پنج شنبه, 03 خرداد 1403

 



تاریخچه بیمه معلم

شرکت بیمه معلم بر اساس قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری در سال 1373 با نام بیمه صادرات وسرمایه گذاری تاسیس گردید. این شرکت پس از تصویب شرایط عمومی بیمه نامه های اعتبار صادرات کالا در سال 1374 عملاً فعالیتهای بیمه ای خود را آغاز نموده است و در حال حاضر نیز با مشارکت شرکت ساختمانی معلم، بازرسی مهندسی و صنعتی ایران، سرمایه گذاری کشتیرانی، و بانکهای توسعه صادرات، سرمایه، ملی، صادرات،تجارت، بیمه مرکزی ایران و شرکت کارگزاری بانک توسعه در حال فعالیت می باشد.

با توجه به اینکه این شرکت در رشته های بیمه غیر زندگی مجوز فعالیت دارد، مصمم است با افزایش سرمایه، فعالیت خود را در زمینه بیمه های زندگی و اتکائی گسترش دهد، این شرکت بعنوان اولین شرکت بیمه در فروردین ماه 1384، سهام آن پس از تصویب هیات پذیرش سازمان بورس اوراق بهادار، وارد بورس گردیده است.  

در راستای سیاستهای حمایتی و تامین رفاه معلمان گرامی و پرسنل محترم آموزش و پرورش بخش عمده ای از سهام شرکت بیمه معلم توسط شرکتهای وابسته به آموزش و پرورش و صندوق ذخیره فرهنگیان خریداری شده و مقرر گردیده ضمن فعالیت در بازار بیمه ای کشور خدمات مورد نیاز فرهنگیان گرامی راجع به بیمه درمان تکمیلی، حوادث دانش آموزی، آتش سوزی، مسئولیت، خودرو و سایر محصولات مورد نیاز این گروه از طریق این شرکت فراهم شود.

پس از تبدیل شخصیت حقوقی شرکت از سهامی خاص به سهامی عام درخواست پذیرش شرکت در بورس اوراق بهادار مطرح و در نهایت بیمه معلم در 22/1/84 بعنوان نخستین شرکت بیمه در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد.

سرمایه شرکت در دو مرحله ازمبلغ 20 میلیارد ریال به 9/79 میلیارد ریال افزایش یافت.

نويسنده : هاجر حسن چالكي

این کاربر 13 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.