پنج شنبه, 27 ارديبهشت 1403

 



روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران-4

1

اطلاعاتي درباره سايت

اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران

2

سايت اتاق بازرگاني، صنايع و معادن تهران

U

صفحه اصلي سايت

3

نقشه سايت سازمان:

4

خدمات الكترونيكي اتاق (سايت اتاق تهران)

عضويت و كارت بازرگاني:

گواهي مبدأ:

مشاوره:

5

مشاوره بازاريابي:

آمار واردات و صادرات:

صدور گواهي الكترونيك

توليدكنندگان فعال صنعتي

فرم هاي صدور ويزا:

6

جلسات هيات نمايندگان

نمونه اسناد تجاري:

فرصت هاي تجاري:

قوانين و مقررات:

7

كميسيون هاي تخصصي:

آموزش و پژوهش:

تقويم نمايشگاهي

8

سئوالات رايج:

تابلو اعلانات:

تشكل هاي صنفي:

9

تصوير نظرسنجي اينترنتي سازمان:

واحد توزيع و اشتراك ماهنامه و نشريات اتاق:

1. توزيع ماهنامه و هفته نامه منتشره هر ماه حدود 20 هزار جلد به اعضاء اتاق و مشتركين

واحد آمار و سنجش افكار :

1. مشاركت در امر ارائه خدمات روابط عمومي در جلسات در داخل يا خارج از اتاق، همايش ها و جلسه

هيات نمايندگان

2. بررسي كليه سايت هاي خبرگزاري ها و روزنامه ها جهت اطلاع از آخرين اخبار مربوط به اتاق و اعلام

به مديريت روابط عمومي

3. تهيه و تكثير و توزيع بولتن خبري اتاق به صورت روزانه براي حوزه رياست و مديران اتاق

4. بررسي مطبوعات جهت اعلام مراتب چاپ آگهي هاي مربوط به اتاق

واحد آمار و سنجش افكار:

تهيه بولتن آخرين اخبار مربوط به تشكل ها و اتحاديه هاي و انجمن هاي ثبت شده در اتاق

تهيه بولتن اخبار مربوط به بخش صنعت و معدن و ارسال جهت اعضاي هيات نمايندگان اين بخش ها

تهيه و تكثير بولتن مربوط به سرمايه گذاري هاي خارجي و همچنين مسائل صنايع و مشكلات كارخانجات

10

برنامه هاي آتي سازمان

اتاق تهران

:

 

با مشارکت اتاق تهران و موسسه محک برگزار می شود

دومين همايش مسئوليت های اجتماعی شرکت ها و سرطان کودک

همزمان با هفته جهانی سرطان، دومين همایش بين

المللی مسئوليت های اجتماعی شرکت ها و سرطان کودک

با مشارکت اتاق تهران در تاریخ ۲٤ بهمن ماه برگزارمی شود

.

 

این خبر امروز در نشستی با حضور دبير کل اتاق تهران واعضای

هيات امنای موسسه خيریه محک اعلام شد

.

دومين همایش

بين المللی مسئوليت های اجتماعی شرکت ها و سرطان

کودک با هدف بررسی دستاورد های منبعث از بيانيه نخستين

همایش برگزار می شود

 

 

.

"

 

 

احمد پورفلاح "

عضوهيات امنای موسسه خيریه محک و دبير

پيشرفت علم

 

 

»:

این همایش که آغازگر این نشست بود ، گفت

و تکنولوژی به رغم مزایایی که در پی داشت و یکی از دستاور

های آن افزایش جمعيت بود مشکلاتی را نيز به وجود آورد که پرداختن به همه این مشکلات از عهده دولت ها

خارج بود

 

 

.

به ویژه در کشور های جهان سوم یا در حال توسعه که دولت ها اغلب درگير مسایل اقتصادی و سياسی

 

«.

هستند، رسيدگی به مسایل اجتماعی کمرنگ می شود

نيکوکاری از دیرباز جزو برنامه های ایرانيان بوده است وکمک به همنوعان در ایران به صورت

 

 

»:

پورفلاح ادامه داد

مخفيانه و انفرادی صورت گرفته است

 

 

.

در چنين شرایطی موسسه محک در زمينه فعاليت های خيرخواهانه

 

«.

سيستمی، پيشرو بوده است

این عضو هيات نمایندگان اتاق تهران سپس به نحوه شکل گيری محک اشاره کرد و گفت که محک از نيمه سال

۱۳٦٥ در قالب نهادی غير رسمی به جذب منابع مالی برای کمک به کودکان سرطانی اقدام کرد و در سال های

بعد رشد تقاضا، بنيانگذاران آن را به سوی ثبت موسسه محک سوق داد و این موسسه در سال ۱۳۷۰ به صورت

رسمی فعاليت خود را آغاز کرد

 

 

. پورفلاح گفت:

موسسه خيریه محک از جمله موسساتی است که به صورت کار

گروهی، وارد حيطه مسئوليت اجتماعی شرکت ها شده است و هم اکنون نيز، بيمارانی از کشورهای عراق،

ارمنستان، افغانستان و آذربایجان را پذیرا است

 

 

.

او با اشاره به اینکه سازمان ملل نيز اکنون این موسسه را به

به رسميت شناخته است، گفت تلاش شده است که تا در زمينه سرطان کودک، گام های موثری

 

 

NGO

عنوان یک

برداشته شود تا درمان این افراد با کمترین دغدغه برای خانوادههای کم درآمد صورت گيرد؛ این در شرایطی است

که هزینههای درمان این کودکان بسيار بالاست و گاه به ٦۰ تا ۷۰ ميليون تومان می رسد

 

 

.

پورفلاح تاکيد کرد که

این موسسه یک ریال بودجه دولتی دریافت نکرده است و هزينه هاي اين موسسه از سوي هموطنان در داخل و

البته در پذیرش کمک های نهادها نيز وسواس زیادی به خرج می دهد

 

 

»: او افزود «.

خارج از کشور تامين مي شود

 

« .

تا این موضوع مورد سواستفاده قرار نگيرد

هزينه درمان افزایش

 

 

»:

پورفلاح به تحریم ها و آنچه او شرایط غير قابل پيش بينی می خواند نيز اشاره کرد تا بگوید

یافته و ادامه اين روند شايد ما را به جايي برساند که از بزرگ شدن دایره بيماران تحت پوشش پرهيز کنيم وتمایل

داریم در کنار خدماتی که اکنون به بيماران ارائه می دهيم، توسعه فعاليت های پژوهشی و نيز شناسایی انواع

 

«.

سرطان در ميان کودکان را در دستور کار دهيم

در ادامه این نشست

 

 

"احمد دوست حسينی" دبير کل اتاق تهران نيز با اشاره به برگزاری این همایش ، تاکيد کرد

:

 

او البته

«. این تصور که موسسات خيریه به صندوق شرکت ها دست دراز کرده اند باید از ذهن جامعه پاک شود

»

 

به این نکته اشاره کرد که برخی موسسات با عنوان

"خيریه"

به جذب منابع می پردازند تا منافع شخصی خود را

تامين کنند

 

 

.

اما فعاليت گروهی از موسسات نيز معطوف به رفع نابسامانی های اجتماعی است و پيرایه های

نادرستی که به این موسسات نسبت داده می شود باید زدوده شود

 

 

.

دوست حسينی در بخشدیگری از

سخنانش این مسئوليت را متوجه فعالان رسانه ای و صاحبان قلم دانست که مسئوليت های اجتماعی را به

جامعه منتقل کنند

 

 

.

 

سایه تحریم برسر کودکان محک

"

سعيده قدس"

بنيانگذارمحک نيز دراین نشست با روایتی از آنچه موجب شکل گيری محک شده است به بيان

موسسه محک پس ارتقای جایگاه خود در

 

 

»:

دستاورد های این موسسه در طول ۲۰ سال گذشته پرداخت و گفت

او که در سال ۲۰۱۲ به عنوان یکی از ٥۰

 

 

«.

جامعه اکنون به دنبال ارتقا وضعيت سازمان های مردم نهاد دیگر است

ممکن است این تصور وجود داشته باشد که موسسات خيریه،

 

 

»:

زن تاثير گذار جهان معرفی شده است گفت

او با اشاره

 

 

«.

شرکت ها را به مثابه قلکی برای تامين نيازهایشان می بينند اما چنين نگرشی در محک وجود ندارد

به تاثير تحریم ها بر انتقال کمک های مالی و نيز تامين داروهای مورد نياز بيماران تحت پوشش این موسسه

با وجود تنگناهایی که برای تهيه دارو و تجهيزات به وجودامده است، سخاوت مردم محک را همچنان سرپا

 

 

»:

گفت

نگاه داشته است

 

 

.

البته به دليل تشدید تحریم ها به راحتی قادر به انتقال کمک های نقدی به ایران نيستيم و گاه

 

11

برخی حاميان این موسسه که در خارج از کشور به سر می برند، داروهای مورد نياز را تهيه کرده و به محک می

«.

رسانند

 

واحد توزيع و اشتراك ماهنامه و نشريات اتاق:

توزيع ماهنامه و هفته نامه منتشره هر ماه حدود 20 هزار جلد به اعضاء اتاق و مشتركين

سالن همايش و كنفرانس ها

12

13

دو مورد از كارهاي روابط عمومي:

تابلو اعلانات

14

بولتن هاي تحليلي اتاق تهران

15

روابط عمومي اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران

نشست مطبوعاتي و خبري

16

براي برگزاري يك جلسه مطبوعاتي و خبري بايدقبل ازانجام مصاحبه برنامه ريزي دقيق صورت گيرد. اجراي يك

مصاحبه خبري در دستگاه اجرايي نيازمند تدوين مراحل مختلف است. مسوولان و كارشناسان روابط عمومي با

احساس اين موضوع وطبق درجه بندي و ارزش خبري و اهميت خبر نسبت به دعوت از خبرنگاران اقدام مي كنند.

معمولا يك مصاحبه خبري و مطبوعاتي وقتي صورت مي گيرد كه خبري تازه و با رويدادي مهم و تازه در سازمان

اتفاق افتاده و نياز به انتشار اين خبر در سطح جامعه احساس مي شود. در اين ميان اهميت و تازگي و ارزش خبر

بايد مورد توجه قرارداد. ايجاديك جريان خبري براي سازمان مي تواند تازگي وطراوت اطلاع رساني را بيشتر كرده و

علاوه بر آن ايده و طرحي نو را در سازمان مورد اجرا بگذارد. به طور مثال طراحي يك روش مديريتي جديد در

دستگاه اجرايي نوآوري در ساخت ابزارها و دستگاه هاي جديد كه موجب ايجاد تحول در سازمان مي شود و نظاير

آنها مي تواند تازگي خبر را سبب شوند و زمينه برگزاري يك مصاحبه مطبوعاتي و راديو - تلوزيوني را فراهم مي آورد.

سوژه هاي خبري كه براي انعكاس در ميان مردم انتخاب مي شود بايد توسط مسوولان مرتب با موضوعاتي كه قرار

است انتشار يابد آناليز شده و سپس در اختيار رسانه هاي جمعي و مخاطبان قرار مي گيرد. بعد از گذراندن اين

مراحل از خبرنگاران مطبوعات ، خبرگذاري ها و راديو - تلويزيون دعوت مي شود تا با حضور در سازمان نسبت به تهيه

و انعكاس رويدادها و اخبار مربوط در جامعه اقدام كنند.

الف:

ضرورت و نياز مصاحبه: اولين نكته در برگزاري كنفرانس مطبوعاتي ضرورت و نياز آن است. يعني كارگزار

روابط عمومي بايد بداند كه آيا برگزاري اين كنفرانس در اين مقطع زماني لازم است و آيا اطلاعاتي كه قرار است از

سوي رئيس سازمان و يا مؤسسه در اختيار رسانه ها قرار گيرد ارزشمند براي افكار عمومي هست يا خير؟ زيرا

چنانچه كنندگان رسانه ها در يك كنفرانس مطبوعاتي حضور يابند و مشتي مطلب تكراري، خسته كننده و بي ارزش

بشنوند اعتماد آنها سلب گرديد و در مصاحبه ها و كنفرانس هاي بعدي سازمان شما كمتر حضور نخواهند يافت و

شما يكي از ذي قيمت ترين ابزار قابل استفاده روابط عمومي ها كه رسانه ها از دست داده ايد.

 

ب:

تهيه متن مصاحبه: در مرتبه بعدي تهيه متن مصاحبه بايد مورد نظر قرار گيرد. روابط عمومي يك سازمان با

توجه به آگاهي و اشرافي كه بر سازمان و مؤسسه خود دارد و با توجه به شمناختي كه از مخاطبان خود حاصل

كرده مي بايستد مبادرت به تدوين متن مصاحبه نمايد. بديهي است تدوين متن مصاحبه براي كنفرانس مطبوعاتي

 

17

فرصتي است كه در آن مي توان با حوصله مطالب مهم و اساسي را همراه با آمار و جداول تنظيم كرد تا علاوه بر

مطالب شفاهي مدير و رئيس سازمان مورد بهره برداري كنندگان رسانه ها قرار گيرد. و در صورتي كه كننده رسانه

اي در كنفرانس حضور نداشته باشد مي توان آن را برايش ارسال كرد تا در رسانه خود از آن استفاده نمايد. ضمناً

متن مصاحبه از پيش آماده شده به مصاحبه شونده امكان مي دهد تا با احاطه بيشتري بر آمار و ارقام و مطالب

سخن بگويد و چنانچه مطلب مهمي را فراموش كرد رسانه ها با مراجعه به متن از آن استفاده كنند. با اين حال متن

مصاحبه نبايد از حد معمول بيشتر باشد و بايد از پراكنده نويسي و مطالب خسته كننده تكراري كرد.

ج:

زمان مصاحبه: در يك كنفرانس مطبوعاتي زمان مصاحبه مهم است. بايد دقت كرد كه روز مصاحبه نبايد با

روزهايي كه معمولاً روزهاي مهم و خبر ساز است يا قرار است رويداد مهمي اتفاق بيفتد كه تداخل نمايد مگر اينكه

با آن رويدادها ارتباط داشته باشد. از سوي ديگر روزهاي آخر هفته و يا روزهاي تعطيل مثل پنج شنبه و جمعه

براي مصاحبه انتخاب نشود زيرا امكان دعوت و جمع آوري خبرنگاران و كنندگان رسانه ها مقدور نمي باشد . اما

چنانچه لازم است در اين روزها نيز اطلاع رساني شود مي بايست از طريق فكس و ارسال خبر مطالب را به

رسانه هايي نظير راديو ، تلويزيون ارسال كرد. در مجموع اوايل و اواسط هفته براي برگزاري كنفرانس هاي مطبوعاتي

مناسب باشد . ضمناً انتخاب ساعت مصاحبه نيز از اهميت خاصي برخوردار است. بهترين ساعت براي برگزاري

كنفرانس هاي مطبوعاتي ساعت 10 صبح مي باشد. زيرا هم تلويزيون فرصت پيدا مي كند آن خبر را در شبكه هاي و

ساعات مختلف روز بويژه اخبار سراسري ساعت 14 پوشش دهد و هم روزنامه هاي كشور كه اغلب صبحها منتشر

مي شوند فرصت پيدا مي كنند. خبر را با شرح و بسط بيشتري منتشر كنند.

 

د:

تهيه و ارسال متن دعوت: بعد از اينكه زمان مصاحبه مشخص شد مي بايست دعوتنامه اي را تنظيم كرد و در آن

از كنندگان رسانه ها دعوت كرد تا در روز و ساعت مقرر در محل برگزاري كنفرانس ( كه آدرس دقيق آن را خواهيد

نوشت) حضور يابند. بهتر است در متن دعوتنامه به محورهاي گفت و گو فرد مورد نظر يعني مصاحبه شونده همراه

با اسم و سمت اشاره شود. نامه را به سردبير يا دبير سوريس بنويسيد و بعد از فكس و ارسال آن مجدداً پيگيري

كرده و شخصاً از خبرنگار و رابطه خبري خواهش نماييد كه در كنفرانس حضور بهم رسانيد . چنانچه حضور

تلويزيون و شبكه هاي مختلف در كنفرانس مطبوعاتي ضروري است حتماً با مسوولان و خبرنگاران آن شبكه ها در

 

18

ارتباط باشيد و از آفيش شدن برنامه خود مطمئن شويد. زيرا حضور دوربين تلويزيون با توجه به ويژگي ها و

مخاطبان گسترده از اهميت بسيار زيادي برخوردار است و به معني اهميت مصاحبه و كنفرانس شما نيز خواهد بود.

ه: ساير تمهيدات:علاوه بر پيش بيني تمهيداتي كه در بالابه آن اشاره شد نكات ريز و در عين خال مهمي وجود

دارد كه مي بايست قبل ، حين و بعد از برگزاري كنفرانس به آنها نيز توجه كرد. از اين قبيل است:

1 - وضعيت نور، سيستم صوتي ، نظافت ، تزيين و ...اتاق كنفرانس را بررسي نماييد.

2 - ضبط صوت ، دوربين فيلمبرداري و عكاس روابط عمومي را توجيه كرده تا در روز و ساعت كنفرانس حضور

داشته باشد. ( انجام عكاسي، فيلمبرداري و ضبط ضروري است زيرا به عنوان مستندات مي تواند در آينده مورد

استفاده قرار گيرد).

3 - فولدرهاي كيف مانندي را طراحي كرده و بروشورها، جداول .كاتالوگ ، تصوير مصاحبه شونده متن مصاحبه ، كاغذ

يادداشت ، خودكار و ... را در آن قرار دهيد.

ضمناً مي توانيد عكس مصاحبه شونده را در يك فلاپي طراحي كرده و تحويل خبرنگاران دهيد.

4 - به اطلاعات درب ورودي زمان و مكان مصاحبه را اطلاع دهيد تا خبرنگاران براي ورود مشكلي نداشته باشند.

5 - به نزديك ترين آژانس تاكس تلفني اطلاع دهيد مقارن با ساعات پاياني كنفرانس تعدادي تاكسي در مقابل

سازمان يا شركت شما براي بردن خبرنكاران حضور داشته باشند.

6 - تلاوت آياتي از كلام اله مجيد در ابتداي كنفرانس بر فضاي معنوي كنفرانس خواهد افزود فرد تلاوت كننده و

قرآن براي اين كار آماده باشد.

-7 چنانچه كنفرانس مصادف با ناهار يا شام باشد تدابير لازم و پيش بيني تعداد شام و افراد سرويس دهنده و مكان

آن را بنماييد.

8 - هدايايي به رسم يادبود كه طرح و آرم سازمان شما بر آن نقش بسته باشد خالي از لطف نيست ولي ارزش آن

نبايد آنقدر زياد باشد كه تصورات منفي خبرنگاران و ... را برانگيزد.

19

9 - دستگاه فكس ، تلفن و ... براي استفاده احتمالي خبرنگاران در مجاورت اتاق كنفرانس وجود داشته باشد.

10 - وسايل پذيرايي از قبيل چاي، شيريني ، ميوه و ... قبلاً هماهنگ شده باشد ليكن پذيرايي چايي در زمان مناسب

و هنگامي كه دوربين تلويزيون مشغول فيلمبرداري نيست انجام شود.

11 - در هنگام ورود خبرنگاران آنان را بدرستي به محل كنفرانس راهنمايي كنيد در وروديها و اتاقهاي سازمان

سرگردان نشوند.

12 - از قبل فرمي تهيه و هنگام ورود خبرنگاران نام، تلفن، فكس و رسانه هاي آنها را يادداشت شود.

13 - حتي المقدور منشورهاي 3 وجهي تهيه و اسامي كليه روزنامه هاي روي آنها بطرز زيبا نوشته و بر روي ميزها

چيده شود . تا آنها هنگام مراجعه بر روي صندلي مورد نظر خود قرار گيرند. البته چنانچه تمايل به جا به جايي

داشتند اجاره دهيد در هر جا محلي كه دوست دارند قرار گرفته و سپس منشور را در همان محل قرار دهيد. اين امر

علاوه بر زيبايي خاص خود نشاندهنده حضور يا عدم حضور كنندگان رسانه هاست . ضمناً چيدمان منشور را بطور

تصادفي قرار دهيد تا از نوع چيدن آن تبعيض آميز بنظر نيايد.

14 - تعداد افراد دعوت شده را از قبل پيش بيني كنيد و چنانچه صندلي به تعداد كافي نيست ، آن را تأمين نماييد.

15 - چنانچه رسانه اي در كنفرانس حضور نداشت بعد از پايان كنفرانس متن مصاحبه را برايش ارسال نماييد.

16 - از خبرنگجارن و رسانه هايي كه در انعكاس خبر شما تلاش كرده اند در روزهاي بعد بطور مكتوب يا شفاهي

تشكر نماييد.

-17 در هنگام ورود ، برگزاري و خروج در كنار آنها باشيد، خودتان را به آنها معرفي كنيد، خبرنگاران را كه

نمي شناسيد با آنها آشنا شويد و در مجموع ارتباط گرم و صميمانه اي را با آنها برقرار نماييد.

18 - متن مصاحبه را به مجلات و هفته نامه هاي ذي ربط كه قبلاً دعوت نشده اند ارسال كرده و از اينكه امكان

دعوت آنها وجود نداشته عذر خواهي نماييد".

20

دستور العمل برگزاري كنفرانس خبري

دستور العمل زير نيز براي مصاحبة عمومي (كنفرانس خبري ) با كنندگان وسايل ارتباط جمعي در كتاب "چگونه

روابط عمومي كنيم؟" ارايه شده است:

U

U

U

U

الف: ميز و صندلي ها

ب: ميكروفن و ضبط صوت

پ: نور سالن

ت: محل نشستن مصاحبه شونده

ث: بيوگرافي مصاحبه شونده

ج: مترجم

چ: متن ها و عكس هاي لازم احتمالي

ح: عكاس موسسه

خ: يادداشت و مداد

د: تنگ و ليوان آب و زير سيگاري

21

ذ: پذيرايي قبل از شروع

ر: تلفن هاي خارج از سالن مصاحبه براي خبرنگاران

U

الف: مطبوعات

ب: سازمان راديو و تلويزيون و وزارت فرهنگ و هنر

پ: خبرگزاريها ( خارجي در صورت لزوم )

ت: كانون خبرنگاران عكاس

U

الف: از موسسه

ب: از خارج آن

U

U

الف: نام مصاحبه شونده و عنوان رسمي او

ب: موضوع مصاحبه

پ: ساعت ، روز و محل

U

U

22

تعيين مسوول ضبط

U

U

 

 

U

U

الف: بازديد سالن و اطمينان از تهية آنچه در رديف شمارة 4 آمده است .

ب: تماس با خبرنگاران ، تا از پيش خبر مصاحبه را چاپ كنند .

پ: ارسال فهرست دعوت شدگان براي نگهباني موسسه

ت: يادآوري به مسوولان براي در نظر گرفتن پاركينگ جهت اتومبيل هاي دعوت شدگان

ث: آزمايش ميكروفن و ضبط صوت

U

الف: بازديد نهايي سالن

ب: تماس با نگهباني و مسوول پاركينگ

پ: استقرار مأمور در نقاط لازم بري راهنمايي دعوت شدگان

ت: پذيرايي تدريجي از دعوت شدگان

ث: راهنمايي آنها به سالن مصاحبه و استقرار

ج: يادداشت اسامي دعوت شدگاني كه حضور به هم نرسانده اند

چ: معرفي مصاحبه شونده توسط مقام مسوول

23

ح: شروع مصاحبه و توزيع عكس اگر لازم باشد .

ورود به سالن در مدت مصاحبه ممنوع خواهد بود مگر در موارد اضطراري

 

مشايعت مصاحبه شونده پس از اتمام برنامه تا در خروجي

 

اتومبيل روابط عمومي براي بازگشت در اختيار خبرنگاراني گذارده مي شود كه عجله دارند .

 

پياده كردن نوار مصاحبه و ترجمة تدريجي در صورتي كه به زباني غير از فارسي است .

 

ارسال نسخة اول متن مصاحبه براي مدير در صورت لزوم

 

تهية خلاصه براي مطبوعات صبح يا عصر با توجه به ساعت مصاحبه

 

بازديد نسخة اول عكس هاي مصاحبه

 

ارسال متن كامل مصاحبه و عكس ها براي مسوولان وسا ئل ارتباط جمعي

 

تماس با مقامات سازمان راديو وتلويزيون به منظور حصول اطمينان از كيفيت نوار و فيلمي كه تهيه شده است .

 

مطالعة بريده جرايد روز بعد و تكميل پرونده امر با ذكر ساعت و دقيقه اي كه خبر از راديو و تلويزيون پخش شده .

 

تشكر تلفني از خبرنگاران و نويسندگان براي مصاحبه هاي بزرگ و مهم .

 

تهية خلاصه مصاحبه ( و كامل آن در صورت لزوم ) و عكس براي بولتن موسسه .

 

تماس با متصدي فيلم هاي خبري وزارت فرهنگ و هنر .

 

ثبت شمارة فيلم خبري و تاريخي كه در سينما ها به معرض نمايش گذارده شده در پرونده .

 

ذكر فعاليت در گزارش ماهانه روابط عمومي "

.

 

24

مديريت كنفرانس خبري

به بياني ساده تر و كامل تر اقدامات كنفرانس خبري را به شرح زير مي توانيم يادآوري مي كنيم:

الف: قبل از برگزاري

- جمع آوري اطلاعات پيرامون موضوع كنفرانس

- تهيه پيش خبر برگزاري كنفرانس

- تهيه دعوت نامه و ارسال به رسانه ها (زمان مكان، مصاحبه شونده و ... لحاظ شود).

- تزيين سالن و بررسي تجهيزات مكان برگزاري كنفرانس (نور صدا تهويه)

- تهيه وسايل اياب و ذهاب

- پيگيري تلفني دعوت نامه هاي خبرنگاران

- تهيه گزارش كنفرانس جهت مصاحبه شونده

- تهيه اطلاعات خبرنگاران و ارائه به مصاحبه شونده

- مشخص كردن كارشناس رابط خبرنگاران جهت پاسخگويي به خبرنگاران

- تدارك تجهيزات ارتباطي در جنب كنفرانس جهت خبرنگاران

( اتاق خبرنگاران + تلفن + فكس + اينترنت + موبايل+ تايپ)

- تهيه اطلاعات، برشور، فكس در ارتباط با موضوع مصاحبه جهت ارائه به خبرنگاران

- مشخص شدن زمان مصاحبه (بين ساعات 9 تا 12 صبح) بهترين زمان براي كنفرانس خبري است)

بهترين نوع آرايش براي كنفرانس خبري است).

U

- مشخص شدن مكان مصاحبه (ميز

 

25

ب: حين برگزاري

- فيلمبرداري (تصير برداري)

- عكسبرداري

- صدابرداري

- پذيرايي

- راهنمايي خبرنگاران به محل كنفرانس

- راهنمايي خبرنگاران به اتاق خبرنگاران

- معرف مصاحبه شونده

ج: بعد از برگزاري

- تهيه بريده جرايد

- تهيه برنامه هاي خبري و تحليل و تصويرهاي راديويي و تلويزيوني كنفرانس

- تهيه گزارش مكتوب كنفرانس (به همراه تجزيه و تحليل)

- تشكر كتبي و شفاهي از خبرنگاران حاضر در كنفرانس

- تهيه گزارش تصويري از كنفرانس

- تهيه خبر و ارسال به رسانه هايي كه حضور نيافته اند.

26

عكس هايي از نشست هاي خبري اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران

27

 

نويسنده : مجتبی پورحبیبی

این کاربر 6 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.