یکشنبه, 27 خرداد 1403

 



گزارش سیزدهم : نحوه امور مالی در سیستم هلو

7 copy copy

در این مجموعه بعد از ثبت بیمه نامه های صادر و مشخص شدن مانده بدهی هر یک از طرف حساب ها ، باید مانده حساب انها تسویه شود تا مانده بدهکاری نداشته باشد حال هر یک از طرف حساب ها با پرداخت وجه حق بیمه مربوطه نسبت به تسویه ان اقدام می نمایید. با دریافت هریک از حق بیمه ها ما باید به همان میزان طرف حساب مربوطه را بستانکار نموده تا تسویه مورد نظر انجام گیرد . همچنین ما برای طرف حساب های بستانکار هم نیز نسبت به پرداخت بدهی اقدام نماییم تا تسویه شود.

برای تسویه هر یک از مراحل بالا باید ازمنوی امور مالی استفاده نماییم ، که بعد از اتخاب منوی امور مالی ایتم های مختلفی دارد که مربوط به نوع تسویه بدهی و طلب می باشد.

در صورتی که هریک از طرف حساب ها بدهی خود را به صورت نقد و یا چک بپردازد از گزینه دریافت از طرف حساب استفاده نموده ، به طوری که با انتخاب این گزینه ابتدا تاریخ دریافت را مشخص نموده و بعد طرف حساب را که مبلغ را می پردازد انتخاب نموده ، بعد مبلغ کل پرداختی را اتخاب نموده و در قسمت دوم جدول مبلغ نقد را مشخص نموده و در قسمت چک مشخصات مربوط به چک از قبیل تاریخ سرسرید ، نام بانک ، شماره چک ، نام شعبه و کد ان ، شماره حساب و در اخر مبلغ ان ثبت نموده ، و در اخر توضیح سند مربوطه را نسبت به شخص مورد نظر می نویسم تایید نموده ، و بعد از تایید شماره سند مربوطه را ثبت می نماییم .

در صورتی که هر یک از طرف حساب ها بدهی خود را از طریق فیش واریزی یا p.o.s کارت خوان یا حواله های بین بانکی پرداخت نمایند از گزینه حواله طرف حساب استفاده نموده به صورتی که ابتدا تاریخ را مشخص نموده و بعد طرف حساب مورد نظر را انتخاب کرده و بعد بانکی که مبلغ را به ان حساب حواله شده انتخاب نموده و بعد مبلغ واریزی و در انتها شرح سند را نوشته و تایید و شماره سند مربوطه را ثبت می نماییم .

درصورتی که بخواهیم بدهی شرکت را بپردازیم باید گزینه پرداخت به طرف حساب را انتخاب نموده ونیز به همین ترتیب انجام شده با این تفاوت که با ثبت مبلغ در هر روش مبلغ بدهکار یا بستانکار و بدهی تسویه می شود.

نويسنده : هاجر حسن چالكي

این کاربر 13 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.