شنبه, 29 ارديبهشت 1403

 



tarikhche shahrdari

تاسيس و راه اندازي شهرداري دركرج

تعريف :

شهرداري مؤسسه اي است عمومي و غير دولتي كه در حدود وظايف و اختيارات تعيين شده بر اساس قانون مكلف به ارائه خدمات شهري و رفاهي در محدوده معين بوده و اين فعاليتها با توجه به برنامه ها و بودجه مصوب و همچنين قوانين و مقررات موضوعه زير نظر شوراي اسلامي شهر و با هماهنگي و راهنماييهاي وزارت كشور تحقق مي يابد .

شهرداري كرج در دهه سال 1330 تأسيس شد ، اين سازمان در ابتدا سازماني بسيار كوچك با وظايف و اختيارات محدود بود . به موازات گسترش شهر كرج ، سازمان شهرداري نيز در چارچوب مقررات قانوني گسترش يافت ، به طوري كه علاوه بر ستاد مركزي ، ده شهرداري منطقه اي نيز آن را در برمي گيرد و از معاونتهاي مختلفي چون اداري و مالي ، شهرسازي و معماري ، خدمات شهري ، حمل و نقل و ترافيك ، فرهنگي و اجتماعي ، فني و عمراني و هماهنگی و برنامه ریزی تشكيل مي شود .
 به علاوه ، در كنار اين معاونتها چه در حوزه ستاد مركز و چه در حوزه مناطق دهگانه ، سازمانهايي تخصصي مسئوليت انجام بخشي از وظايف شهرداري را به عهده گرفته اند كه عبارتند از : سازمان خدمات موتوري ، سازمان اتوبوسراني ، سازمان تاكسيراني ، سازمان بهشت سكينه ، سازمان بازيافت مواد ، سازمان پاركها و فضاي سبز ، سازمان ميادين ميوه و تره بار ، سازمان قطار شهري ، سازمان ترمينالها و سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني .

نويسنده : فاطمه كائيد شرف

این کاربر 3 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.