اصول و فنون تبلیغات
- توضیحات
-
منتشر شده در دوشنبه, 22 ارديبهشت 1393 12:38
-
بازدید: 2155
اصول و فنون تبلیغات
تعریف درس:
هدف درس:
دانشجو اصول تبلیغات را درک کند و با تعدادی از فنون تبلیغ آشنا شود.
رئوس و ریز محتوا
1.معرفی تبلیغات
الف)تعریف تبلیغ و اهمیت و نقش تبلیغ در جامعه سیر تحلیلی تبلیغ در جهان و ایران
ب)تعریف تبلیغ در اسلام،حوزه تبلیغ در اسلام
پ)نگاهی به نظام های تبلیغاتی شرق و غرب
2.جامعه شناسی تبلیغات
الف)بررسی نظریه های تبلیغ،جامعه شناسی تبلیغ و هنر
ب)اصول و مقررات حاکم بر تبلیغات
پ)فرهنگ اسلامی و تاثیر آن در تبلیغات
ت)اثرات اجتماعی،سیاسی،اقتصادی،فرهنگی،روانی و اخلاقی تبلیغ در جامعه
3.اصول و شیوه های تبلیغ
الف)انواع تبلیغ،عناصر و عوامل تبلیغ
ب)معرفی ابزارهای تبلیغ(انواع رسانه ها،ارتباط میان فردی و تبلیغات محیطی و..)
پ)نقش و کاربرد ابزارهای تبلیغ(قابلیت ها و محدودیت ها)
ت)روش های مختلف تبلیغ(حداقل 10 مورد معرفی شود)
ث)روش های اسلامی تبلیغات
ج)نقش هنر در تبلیغ(توجه به ویژگی های هنری هر تبلیغ)
چ)شعار و پیام تبلیغاتی،ویژگی های آن
ح)شناخت مخاطبان و اهمیت آن در تبلیغ
خ)برنامه و بسته تبلیغات(کمپین تبلیغاتی) و چگونگی تنظیم آن،رقبا و انواع آنها،شیوه های مبارزه یا رقابت با ربا
د)محدودیت های تبلیغ(مشکلات فنی،مشکلات فرهنگی و سیاسی،مشکلات قانونی،قدرت رقبا،اشباع بازار و مشکلات سرمایه ای)
4.راهنمای فعالیت عملی
هر دانشجویی با راهنمایی استاد و مشارکت سایر دانشجویان،تبلیغات موجود در جامعه را از ابعاد گوناگون تجزیه و تحلیل قرار دهد.
منابع:
کشاورز،عیسی(1390)،تبلیغات و فرهنگ تهران،انتشارات سیته
نويسنده :
این کاربر مطلب منتشر شده دارد.