چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1403

 



اجرای امور سمعی و بصری

 

اجرای امور سمعی و بصری

فعالیت های سمعی و بصری، به آن بخش از فعالیت های روابط عمومی اطلاق می شود که مخاطبان آنها را با چشم می بینند و یا با گوش خود می شنوند و لذا جنبه بصری و یا شنیداری دارند. از فعالیت هائی که می توان در این زمره قرار داد، می توان به تولید عکس، فیلم، اسلاید، پارچه نویسی و خطاطی اشاره کرد.

عکس و فیلم:

عکس در روابط عمومی کاربردهای مختلفی دارد تهیه عکس برای استفاده در خبر تا استفاده از آن در فیلم نمونه هائی از کاربرد عکس در روابط عمومی است. به منظور ساماندهی موضوع عکس، ایجاد (بانک عکس) و نگهداری عکس مسئولان سازمان و نیز طرح های شاخص و مهم سازمان توسط روابط عمومی یک اقدام لازم و ضروری است. یکی از کارهای مهم روابط عمومی این است که مجموعه عکس مسئولان سازمان خود را به طور رایگان در اختیار رسانه ها قرار دهد همچنین از مهمتریت کاربرهای عکس در روابط عمومی تهیه آلبوم عکس طرح های سازمان و تهیه تابلوهای زیبا و مناسب برای ارائه در نمایشگاههاست. همچنین تصویر برداری از فعالیت های روابط عمومی شامل مصاحبه، ملاقات های مسئولان سازمان، نمایشگاه ها، جلسات ارتباط مردمی و... تولید فیلم برای پخش از تلویزیون تهیه تیزر، مولتی مدیا و... از دیگر فعالیتهائی است که در بخش سمعی- بصری می گنجد.

با توجه به اهمیت وجود واحد سمعی بصری به طور حرفه ای پس از مراجعه به واحد روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی شناخت وضعیت موجود راه اندازی واحد سمعی بصری بطور حرفه ای در اولویت کار عملی واحد کاربینی قرار گرفت.

اقدامات انجام شده در این خصوص به شرح ذیل می باشد :

1-شناسائی عکس ها و فیلم های موجود در روابط عمومی

2- دسته بندی موضوعی و کد گذاری موارد موجود

Excel3-تهیه و تنظیم فرمهای مورد نیاز برای آرشیو با نرم افزار

4-ورود اطلاعات مربوط به عکس و فیلمها در فرمهای الکترونبکی

5-تهیه فرمت برچسب عناوین مربوط به آرشیو و پیشنهاد چاپ برچسب ها برای استفاده 

نويسنده : علیرضا روحی خراط

این کاربر 2 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.