دوشنبه, 28 خرداد 1403

 



ارسال کاربینی(اخبار روابط عمومی)

از طرف شهرداری یک سری همایش ها و جشن هایت درشهرداری منطقه 5مناطق برگزار می شود که روابط عمومی از آنها خبر تهیه می کند و ارسال میکند که به چند مورد اشاره میکنیم:

02154

 

برگزاری هشتمین جلسه خانه های کارآفرینی و توانمندسازی منطقه 5


   هشتمین جلسه خانه های کارآفرینی و توانمندسازی با حضور مسئول کارآفرینی، مجری طرح توسعه تعاونی های محلی و مسئولین خانه های کارآفرینی و توانمندسازی محلات 29 گانه منطقه برگزار گردید .

به گزارش معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 5 ، محمد ابراهیم عموئی، مدیر مرکز خدمات اجتماعی منطقه با اعلام این خبر افزود : با هدف توجیه مسئولین خانه ها در خصوص چگونگی ثبت تعاونی های کسب و کار در سرای محلات و همچنین ترویج فرهنگ تعاون در میان شهروندان این جلسه برنامه ریزی و اجرایی شد .

وی در ادامه افزود : مجری طرح توسعه تعاونی های محلی در خصوص مراحل اجرایی طرح توضیحاتی به جمع حاضر ارائه نموده و خواستار همکاری فی مابین مسئولین خانه ها در زمینه اطلاع رسانی و برگزاری کلاس های آموزشی در محله خود شد .

گفتنی است مسئول کارآفرینی منطقه در خلال جلسه به ثبت کانون های محلی در سال جدید و معرفی این کانون ها به خانه شهریاران جوان منطقه جهت اقدامات بعدی اشاره نمود .

 

برگزاری ششمین جلسه خانه های رفاه و خدمات اجتماعی منطقه 5

 

   ششمین جلسه مشترک خانه های رفاه و خدمات اجتماعی با حضور مسئول آسیبهای اجتماعی منطقه ، کارشناسان خدمات اجتماعی نواحی و مسئولین خانه های رفاه و خدمات اجتماعی محلات 29 گانه منطقه برگزار گردید .

 

به گزارش معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 5 ، محمد ابراهیم عمویی، مدیر مرکز خدمات اجتماعی منطقه با اعلام این خبر افزود : طی برنامه ریزی های صورت گرفته این جلسه درجهت افزایش میزان بهره وری و کارآیی هرچه بیشتر خانه ها و برنامه ریزی فعالیت های سال جاری خانه ها برگزار شد .

 

گفتنی است مسئول آسیبهای اجتماعی منطقه به لزوم ثبت شش کانون در کلیه خانه های رفاه و خدمات اجتماعی اشاره و در خصوص نحوه بلوک بندی محلات و ثبت کانون های محلی از طریق معرفی به خانه شهریاران جوان منطقه تأکید و رئوس برنامه هایی که برای سال جدید در نظر گرفته شده است را بیان نمودند .

 

ارائه خدمات پایگاه خدمات اجتماعی منطقه 5 به مددجویان

 پایگاه خدمات اجتماعی(مددکار شهر)منطقه 5 مستقر در پایانه غرب خدمات خود را به شهروندان ارائه می نماید .

به گزارش اداره اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 5 ، محمد ابراهیم عموئی مدیر مرکز خدمات اجتماعی منطقه با اعلام این خبر افزود : این پایگاه که 5 ماه از راه اندازی آن می گذرد ، با بهره مندی از پرسنل متخصص در دو شیفت کاری از ساعت 8الی 22 اقدام به ارائه خدماتی نظیر مشاوره فردی و مددکاری، شناسایی و ساماندهی کودکان کار و فرار ، شناسایی معتادین خیابانی و متکدیان و ارجاع آنان به مراکزتحت پوشش شهرداری ، همچنین ساماندهی افراد در راه مانده با همکاری کمیته امدام امام خمینی (ره) جهت اعزام به محل اقامت خود اقدام می نماید .

وی در ادامه افزود : بطور متوسط در هر ماه بیش از 80 مددجو از طریق ارجاع به مراکز مختلف از قبیل : سازمان بهزیستی ، کمیته امداد امام خمینی (ره) ، گرمخانه ، مؤسسات خیریه ، کلینیک های مددکاری و مراکز خدمات اجتماعی مناطق ساماندهی می شوند.

برگزاری نشست نحوه تعامل و بررسی مشارکت های اجتماعی درمنطقه 5

 

نشست تعامل و بررسی مشارکت های اجتماعی در منطقه 5 با حضور معاون اموراجتماعی و فرهنگی منطقه ، مدیر امور مشارکت های اجتماعی سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت های اجتماعی و مدیر مرکز خدمات اجتماعی منطقه برگزار گردید .

به گزارش معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 5 : این نشست با هدف تعامل هرچه بیشتر سازمان و منطقه در خصوص گسترش هرچه بیشتر دبیرخانه مشارکت های اجتماعی منطقه با حضور سمن های فعال در عرصه های مختلف ، برگزار شد .

معاون اموراجتماعی و فرهنگی منطقه ضمن اعلام آمادگی دبیرخانه مشارکت های اجتماعی منطقه جهت همکاری همه جانبه با سمن های فعال منطقه ، به آغاز فرآیند ثبت کانون های خانه های 14 گانه محلات از طریق مراجعه به خانه شهریاران جوان و تکمیل فرم اولیه و پس از بررسی در منطقه به سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت های اجتماعی و همچنین ستاد ساماندهی سمن های شورای اسلامی شهر تهران جهت ثبت نهائی و صدور مجوز فعالیت آنها اشاره داشت .

در ادامه جناب آقای دکتر اوالی ضمن ابراز رضایت از عملکرد دبیرخانه مشارکت های اجتماعی منطقه و اهتمامی که منطقه در این امر دارد ، خواستار ارائه گزارش عملکرد یکساله از اقدامات حمایتی که منطقه از سمن های همکاردر عرصه مدیریت شهری صورت داده است ، شد.

                         

نويسنده : سید هاشم چاوشی آغمیونی

این کاربر 2 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.