یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403

 



کاربینی: صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران

بسم اله الرحمن الرحیم 

صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران

صندوق

 

فهرست مطالب :

مقدمه

دستاورد

ماموریت

اهداف 

فرصت ها

 استراتژ ی ها

شرح وظائف روابط عمومی صندوق

_____________________________________________________________________

 

مقدمه

 صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران در راستای ارتقاء سطح معیشت وسطح رفاه کارکنان زحمتکش شهرداری تهران وبا عنایت به توجه ویژه شهردار تهران به این مهم در تاریخ 10/04/1387 به ثبت رسیده و فعالیّت خود را شروع  نموده است.

 صندوق ذخيره كاركنان شهرداري تهران در صدد است با ايجاد صندوق هاي ذخيره براي كاركنان شهرداري هاي كل كشور، ضمن تعاون، همياري و هم افزايي صندوق هاي ذخيره و با انباشت سرمايه هاي اندك شهرداري ها با ايجاد سود آوري براي كاركنان و بهبود وضعيت معيشتي آنان در طرح ها وپروژه هاي عمراني و فعاليتهاي اقتصادي با اولويت به پروژه هاي استاني شركت نموده تا علاوه بر كمك به رونق چرخه اقتصادي،  عمران و آباداني شهرها و كاهش شكاف بين پايتخت و ديگر استانها با شهرستانها، براي سپرده هاي اندك كاركنان شهرداري ها، ارزش افزوده ايجاد نموده وموجبات ارتقاء وضع معيشتي وبهبود زندگي كاركنان خدوم شهرداري ها در سراسر كشور شود.


دستاورد

- توزيع مناسب سرمايه هاي جذب شده در سطح كشور.

- ايجاد ساختار و سازمان منسجم جهت ارتباط و تعامل صندوق هاي ذخيره جهت انجام
پروژه­هاي استاني و توسعه شهري از تجارب اخذ شده.

- ايجاد هم افزايي منابع مالي و منابع انساني از طريق شناسايي فرصتها موجود و تبديل فرصتها بالقوه به بالفعل.

-كمك به رونق اقتصادي در سطح شهرها و مديريت بهينه آنها از طريق انجام پروژه ها مربوطه از طريق صندوق هاي ذخيره كاركنان شهرداري ها.

 

ماموریت

تعاون، همیاری و انسجام صندوق های ذخیره کارکنان شهرداری ها در راستای انباشت سرمایه و به كارگيري آن در طرحها و پروژه هاي کلان اقتصادی در سطح شهرستان ها با اولویت طرحهای سود ده كه نتايج زير را به همراه خواهد داشت.

- تامين آتيه كاركنان شهرداري ها و خانواده آنان .

-كمك به عمران و آباداني مراكز استانها و ديگر شهرستانها.

- بهره وری بهینه از منابع مالی مربوط به صندوق هاي ذخيره كاركنان شهرداري ها و ايجاد ارزش افزوده براي آنان.

- استفاده از فرصتهاي سرمايه گذاري مشترك در بخش های عمراني، شهري، اقتصادی و ... در سطح شهرستانها.

- ايجاد بستر مناسب جهت حضور بخش خصوصي در فعاليتهاي اقتصادي.

- معرفي منابع جديد باريسك كمتر واستفاده از روشهايي از قبيل فاينانس و... .

- تعامل و همكاري با ديگرنهادهاي اقتصادي جهت بهرهمند نمدن كاركنان از اين فرصت ها و... .

 

اهداف

  • ایجاد مقدمات لازم در راستای عملیاتی نمودن منویات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از کار و تولید ملی .
  • مشاركت در بازار مالی، جذب نقدينگي و هدايت آن دربخشهاي اقتصادي.
  • انجام فعالیت های عمده اقتصادی با سرمایه اندک اعضاء.
  • توسعه فعالیت های اقتصادی در بخش های مختلف از طریق ایجاد شرکت های تخصصی.
  • انجام معاملات دربازارهای بورس، اوراق بهادار، بورس کالا و ...
  • ايجاد و مشاركت در ساخت و اداره واحدهاي رفاهي از قبيل هتل، باشگاه، واحدهاي تجاری، اداری و مسكوني.
  • جذب نقدينگي موجود در صندوق های ذخیره کارکنان شهرداری ها و باز توریع آن در پروژه های عمرانی شهرهای کشور.
  • كمك به بهبود شاخص هاي كلان اقتصادي كشور از قبيل: اشتغال و رشد اقتصادي.

 

فرصت ها

  • .امكان مشاركت با شركتهاي خارجي جهت جذب سرمايه و انتفال تكنولوژي آنان به داخل.
  • امكان تبديل مزيتهاي نسبي به مزيتهاي رقابتي با بهره گيري از سرمايه و توانمنديهای متفاوت شهرهاي مختلف.
  • استفاده از توانمندي هاي انجام پروژه هاي عمراني و توسعه شهري توسط شهرداري هاي مختلف.
  • وجود حجم عظيمي از منابع مالي ، انساني (مادي ومعنوي) در شهرداري هاي كشور.
  • شرکت در پروژه هاي عمراني ، نفت ، گاز ،پتروشيمي در كشور وحمايت نهادهاي ذير بط از اجراي اصل 44 قانون اساسي.
  • امكان مشاركت با نهادهاي اقتصادي كشور و بهره مندي از ظرفيتهاي يكديگر.

 

 استراتژ ی ها

  •  اعمال مديريت وجوه و برنامه ها اقتصادي در راستاي انسجام ويكپارچگي در انجام پروژه­ها و فعاليتها.
  • ايجاد زيرساختهاي لازم جهت ارتباط و تعامل کارکنان شهرداری های کشور با یکدیگر.
  • بستر سازي مناسب جهت مدیریت منابع ( منابع انسانی، تامین تجهیزات و ... ).
  • ايجاد بانك اطلاعاتي از ظرفيت ها وتوانمندي هاي شهرداري كل كشور جهت سرمايه گذاري­ هاي سود آور.
  • ایجاد زیر ساخت های لازم در راستای استفاده از توانمندی های شهرداری ها در انجام پروژه­ های مختلف.
  • برگزاري همايش با سرمايه گذاران و فعالان اقتصادي جهت توسعه فعاليتهای اقتصادی.

 

 

شرح وظائف روابط عمومی صندوق

 الف) اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه ها :

- جمع‌آوری اطلاعات و اخبار مربوط به فعالیتها، اقدامات، طرحها و برنامه‌های صندوق به‌منظور تهیه خبر و گزارش و تدوین سیاستهای خبری و تبلیغاتی از طریق :شرکت در جلسات مدیران و سیاستگذاری صندوق، شرکت در گردهمائی هائی که از سوی شهرداری یا موسسات وابسته برگزار می شود و دریافت گزارش فعالیتها ، برنامه‌های واحدهای مختلف ، صورتجلسات شوراها و مکاتباتی که ارزش اطلاع‌رسانی دارند.

- انعکاس فعالیتها و برنامه‌های صندوق به شهرداری، اعضاء، سرمایه گذراران و ... از طریق تهیه مطالب خبری (تهیه و تنظیم اخبار، گزارش‌، اطلاعیه‌، آگهی‌ و قرار دادن در سایت سازمان انعکاس آن در رسانه‌ها ).

- بررسی مطالب انتشار یافته در رسانه های خبری که به طور مستقیم و غیرمستقیم با فعالیتها و وظایف صندوق مرتبط است، از طریق گردآوری و ارزشیابی مندرجات رسانه های مکتوب ، شنیداری ، تصویری و الکترونیکی.

-تهیه جوابیه و تکذیبیه و توضیحات تکمیلی در خصوص مطالب خبری رسانه ها در صورت لزوم .

- تهیه مستمر گزارش عملکرد صندوق.

 صندوق 2

(معرفی صندوق به خانواده شهرداری در مراسم مختلف شهرداری تهران )

 

 

ب) ارتباطات :

- ارتباطات درون سازمانی و ارتباط با کارکنان.

- ارتباط با اعضای صندوق.

- ا رتباط با سازمان های همکار.

- ارتباط با سایر سازمان ها.

 

ج) مراسم و مناسبت ها

- برگزاری مناسبتهای مذهبی - ملی.

- مناسبتهای مربوط به صندوق.

- برپائی وحضور در نمایشگاه ها مربوطه یا نمایشگاه ها و همایش هایی که از طریق شهرداری برگزار میگردد.

- برگزاری همایش ها.

- بازدید مقامات و شخصیتها شهرداری و صندوق.

 

صندوق 3

(تهیه ساک و هدایای تبلیغاتی با آرم صندوق و توزیع آن در جشن های شهرداری )

 

صندوق 4

خش بوشور تبلیغاتی صندوق در جشن ها و مراسم برگزاری شهرداری و معرفی صندوق)

 

صندوق 6

 

صندوق 5

(غرفه تبلیغاتی صندوق در جشن های مختلف شهرداری (مربوط به کودکان) )

 

 

د) افکارسنجی

شامل ارتباط مستمر با مخاطبان سازمان و بررسی دیدگاهها و سنجش افکار عمومی مخاطبان سازمان ، رسانه ها و نخبگان از طریق:

- برنامه ریزی ارتباطات مردمی.

- انجام گرفتن طرحهای نظرسنجی.

- انجام گرفتن تحلیل محتوای رسانه ها .

-تهیه گزار شهای تحلیلی ادواری (ماهانه/ فصلی/ سالانه) از افکار عمومی داخل و خارج از صندوق برای ارائه به مدیریت سازمان ها .

- نقد و بررسی بازتاب فعالیتهای صندوق در شهرداری ها و تحلیل محتوا.

- طراحی نظام جامع گردآوری پیشنهادهای کارکنان به منظور ترغیب کارکنان به مشارکت هرچه موثرتر در بهبود جریان امور صندوق.

-اجرای طرح های افکارسنجی جهت ارتقاء کیفی برنامه های سازمان ( تنظیم و توزیع فر مهای افکارسنجی در مناسبتها و همایش ها و نمایشگاه ها شهرداری و استخراج نتایج و گزارش به مدیران صندوق).

 

هـ ) تبلیغات و انتشارات

- تهیه عکس ، فیلم ،تیزر و دیگرمقوله های ارتباطات تصویری ازفعالیتهای صندوق وانعکاس آنها.

- تهیه پوستر، بنر، استند بنر، کلیپ، انجام تبلیغات در نمایشگر L.E.D صندوق.

- انتشار نشریه عمومی یا تخصصی ، کتاب ، بروشور و جزوات آموزشی و تخصصی برای استفاده اعضا و مخاطبین (کارکنان شهرداری ها).

 

و) روابط عمومی الکترونیک

- بروز رسانی وب سایت صندوق با همکاری واحدهای دیگر.

- انتشار مستمر اطلاعات و اخبار صندوق از طریق وب سایت صندوق.

- ارسال پیامک.

- حضور در فضای مجازی به منظور معرفی ابعاد مختلف کاری صندوق و ارائه گزارش عملکرد.

نويسنده : سمیه شمسائی

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

نظرات  

 
#1 رجب علی سالاریان 1392-03-09 11:19
خوب بود .سالاریان
 

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.