جمعه, 28 ارديبهشت 1403

 



روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران-3

1

چارت سازماني و شرح وظايف

روابط عمومي اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران

2

روابط عمومي اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران

در مورد واحد روابط عمومي اتاق تهران

شرح وظايف

دفتر روابط عمومي:

1. برقراري ارتباط و هماهنگي با ساير بخش ها و واحدهاي اتاق بازرگاني ايران

2. انجام كليه مكاتبات، ارتباط و تماس با سازمان ها، وزارتخانه ها، اتاق هاي شهرستانها، اتاق هاي مشترك

3. پيگيري برگزاري جلسات، همايش ها واجرا و برنامه ريزي كليه كارهاي فرهنگي از جمله: تهيه لوح و

هديه براي روز تولد همكاران اتاق بازرگاني ايران

4. تهيه آگهي ها و نامه هاي تبريك و تسليت براي كارمندان و ساير اعضاي اتاق هاي بازرگاني

5. ارتباط مداوم با روابط عمومي

3

مهمترين وظيفه روابط عمومي ، شناخت افكار عمومي و نفوذ در آن براي جلب رضايت افكارعمومي نسبت به سازمان

است كه هم در درون سازمان و هم در بيرون از سازمان دنبال مي شود.بي ترديد، اين وظيفه در قالب مجموعه اي از

فعاليتهاي ارتباطي صورت مي گيرد كه مي توان آنها را تحت عناوين ارتباطات ، امور فرهنگي و نمايشگاهها، انتشارات ،

سنجش افكار و پژوهش و برنامه ريزي دسته بندي كرد. كه در زير به تشريح اين وظايف مي پردازيم .

ارتباطات

- سياستگذاري ، برنامه ريزي و كاربرد شيوه ها و برنامه هاي مناسب براي انعكاس اهداف ، سياستها،فعاليت ها، برنامه ها

و مواضع سازمان به مخاطبان ،

رسانه ها و جامعه .

- گردآوري ، جمع بندي و تحليل نظرها و ديدگاههاي مردم ، نخبگان و رسانه ها در زمينه فعاليتهاي سازمان و ارائه آن

به مديريت .

- تلاش براي تقويت هرچه بيشتر روحيه تفاهم بين كاركنان و مديران و هميت سازماني و زمينه سازي براي برقراري

ارتباطات بين آنان .

- اعلان مواضع سازمان .

- عضويت و شركت در جلسه هاي مهم سازمان به منظور آگاهي از سياستها، خط مشي ها، برنامه ها وروند فعاليتها و

نيز آگاهي از نتايج ساير نشستها و گردهمايي ها و جلسه ها.

- تدوين

"تقويم جامع ارتباطات سازماني "

در قالب ملاقاتها و بازديدهاي مسئولان سازمان باشخصيتهاي حقيقي و

حقوقي ، كاركنان و اقشار مختلف مردم با هدف تداوم و گسترش اصولي وتلطيف روابط و تنظيم افكار عمومي .

- تدارك تمهيدات و اقدامات لازم براي راهنمايي ارباب رجوع و تسهيل دسترسي به مراكز و مسئولان سازمان .

- برنامه ريزي و اطلاع رساني به مردم درباره عملكرد سازمان به انگيزه تنوير افكار عمومي .

 

4

- تدوين برنامه سالانه مصاحبه هاي مسئولان سازمان با مطبوعات ، متناسب با اولويتهاي سازماني ونيازهاي افكار

عمومي .

- تهيه و تنظيم اطلاعات پايه اي از سازمان براي ارائه به مراجعان و ميهمانان سازمان به زبانهاي مختلف .

- ايجاد ارتباط احسن با مطبوعات ، راديو، تلويزيون و خبرگزاري ها و بهره برداري بهينه از آنها براي اطلاع رساني به

مردم .

امور فرهنگي و نمايشگاه ها

- مشاركت در برگزاري سمينارها و گردهمايي تخصصي و عمومي سازمان .

- پوشش تبليغي ساختمانها و فضاهاي عمومي سازمان در گراميداشت ايام و مناسبتهاي ويژه .

- تدوين و اجراي طرح جامع تبليغات براي فضاسازي فرهنگي - تبليغي در ساختمانها و محوطه ها.

- مديريت نمايشگاهها (سالانه ، دايمي و ...) در خارج و داخل سازمان .

- طراحي و توليد هداياي تبليغاتي براي اهدا به مخاطبان (متناسب با سلايق و علايق قشرها).

- تهيه ، تدوين و اجراي تقويم مراسم داخل سازمان .

- راه اندازي و اداره موزه و اتاق انتظارات سازمان .

- توليد و سفارش ساخت آگهي هاي تلويزيوني و فيلم هاي مورد نياز براي تبليغ عملكرد و مستندسازي سازمان .

انتشارات

- تدوين كتب ، جزوه ها و تهيه مواد انتشاراتي به منظور معرفي سازمان .

- گردآوري و نشر اطلاعات و اخبار و گزارشهاي مربوط به سياستها، فعاليتها، طرحها و برنامه ها; باشيوه ها و قالبهاي

مؤثر و مناسب .

5

- تدوين و انتشار خلاصه عملكرد سالانه سازمان براي ارائه به افكار عمومي .

- انتشار نشريه داخلي و برون سازماني سازمان .

سنجش افكار

- تهيه گزارشهاي تحليلي ادواري (ماهانه /فصلي /سالانه ) از افكار عمومي داخل و خارج از سازمان براي ارائه به

مديريت .

- نقد و بررسي بازتاب فعاليتهاي سازمان در نظر اقشار مردم بويژه نخبگان ، رسانه ها و دستگاهها از يكسوو مديران و

كاركنان از سوي ديگر و ارائه گزارش آن به مديريت .

- سنجش افكار عمومي درون سازماني به منظور بازيابي مسائل و ارائه راه كارهاي مناسب به مديريت .

- طراحي و اجراي نظام گردآوري پيشنهادهاي كاركنان به منظور ترغيب كاركنان به مشاركت هرچه مؤثرتر در

بهبود جريان امور سازمان .

- پژوهش و برنامه ريزي

- تهيه گزارشهاي عملكرد دوره اي از فعاليتهاي روابط عمومي .

- نوآوري ، خلاقيت و طراحي فعاليتهاي جديد در قلمرو وظايف روابط عمومي .

- نظارت و ارزيابي فعاليتها و اعمال نتايج حاصل در برنامه ها و فعاليتهاي آتي .

- طراحي و برنامه ريزي براي ارتقاء كليه اموري كه به رشد كمي و كيفي ارتباط و همدلي بين سازمان ومردم و

دستگاهها و مديران و كاركنان با يكديگر بيانجامد.

 

نويسنده : مجتبی پورحبیبی

این کاربر 6 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.