سه شنبه, 11 ارديبهشت 1403

 



روابط عمومی

 افکار سنجی، ارتباطات و انعکاس رویدادها از مهمترین وظایف روابط عمومی ها محسوب می شود که باید به آن توجهی ویژه داشت.  اگر روابط عمومی از سنجش افکار عمومی غافل باشد به روابط خصوصی تبدیل خواهد شد از این رو باید جامعیت درک افکار عمومی وجود داشته باشد.  باید ابزار به دست آوردن افکار عمومی مانند رسانه ها ، حضور در بین مردم و آشنایی با ابزار جدید الکترونیک برای رسیدن به این هدف وجود داشته باشد  روابط عمومی باید با حوصله و ارتباط عمومی قوی به تجزیه و تحلیل افکار درون و برون سازمانی بپردازد و آن را به مدیر ارائه کند تا بتوان بهترین تصمیم ها را در حوزه مدیریتی اتخاذ کرد. اشاره به این که باید نسبت به سازمان خود انگیزه ، حوصله و تعصب داشت ،  تنویر افکار عمومی از وظایفی است که روابط عمومی ها باید به آن اهتمام داشته باشند. چرا که ممکن است برخی افراد به دنبال سیاه نمایی یا قضاوت نادرست باشند و باید برای روشن کردن اذهان عمومی واقعیت ها انعکاس داده شود. انعکاس حقایق و جلب افکار عمومی رسالت مهم و اساسی برای روابط عمومی است و باید قبول کنیم که در هر مجموعه ای ضعف ها و مشکلاتی وجود دارد که روابط عمومی باید این مشکلات را پالایش و به مدیریت منتقل کند.  باید در جامعه امید ایجاد کنیم و برای این کار اطلاع رسانی سالم باید در دستور کار قرار گیرد. روابط عمومی ها باید به طور عالمانه و دقیق این راهبردها را مطالعه کنند تا بتوانند در راستای اهداف مورد نظر موفق باشند.

ایجاد فضای پرشور انتخاباتی از وظایف روابط عمومی ها می باشد. روابط عمومی و امور بین الملل  همواره دشمنان ملت ایران اسلامی برای کم رنگ کردن حضور مردم در انتخابات نیروهای خود را متحد کرده اند اما تاریخ نشان می دهد که هیچگاه مردم با بصیرت ما فریب آنها را نخورده اند. روابط عمومی دستگاهی تخصصی برای آگاه سازی مردم و اطلاع رسانی صحیح و به موقع است که باید افکار عمومی را تنویر و متوجه اقدامات دشمن نماید.  ایجاد فضای پر شور و نشاط انتخاباتی در میان کارکنان و ارباب رجوع ادارات را از وظایف روابط عمومی ها دانست و بیان داشت: باید زمینه های برگزاری انتخاباتی با شکوه تر از همیشه فراهم شود و این زمینه سازی از وظایف ذاتی و اساسی روابط عمومی ها است.  وقتی سخن از انتخابات و وظیفه ملی به میان می آید همواره با بصیرت و صاحب اندیشه در خط مقدم قرار گرفته اند و این ظرفیتی ارزشمند است.  

پویایی و قدرت روابط عمومی باعث بالندی و رشد ادارات و نهادها می شود. روابط عمومی قلب تپنده سازمان ها و نهادها و چشم بینای ادارات است و پویایی روابط عمومی موجب رشد و بالندگی مراکز دولتی و خصوصی می شود.  هر چه روابط عمومی از کارآمدی و نشاط بیشتری برخوردار باشد، خدمت رسانی به مردم نیز روند بهتری خواهد گرفت.  روابط عمومی در جامعه امروز نقش هدایت کنندگی و جهت دهی به افکار عمومی را بر عهده دارد و به عنوان رابط بین مردم و مسوولان می تواند زمینه خدمت رسانی بهتر به جامعه را فراهم کند. تنظیم اطلاعات و جهت دهی علمی به سیستم اطلاع رسانی و تربیت افکار عمومی وظیفه ای است که اگر به وسیله روابط عمومی به درستی اجرا شود، زمینه افزایش نشاط در جامعه فراهم خواهد شد. : شورای روابط عمومی  در جهت فراهم کردن زمینه مناسب برای تبادل اطلاعات میان روابط عمومی ها، تبیین و تثبیت جایگاه حقیقی روابط عمومی ها و تقویت ارکان اطلاع رسانی دولت تشکیل شده است.  شورای روابط عمومی باید زمینه مناسب برای تبادل اطلاعات و ارتقاء کمی و کیفی اطلاع رسانی را فراهم کند و سبب افزایش فعالیت روابط عمومی دستگاه های اداری شود.

نويسنده : سعید ملاک

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

نظرات  

 
#1 رجب علی سالاریان 1392-03-18 12:26
خوب نبود
 

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.