سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403

 



روابط عمومی - کارشناسی

شهروند نمونه در طرح باغ بام

روابط عمومی و شیوه های تولید و تهیه عکس

1 – عکاسان ویژه روابط عمومی

2 – عکاسان محلی

3 – عکاسان دیگر سازمان ها

4 – از طریق افراد

5 – کارکنان

6 – سفارتخانه ها و کنسولگری ها

7 – خبرنگاران عکاس

8 – خبرگزاری ها

9 – برنامه های تلویزیون

10 – فیلم های سینمایی و مستند

11- روزنامه ها و مجله ها ( جدا کردن عکس )

12- آرشیو

13- اینترنت

کاربرد عکس در روابط عمومی در بخش انتشارات

1- استفاده در بروشور کاتالوگ، کتاب، تراکت، جزوه های آموزشی، تحقیقی و علمی

2 – استفاده در کارت های دعوت، کارت های تبریک و تسلیت

3 – استفاده در استند ها و بیلبوردها

4- استفاده در نشریه داخلی

5 – استفاده در گزارش های عملکرد

6 – استفاده در پوستر

7 – استفاده در برنامه ها

8 – استفاده در فولدر ها

9 – استفاده در کتاب سال

10 – استفاده در تمبرهای ویژه


در بخش ارتباط با رسانه

در اطلاع رسانی و خبر رسانی از طریق مطبوعات ، تلویزیون و خبرگراری ها و استفاده در خبر، گزارش، مقاله مصاحبه و ... چون:

1- عکس، خبر و مطلب را برای تماشاچی و مخاطب انتخاب می کند

2- عکس، وسیله زیبای در صفحات روزنامه ها ، مجلات و کتاب است

3 – عکس، امکان مشاهده آنچه را که در صفحه است فراهم می سازد

4 – عکس، مستقیما خواننده و مخاطب را در حادثه قرار می دهد

5 – استفاده از عکس در بولتن خبری روزانه یا هفتگی

6 – عکس به خودی خود خبر است

7 – عکس خبر را مستند و تکمیل می کند

8 – عکس وسیله سرگرمی است

9 – عکس به قولی نمک صفحه است

عکس های مورد نیاز بخش ارتباط با رسانه ها

1- عکس هایی از فعالیت های فرهنگی و هنری سازمان، همایش ها و گردهمایی ها، نمایشگاه ها، جشنواره ها، بازدیدها، برگزاری مراسم مختلف و میهمانی ها و جشن ها

2 – عکس هایی از سفرها و بازدیدهای رسمی، گردانندگان و متخصصان و کارشناسان سازمان در داخل و خارج کشور

3- عکس های پرسنلیاز مقامات، گردانندگان، کارکنان، اعضای هیات مدیره ... سازمان

4- عکس های خبری و گزارشی از فعالیت های سازمان

5 – عکس هایی از مصاحبه های مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی

6 – عکس های هنری با توجه به نوع فعالیت های سازمان

7 – عکس های آرشیوی


بخش فعالیت های فرهنگی

1- تهیه عکس هایی هنری از فعالیت های سازمان و تاسیسات و تجهیزات سازمان و حضور مقامات و شخصیت های مملکتی و علمی برای نصب در بخش های مختلف سازمان

2 – تهیه عکس های مورد نیاز برای همایش ها و نمایشگاه ها و مراسم گوناگون از فعالیت های مختلف سازمان

3 – تهیه عکس هایی از سخنرانان، شخصیت های مختلف سیاسی، علمی، هنری و فرهنگی که در مراسم مختلف و جلسات گوناگون و بازدیدها حضور پیدا می کنند.

بخش سمعی و بصری

1- ایجاد یک آرشیو غنی از تصاویر کلیه رخدادها، فعالیت ها محصولات، ساختمان ها و بخش های مختلف سازمان و همچنین گردانندگان و پرسنل کلیدی سازمان

2 – تامین و تهیه تصاویر مورد نیاز بخش های مختلف

3- استفاده از عکس برای فیلم های سینمایی داستانی و فیلم های مستند

بخش تبلیغات

1- استفاده از عکس برای تبلیغات در آگهی های مطبوعاتی، تراکت ها، استندها، بیلبوردها، پوسترها، فولدرها، بروشورها

2- استفاده از عکس در تیزرهای تبلیغاتی تلویزیونی

3- استفاده عکس در فیلم های تبلیغاتی برای نمایش در سینماها

نويسنده : محبوبه دهستانی

این کاربر 12 مطلب منتشر شده دارد.

نظرات  

 
#1 رجب علی سالاریان 1392-03-09 11:03
ممنون از شما
 

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.