جمعه, 14 ارديبهشت 1403

 



درآمد مشاع


56-1- درآمد مشاع :‏ افزايش پرداخت تسهيلات دربخش مسكن وعامليت تامين مسكن اقشاركم درآمد جامعه درقالب طرح مهر بعهده اين بانك بوده كه باعث افزايش ميزان در آمد دراين بخش گرديده است .
56-2- سهم سودسپرده گذاران ازدرآمدمشاع : باتوجه به نيازشديد به نقدينگي ،بانك اقدام به جذب سپرده به طرق مختلف نمود كه دردوبخش سپرده هاي كوتاه مدت واوراق مشاركت بااستقبال مواجه گرديد ودرنهايت منجربه افزايش سودپرداختي بيشترازحدپيش بيني گرديد.
56-3- سودوكارمزدپرداختي به سايرمنابع : افزايش عملكرد دراين بخش ناشي ازپرداخت سودتسهيلات مسكن مهروسودخط اعتباري وتسهيلات دريافتي ازبانك مركزي بابت تامين مالي صورت گرفته است.
56-4- هزینه های پرسنلی:
در این بخش علی رغم افزایش 10 درصدی سقف حقوق و دستمزد طبق بخشنامه شماره 65699مورخ 1390/3/29 معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، در زمان تخصیص بودجه پرسنلی افزایش 6% دراین بخش مدنظر قرار گرفته شده که دراین قسمت بدون در نظر گرفتن پرسنل جدید، با کمبود اعتبار معادل 4% در سرفصل حقوق و دستمزد مواجه شدیم. این مهم با در نظر گرفتن پرسنل جدید استخدامی طبق مصوبه شماره 195/45 مورخ 1389/8/16 هیات مدیره محترم بانک، نمود بیشتری پیدا کرد.

همچنین افزایش ضريب حقوقی، اکثر سرفصل های پرسنلی منجمله مزایا و کمک ها و فوق العاده ها را متاثر خواهد کرد که با توجه به استخدام 1000نفر پرسنل جدید الاستخدام در سال جاری و تبدیل وضعیت 500نفر از همکاران شرکتی مشکل حادتر خواهد شد. از دلایل دیگر افزایش پرداختهای پرسنلی، افزایش کمک هزینه ایاب و ذهاب، کمک هزینه رفاهی و کمک هزینه غذا طبق بخشنامه مذکور می باشد. این درحالیست که اعتبار کلیه سرفصل های عنوان شده با مبالغ مصوب و تعداد پرسنل سال گذشته از طرف معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی به این بانک تخصیص داده شده است. همچنين انحراف موجود در سرفصل بازنشستگي و پس انداز و تعهدات اكچوئري بابت ذخيره مورد نياز ناشي از محاسبات اكچوئري و تعهدات آتي صندوق پس انداز بازنشستگي بانكها مي باشد .

56-5- هزینه های اداری:
در این بخش باتوجه به جابجایی ساختمان ادارات مرکزی که هزینه های غیر قابل احتساب را با خود به همراه داشته و عدم تخصیص بودجه کافی از سوی معاونت برای فعالیت های جاری، مشکلات خاص خود را بوجود آورده است که سرفصل های حمل و نقل اشیاء، سایر خدمات و مواد مصرف شدنی را تحت تأثیر قرار داده است. از سوی دیگر بدلیل حذف یارانه ها و عدم پیش بینی آن در بودجه، در سرفصل های آب، برق و سوخت و ارتباطات و مخابرات با کمبود شدید اعتبار روبرو هستیم، در بخش اجاره نیز با توجه به ساختمانهای استیجاری موجود و تجدید قراردادهای قبلی و افزایش اجاره بها و عدم تخصیص بودجه کافی انحراف از 12/N مشاهده می گردد.
نويسنده : زهرا کارگر

این کاربر 62 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.