پنج شنبه, 27 ارديبهشت 1403

 



نقش روابط عمومي شركت مخابرات ايران

نقش روابط عمومي شركت مخابرات ايران در توسعه ي فرهنگ ارتبازات و فناوري هاي اطلاعات

چكيده
تحولات ناشي از پيشرفت فناوري هاي ارتباطي و نياز روزافزون به كارگيري آن توسط مردم، زمينه‌ي آشنايي و بستر سازي فرهنگي را مي طلبد كه اين امر توسط يك روابط عمومي كارآمد و همگام با مخاطبان سازمان ميسر خواهد بود كه از سازمان روابط عمومي شركت مخابرات انتظار مي رود بتواند تحقق اين امر را در جامعه‌ي رو به توسعه‌ي ايران امكان پذير سازد.
از آنجا كه شركت مخابرات ايران يكي از بزرگترين دستگاه هاي اجرايي است كه نقش بسيار تعيين كننده در بستر سازي استفاده از فناوري هاي نوين ارتباطي دارد و با توجه به اين كه استفاده از اين فناوري ها توسط اقشار مختلف مردم جامعه نياز به اطلاع رساني آگاهي بخشي و فرهنگ سازي دارد، لذا در اين پژوهش سعي شده نقش روابط عمومي آن سازمان در توسعه ي فرهنگ ارتباطات و فناوري هاي اطلاعات بررسي شود.
در اين پژوهش، از روش نمونه گيري هدفمند استفاده شد. جامعه ي آماري، مردم شهر تهران بودند و جامعه ي نمونه را از سنين 15 تا 75 سال كه در شمال و جنوب تهران سكونت داشتند تشكيل داده اند.
روش پژوهش، پيمايشي و ابزار اندازه گيري پرسشنامه مي باشد.
با توجه به تحقيقات انجام شده در اين پژوهش، تبليغات و آموزش روابط عمومي شركت مخابرات ايران در زمينه ي استفاده ي مردم از خدمات جديد ارتباطي، كم و ناكافي بوده است. به طوري كه طبق آمار به دست آمده، اثر مردم با اين سرويس ها و خدمات فناوري اطلاعات و طريقه به كارگيري و استفاده از آن، آشنايي كمي دارند، همچنين روابط عمومي ان سازمان نتوانسته است در زمينه ي لزوم استفاده از اين فناوري ها مردم را متقاعد و در جامعه فرهنگ ساز نمايد.
كليد واژه: روابط عمومي، اطلاع رساني، فرهنگ سازي، فناوري اطلاتعات و ارتباطات، روابط عمومي شركت مخابرات ايران
 
مقدمه
زندگي در عصر حاضر و تحولات آن همچنان كه نيازهاة پرسش ها و مشكلات تازه اي را پديد آورده، را حل ها و شيوه هاي پاسخگويي به پرسش ها و روش هاي برآوردن احتياجات بشر امروزي را هم پييش پاي او نهاده است. مي دانيم كه ارتباط مستقيم و روش هاي سنتي اطلاع رساني، ديگر پاسخگوي عطش روزافزون جوامع پيچيده ي امروزي نيست كه سخت تشنه ي دانستن و تحليل كردن و پردازش اطلاعات و اخبارند. بخ همين خاطر نيز روش ها، رسانه ها و وسايل نوين ارتياطي به ميدان آمده توانسته اند با وسعت و سرعت انتقال اطلاعات و اخبار، فاصله ها را تقريباً از ميان بردارند.
به دليل نياز جامعه به ارتباطات و استفاده از فناوري هاي روز دنيا و ورود ايران به دهكده ي جهاني، اين پژوهش سعي دارد نقش شركت مخابرات ايران به عنوان متولي فناوري اطلاعات و نقش روابط عمومي آن سازمان را در سازمان را در توسعه ي فرهنگ ارتباطات و فناوري اطلاعات مورد بررسي قرار دهد و در آن به مواردي چون روابط عمومي، روابط عمومي شركت مخابرات،شركت مخابرات ايران، توسعه، فرهنگ، ارتباطات، و فناوري اطلاعات شاره خواهد شد. همچنين به سوالاهاي زير پاسخ داده مي شود: ميزان آشنايي مردم با انواع خدمات جديد مخابراتي چه اندازه است؟ آيا روابط عمومي شركت مخابرات در جهت آشنايي مردم با فناوري هاي اطلاعاتي در جامعه، فرهنگ سازي كرده است؟ آيا مردم از برنامه هاي آموزشي و اطلاع رساني در زمينه ي استفاده از فناوري هاي جديد ارتباطي روابط عمومي شركت مخابرات رضايت داشتند؟ آيا روابط عمومي شركت مخابرات در زمينه ي اطلاع رساني در جهت استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات موفق عمل كرده است؟ در اين پژوهش از روش پيمايشي استفاده شده است.
فرهنگ ارتباطات و فناوري هاي اطلاعات
    ما در عصر ارتباطات زندگي مي‌كنيم كه براي بقاي خود به ارتباطات رسانه اي و فناوري اطلاعات وابسته است. فناوري ابزاري است كه به ما امكان ايجاد، انتشار و ذخيره ي اطلاعات را مي دهد. امروزه بيش از هر زمان ديگري، رقابت، رونق اقتصادي و آزادي، تنها اصول بين المللي مشروع براي ارزيابي موفقيت يك ملت هستند و يكي از ضروريات براي دستيابي به اين موفقيت، تنها در اختيار داشتن اين فناوري نيست، بلكه دانش استفاده از اين فناوري است. بي شك فناوري اطلاعات، بيشتر تعاملات انسانها را در سراسر دنيا ( به گونه اي خوب يا بد) تغيير داده است.تجارت، بانكداري، آموزش و داد و ستد، همگي به جريان اطلاعات بستگي دارند و با فناوري جديد ارتباطات مانند كامپيوتر، ماهواره، تلويزيون، ليزر، فيبر نوري، ريز تراشه و تلفن هاي هوشمند تسهيل مي شوند.
شركت مخابرات، با استفاده از نيروي انساني،امكانات، تجهيزات و فناوري روز دنيا، برقراري سريع ارتباطات مخابراتي را در سطح ملي و بين المللي با حداقل زمان ايجاد كرده است. از جنبه ي ديگر خدمات شركت مخابرات در بسياري در بسياري موارد كاهش هزينه و رفع مشكلات ترافيكي و تردد و جلوگيري از اتلاف وقت را نيز به دنبال دارد و در توسعه ي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي به عنوان عامل زير بنايي به حساب مي‌آيد. خدمات اين سازمان، بخش اعظمي از نيازهاي ارتباطي جامعه را برطرف مي سازد و اين خدمات ارتباطي كه با استفاده از فناوري هاي جديد امكان پذير شده است، براي استفاده ي بهينه و سهولت به كارگيري در بين اقشار مختلف جامعه، نياز به شناسايي و آموزش دارد كه در غير اين صورت از كارايي مفيد برخوردار نخواهد بود.
توسعه‌ي فرهنگ ارتباطات و اطلاع رساني در جهت استفاده از فناوري هاي اطلاعات در جامعه، از طريق يك پل ارتباطي ميان مردم و مسئولين، به نام ((روابط عمومي)) امكان پذير خواهد بود. روابط عمومي نيز همانند ارتباطات، فرآيندي است كه شامل تحقيق، برنامه ريزي، اجرا و ارزيابي مي‌شود. هدف اصلي، بهره مندي از حمايت مردم از طريق برقراري يك ارتباط موثر و دو طرفه است.
يكي از مسئوليت هاي اصلي كارگزاران روابط عمومي، برقراري و گسترش روابطمطلوب با مخاطبين در سطح مالي و بين المللي است. علاوه بر برقراري و گسترش ارتباطات، كارگزاران روابط عمومي ميزان آگاهي و درك را افزايش مي دهند و از طريق از طريق ارتباطات و ديگر فعاليت ها حسن نيت به وجود مي آورند، حال اين مسئله مطرح مي شود كه آيا روابط عمومي شركت مخابرات به عنوان يك ((پل ارتباطي)) توانسته است در جهت گذار از جامعه ي سنتي و بسته به سوي جامعه ي باز و مدرن وظيفه ي هدايت و اطلاع رساني و آموزش به مردم را به درستي انجام دهد؟ و در اين مسير تا چه حد موفق بوده است؟
براي تحقق اين امر به مسئله ي ((نقش روابط عمومي شركت مخابرات در توسعه ي فرهنگ ارتباطات و فناوري اطلاعات)) مي پردازيم.
از آنجا كه شركت مخابرات ايران به عنوان اصلي ترين و مهم ترين متولي ظهور فرهنگ ارتباطات و فناوري اطلاعات در كشور محسوب مي شود، كارگزاران روابط عمومي آن سازمان نه تنها بايد عصر جديد ارتباطات و اطلاعات را درك كنند و توانايي استفاده از اين فناوري ها را داشته باشند بلكه بايد در جهت توسعه ي فرهنگ ارتباطات و فناوري اطلاعات در جامعه بكوشند زيرا در يك سازمان كارگزاران روابط عمومي، علاوه بر برقراري و گسترش ارتباطات ميزان درك و آگاهي مردم را افزايش داده و همچنين مي تواند نحوه ي استفاده از اين را نيز به آنان بياموزند و بدين طريق جامعه را از قابليت هاي بي شمار فناوري هاي جديد ارتباطات بهره مند سازند تا مردم بتوانند با استفاده از اين خدمات و به كارگيري آنها در زندگي روزه مره به نيازهاي اطلاعاتي خود پاس داده و از آن در جهت سهولت و تسريع در امور زندگي بهره گيرند.
اين در حالي است كه مشاهده مي گردد در جامعه ي ايران كه جامعه اي است در حال گذر از سنتي به مدرن، بسياري از افراد به علت عدم آشنايي و آموزش لازم، براي انجام امور جاري خويش قادر به به‌كارگيري فناوري هاي جديد اطلاعات نيستند و فرهنگ استفاده از آن را پيدا نكرده اند و امور جاري خود از قبيل ( ثبت نام دانشگاه ها يا موسسات، امور بانكي از قبيل پرداخت قبوض يا دريافت و پرداخت وجوه يا ارسال آن، خريدهاي اينترنتي داخل و خارج از كشور، خريدهاي الكترونيك از فروشگاه ها، استفاده از كارت هاي الكترونيكي و امتيازات فراوان آنها، استفاده از امكانات گوناگون تلفن هاي همران، تجارت الكترونيك و ...) را نمي توانند انجام دهند.
فرضيه‌هاي تحقيق عبارتند از :
به نظر مي‌رسد بين اطلاع رساني روابط عمومي شركت مخابرات ايران و استفاده مردم از سرويس ها و فناوري هاي جديد مخابراتي رابطه وجود دارد.
به نظر مي‌رسد بين فرهنگ سازي روابط عمومي شركت مخابرات ايران و استفاده مردم از سرويس ها و فناوري هاي جديد مخابراتي رابطه وجود دارد.
به نظر مي‌رسد بين ميزان آشنايي مردم و استفاده ي انها از سرويس ها و فناوري هاي جديد مخابراتي رابطه وجود دارد.
به نظر مي‌رسد بين ميزان رضايت مردم از برنامه هاي آموزشي و اطلاع رساني روابط عمومي شركت مخابرات و استفاده ي آنها از سرويس ها و فناوري هاي جديد مخابراتي رابطه وجود دارد.
به نظر مي‌رسد بين سن فرد و استفاده ي وي از سرويس ها و فناوري هاي جديد مخابراتي رابطه وجود دارد.
به نظر مي‌رسد بين تحصيلات فرد و استفاده ي وي از سرويس ها و فناوري هاي جديد مخابراتي رابطه وجود دارد.
به نظر مي‌رسد بين منطقه ي سكونت فرد و استفاده ي وي از سرويس ها و فناوري هاي جديد مخابراتي رابطه وجود دارد.
نقش روابط عمومي در فرهنگ سازي
روابط عمومي دقيقاً همان چيزي است كه معناي خودكلمه نمايان مي‌شود يعني روابط با عموم مردم. انسان‌ها هرگز نمي‌توانند در انزوا زندگي كنند ما احتياج به گفتگو و تعامل و در ميان گذاشتن نظراتمان با يكديگر داريم. بدين ترتيب انسان‌ها پس از به دنيا آمدن، روابط عمومي را تجربه مي‌كنند. (ديوا كار شارما، 1384، 21)
ما در عصري پر از وابستگي ها زندگي مي كنيم، عصري كه در آن همگي ما براي ارضاي خود به شكل روز افزوني به يكديگر وابستگي داريم و نمي توانيم بدون ارتباط با ديگران به اهداف خود برسيم. ارتباط انسان ها به وجود آورنده ي جامعه ي انساني است. فرهنگ در جوامع انساني نيز بدون ارتباط موجوديت نمي يابد. بنابراين گسترش و توسعه ي ارتباط ميان انسان ها مي‌تواند موجب توسعه ي فرهنگ شود. ( حميد ايليايي)
هدف فرهنگ سازي دادن احساس هويت به اعضاي سازمان است به طوري كه در آنان نسبت به باورها و ارزش ها تعهد ايجاد كند. ارزشها موجب تقويت و ثبات هر چه بيشتر سازمان مي گردند و باعث مي شوند تا افراد تازه وارد به وجود فعاليت و رويدادهاي سازمان پي ببرند و آنها را درك كنند. قدرت فرهنگ بيانگر يا نشان دهنده ي توافقي است كه بين اعضاي يك سازمان در رابطه با اهميت ارزش هاي خاص وجود دارد. اگر اتفاق نظركاملي درباره ي اهميت اين ارزش ها وجود داشته باشد، سازمان داراي فرهنگي قوي است و اگر توافق چندان زيادي وجود نداشته باشد، آن فرهنگ ضعيف مي‌باشد.
روابط عمومي از طريق مديريت نهادي بايستي سعي كند تا خود نمونه اي از ارزش هاي سازماني باشد و با كارها و اعمال خود آن را به ثبا رساند. به طور كلي روابط عمومي براي عملي كردن نقش فرهنگ سازي لازم است در زمينه هاي زير فعاليت نمايد:
خلق ارزشهاي جديد از طريق تضعيف ارزش هاي نامطلوب و تقويت ارزش هاي فرهنگي مطلوب
تغيير فرهنگ سازماني از طريق ارزش هاي نامطلوب و تقويت ارزش هاي فرهنگي مطلوب
تغيير فرهنگ سازماني از طريق دادن شناخت به كاركنان سازمان
داشتن نقش قهرمان فرهنگي در سازمان جهت الگوبرداري ديگران
ايجاد انسجام فرهنگي در بين كليه ي كاركنان به شكلي كه همه داراي يك فرهنگ مشترك و قوي شوند.
ايجاد موج هاي فرهنگي جديد و به تعبيري ايجاد خلاقيت در فرهنگ سازماني
نهادي كردن فرهنگ سازمان از طريق اجراي درست سياست ها و برنامه هاي سازمان. ( صبري، 1384، 40)
روابط عمومي و شاخصخ هاي رسانه اي از موضوعاتي است كه امروزه مورد توجه بخش عمده اي از محققان و پژوهشگران قرار گرفته است.
يك روابط عمومي كارآمد بايد با بهره گيري مناسب از ابزارهاي ارتباطب آشنا باشد كه مهمترين ابزار پاسخگويي روابط عمومي ها در ارتباط با مخاطبان رسانه هاي جمعي هستند كه به عنوان حلقه ي واسط اطلاع رساني بين دولت و اقشار مختلف مردم بيشترين و موثرترين نقش را ايفاگر هستند. براي اين كه بتوان با مخاطبين سازمان ها ارتباط صحيح و مناسب برقرار كرد روابط عمومي ها بايد از روش‌ها و ابزارهاي ارتباطي، نوشتاري و گفتاري ، ديداري و شنيداري بهره جويند تا بتوانند به مسئوليت مهم و حسساس خود در سازمان عمل نمايند. ( وب سايت كاظمي دينان، روابط عمومي و رسانه ها)
شركت مخابرات ايران
    امروزه ميزان توسعه ي ملي هر كشور را با معيار توسعه ي ارتباطات مخابراتي در آن كشور ارزيابي مي كنند. هدف ارتباطات مخابراتي اين است كه در مناسب ترين وضع اقتصادي، مسافرت هاي غير ضروري را حذف كند مراجعات مردم را به سازمان هاي دولتي كاهش دهد و ضمن برقراري ارتباط همه جانبه، موجب صرفه جويي در اوقات و هزينه هاي جامعه شود. از سوي ديگر امروزه ضرورت و اهميت استفاده از شبكه هاي علمي و تحقيقاتي جهان براي بسياري از دانش پژوهان در اثر رشته ها قطعي است. سرمايه گذاري در زمينه ي مخابرات به يكپارچگي ملي و مدرن سازي كشور كمك خواهد كرد و از طريق خدمات مخابراتي كه شيوه اي كارآمد و ارزان قيمت در مقايسه با حمل و نقل است مي‌توان به رشد و توسعه دست يافت. توسعه‌ي مخابرات به تقويت هماهنگي صنعتي و برنامه ريزي بهتر در زمينه‌ي تداركات قيمت ها و درك بهتر نيروهاي حاكم بر بازار منجر خواهد شد و مي توان با ارائه ي خدمات سريع در جهت ذخيره ي جا حمل و نقل و يافتن محل اقامت به توسعه ي صنعت توريسم نيز كمك كند. اين تكنولوژي مي تواند در مناطق روستايي از طريق ايجاد آگاهي در ميان كشاورزان در زمينه ي مسائلي چون بازار قيمت و عرضه و تقاضا به رونق كشاورزي كمك كند و تقسيم عادلانه ي كمك هاي عمراني را سهولت بخشد.
روابط عمومي شركت مخابرات ايران
    روابط عمومي در عصر اطلاعات به همگوني و همساني با فرآيند اطلاعات در جهت نو شده است. با ايجاد و گسترش زيرساخت هاي ارتباطي، ايجاد شبكه هاي اطلاعاتي و جذب نيروهاي متخصص و آموزش و آموزش نيروهاي موجود اين امكان فراهم مي شود كه سيستمي اطلاع شناس پديد آوريم تا بتواند با بهره گيري از آنها خط ارتباط دوسويه ميان مردم و سمازمان را براي درك و پذيرش و همكاري بيشتر و دريافت بي واسطه و مستمر آراء، نظرها و افكار مردم برقرار كند.
براين اساس واحدهاي مختلف در روابط عمومي شركت مخابرات عهده دار فعاليت هايي براي ايجاد ارتباط دوسويه در خصوص ارائه ي خدمات بهتر و بيشتر به مشتريان مي باشند.
فعاليت واحدهاي روابط عمومي شركت مخابرات
ساختار دفتر روابط عمومي شركت مخابرات ايران بدين صورت است كه پس از مدير كل، معاون و پس از آن ادارات و واحدهاي زير قرار دارد:
* اداره اطلاع رساني شامل دو واحد:
واحد اطلاعات و آمار
واحد اطلاع رساني و رايانه و سايت
* اداره انتشارات شامل دو واحد :
واحد تحريريه
واحد انتشارات
* واحد پژوهش و برنامه ريزي
* اداره اجتماعي فرهنگي، شامل دو واحد:
-    واحد ارتباط با رسانه ها
-    واحد سمعي و بصري
* واحد نمايشگاه ها و سمينارها ( تبليغات)
* امور اداري، دبرخانه، خدمات و حسابداري
* ادراه بين الملل
در اين ژوهش مردم شهر تهران كل جامعه ي آماري را تشكيل مي دهند بنابر آمار بدست آمده از شركت مخابرات آمار مشتركين تلفن همراه و ثابت حدود هشت ميليون نفر اعلام شده است.
در پژوهش حاضر افرادي كه سن آنها بين 15 تا 75 سال است و در مناطق شمال و جنوب تهران سكونت داشتند به عموان جامعه ي نمونه انتخاب شدند. به دليل اين كه بيشتر استفاده كنندگان از سرويس هاي مخابراتي در اين گروه سني قرار دارند اين گروه سني براي نمونه در نظر گرفته شده است.
اين تحقيق با هدف بررسي "نقش روابط عمومي شركت مخابرات در توسعه ي فرهنگ ارتباطات و فناوري هاي اطلاعات" انجام گرفته است. بعضي ار نتايج حاصل از آن به شرح ذيل است: (جدول 1)
از جدول شماره ي 1 چنين استنباطي مي شود كه 198 نفرمعادل 5/49 درصد از پاسخگويان، ميزان موفقيت روابط عمومي شركت مخابرات در زمينه ي اطلاع رساني را كم دانسته كه نشانگر آن است كه از نظر پاسخگويان اطلاع رساني به مردم توسط روابط عمومي شركت مخابرات با موفقيت زيادي همراه نبوده است. (جدول 2)
با توجه به جدول فوق، 214 نفر معادل 5/53 درصد از پاسخگويان، اعتقاد داشتند كه اطلاع رساني توسط روابط عمومي شركت مخابرات در زمينه ي فناوري هاي جديد بر استفاده ي مردم تاثير زيادي دارد. اين بدان معناست كه هر چه اطلاع رساني بيشتر باشد، استفاده از اين امكانات و فناوري هاي بيشتر خواهد بود.
از جدول شماره ي 10 چنين استنباط مي شود كه 226 نفر معادل 5/56 درصد از افراد پاسخگو اعتقاد داشتند كه روابط عمومي شركت مخابرات، نيازهاي آنهاي را زمينه ي آشنايي با سرويس هاي مخابراتي به ميزان كم برآورده كرده است.
فرضيه اول:
به نظر مي رسد بين اطلاع رساني روابط عمومي شرشكت مخابرات ايران و استفاده ي مردم از سرويس ها و فناوري هاي جديد مخابراتي رابطه وجود دارد. آزمون محاسبه شده ي كار اسكوئر با 5 درسد خطلا و 95 درصد اطمينان نشان مي دهد كه اين رابطه اثبات شده است.

فرضيه دوم:
به نظر مي رسد بين فرهنگ سازي روابط عمومي شركت مخابرات ايران و استفاده ي مردم از سرويس ها و فناوري هي جديد مخابراتي رابطه وجود دارد. آزمون محاسبه شده ي خي‌2 با 5 درصد خطا و 95 درصد اطمينان نشان مي دهد كه رابطه اثبات شده است.
فرضيه سوم:
به نظر مي رسد بين ميزان آشنايي مردم و استفاده ي آنها از سرويس ها و فناوري هاي جديد مخابراتي رابطه وجود دارد. آزمون محاسبه ي شده ي خي‌2 نشان مي دهد كه اين رابطه را 1 درصد خطا و 99 درصد اطمينان اثبات مي شود.
فرضيه چهارم:
به نظر مي رسد بين ميزان رضايت مردم از برنامه هاي آموزشي و اطلاع رساني روابط عمومي شركت مخابرات و استفاده ي آنها از سرويس ها فناوري هاي جديد مخابراتي رابطه وجود دارد. آزمون محاسبه شدهي خي‌2 با 5 درصد خطا 95 درصد اطمينتان نشان مي دهد كه رابطه اثبات نشده است.
نتيجه‌گيري و تحليل
با توجه به نتايجي كه از بررسي هاي فوق به دست آمده، مي توان چنين نتيجه گيري نمود كه عملكرد روابط عمومي شركت مخابرات در اطلاع رساني به مردم و همچنين آموزش فناوري هاي اطلاعات و ارتباطات به افراد جامعه، حتي در ميان قشر تحصيلكرده و جوان در زمينه ي استفاده از فناوري هاي فوق موفقيت كمي حاصل نموده است، زيرا ان سازمان در فعاليت هاي برون سازماني خود از روش هايي همچون تبليغات و اطلاع رساني از طريق رسانه هاي جمعي، قبوض تلفن همراه، سرويس پيام كوتاه تلفن همراه يا SMS براي استفاده ي مردم از سرويس ها و خدمات مخابراتي بسيار كم استفاده نموده است كه اين اطلاع رساني به فعاليت ها و تبليغات بيشت ر و گستره تري در سطح جامعه نياز دارد، به طوري كه اكثريت مردم با روابط عمومي شركت مخابرات فعاليت هاي آن آشنايي كمي دارند.
همچنين روابط عمومي شركت مخابرات نتوانسته است مردم را در لزوم استفاده از فناوري هاي جديد همچون بانكداري الكترونيكي، كه در كشورهاي پيشرفته و توسعه يافته يك ضرورت به حساب مي آيد و كاهش بار ترافيك و در نتيجه كاهش آلودگي هوا و هزينه هاي تردد، و صرفه جويي در وقت، مصرف سوخت و كاغذ، بالابردن امنيت جاني و مالي انسان ها، و بسياري مزيت هاي ديگر درا به همراه دارد متقاعد سازد. به كارگيري و استفاده از خدمات ارتباطي كه شركت مخابرات بستر آن را در كشور فراهم آورده است، به يك فرهنگ سازي گسترده نياز دارد همانطور كه مي دانيم از اصلي ترين وظايف و مسئوليت هاي روابط عمومي يك سازمان اطلاع رساني و فرهنگ سازي درباره ي توليدات، فعاليت ها و سياست هاي سازمان متبوعش مي باشد. روابط عمومي شركت مخابرت در زمينه ي فعاليت هاي شركت مخابرات و برخورداري از فناوري هاي اطلاعات و ارتباطات از روش هاي گوناگوني چون چاپ بيلبورد، پوستر، اطلاعيه، بروشور، بولتن، ماهنامه و ... به پرسنل شركت مخابرات به اطلاع رساني مي پردازد. به نظر مي رسد اگر روابط عمومي شركت مخابرات بتواند به همين نحو اين اطلاعات را به بيرون از سازمان و به مردم نيز منتقل نمايد. تاثير بسزايي در آشنايي مردم با فعاليت هاي شركت مخابرات و همچنين آشنايي بيشتر مردم با فناوري هاي نوين ارتباطات و اطلاعات و استفاده ي آنان از اين فناوري ها خواهد داشت.

نويسنده : آمنه رحمانی

این کاربر 3 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.