پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

 



روش تبلیغ مدارس غیردولتی

روش تبلیغات در مدرسه راهنمایی دخترانه غیردولتی علم و ایمان

ضمن تحقیقات و کارآموزی و بررسی تبلیغات از مسئولین مدرسه نکات زیر در تبلیغات این آموزشگاه اعمال می گردد :

1- پخش تراکت تبلیغاتی با عنوان های کارهای انجام شده در مدرسه و مزایای آن بصورت رنگی به همه مدارس هم جوار و منازل یک منطقه که از نظر آدرس به مدرسه نزدیکتر می باشند.

2- راه اندازی سایت مدرسه و عضویت دانش آموزان و کارکنان در سایت. استفاده از عکس و تفصیلات برای آگاهی بازدیدکنندگان از کار مدرسه.

3- برگزاری نمایشگاه دست سازه های دانش آموزان و نمایشگاه کتاب طی دو مرحله ارسال. یک نوبت دهه مبارک فجر و یک نوبت هفته معلم و دعوت از همه دبستان های هم جوار جهت بازدید از نمایشگاه . پذیرایی از آن ها و دادن هدیه به معلمین همراه دانش آموزان با آرم مدرسه، اجرای برنامه های شاد و متنوع ، معرفی مدرسه و نحوه کار آن به همه مدعوین که باعث جذب حداکثری دانش آموز می گردد.

4- اجاره بیل برد تبلیغاتی در خیابان های نزدیک مدرسه و نصب آگهی تبلیغات مدرسه بر روی آن 

5- دادن آگهی تبلیغاتی در روزنامه های همشهری و محلی

6- دادن آگهی به رادیو و تلویزیون جهت شناساندن مدرسه به عموم

7- درج آگهی تبلیغاتی در پیک برتر

8- ارسال پیامک به موبایل های همه منطقه و معرفی مدرسه

9- معرفی تلفنی مدرسه به اولیائی که تماس می گیرند

10- پخش خودکار و دفترچه و خط کش و غیره با آرم مدرسه به مدارس هم جوار 

11- معرفی برندگان علمی - فرهنگی،  ورزشی ،  دینی بوسیله نصب پرده و پخش تراکت

نمونه عکس هائی از کارهای انجام شده بصورت زیر می باشند :

 

تبلیغ 2

تبلیغ 3

تبلیغ 4

تبلیغ 5

روش هایی که برای جذب دانش آموز در مدارس غیر دولتی دنبال می شود 


با آغاز فصل تابستان و شروع ثبت نام ها، رقابت مدارس غیردولتی نیز برای جذب دانش آموزان شروع می شود اما مدیران این مدارس ترفندهای جدیدی را بکار بستند که بدون صرف یک ریال هزینه تبلیغات صدها دانش آموز را به سمت خود جذب می کنند.

اسم مدارس غیردولتی که می آید ناخودآگاه افکار عمومی به سمت تراولهای رنگارنگی می رود که خانواده ها باید برای آموزش فرزندانشان هزینه کنند، مدارسی که در سال های اخیر کیفیت آموزشی شان نسبت به مدارس دولتی بهتر شده و یکی از گزینه های اصلی والدین برای ادامه تحصیل فرزندانشان است. امتحانات دانش آموزان که تمام می شود، بسیاری از والدین در تکاپوی پیدا کردن مدرسه با کیفیت آموزشی و تربیتی بهتر می افتند و کفش های آهنین خود را از اداره به منطقه و از منطقه به مدرسه می پوشند و نامه نگاری ها آغاز می شود تا فرزندانشان را در مدرسه دلخواهشان ثبت نام کنند. این ولع عجیب والدین برای پیدا کردن مدرسه خوب مربوط به امسال و سال گذشته نیست، دیربازی است که این رسم نانوشته باب شده و مسئولی نیست که علت آن را آسیب شناسی کند که تفاوت مدارس در چیست که پدر یا مادری حاضرند روزها و ساعت های زیادی از وقت خود را صرف التماس به مدیر مدرسه و رئیس اداره و مسئول ستاد ثبت نام مدارس کنند و نامه به دست در این روزهای گرم تابستانی از این مدرسه به آن مدرسه بروند تا شاید فرجی شود و .... در این میان آن هایی که دستشان به دهنشان می رسد و از توان مالی بهتری برخوردار هستند، نیازی به تکاپو ندارند و کافی است که یک مدرسه غیردولتی خوب در نزدیکی محل زندگی شان پیدا کنند و دیگر نگران تحصیل وی نیستند.

سبک جدید ثبت نام مدارس غیردولتی


با استقبال بالای مردم در شهرهای بزرگ همچون تهران از مدارس غیردولتی، در سال های اخیر مدیران این مدارس ترفندهای خیلی جالبی را برای ثبت نام بیشتر و راحت تر دانش آموزان به کار می برند که در نوع خود جالب است. روشی که در آن نیاز به تبلیغات بالا و گران قیمت هم ندارد و اتفاقا برای مدیران به صرفه هم هست. برگزاری آزمون ورودی، ثبت نام قبل از دریافت کارنامه، تعیین مهلت محدود برای تصمیم گیری و ثبت نام، دریافت شهریه در چند نوبت و .... از ترفندهایی است که برخی از مدارس غیردولتی در سال های اخیر بکار می بندند و به نوعی مدرسه خود را پرمخاطب جلوه می دهند و از این طریق جذب دانش آموز می کنند. بعضی از مدارس پیش از مشخص شدن نتایج آزمون استعدادهای درخشان اقدام به ثبت نام از دانش آموزان نخبه می کنند و در صورت پذیرفته شدن دانش آموز در مدارس تیزهوشان هزینه ثبت نام را بازنمی گردانند. بعضی دیگر از مدارس برای ثبت نام دانش آموزان دستورالعمل خاصی دارند، آزمون ورودی، شهریه بالا، شرکت اجباری در کلاس های فوق برنامه تنها بخشی از شرایط اجباری این مدارس است که متقاضیان باید بدانند . قرار گرفتن در لیست انتظار یکی دیگر از روش های جذب دانش آموز در برخی از مدارس غیردولتی است که به اصطلاح از استقبال بالایی برخوردار هستند. 

 

 

 

نويسنده : اشرف زاويه

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.