سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403

 



روابط عمومی و جایگاه آن

 

نقش و جایگاه روابط عمومی

امروزه نقش روابط عمومی به عنوان هنر هشتم در کمک تصمیم گیری ها مدیریتی و استراتژیک یک سازمان قابل توجه است.

اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دوران اطلاع رسانی در همه عرصه ها پیشتازاست، دو چندان شده است به گونه ای که موفقیت سازمان ها ادارات و شرکت ها و دوامشان در عرصه ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی های آنها وابسته است.

روابط عمومی مدون و برنامه ریزی شده یکی از ابزار های قوی مدیریت افکار است روابط عمومی به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباط بین کارکنان و مدیران ,مسولیت خطیری در فرایند دسترسی مدیران و افکار جمعی کارکنان دارند.به همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی به عنوان نهادی که می تواند به صورت نظام مند برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند بسیار حائز اهمیت است.آنچه اهمیت دارد این است که کار روابط عمومی تسهیل و خدمت به مدیریت است نه مدیر ، برای آنکه محور اساسی کار روابط عمومی کسب منافع برای کل سازمان است نه برای شخصی که در راس هر سازمان قرار گرفته است.

رولبط عمومی در هزاره سوم ،مرز ارتباطات را در هم شکسته و هم اکنون به دنبال یافتن و درک افق های تازه تر است .

در جهان امروز روابط عمومی موفق یک نیروی واکنش سریع نیست بلکه یک مدیر کنش مند است که پیش از وقوع واقعه به استقبال آن می رود و به عبارت دیگر منتظر نمی ماند که یک سازمان آماج تهاجم قرار گیرد و با آتش تهیه ،تکذیب ,توضیح و شکایت به رویارویی برخیزد، بلکه با رویکرد حرفه ای تمامی روزنه های نفوذ به سازمان را می بندد البته این بستن ها محصول تفکریست که اهالی روابط عمومی از آن به عنوان سیاست درهای باز یاد میکنند.

به هر حال روابط عمومی می تواند به عنوان پلی بین مردم و مسولان همیشه خدمت گزار سازمان و مردم باشد.

نويسنده : محبوبه دهستانی

این کاربر 12 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.