاد مركز

مشروح وظايف و مسئوليت‌ها:

-         با توجه به برگزاري جلسات ستاد اقامه نماز و شوراي امر به معروف به صورت ماهيانه، ارسال دعوت‌نامه براي اعضاء، تنظيم صورت‌جلسه و ارسال براي اعضا جهت امضاء و نهايي نمودن مصوبات جلسات در دبيرخانه

-         حضور در ادارات مركزي، شركت در نماز جماعت و بازديد از وضعيت ادارات به اتفاق امام جماعت ادارات مركزي

-         پيشنهاد و پيگيري حق اياب و ذهاب و درخواست استفاده از متل و زائرسرا جهت ائمه جماعت بانك

-         برگزاري همايش نماز و احياي فريضتين با حضور مديران ارشد بانك و ائمه جماعات هر ساله در مشهد مقدس

-         هماهنگي جهت دعوت و شركت كاركنان در مراسم ارتحال حضرت امام (ره) همه ساله

-         تهيه محصولات فرهنگي (پوستر، بنر و ...) و ارسال به نمازخانه‌هايي كه در آنجا اقامه نماز جماعت مي‌شود.

-         برنامه‌ريزي سفر‌هاي استاني به همراه رياست محترم اداره و امام جماعت ادارات مركزي جهت بازديد از نمازخانه ها و ديدار با ائمه جماعت استان و برگزاري جلسه در خصوص بررسي عملكرد شورا در استان‌ها

-         برگزاري مراسم جشن غدير، ولادت حضرت فاطمه و جشن 13 رجب ولادت حضرت علي (ع) در سالن آمفي تأتر حج و زيارت و پخش از شبكه سوم سيما با دعوت از همكاران و خانواده

-         برگزاري مسابقات ويژه‌ها ايام ومناسبت‌ها و فراخوان مقاله‌هاي ذيربط و اهداء جوايز به برندگان

-         اطلاع رساني در خصوص برگزاري كليه مراسم‌ها و مناسبت‌ها از طريق سايت‌ وخبرهاي ارسالي

 

 

 

نويسنده : سعید غفاری

این کاربر 2 مطلب منتشر شده دارد.

نظرات  

 
#1 رجب علی سالاریان 1392-03-09 10:31
سلام.من چندین بار از روابط عمومی بانک ملی دیدن کردم و بهتر از اینها می توانست باشد.سالاریان
 

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.