شنبه, 15 ارديبهشت 1403

 



کاربینی ماهنامه مدیریت ارتباطات

 بخش دوم: سلام به همه دوستان عزیزی که برای مطالعه مطلب کاربینی من وقت می گذارند.

جای بسی سعادت است برای بنده که توانستم مطالب بخش هماورد مهارتی خودم را در محیط صمیمی ماهنامه وزین "مدیریت ارتباطات" تهیه کنم. در مدت حدود یک هفته حضورم در دفتر نشریه مذکور واقع در خیابان ویلا/ خ پورموسی/پلاک 34 ،تجربیات بسیار گرانبهایی از سردبیر محترم این نشریه- امیر لعلی عزیز- و نویسندگان محترم کسب کردم که انشاء الله بتوانم آن را به نحو احسن در اختیار شما مخاطبان عزیز قرار دهم.قبل از اینکه بروم سر اصل مطلب، فرصت را مغتنم می شمارم و از مدیر مسئول محترم ماهنامه جناب آقای "امیرعباس تقی پور" کمال تشکر را می نمایم.

روز اول حضور(2ساعت حضور):

روز اول حضورم که مصادف با 18 فروردین ماه 1392 بود با "امیر لعلی عزیز" سردبیر ماهنامه نشستی داشتم. نکات ارزشمندی در این نشست بیان شد که به برخی از آنها می پردازم.

امیر لعلی

  • اگر روزنامه نگار یا سیاستمدار هستی، باید پیه نامحبوب بودن را به تنتان بمالید جالب این است که به دلایل درست و معقولی مورد بی مهری قرار می گیرید، چون تلاش کرده اید واقعیت را آن گونه که می بینید، شرح دهید.
  • می توانیم هر ساعت و در هر زمان از عمرمان، حتی زمانی که بیماریم ، در حد معقول دست به قلم ببریم. داشتن میزانی از استعداد شرط لازم نویسندگی است و برای پروراندن این استعداد می توان کارهای زیادی انجام داد.اما در عین حال به آن لجاجتی که گفتیم و نیز به مقدار زیادی کنجکاوی و میل نیرومندی برای برقراری ارتباط نیاز داریم. لجاجت به این معناست که عزم راسخ را برای بهبود مهارتهایمان از طریق تمرین مداوم داشته باشیم. به خصوص برای نوشتن و بازنویسی و تا زمانی که مطلبتان شسته رفته شود، پشتکار نشان دهید و ثابت قدم باشید.در روزنامه نگاری منظور از"شسته رفته بودن" این است که نه فقط خودتان را بلکه سردبیر و مخاطبانی را که مورد خطابتان هستند، راضی و خشنود سازید.
  • گزارشگری اصلی ترین مهارت روزنامه نگار است. در عین حال باید به تندنویسی هم توجه کنید، حتی اگر سیستمی باشد که خودتان درست کرده باشید . باید کاملا به رایانه مسلط باشید و از صفحه کلید به خوبی استفاده کنید. لازم است نحوه استفاده از اینترنت را هم بدانید.

ادامه دارد...

نويسنده : روح الله فلاح

این کاربر 2 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.