مدیریت روابط عمومی از جمله فنونی است که ارتباط مستقیمی با موفقیت و عدم موفقیت سازمانها دارد. نگاه به این عرصه در طول دوره های مختلف دارای فراز و نشیب های بسیاری بوده است. اما به هر حال این نگاه ها هر کدام بخشی نگر و یکسویه را در پی داشته اند. کتاب مدیریت علمی روابط عمومی شاید به جرأت بتوان گفت از اولین تألیفاتی است که به صورت همه جانبه به زوایای مختلف روابط عمومی توجه داشته است. تمام آنچه که یک مدیر و یا دست اندرکار این عرصه باید بداند با رویکردی علمی و مستدل بیان شده است. در کنار اینها زبان ساده و شیوای کتاب در کنار انواع نمودارها و جداول لازم به جذابیت، اثر بخشی و گیرایی کتاب افزوده است.
این کتاب دارای 5 بخش و دوازده فصل است که در دسته بندی مناسب و مرتبط به موضوعات اساسی عرصه روابط عمومی می پردازد.
در بخش اول با ارائه مدلی قابل اجراء برای این مهم به مباحثی همچون تعریف مدیریت، روابط عمومی، ساختار و شرح وظایف و در ادامه به ارائه مدل پرداخته است.
در بخش دوم به سیر تاریخی اطلاعات و چگونگی دریافت و ارسال اطلاعات و در نهایت تجزیه و تحلیل اطلاعات پرداخته است.
در بخش سوم به اهمیت برنامه ریزی و همچنین برنامه ریزی استراتژیک اشاره کرده است.
بخش چهارم نیز به راهکارهای اجرایی و اقدامات این حوزه در فصول مدیریت تشریفات، مدیریت رسانه ای و سرانجام مدیریت بحران پرداخته است.
بخش پنجم و یا پایانی این کتاب جامع به ارزیابی کمی و کیفی برنامه و فنون خاص ارزیابی همچون نظرسنجی و تحلیل محتوا و ضرورت این مهم به طور علمی و عملی نگاهی نو داشته اند.
ویژگی بارز این کتاب نسبت به برخی آثار مشابه آن است که هر دو مؤلف این کتاب کسانی هستند که سالها در این حوزه از پائین ترین تا بالاترین سطوح بصورت مستقیم در مباحث روابط عمومی درگیر بوده اند و با علوم روز این عرصه آشنایی کامل دارند.